Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mylittlejoy schreef:Met de ellende rond Oekraïne vergeten we haast Gaza. Er komen berichten voorbij over pamfletten die worden verspreid met een foto van Trump en Netanyahu en de tekst (in het Arabisch):
"To the honorable people of Gaza,
After the events that have taken place, the temporary ceasefire, and before the implementation of Trump's mandatory plan—which will impose forced displacement upon you whether you accept it or not—we have decided to make one final appeal to those who wish to receive aid in exchange for cooperating with us. We will not hesitate for a moment to provide assistance.
Reconsider your position. The world map will not change if all the people of Gaza cease to exist. No one will feel for you, and no one will ask about you. You have been left alone to face your inevitable fate. Iran cannot even protect itself, let alone protect you, and you have seen with your own eyes what has happened. Neither America nor Europe care about Gaza in any way. Even your Arab countries, which are now our allies, provide us with money and weapons while sending you only shrouds.
There is little time left—the game is almost over.
Whoever wishes to save themselves before it is too late, we are here, remaining until the end of time."
VuurVleugels schreef:ruitje schreef:Ik was dat, van de boeiende tijden.
Ik vind het enorm boeiend wat hij nu in Oekraïne doet, omdat de EU nu kleur moet bekennen. Dit kunnen, gek gezegd, ook nog hele mooie tijden voor de EU worden.
Wat Trump een beetje in de VS doet, of in Gaza, daar kun je nog van doen alsof het niet jou aangaat en die man wat laten.
Nu moet de EU in de actie, ben benieuwd!
Ik ben het met je eens, maar ben het ook wel eens met de backlash die hierop kwam want ook ik vind het toch echt sensatiezoekend overkomen. Er is benieuwd zijn naar iets, en er is benieuwd zijn naar iets. Maar goed, het blijft platte geschreven tekst natuurlijk dus wie weet missen we gewoon intonatie.
Babootje schreef:
Texnex schreef:
Babootje schreef:Ja, hoewel dit me ook erg waarschijnlijk lijkt.
It remains possible that a primary source proving the quote's authenticity exists somewhere — for example, in a newspaper archive that had not been digitized by the time of this writing — and for that reason we've refrained from issuing a definitive rating.
Ann schreef:Texnex schreef:Texnex, hoe ervaar jij wat er momenteel gebeurt? Kijken wij er te 'Westers' tegenaan of is dit ook niet wat jullie verwacht hadden of willen?Mijn stem is ook niet verwerkt, en ik heb niet op Kamala gestemd
Texnex schreef:Ann schreef:
Ik heb geen interesse om mijn persoonlijke mening te delen in dit topic, dan heb ik meteen 10 man op mij om me te vertellen dat mijn ervaring niet telt. Thanks but no thanks.
nps schreef:Dat heeft echt niemand gezegd, niet zo sip doen. Wel tegen mij trouwens, dat je met een vakantietje geen indruk kan hebben van een land. Dus shoot, ik denk dat er meerdere benieuwd zijn. En we kunnen best afspreken dat men dan niet fel gaat reageren. Hoe leeft het daar bij jullie? Zijn jullie er blij mee, of juist niet? Merken jullie effect?
BigOne schreef:Ik heb een kennis op insta, met haar had ik afgesproken dat we elke maand even zouden discussiëren over de situatie, ze is een diehard Maga . Gisteren weer even gekletst, nav alle leugens van trump . Die stuurde ik met bronnen. Ze wil niet meer discussiëren want allemaal fake, enige waar ze het over heeft , aliens out.