juval schreef:in de column wordt de term domrechts regelmatig gebruikt, vandaar.
De toon van de column vind ik niet prettig, en als fan en volger van Caroline van der Plas raakt me dat wel persoonlijk inderdaad.
Als je tijd hebt om de podcast te luisteren die ik heb gedeeld komt daar ook in naar voren dat de uitkomst veel van de wetenschappelijke onderzoeken van te voren zijn bepaald. En dat de wetenschappelijke instituten niet erg onafhankelijk lijken te zijn.
regeren op onderbuikgevoel, als dat onderbuikgevoel bij heel veel mensen van de bevolking leeft, is iets waar je in mijn ogen niet omheen kunt. Ik ben ook wel blij dat daar naar geluisterd wordt en dat daar ook beleid op bepaald wordt.
Helder juval, dan snap ik dat je die column niet goed vindt
Ik ben het met je eens dat er zeker naar onderbuikgevoelens geluisterd moet worden, hoe zaken overkomen is belangrijk.
Wat ik persoonlijk vind is dat de laatste tijd (jaren) er door diverse media veel is ingespeeld op het inkleuren van die onderbuikgevoelens. Net zoals reclames werken eigenlijk, je schetst een plaatje en doet dat op zo'n geloofwaardige of aantrekkelijke manier en herhaalt dit steeds maar weer, zodat je bij het zien van dat plaatje je er zelf ook zin in krijgt en het er mee eens bent.
Kloppen deze (gemaakte) onderbuikgevoelens dan nog steeds en zou je daar het bestuur en de wetgeving op willen maken?