Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Bedankt Martichr, interessante post.
Babootje schreef:Precies dit inderdaad. In mijn optiek toont Zelensky hier ruggengraat en kijkt hierbij ook naar zijn eigen aandeel/het aandeel van zijn partij, moeilijk maar wel noodzakelijk.pien_2010 schreef:Bedankt Martichr, interessante post.
Insgelijk. Ik had inderdaad ook al begrepen dat dit zo lag.
Ukraine wil bij de EU en moet dan ook aan EU standaard voldoen. Zelensky snapt dat heel goed en is orde op zaken aan het stellen, ook binnen eigen gelederen. Dat is denk ik alleen maar positief.
Babootje schreef:Dat zijn nogal bedragen en munitie/wapens, hulde! Zouden ze niet ook zo'n CIA drone in kunnen zetten ergens boven Rusland? Bleek afgelopen weekend in Afghanistan uiterst effectief.Bron: De Telegraaf
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2406833 ... epol-wordt
Gigantische explosies in Mykolaiv, bestuur vreest dat stad tweede Marioepol wordt'
In de nacht van maandag op dinsdag is de zuidelijke stad Mykolaiv getroffen door hevige aanvallen. "Rond 4 uur 's nachts klonken er in Mykolaiv gigantische explosies in verschillende districten van de stad", schrijft de burgemeester op Telegram.
Het is onbekend hoeveel slachtoffers er zijn gevallen. Van zaterdagavond tot zondagochtend werd Mykolaiv ook al geteisterd door hevige aanvallen. Het stadsbestuur van Mykolaiv laat weten dat ze vrezen dat "Mykolaiv een tweede Marioepol " aan het worden is.
En omdat er 'groot wantrouwen' in het Witte Huis is over Zelensky en Oekraine sturen de VS nog maar weer eens nieuwe wapens ter waarde van 550 mijoen dollar naar Oekraine
VS sturen nieuwe wapens ter waarde van 550 miljoen dollar naar Oekraïne
De VS sturen nieuwe wapens ter waarde van 550 miljoen dollar, zo’n 536 miljoen euro, sturen naar het Oekraïense leger, waaronder munitie voor raketwerpers, meldt woordvoerder John Kirby van het Witte Huis. Het gaat onder andere munitie voor Himarssystemen, benadrukt hij.
Daarmee zal de regering-Biden Kiev al voor ruim acht miljard dollar militair hebben geholpen, aldus Kirby.
Babootje schreef:pien_2010 schreef:Bedankt Martichr, interessante post.
Insgelijk. Ik had inderdaad ook al begrepen dat dit zo lag.
Ukraine wil bij de EU en moet dan ook aan EU standaard voldoen. Zelensky snapt dat heel goed en is orde op zaken aan het stellen, ook binnen eigen gelederen. Dat is denk ik alleen maar positief.
Babootje schreef:En omdat er 'groot wantrouwen' in het Witte Huis is over Zelensky en Oekraine sturen de VS nog maar weer eens nieuwe wapens ter waarde van 550 mijoen dollar naar Oekraine
Ailill schreef:Klopt Pien, uiteindelijk moet je ergens beginnen, en niet ieder vertrekpunt is even leuk en/of plezierig. Juist dan is een stip aan de horizon en de route bepalen, cruciaal.
enzino schreef:Babootje schreef:En omdat er 'groot wantrouwen' in het Witte Huis is over Zelensky en Oekraine sturen de VS nog maar weer eens nieuwe wapens ter waarde van 550 mijoen dollar naar Oekraine
Welk alternatief is er?
Of ze sturen niets en het is over, of ze sturen meer zodat er tenminste uitstel is.
Dat zegt helemaal niets over vertrouwen of wantrouwen. Indien wel dan zal je dat moeten onderbouwen.
Ailill schreef:Zouden ze niet ook zo'n CIA drone in kunnen zetten ergens boven Rusland? Bleek afgelopen weekend in Afghanistan uiterst effectief.
enzino schreef:Babootje schreef:En omdat er 'groot wantrouwen' in het Witte Huis is over Zelensky en Oekraine sturen de VS nog maar weer eens nieuwe wapens ter waarde van 550 mijoen dollar naar Oekraine
Welk alternatief is er?
Of ze sturen niets en het is over, of ze sturen meer zodat er tenminste uitstel is.
Dat zegt helemaal niets over vertrouwen of wantrouwen. Indien wel dan zal je dat moeten onderbouwen.
Kuggur schreef:Hoop doet levenAilill schreef:Zouden ze niet ook zo'n CIA drone in kunnen zetten ergens boven Rusland? Bleek afgelopen weekend in Afghanistan uiterst effectief.
Alles kàn.
Maar de leider van een terroristische organisatie omleggen, wiens technologishe hoogstandje een machinegeweer op een toyota highlux lassen is, is niet te vergelijken met het doden van het staatshoofd van een wereldmacht die over ICM's met kernkoppen beschikt.
Babootje schreef:Waarom zou ik iets moeten onderbouwen?
Ailill schreef:Kuggur schreef:Hoop doet levenAlles kàn.
Maar de leider van een terroristische organisatie omleggen, wiens technologishe hoogstandje een machinegeweer op een toyota highlux lassen is, is niet te vergelijken met het doden van het staatshoofd van een wereldmacht die over ICM's met kernkoppen beschikt.
Ailill schreef:Kuggur schreef:Hoe bedoel je?Ehm, in dit geval eerder het tegenovergestelde zou ik zeggen.
Ailill schreef:Kuggur schreef:Hoe bedoel je?
Ehm, in dit geval eerder het tegenovergestelde zou ik zeggen.
Ailill schreef:Zoals je ziet wel ja, Oomens/Kuggur, anders zou ik er niet om vragen.
Ik hoop inderdaad dat die man z.s.m. naar de andere wereld wordt geholpen, middels een drone/raket/gif/whatever. Blijkbaar is het de CIA afgelopen weekend elders en met een ander doelwit gelukt.
Overigens hebben de acties van Putin ook dodelijke gevolgen, voor heel veel mensen.