Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
juval schreef:bedankt, ik heb het gelezen. Als moeder van 4 dochters is het inderdaad heel confronterend om dit te lezen. De wereld is eng.
Raineri schreef:Vreselijk. Ik merk nu dat het minder voorkomt dan toen ik een jaar of 16 was. En dan ook mannen van pakweg 20 jaar ouders destijds. Zo goor. Ik had vorig jaar nog een aanvaring met een man die me greep in een bar bij mijn arm omdat hij me zo aantrekkelijk vond en mijn nummer persé moest hebben. Je gaat mij niet zomaar agressief staande houden door mijn arm te beet te pakken.
Helaas worden jongere dames met name, ook door de seksualisering van jonge vrouwen, als makkelijk doelwit gezien. Genderongelijkheid als paraplu onderwerp zou echt steviger aangepakt mogen worden.
Raineri schreef:Voorbeeld van die Andrew Tate aanhanger in first dates, ik zag hier wat snippets van. Echt schokkend hoe zijn houding naar vrouwen is. En hij is daar niet de enige in.
Benzz schreef:Raineri schreef:Vreselijk. Ik merk nu dat het minder voorkomt dan toen ik een jaar of 16 was. En dan ook mannen van pakweg 20 jaar ouders destijds. Zo goor. Ik had vorig jaar nog een aanvaring met een man die me greep in een bar bij mijn arm omdat hij me zo aantrekkelijk vond en mijn nummer persé moest hebben. Je gaat mij niet zomaar agressief staande houden door mijn arm te beet te pakken.
Helaas worden jongere dames met name, ook door de seksualisering van jonge vrouwen, als makkelijk doelwit gezien. Genderongelijkheid als paraplu onderwerp zou echt steviger aangepakt mogen worden.
Precies,
De aggresiviteit naar vrouwen is vele malen erger dan in bijv. de jaren 90. Daarom zijn de dolle mina's er weer. Die zagen dat ook.
Manosphere, mysogenie.......dat krijg je met een steeds meer rechts beleid.
Elisa2 schreef:Wat heeft dat met rechts te maken?
Vrouwonvriendelijke culturen hierheen halen lijkt me daar een stuk grotere rol in te spelen. En zo krijg je dus automatisch dat mensen meer rechts gaan stemmen. Iets met kip en ei..
Elisa2 schreef:Ik heb me er in verdiept oa de rape cultuur in Afrika en Marrokanen die vrouwen zonder hoofddoeken een bepaald soort vrouw vinden. Rap muziek en hun invloed etc.
Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn met Nederlandse mannen. Wat betreft vrouwen rechten is er nog een lange weg te gaan en Tate is een engerd.
Dat er NL vrouwen verkracht en vermoord worden door AZC inwoners helpt niet mee voor ze.
Benzz schreef:Elisa2 schreef:Wat heeft dat met rechts te maken?
Vrouwonvriendelijke culturen hierheen halen lijkt me daar een stuk grotere rol in te spelen. En zo krijg je dus automatisch dat mensen meer rechts gaan stemmen. Iets met kip en ei..
Lijkt je,
Verdiep je erin. Dat is dus helemaal niet zo. Alle kleuren van de regenboog incl die hockeyknul van het VWO valt in de trap van Andrew Tate.
Het heeft te maken met de onafhankelijkheid van de vrouw. Dat 60% van de mensen op de universiteit vrouw zijn. Dat mannen en vooral jonge mannen hun positie niet meer hebben. Dat ze daar onzeker van worden en daardoor in deze fuik lopen. Hele docu's over te vinden.
Maar blijf vooral andere culturen de schuld geven. Dat is stukken makkelijker.
Benzz schreef:Elisa2 schreef:Ik heb me er in verdiept oa de rape cultuur in Afrika en Marrokanen die vrouwen zonder hoofddoeken een bepaald soort vrouw vinden. Rap muziek en hun invloed etc.
Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn met Nederlandse mannen. Wat betreft vrouwen rechten is er nog een lange weg te gaan en Tate is een engerd.
Dat er NL vrouwen verkracht en vermoord worden door AZC inwoners helpt niet mee voor ze.
Dan ben je dus bewust op zoek gegaan om een bepaalde doelgroep de schuld te geven.
Als een azc bewoner een vrouw verkracht twittert Wilders er direct op los, als er een week later een vrouw wordt verkracht en vermoord door die witte man, dan hoor je hem nergens over. Afgelopen week zijn er weer 2 vrouwen vermoord. Door hun witte partner.
Er is een mannenprobleem en om stelselmatig richting een bepaalde groep te wijzen, ondermijn je het hele probleem. En je bagatalliseert het. Dat is nog erger.

Benzz schreef:juval schreef:in vrijwel alle landen en culturen (ook in NL) worden vrouwen onderdrukt en gediscrimineerd in meer of mindere mate.
Precies!
NL is heel vrouwonvriendelijk al denken we dat we dat wel zijn. Kijk naar de banga lijsten, naar de voetbalkantine praat.