Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:34

Qimm schreef:
Ooit gaat dit een goeie film worden denk ik :')

Zeker weten

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:37

Qimm schreef:
Ooit gaat dit een goeie film worden denk ik :')

Zou fijn zijn als de makers van The Americans zich ermee zouden bemoeien, die serie zat zo vernuftig in elkaar. Voor wie de serie niet kent, die gaat over Russische spionnen die als een Amerikaans gezin in Amerika leven en op die manier infiltreren.

En nog terugkomend op media, er is een zeer goede tvserie over het ontstaan van Fox News en deze serie geeft een mooi inkijkje in hoe we ooit in deze situatie terecht gekomen zijn. Fox News heeft Trump in het zadel geholpen en zijn politieke carriere gesteund en gestuurd. De serie heet The Loudest Voice en die kan bekeken worden oa op NPOstart en NLziet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 12:51

BigOne schreef:
En de leugen van Musk dat er zogenaamd duizenden onterecht een uitkering krijgen terwijl ze al dood zijn. Elke begrafenisondernemer stuurt een speciaal formulier in om een overlijden door te geven. Natuurlijk zullen er enkele formulieren niet aankomen of niet zijn ingevoerd of Jantje heeft opa in een oude vrieskist liggen maar er zijn er geen duizenden. Dikke onzin.

Nouja daar las ik dus ook wat over. Dat als de geboortedatum niet bekend is, hij automatisch op 1875 of zo wordt gezet. Dan zijn ze 150 jaar ja.. dus al die mensen zogenaamd van 150 hoeven niet dood te zijn, maar simpelweg gebrek aan informatie (da’s weer een ander probleem, maar wil niet per definitie zeggen dat ze het onterecht ontvangen).

Wbt hoe MAGA er nu tegenaan kijkt: zo lang het hun niet direct raakt lijken ze het echt fantastisch te vinden als ik naar de socials kijk. Als ik Texnex’ berichten zie dan zou het me niet verbazen als ze in hetzelfde kamp zit. Het is trouwens haar goed recht om niet te delen hoe ze er tegenaan kijkt, maar haar manier van reageren vind ik wel nogal flauw. Maar goed dat is mijn mening.

Er was laatst ook een senator (?) die echt een goede speech had over wat er nu gebeurt, dat je de kleine stappen in de foute richting moest bevechten en niet moest afwachten want dit is precies hetzelfde wat in Nazi Duitsland gebeurde bij het ontmantelen van de democratie. Zal eens kijken of ik die video nog kan vinden.

8nnemiek

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:00

Bernie Sanders heeft ook kort geleden een super goede speech gehouden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:03

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:08

Wen er maar vast aan, dat Trump voor een derde termijn gaat.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:09

Polar schreef:
Veel mensen in Rusland, vooral op het platteland, leven in armoede, dus ik kan me voorstellen dat zij geen tv hebben.

Ongeveer 14 % van de bevolking, las ik ergens. Maar 86 % dus niet. Dat zijn meer dan 100 miljoen Russen die gewoon internet, smartphones en auto' hebben. Rusland is geen derde wereldland hoor, de levensstandaard is vergelijkbaar met die in West-Europa. Of met Amerika (waar 12 % van de bevolking in armoede leeft).

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:15

Behalve dat wanneer je je uitspreekt tegen Putin of je dochter een pro Oekraïne tekening op school maakt, je daar waarschijnlijk met je hele gezin verdwijnt. Of uit een raam 'valt'.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:16

nikkel schreef:
Wen er maar vast aan, dat Trump voor een derde termijn gaat.

Ik zie steeds vaker iets van het third term project voorbij komen en vraag me af hoe groot die beweging is in Amerika.

Andere berichten zeggen dan weer dat een derde termijn wettelijk gezien mogelijk is. Maar Trump lijkt zich niet zo veel van de wet aan te trekken -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 13:40

Lieser schreef:
Polar schreef:
Veel mensen in Rusland, vooral op het platteland, leven in armoede, dus ik kan me voorstellen dat zij geen tv hebben.

Ongeveer 14 % van de bevolking, las ik ergens. Maar 86 % dus niet. Dat zijn meer dan 100 miljoen Russen die gewoon internet, smartphones en auto' hebben. Rusland is geen derde wereldland hoor, de levensstandaard is vergelijkbaar met die in West-Europa. Of met Amerika (waar 12 % van de bevolking in armoede leeft).

Totaan de Oeral valt het mee. Alles ten oosten daarvan loopt achter. In Siberië zijn zelfs mensen zonder gas, terwijl ze op de grootste gasbel leven.

Niet voor niets recruteert men vooral daar. Onder de meer geinformeerde en minder arme inwoners in het westen zou er veel meer weigering en misschien zelfs opstand komen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:00

Reguleert Rusland ook het internet? Als in, bepaalde informatie weren en ander informatie juist toestaan? Ik denk dat deze retoriek inderdaad makkelijker aanslaat bij minder goed geindformeerde mensen. Al is extreemrechts ook in ons westen flink aan het oprukken. Ik hoop op een verenigd Europa wat duidelijk grenzen gaat stellen in wat ze tolereerbaar acht en niet bang is de poot stijf te houden tegen intimidatie en spierballen. Ik hoop in Amerika dat de “tegenbeweging” gaat groeien en weer grond wint… een derde termijn klinkt niet best.

Ik ga de speech eens luisteren! Bernie Sanders, was die niet ooit presidentskandidaat?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:02

Russische overheid bepaald wat mensen op internet /tv zien, met een VPN kon je dat nog omzeilen maar hoe het nu is weet ik niet .

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:08

Rusland hangt nog aan het WWW omdat een autonome versie maken keer op keer mislukte. Wil niet zeggen dat internettoegang in Rusland vrij is, enkel dat complete censuur (nog) niet bestaat daar.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:34

IMANDRA schreef:
Deze is het volgens mij! Schijnbaar een potentiële presidentskandidaat?
https://youtu.be/hS66O1C7Gp4?si=oI-tdmR2lxiDr_8X

Dat is Governor Pritzker van Illinois, er zijn meer gouverneurs die open zijn over hoe zij hun eigen staat willen leiden en dat geeft hoop. Libera deelde van de week ook al de toespraak van Gov Ferguson van Washington (state) en die zit op dezelfde fiets als Pritzker.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:52

Veronica2 schreef:
IMANDRA schreef:
Deze is het volgens mij! Schijnbaar een potentiële presidentskandidaat?
https://youtu.be/hS66O1C7Gp4?si=oI-tdmR2lxiDr_8X

Dat is Governor Pritzker van Illinois, er zijn meer gouverneurs die open zijn over hoe zij hun eigen staat willen leiden en dat geeft hoop. Libera deelde van de week ook al de toespraak van Gov Ferguson van Washington (state) en die zit op dezelfde fiets als Pritzker.

Ik word een beetje stil van zijn speech. Staande ovatie inderdaad. Fijn om te weten dat er nog steeds mensen zijn die zich uitspreken tegen nazisme, totalitair gedrag en als een blok vóór zijn mensen en de slachtoffers van de oorlog gaat staan.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 14:58

Gouverneurs zijn de hoogste baas (zeg maar even) in hun staat en zijn in die rol nog niet vleugellam. De president heeft ook geen tijd om ze allemaal te micromanagen, dat geeft hoop. Er zijn natuurlijk ook staten met Republikeinen als gouverneur, maar die heb ik niet zo in het vizier in mijn blauwe tunnel ;).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:05

IMANDRA schreef:
Wbt hoe MAGA er nu tegenaan kijkt: zo lang het hun niet direct raakt lijken ze het echt fantastisch te vinden als ik naar de socials kijk. Als ik Texnex’ berichten zie dan zou het me niet verbazen als ze in hetzelfde kamp zit. Het is trouwens haar goed recht om niet te delen hoe ze er tegenaan kijkt, maar haar manier van reageren vind ik wel nogal flauw. Maar goed dat is mijn mening.

Wat wil je bereiken met een bericht als deze? Want als je echt wil weten wat iemand beweegt, echt met iemand in gesprek wil, dan lijkt dit mij niet de weg?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:21

Als je het gewoon vanuit oprechte interesse vraagt krijg je ook geen antwoord, dus het maakt niet zoveel uit (en ik ga mee in dat ik de berichten soms wat flauw vind. Eerst een meeuwenflats flatsen, en daarna je keutel intrekken. Vaker gezien, en daarom ben ik er misschien wat feller op). Wat wil jij dan bereiken met dit bericht?

@Veronica2 - ik ben ergens bang dat critici, ook senatoren ontslagen gaan worden en vervangen door meer gelijkgestemden, is ook wel een beetje textbook authorian leadership. Ik hoop dat het ze lukt en blijft lukken hun poot stijf te houden en in te gaan tegen beleid wat simpelweg schadend is voor burgers. Geeft inderdaad wat hoop ;). Thanks voor de toelichting!

En thanks voor de antwoorden over internet, censuur was het woord wat ik zocht. In landen met gecensureerd internet kan ik me ook voorstellen dat mensen minder goed geinformeerd zijn. Je ziet ook dat Trump een zeer grote invloed heeft op de media en wat daar wel of niet op zou mogen komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:33

Ik zou het oprecht boeiend vinden als Texnex meepraat. Dat zou ik graag willen bereiken. En ik denk dat jullie berichten daar niet voor zorgen :o

Ik erger me ook aan de meeuwenflatsen, link dumps, waanzinnige complottheorieën zonder onderbouwing. Maar dat wil nog niet zeggen dat mensen niet mee mogen praten op hun manier toch?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:37

Als het goed is dan heeft de president niks te zeggen over governors volgens mij...? Omdat die gewoon gekozen zijn door het volk van hun staat en dat zijn State zaken en niet Federal. Wat dat betreft moet je hopen dat de staten voor zich wel goede keuzes blijven maken voor hun volk.

En sowieso, al die Republikeinse wezels in het House en de Senaat, als die "thuis" banger worden van hun boze kiezers dan dat ze van Trump zijn.... dan kunnen ze wellicht ook ineens "nee" zeggen of hier en daar een spaak in een wiel steken.

Hoop je dan maar.....

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:37

Hoe moeten we het dan vragen, op onze knietjes met een pretty please erbij oid? Ik heb het, maar misschien komt het anders over, in mijn beleving écht vriendelijk, vanuit oprechte interesse gevraagd. Schiet mij maar lek hoor.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:41

pmarena schreef:
Als het goed is dan heeft de president niks te zeggen over governors volgens mij...? Omdat die gewoon gekozen zijn door het volk van hun staat en dat zijn State zaken en niet Federal. Wat dat betreft moet je hopen dat de staten voor zich wel goede keuzes blijven maken voor hun volk.

En sowieso, al die Republikeinse wezels in het House en de Senaat, als die "thuis" banger worden van hun boze kiezers dan dat ze van Trump zijn.... dan kunnen ze wellicht ook ineens "nee" zeggen of hier en daar een spaak in een wiel steken.

Hoop je dan maar.....

Dat is de theorie, maar deze president lijkt niet echt gehecht te zijn aan wetten of heilige huisjes ;). Ik hoop dat hij zich geen mandaat toe eigent om lastige governors te ontslaan. En dat er mensen "nee" durven blijven zeggen inderdaad. Ik vind het fijn te weten dat dit geluid ook bestaat tussen de chaos en waan van de dag.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 15:46

Ik ben ook wel benieuwd hoe iemand er tegenaan kijkt die niet op Harris maar op een ander heeft gestemd, en die aangeeft met een militair getrouwd te zijn. Nu zijn er natuurlijk verschillende soorten en gradaties militairen maar ik kan me heel goed voorstellen dat er nu heel wat zullen zijn die zich niet super comfortabel voelen met zo'n onvoorspelbare, wrede wannabe dictator aan de knoppen....

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:12

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 16:13

Trouwens, trump kan de governors dan wel niet ontslaan, hij heeft wel andere manieren om ze onder druk te zetten. Zo heeft hij nu de federale betalingen aan Maine stopgezet, totdat Maine voldoet aan zijn eis om alleen biologische meiden toe te laten tot de vrouwensport. Zo kan hij - of het legaal is weet ik niet - geld onthouden aan Staten die in zijn ogen hem tegenwerken.

Hij heeft dit natuurlijk ook al eerder geroepen over Californië, maar die kan zich, net als veel blauwe Staten, zelf bedruipen ls t moet.