Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Ik zag afgelopen week een kort interview met een Afrikaanse burgemeester ( of hoe dat daar heet) hij zei, alle jonge mensen gaan weg want hier is niets te verdienen. Laat Europa zeggen welke arbeidskrachten ze nodig hebben, we leiden ze met gezamenlijke projecten op, dan kunnen ze een periode via een contract werken , legaal , in Europa . Ipv nu risicovolle reis te ondernemen en 10!jaar nutteloos in een asielzoekerscentrum te zitten. Wanneer ze terugkomen kunnen ze helpen ons eigen land op te bouwen .
Wim win situatie, leidt maar op die verzorgenden, kinderopvang, bouwers enz. Tijdens de opleiding de taal leren die voor je beroep nodig is en gaan met die banaan. Dat is pas ontwikkelingshulp .
pien_2010 schreef:Mooie discussie Irmaz en Ruitje en alle anderen. Interessant om te volgen. Irmaz ik vind het persoonlijk doodeng dat opeens iedereen aan de warmtepomp moet. Dat heeft alles te maken dat Oekraïne te vaak zonder stroom is gezet door Rusland vanwege obstructie. Ik vind het dus te kwetsbaar.
mysa schreef:We hebben nog niet genoeg groene stroom. En voor het opwekken van gewone stroom is ook gas nodig.
Energietransitie was trouwens al lang ingezet, oorlog Oekraïne heeft het alleen een extra zetje gegeven.
ruitje schreef:Precies wat jij allemaal noemt staat me tegen Inraz betreft energie, het kost de burger ziek veel geld en we schieten niks op. Vervang dan kernenergie voor een andere energie en ik vind 't ook prima, maar ga nou eens ergens voor en maak dat betaalbaar.
pien_2010 schreef:Mooie discussie Irmaz en Ruitje en alle anderen. Interessant om te volgen. Irmaz ik vind het persoonlijk doodeng dat opeens iedereen aan de warmtepomp moet. Dat heeft alles te maken dat Oekraïne te vaak zonder stroom is gezet door Rusland vanwege obstructie. Ik vind het dus te kwetsbaar.
_San87_ schreef:Wij krijgen een hybride warmtepomp, die uiteindelijk volledig elektrisch kan draaien. Mocht de stroom uitvallen, hebben we nog gas als back up. Mocht gas uitvallen, moeten we stoelen gaan verbranden.
irmaz schreef:pien_2010 schreef:Mooie discussie Irmaz en Ruitje en alle anderen. Interessant om te volgen. Irmaz ik vind het persoonlijk doodeng dat opeens iedereen aan de warmtepomp moet. Dat heeft alles te maken dat Oekraïne te vaak zonder stroom is gezet door Rusland vanwege obstructie. Ik vind het dus te kwetsbaar.
Het is ook onzin dat iedereen een warmtepomp zou moeten.
Maar iedereen wil wel een airco![]()
En dat is hetzelfde apparaat
irmaz schreef:_San87_ schreef:Maar goed, het ging me erom dat warmtepompen als kwetsbaar worden gezien omdat de stroom uit kan vallen. Imo geen reden om niet voor een warmtepomp te kiezen, wanneer mogelijk.
Jij denkt dat jouw gasketel wel werkt als de stroom uitvalt?
Shadow0 schreef:_San87_ schreef:Wij krijgen een hybride warmtepomp, die uiteindelijk volledig elektrisch kan draaien. Mocht de stroom uitvallen, hebben we nog gas als back up. Mocht gas uitvallen, moeten we stoelen gaan verbranden.
Ze hebben hier in Utrecht een warmtepomp ingeschakeld om warmte van rioolwater te gebruiken voor de stadsverwarming! Dat vind ik nou nuttig. Eerst werd dat gekoeld vanuit de Vecht, en ging al die warmte verloren. Dit is dus beter voor de waterkwaliteit, en beter voor ons! Dat soort oplossingen bieden echt iets nuttigs, en het warmtenet ligt hier al. Geen geluidsoverlast, makkelijk te koppelen aan overtollige wind- of zonneenergie, en nuttig voor een heleboel huishoudens.
irmaz schreef:pien_2010 schreef:Mooie discussie Irmaz en Ruitje en alle anderen. Interessant om te volgen. Irmaz ik vind het persoonlijk doodeng dat opeens iedereen aan de warmtepomp moet. Dat heeft alles te maken dat Oekraïne te vaak zonder stroom is gezet door Rusland vanwege obstructie. Ik vind het dus te kwetsbaar.
Het is ook onzin dat iedereen een warmtepomp zou moeten.
Maar iedereen wil wel een airco![]()
En dat is hetzelfde apparaat
irmaz schreef:Niemand heeft nog ooit een gasketel terugverdiend maar iedereen wil wel een warmtepomp terugverdienen, waarom?