Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Benzz schreef:Faber krijgt 68% steun van de kiezers van de coalitiepartijen. Dit snap ik echt niet.
mysa schreef:Benzz schreef:Faber krijgt 68% steun van de kiezers van de coalitiepartijen. Dit snap ik echt niet.
Ik denk dat veel van die kiezers het niet snappen. En dat bedoel ik niet denigrerend. Maar toen ik nog op de redactie van een tijdschrift werkte gold de regel: de teksten moeten zijn afgestemd op het bevattingsvermogen van een twaalfjarige. Anders begrijpt een flink deel van de lezers ze niet.
mysa schreef:"Beleid maken op onderbuikgevoelens is het witwassen van vooroordelen en wetenschapsontkenning."
Las ik vanochtend ergens op Twitter. Ik weet niet meer wie het schreef, helaas. Excuses, maar het is zó waar dat ik hier toch citeer.
BigOne schreef:Maar dat kan toch niet ? Maar 0,25 %, we worden overspoeld door buitenlanders, door de extremistische islamieten, we worden ontvolkt , verdund , blablabla.
Electra63 schreef:Ik ken veel mensen die zelden of nooit nieuws of talkshows bekijken. Geen radio(nieuws) luisteren of kranten lezen.
Die kijken alleen Netflix en Videoland en luisteren Spotify.
Dan zie je alleen koppen op bijvoorbeeld FB.
irmaz schreef:ruitje schreef:Ik kies er bewust voor niet op internet te plaatsen op welke partij ik stem.
Ik wil je vraag wel hypothetisch beantwoorden
Een aantal zaken die mij positief stemmen:
*overheid gaat bezuinigen/hervormingen belastingen en toeslagenstelsel
*begrotingstekort onder de 3%
*lagere lasten op arbeid
*kinderopvang bijna gratis
*Armoede op een zeer laag niveau
*Geweld tegen hulpverleners zwaarder straffen
*Steun Oekraïne
*Navonorm/defensie investeringen op peil
*bouw kerncentrales
Ik heb zomaar wat punten gepakt. Ik zag op zorg en migratie ook goede dingen maar die hou ik bewust even buiten de discussie.
Er worden andere keuzes gemaakt, maar het is toch niet dat er geen plannen liggen denk ik dan?
Fijne post Imraz zo!
fijn concreet ruitje, ik ben het met al je punten eens dat deze belangrijk zijn, alleen de kerncentrales niet. Wat energie betreft vind ik dat er veel meer al bestaande en nieuwe mogelijkheden zijn waar nu niet op in gezet wordt, die duurzamer zijn en op termijn goedkoper (maar ik ben energietechnoloog dus dat is niet helemaal eerlijk).
Verder denk ik dat dit kabinet niet de de echte wil heeft om het belastingen- en toeslagen stelsel aan te pakken, nu al zie je dat er bijgeplust wordt in de bepaalde toeslagen. Dit probleem wilde het vorige kabinet(ten?) ook al aanpakken maar de belastingdienst is een staat op zich volgens mij. De ambitie vind ik wel bemoedigend.
Kinderopvang bijna gratis vind ik super dat ze dat overnemen vanuit het vorige kabinet net zoals de schoolmaaltijden.
Armoede op laag niveau heb ik even gemist. Ze wilden toch het niveau gelijkhouden met zoals het nu is?
Wat ik heel positief aan dit kabinet vind is dat het een volledig ander type is dan alle vorige kabinetten, dus niet het gezapig akkoord gaan met dat dingen nu eenmaal zo zijn, veel dingen worden ter discussie gesteld en dat vind ik een goed ding. Wat ik niet fijn vind aan dit kabinet is vooral het framen van groepen mensen zoals "de elite", "links", immigranten, de wetenschap en journalisten.
Op zorg ben ik heel benieuwd, ik ben geen fan van Fleur Agema als persoon maar ik heb bewondering voor het feit dat zij al zo lang strijd voor de gezondheidszorg en ik hoop dat zij veel voor elkaar gaat krijgenIk vind het wel jammer dat ze meteen al een valse start maakt met de MPox-vaccins en dat daar toch de schijn van rassisme in doorklinkt.
Ik heb persoonlijk problemen met het hele asiel- en immigratie hoofdstuk van dit kabinet, zeker in combinatie met het flink bezuinigen op ontwikkelingshulp waardoor projecten voor opvang in de regio niet meer worden ondersteunt. Ook dit heeft voor mij de schijn van rassisme en egoïsme. We zijn nu eenmaal onderdeel van deze wereld en we hebben als rijk land Nederland een verplichting, vind ik, om ook te helpen op plekken waar dingen niet goed gaan. Wij verdienen veel geld aan de rest van de wereld, zorg dan dat de rest van de wereld ook wat terugkrijgt, al is het maar zodat we ook in de toekomst geld kunnen verdienen.
Wat betreft immigratie ben ik van mening dat dit een win-win situatie is. Als wij de mensen goed opvangen en goed wegwijs maken dan krijgen wij waardevolle mensen. Doen we dat niet dan komt er alleen maar rottigheid binnen. En nieuwe mensen meer controleren vind ik geen probleem zolang je het maar met de bedoeling doet de mensen te helpen en niet pootje te haken.
Ik vind wel dat we veel meer moeten handhaven, maar dan wel de juiste dingen. We moeten niet voor een handjevol idealisten op de A12 de volledige ME uit laten rukken maar ik zou het bijzonder plezierig vinden wanneer hier in het buitengebied eens wat vaker de politie door de straat reed. Alle handhavers naar op grenscontrole sturen heb ik ook niks aan als om de hoek gewoon een drugslab zijn gang kan gaan of er afrekeningen in de bossen plaatsvinden. En die dingen gebeuren nog steeds ook al zouden er geen asielzoekers meer zijn.
Strengere straffen heb ik geen mening over of dat zou helpen, ik zou liever hebben dat we in de samenleving weer wat meer fatsoen (en groepsdruk) zouden hebben om het juiste te doen, een beetje CDA-achtig dus![]()
Dus nu ben ik benieuwd hoe jij tegen de zorg en immigratie aan kijkt
irmaz schreef:Ik lees net dat er sinds 2017 50 asiellokaties zijn gesloten in verband met teruggelopen asielaanvragenDaardoor blijven mensen dus hangen in de aanmeldcentra zoals Ter Apel.
Nieuws van vanavond:
"In het aanmeldcentrum in Ter Apel is sprake van een noodsituatie, zegt het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). De kans bestaat dat vannacht weer mensen buiten moeten slapen. "Het wordt heel krap, we bekijken de situatie per uur", aldus een woordvoerder."
"Burgemeester Velema van Westerwolde heeft geen goed woord over voor de situatie. "De minister loopt weg voor haar verantwoordelijkheid. Zij is verantwoordelijk voor mensen die voor asiel naar Nederland komen. Ze heeft tijd genoeg gehad en voldoende mogelijkheid om mensen op een fatsoenlijke manier onder te brengen. Dit doet ze bewust niet.""
https://nos.nl/regio/drenthe/artikel/55 ... ten-slapen
BigOne schreef:VVD is een wolf in schaapskleren. Vieze partijpolitiek die ze zijn gaan bedrijven en met zoveel jaar ervaring zijn ze er zeer geslepen in.
irmaz schreef:Ik lees net dat er sinds 2017 50 asiellokaties zijn gesloten in verband met teruggelopen asielaanvragenDaardoor blijven mensen dus hangen in de aanmeldcentra zoals Ter Apel.