Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:18

Veel echte vluchtelingen, die dus ook in aanmerking komen voor verblijfsvergunning, zitten vaak zeer lang te wachten in een azc ( of meerdere, ze worden soms van hot naar her gesleept) terwijl ze graag snel deel willen uitmaken van onze maatschappij.
En dus aan het werk willen en dat mag dus niet.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:19

Ik kom net van de demonstratie op het Museumplein vandaan.
Was overweldigend, zoveel mensen van baby tot hoogbejaarden en en enorme saamhorigheid.
Las dat de schatting 250.000 mensen was.

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:23

Lijkt me heel indrukwekkend fransje!

Een legale oplossing voor het mannenprobleem zie ik ook niet. Illegale wel. Misschien een pvdv oprichten. De wereld zou een stuk mooier zijn met meer vrouwen aan de macht denk ik.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:28

Het is een inkoppertje maar wel grappig

Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:31

Vrouwen meer zichtbaar in alles. Waar ik me laatst over verbaasde bijvoorbeeld is dat we pas sindskort weten dat een vrouwelijk sporthart zich heel anders ontwikkeld. Kennelijk wisten we nog heel weinig over het vrouwelijke hart. Symptomen voor een hartaanval zijn anders dan bij een man, waardoor veel vrouwen met een hartaanval niet goed worden geholpen.

Maar ook dat we pas sinds kort allemaal bijzondere dingen over menstruatiebloed hebben ontdekt

Of dat simpel fitnessadvies ook voor ons anders is.

Kleine greep, maar zijn zoveel onderwerpen waar vrouwen op de tweede rang staan. Ik ben niet tegen traditionele rolverdeling, maar wel tegen de normalisatie van vrouwonvriendelijke uitspraken die je steeds vaker ziet. Voorbeeld van die Andrew Tate aanhanger in first dates, ik zag hier wat snippets van. Echt schokkend hoe zijn houding naar vrouwen is. En hij is daar niet de enige in.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:37

juval schreef:
bedankt, ik heb het gelezen. Als moeder van 4 dochters is het inderdaad heel confronterend om dit te lezen. De wereld is eng.

Precies, en eerlijk, dit gebeurd echt heel erg veel.

En niet alleen bij jonge meiden, die zullen het vele malen erger hebben dan vrouwen van 40, maar ook die worden nog steeds lastig gevallen, nagekeken en ordinair over gepraat.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:41

Raineri schreef:
Vreselijk. Ik merk nu dat het minder voorkomt dan toen ik een jaar of 16 was. En dan ook mannen van pakweg 20 jaar ouders destijds. Zo goor. Ik had vorig jaar nog een aanvaring met een man die me greep in een bar bij mijn arm omdat hij me zo aantrekkelijk vond en mijn nummer persé moest hebben. Je gaat mij niet zomaar agressief staande houden door mijn arm te beet te pakken.
Helaas worden jongere dames met name, ook door de seksualisering van jonge vrouwen, als makkelijk doelwit gezien. Genderongelijkheid als paraplu onderwerp zou echt steviger aangepakt mogen worden.

Precies,
De aggresiviteit naar vrouwen is vele malen erger dan in bijv. de jaren 90. Daarom zijn de dolle mina's er weer. Die zagen dat ook.

Manosphere, mysogenie.......dat krijg je met een steeds meer rechts beleid.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 16:43

fransje23 schreef:
Ik kom net van de demonstratie op het Museumplein vandaan.
Was overweldigend, zoveel mensen van baby tot hoogbejaarden en en enorme saamhorigheid.
Las dat de schatting 250.000 mensen was.

Wat goed dat je bent gegaan! Ik wilde ook, maar kon geen oppas voor de hond vinden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:19

Raineri schreef:
Voorbeeld van die Andrew Tate aanhanger in first dates, ik zag hier wat snippets van. Echt schokkend hoe zijn houding naar vrouwen is. En hij is daar niet de enige in.

Wat helemaal treurig is dat hij wordt uitgenodigd in talkshows om zijn verhaal te doen en niet de betreffende vrouw.

Wat betreft dat medische stuk als mannen voor een onderzoek hun piemel moeten laten pletten voor foto's was er vast snel wat anders bedacht, vrouwen moeten gewoon in de "tietenklem".
Vrouwen eisen misschien ook wel te weinig?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:26

Benzz schreef:
Raineri schreef:
Vreselijk. Ik merk nu dat het minder voorkomt dan toen ik een jaar of 16 was. En dan ook mannen van pakweg 20 jaar ouders destijds. Zo goor. Ik had vorig jaar nog een aanvaring met een man die me greep in een bar bij mijn arm omdat hij me zo aantrekkelijk vond en mijn nummer persé moest hebben. Je gaat mij niet zomaar agressief staande houden door mijn arm te beet te pakken.
Helaas worden jongere dames met name, ook door de seksualisering van jonge vrouwen, als makkelijk doelwit gezien. Genderongelijkheid als paraplu onderwerp zou echt steviger aangepakt mogen worden.

Precies,
De aggresiviteit naar vrouwen is vele malen erger dan in bijv. de jaren 90. Daarom zijn de dolle mina's er weer. Die zagen dat ook.

Manosphere, mysogenie.......dat krijg je met een steeds meer rechts beleid.

Wat heeft dat met rechts te maken?

Vrouwonvriendelijke culturen hierheen halen lijkt me daar een stuk grotere rol in te spelen. En zo krijg je dus automatisch dat mensen meer rechts gaan stemmen. Iets met kip en ei..

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:30

Elisa2 schreef:

Vrouwonvriendelijke culturen hierheen halen lijkt me daar een stuk grotere rol in te spelen. En zo krijg je dus automatisch dat mensen meer rechts gaan stemmen. Iets met kip en ei..

Lijkt je,
Verdiep je erin. Dat is dus helemaal niet zo. Alle kleuren van de regenboog incl die hockeyknul van het VWO valt in de trap van Andrew Tate.

Het heeft te maken met de onafhankelijkheid van de vrouw. Dat 60% van de mensen op de universiteit vrouw zijn. Dat mannen en vooral jonge mannen hun positie niet meer hebben. Dat ze daar onzeker van worden en daardoor in deze fuik lopen. Hele docu's over te vinden.

Maar blijf vooral andere culturen de schuld geven. Dat is stukken makkelijker.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:39

ik ben voor chemisch castreren.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:43

Ik heb me er in verdiept oa de rape cultuur in Afrika en Marrokanen die vrouwen zonder hoofddoeken een bepaald soort vrouw vinden. Rap muziek en hun invloed etc.

Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn met Nederlandse mannen. Wat betreft vrouwen rechten is er nog een lange weg te gaan en Tate is een engerd.

Dat er NL vrouwen verkracht en vermoord worden door AZC inwoners helpt niet mee voor ze.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:48

Elisa2 schreef:
Ik heb me er in verdiept oa de rape cultuur in Afrika en Marrokanen die vrouwen zonder hoofddoeken een bepaald soort vrouw vinden. Rap muziek en hun invloed etc.

Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn met Nederlandse mannen. Wat betreft vrouwen rechten is er nog een lange weg te gaan en Tate is een engerd.

Dat er NL vrouwen verkracht en vermoord worden door AZC inwoners helpt niet mee voor ze.

Dan ben je dus bewust op zoek gegaan om een bepaalde doelgroep de schuld te geven.

Als een azc bewoner een vrouw verkracht twittert Wilders er direct op los, als er een week later een vrouw wordt verkracht en vermoord door die witte man, dan hoor je hem nergens over. Afgelopen week zijn er weer 2 vrouwen vermoord. Door hun witte partner.

Er is een mannenprobleem en om stelselmatig richting een bepaalde groep te wijzen, ondermijn je het hele probleem. En je bagatalliseert het. Dat is nog erger.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:53

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Lijkt je,
Verdiep je erin. Dat is dus helemaal niet zo. Alle kleuren van de regenboog incl die hockeyknul van het VWO valt in de trap van Andrew Tate.

Het heeft te maken met de onafhankelijkheid van de vrouw. Dat 60% van de mensen op de universiteit vrouw zijn. Dat mannen en vooral jonge mannen hun positie niet meer hebben. Dat ze daar onzeker van worden en daardoor in deze fuik lopen. Hele docu's over te vinden.

Maar blijf vooral andere culturen de schuld geven. Dat is stukken makkelijker.

Nou ja...In Afghanistan moest van de Taliban het internet eruit. Dat is heel erg voor de meisjes die via internet probeerden wat te leren want die mogen niet naar school .Een "vreemde" man mag hen niet zien en zelfs hun naam niet weten.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 17:55

anjali schreef:
Nou ja...In Afghanistan moest van de Taliban het internet eruit. Dat is heel erg voor de meisjes die via internet probeerden wat te leren want die mogen niet naar school .Een "vreemde" man mag hen niet zien en zelfs hun naam niet weten.

Je wijkt van het onderwerp en de inhoud af.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:09

in vrijwel alle landen en culturen (ook in NL) worden vrouwen onderdrukt en gediscrimineerd in meer of mindere mate.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:10

Benzz schreef:
Elisa2 schreef:

Dan ben je dus bewust op zoek gegaan om een bepaalde doelgroep de schuld te geven.

Als een azc bewoner een vrouw verkracht twittert Wilders er direct op los, als er een week later een vrouw wordt verkracht en vermoord door die witte man, dan hoor je hem nergens over. Afgelopen week zijn er weer 2 vrouwen vermoord. Door hun witte partner.

Er is een mannenprobleem en om stelselmatig richting een bepaalde groep te wijzen, ondermijn je het hele probleem. En je bagatalliseert het. Dat is nog erger.

Dikke onzin, ik hoef niet op zoek te gaan om doelgroepen de schuld ergens van te geven. Doen ze toch echt helemaal zelf:

‘Van vrouwen blijf je af’ – De Groene Amsterdammer https://share.google/VxQYfxlajMwW5PiZM

Ik volg Wilders ook helemaal niet, en zeg nergens dat alles wat mannen doen ALLEEN aan andere culturen ligt. Ik zeg dat bepaalde culturen niet bepaald vrouwvriendelijk zijn en dat dit massaal binnen halen niet helpend is voor de positie van vrouwen in Nederland. Waarbij ik al aangegeven heb dat er bij de NL mannen ook nog verbetering te behalen valt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:14

Ik ben benieuwd wat de cijfers zeggen over welke groepen mannen het meest intimideren…

Daarnaast was het in de jaren 90 ook aan de hand, dat is niet iets van nu. Het is alleen bekender denk ik, vanwege social media en meer awereness…
Bijna alle voorbeelden uit dat artikel herken ik wel.. door witte mannen en door gekleurde mannen. Witte in de disco/kroeg, gekleurde in Scheveningen. In gekleurde wijken kwamen we niet eens meer
Laatst bijgewerkt door Cer op 05-10-25 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:14

juval schreef:
in vrijwel alle landen en culturen (ook in NL) worden vrouwen onderdrukt en gediscrimineerd in meer of mindere mate.

Precies!
NL is heel vrouwonvriendelijk al denken we dat we dat wel zijn. Kijk naar de banga lijsten, naar de voetbalkantine praat.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:18

Benzz schreef:
juval schreef:

Precies!
NL is heel vrouwonvriendelijk al denken we dat we dat wel zijn. Kijk naar de banga lijsten, naar de voetbalkantine praat.

Dat is niet representatief voor heel Nederland hoor …
Als ik google op meest vrouw onvriendelijke land / meest gevaarlijke land komen er andere landen naar boven

Is het iets wat je meent vanuit onderbuikgevoel of heb je cijfers?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:19

Afbeelding

Nieuw beeld van daders seksuele uitbuiting: bijna 90 procent heeft migratieachtergrond en ze vallen na straf terug in oud gedrag | Nijmegen | AD.nl https://share.google/4JQmdyYPWb1yZ6O5T

Tja, de cijfers liegen er niet om.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:21

los van alle ellende op straat, vrouwenbesneidenis mag hier in dit land ook.

Hoewel het bij wet hier verboden is, staat men het gewoon toe

https://www.ad.nl/den-haag/voorvechter- ... moskee~a46

stil aan begin ik te wennen aan het "o......................n"(hoewel het woord in het woordenboek staat mag je het niet openlijk noemen) lands wijs lands eer verdwijnt nooit en blijft niet achter in het land van herkomst.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:28

Elisa2, Haal je nu echt een tekst van ai aan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 18:32

Shadow0 schreef:
Elisa2, Haal je nu echt een tekst van ai aan?

Het is een krantenartikel toch ook, van het AD? Heb je niet geklikt?