Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lanoca

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:56

Ook weer waar. Verkiezingen zoals in Rusland, daar hebben we ook niets aan.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:01

Musk en Trump projecteren inderdaad heel erg.

Mijn aanname is dat ze Zelensky in de richting van een verkiezing willen duwen en hem op die manier met wat 'hulp' uit de macht willen zetten.
Laatst bijgewerkt door Polar op 21-02-25 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:05

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:09

Met de ellende rond Oekraïne vergeten we haast Gaza. Er komen berichten voorbij over pamfletten die worden verspreid met een foto van Trump en Netanyahu en de tekst (in het Arabisch):

"To the honorable people of Gaza,

After the events that have taken place, the temporary ceasefire, and before the implementation of Trump's mandatory plan—which will impose forced displacement upon you whether you accept it or not—we have decided to make one final appeal to those who wish to receive aid in exchange for cooperating with us. We will not hesitate for a moment to provide assistance.

Reconsider your position. The world map will not change if all the people of Gaza cease to exist. No one will feel for you, and no one will ask about you. You have been left alone to face your inevitable fate. Iran cannot even protect itself, let alone protect you, and you have seen with your own eyes what has happened. Neither America nor Europe care about Gaza in any way. Even your Arab countries, which are now our allies, provide us with money and weapons while sending you only shrouds.

There is little time left—the game is almost over.

Whoever wishes to save themselves before it is too late, we are here, remaining until the end of time."

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:13

Ja, je hebt helemaal gelijk.
Het geeft allemaal gewoon zo'n enorm machteloos gevoel...

Stel je voor dat je daar bent en je krijgt zo'n pamflet onder ogen.
Ik kan me denk ik maar een fractie voorstellen hoe dat is in vergelijking met de mensen die daar wonen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:23

mylittlejoy schreef:
Met de ellende rond Oekraïne vergeten we haast Gaza. Er komen berichten voorbij over pamfletten die worden verspreid met een foto van Trump en Netanyahu en de tekst (in het Arabisch):

"To the honorable people of Gaza,

After the events that have taken place, the temporary ceasefire, and before the implementation of Trump's mandatory plan—which will impose forced displacement upon you whether you accept it or not—we have decided to make one final appeal to those who wish to receive aid in exchange for cooperating with us. We will not hesitate for a moment to provide assistance.

Reconsider your position. The world map will not change if all the people of Gaza cease to exist. No one will feel for you, and no one will ask about you. You have been left alone to face your inevitable fate. Iran cannot even protect itself, let alone protect you, and you have seen with your own eyes what has happened. Neither America nor Europe care about Gaza in any way. Even your Arab countries, which are now our allies, provide us with money and weapons while sending you only shrouds.

There is little time left—the game is almost over.

Whoever wishes to save themselves before it is too late, we are here, remaining until the end of time."

Heb je hier een bron van?

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:29

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:36

VuurVleugels schreef:
ruitje schreef:
Ik was dat, van de boeiende tijden :) .

Ik vind het enorm boeiend wat hij nu in Oekraïne doet, omdat de EU nu kleur moet bekennen. Dit kunnen, gek gezegd, ook nog hele mooie tijden voor de EU worden.

Wat Trump een beetje in de VS doet, of in Gaza, daar kun je nog van doen alsof het niet jou aangaat en die man wat laten.

Nu moet de EU in de actie, ben benieuwd!

Ik ben het met je eens, maar ben het ook wel eens met de backlash die hierop kwam want ook ik vind het toch echt sensatiezoekend overkomen. Er is benieuwd zijn naar iets, en er is benieuwd zijn naar iets. Maar goed, het blijft platte geschreven tekst natuurlijk dus wie weet missen we gewoon intonatie.

Ik heb echt al meerdere keren uitgelegd hoe ik dit bedoel :o . Ik kan er niks aan doen dat anderen mij een sensatiezoeker vinden op basis van iets wat er niet staat.

Je mist geen informatie, wat er niet staat, is er niet, makkelijker is het niet :D

@mylittlejoy, thanks! Ik heb emotioneel zoveel moeite om het nieuws in Gaza te volgen sinds ik moeder ben, vind dat zo heftig...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:40

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 00:41

https://x.com/VividProwess/status/1892570166174634199
Trump, tegen zijn adviseurs nadat hij getuige was geweest van de terugkeer van de lichamen van de Israëlische gijzelaars, volgens Channel 14:
"Ik wil dat Gaza wordt weggevaagd. Ik wil niet dat er ook maar één gebouw overeind blijft staan."

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 06:21

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:07

En vandaag deed Steve Bannon ook een nazigroet tijdens een speech :r

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:11

Texnex schreef:
Babootje schreef:
Hij heeft niet naar zn moeder geluisterd...

[ Afbeelding ]

https://www.snopes.com/news/2025/01/02/ ... him-idiot/

Ja, hoewel dit me ook erg waarschijnlijk lijkt.
It remains possible that a primary source proving the quote's authenticity exists somewhere — for example, in a newspaper archive that had not been digitized by the time of this writing — and for that reason we've refrained from issuing a definitive rating.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:27

Babootje schreef:
Ja, hoewel dit me ook erg waarschijnlijk lijkt.
It remains possible that a primary source proving the quote's authenticity exists somewhere — for example, in a newspaper archive that had not been digitized by the time of this writing — and for that reason we've refrained from issuing a definitive rating.

Zo kunnen we wel meerdere dingen delen die wel of niet kunnen kloppen maarja, het zou wel eens waar kunnen zijn. :+ Hou op zeg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 07:40

Jezus dat pamflet en die andere dingen..... je gaat even naar bed en leest de volgende ochtend escalatie op escalatie -O- Wat moeten we met die oranje gek joh....??

Ik schat trouwens in dat dat moeder gebeuren niet waar is. Want volgens mij is hij sociaal best handig.
Hij is gestoord en heeft geen fatsoen, maar weet wel hoe hij "charmant" over kan komen als hij wil.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 08:30

Texnex schreef:
Mijn stem is ook niet verwerkt, en ik heb niet op Kamala gestemd :+
Texnex, hoe ervaar jij wat er momenteel gebeurt? Kijken wij er te 'Westers' tegenaan of is dit ook niet wat jullie verwacht hadden of willen?

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 08:54

Ann schreef:
Texnex schreef:
Mijn stem is ook niet verwerkt, en ik heb niet op Kamala gestemd :+
Texnex, hoe ervaar jij wat er momenteel gebeurt? Kijken wij er te 'Westers' tegenaan of is dit ook niet wat jullie verwacht hadden of willen?

Ik heb geen interesse om mijn persoonlijke mening te delen in dit topic, dan heb ik meteen 10 man op mij om me te vertellen dat mijn ervaring niet telt. Thanks but no thanks. :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 08:56

Ik ben oprecht geïnteresseerd, maar jij bepaalt natuurlijk zelf wat je wel of niet post.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:35

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 09:45

Texnex schreef:
Ann schreef:

Ik heb geen interesse om mijn persoonlijke mening te delen in dit topic, dan heb ik meteen 10 man op mij om me te vertellen dat mijn ervaring niet telt. Thanks but no thanks. :D

Dat heeft echt niemand gezegd, niet zo sip doen. Wel tegen mij trouwens, dat je met een vakantietje geen indruk kan hebben van een land. Dus shoot, ik denk dat er meerdere benieuwd zijn. En we kunnen best afspreken dat men dan niet fel gaat reageren. Hoe leeft het daar bij jullie? Zijn jullie er blij mee, of juist niet? Merken jullie effect?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:16

Ik heb een kennis op insta, met haar had ik afgesproken dat we elke maand even zouden discussiëren over de situatie, ze is een diehard Maga . Gisteren weer even gekletst, nav alle leugens van trump . Die stuurde ik met bronnen. Ze wil niet meer discussiëren want allemaal fake, enige waar ze het over heeft , aliens out.

Texnex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:25

nps schreef:
Dat heeft echt niemand gezegd, niet zo sip doen. Wel tegen mij trouwens, dat je met een vakantietje geen indruk kan hebben van een land. Dus shoot, ik denk dat er meerdere benieuwd zijn. En we kunnen best afspreken dat men dan niet fel gaat reageren. Hoe leeft het daar bij jullie? Zijn jullie er blij mee, of juist niet? Merken jullie effect?

Is dat wat ik zei ja, dat je geen indruk kan hebben van een land? :+

Nee, ik heb hier geen interesse in. Maar er zijn online genoeg mensen met heel veel meningen, ik denk dat die van mij niet zo heel speciaal is hoor. Ben niet de enige Nederlander in Amerika :D

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:30

Ik weet niet meer wat er exact gezegd werd, maar het kwam er op neer dat mijn ervaring in Amerika er eigenlijk niet toe deed omdat ik er niet woon. Maar dat is allemaal niet zo boeiend.

Jij wel de enige in dit topic de door een niet-westerse bril iets kan vertellen over wat het presidentschap van Trump voor jullie betekent. Hoe je de discussie en wat mensen hier allemaal zeggen beleeft. Hoe jíj vind dat Trump het tot nu toe doet, ook internationaal gezien. Zoals eerder gezegd hebben wij een westerse bril, en jij niet. Dat maakt dat in ieder geval ik oprecht benieuwd ben naar jouw beleving van deze trump periode. Als je echt niet wil moet je het vooral niet doen, maar zou ik wel jammer vinden :)

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:42

Ik ben ook erg benieuwd wat de 'niet-anti-Trump' mensen vinden van de acties die hij op dit moment aan het uitvoeren is.
En ben ook benieuwd of wij in Europa de juiste dingen mee krijgen en dat Amerika zelf heel erg in 1 richting wordt geduwd d.m.v de media, of dat het juist andersom is.

Ook die link van Babootje over de Finse politicus die aangeeft dat Trump Europa 3 weken de tijd geeft om Oekraïne zich te laten overgeven.
Anders maakt het zich los van Europa...
Laatst bijgewerkt door Polar op 21-02-25 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 10:43

BigOne schreef:
Ik heb een kennis op insta, met haar had ik afgesproken dat we elke maand even zouden discussiëren over de situatie, ze is een diehard Maga . Gisteren weer even gekletst, nav alle leugens van trump . Die stuurde ik met bronnen. Ze wil niet meer discussiëren want allemaal fake, enige waar ze het over heeft , aliens out.

Hoe wrang ook, sommigen zullen pas wanneer ze het persoonlijk gaan merken, gaan opmerken. Tot die tijd lopen ze er blind achteraan. De term ignorance is bliss zeg maar.

Net als de Venezuelanen die ervan overtuigd waren dat ICE niet achter hen aan zou komen, vrouwen niet dachten dat zij hun baan zouden verliezen wanneer DEI geschrapt wordt en MAGA denkt dat hun Social Security echt niet aangetast gaat worden. (Musk (waarom ook Musk?!) heeft gister bij die CAPC bijeenkomst aangegeven dat er 500 miljard wegkan bij SS en Medicaid. Het hele budget daar is dacht ik 660 miljard.)

Maar goed, dat soort mensen lopen er hier ook zat rond, alleen daar hebben ze een fascistische idioot aan dacht geholpen die (denk ik) niet meer weg zal willen gaan.