Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann schreef:@Polar
Ik ben ook al een paar keer tegengekomen dat de VS zijn militairen weg gaat halen uit Europa. Dat geeft Putin helemaal een vrijbrief om door te gaan met landen binnen te vallen.
Polar schreef:Het zijn hoe dan ook hele onrustige, onvoorspelbare tijden...
Er zouden toch ook gewoon regels moeten komen dat een president en mensen in zijn/haar directe omgeving niet bewust leugens mag verspreiden? Ik begrijp niet hoe dat is toegestaan.
nps schreef:Ik weet niet meer wat er exact gezegd werd, maar het kwam er op neer dat mijn ervaring in Amerika er eigenlijk niet toe deed omdat ik er niet woon. Maar dat is allemaal niet zo boeiend.
Jij wel de enige in dit topic de door een niet-westerse bril iets kan vertellen over wat het presidentschap van Trump voor jullie betekent. Hoe je de discussie en wat mensen hier allemaal zeggen beleeft. Hoe jíj vind dat Trump het tot nu toe doet, ook internationaal gezien. Zoals eerder gezegd hebben wij een westerse bril, en jij niet. Dat maakt dat in ieder geval ik oprecht benieuwd ben naar jouw beleving van deze trump periode. Als je echt niet wil moet je het vooral niet doen, maar zou ik wel jammer vinden
mylittlejoy schreef:BigOne schreef:Ik heb een kennis op insta, met haar had ik afgesproken dat we elke maand even zouden discussiëren over de situatie, ze is een diehard Maga . Gisteren weer even gekletst, nav alle leugens van trump . Die stuurde ik met bronnen. Ze wil niet meer discussiëren want allemaal fake, enige waar ze het over heeft , aliens out.
Hoe wrang ook, sommigen zullen pas wanneer ze het persoonlijk gaan merken, gaan opmerken. Tot die tijd lopen ze er blind achteraan. De term ignorance is bliss zeg maar.
Net als de Venezuelanen die ervan overtuigd waren dat ICE niet achter hen aan zou komen, vrouwen niet dachten dat zij hun baan zouden verliezen wanneer DEI geschrapt wordt en MAGA denkt dat hun Social Security echt niet aangetast gaat worden. (Musk (waarom ook Musk?!) heeft gister bij die CAPC bijeenkomst aangegeven dat er 500 miljard wegkan bij SS en Medicaid. Het hele budget daar is dacht ik 660 miljard.)
Maar goed, dat soort mensen lopen er hier ook zat rond, alleen daar hebben ze een fascistische idioot aan dacht geholpen die (denk ik) niet meer weg zal willen gaan.
mysa schreef:Ach, Musk gaat de community notes aanpakken op X. Want die worden door tegenstanders van Trump en door de MSN misbruikt om desinformatie te verspreiden.
Polar schreef:Reactie op Veronica2: Het probleem is dat de mensen die gevoelig zijn voor de leugens, niet geloven dat die cijfers kloppen.
Ik vind dat iemand met zoveel macht nooit op deze manier haat en verdeeldheid zou moeten mogen zaaien.
Er is eigenlijk niemand die hem echt terugfluit en dat maakt het zo gevaarlijk.
Maar ook... hoe bizar is dit eigenlijk allemaal? Dit is iets wat niemand had kunnen voorspellen, niet op deze manier en met deze snelheid.
Je krijgt geen tijd om te verwerken wat er nu weer is gebeurd, want dan zijn er al weer nieuwe acties uitgevoerd.
Het is bizar hoe zo'n klein groepje mensen, zoveel schade toe kan brengen aan eigenlijk een groot deel van de wereld.
Ann schreef:@Veronica2
Ik denk dat dit nu nog niet 100% te voorspellen is, hangt er ook van af wat Europa nu gaat doen qua defensie opschalen. Maar hij gaat wel (letterlijk) grenzen opzoeken/overgaan verwacht ik.
BigOne schreef:En de leugen van Musk dat er zogenaamd duizenden onterecht een uitkering krijgen terwijl ze al dood zijn. Elke begrafenisondernemer stuurt een speciaal formulier in om een overlijden door te geven. Natuurlijk zullen er enkele formulieren niet aankomen of niet zijn ingevoerd of Jantje heeft opa in een oude vrieskist liggen maar er zijn er geen duizenden. Dikke onzin.
Polar schreef:Veronica2, doel je dan op praktijken zoals in Rusland, dat ze bijvoorbeeld enkel op tv uitzenden wat zij willen dat burgers zien? Voor zover mensen al een tv hebben daar...
Texnex schreef:Babootje schreef:Ja, hoewel dit me ook erg waarschijnlijk lijkt.
It remains possible that a primary source proving the quote's authenticity exists somewhere — for example, in a newspaper archive that had not been digitized by the time of this writing — and for that reason we've refrained from issuing a definitive rating.
Zo kunnen we wel meerdere dingen delen die wel of niet kunnen kloppen maarja, het zou wel eens waar kunnen zijn.Hou op zeg.