Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babootje schreef:Bron De Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1222443 ... or-rusland
Russische doctrine: 'De VS en de NAVO zijn grootste dreiging voor Rusland'
Poetin heeft een maritime-doctrine ondertekend waarin de VS en de NAVO zijn omschreven als ‘de grootste dreiging’ voor Rusland.
In het document van 55 pagina’s, waarover de persbureaus Reuters en AFP schrijven, staan de Russische ambities beschreven: ‘een grote maritieme kracht’ waarvan de tentakels zich over de hele wereld uitstrekken.
De belangrijkste bedreiging voor Rusland, zo staat in het document, is ‘het Amerikaanse beleid om de wereldzeeën te domineren’, en de verschuiving van het NAVO-bondgenootschap richting de Russische grens. Zweden en Finland zitten in het proces om toe te treden tot de NAVO. Die laatste deelt een grens van 1300 kilometer met Rusland.
Wanneer diplomatieke- en economische middelen uitgewerkt raken, zal Rusland zijn militaire middelen gebruiken in de oceanen van deze wereld. ,,Vandaag de dag kan Rusland niet bestaan zonder een sterke marine. We zullen onze belangen in de oceanen ferm en met vastberadenheid verdedigen”, aldus de doctrine.
Anna79 schreef:Wij zijn benaderd om een hondje uit Oekraïne op te vangen. Weet iemand hier waar we rekening mee moeten houden qua inentingen? Het lijkt me sowieso verstandig om het hondje eerst na te laten kijken door een dierenarts voordat we het in huis nemen, ik wil niet dat mijn eigen dieren risico lopen...
Momenteel zit de eigenaar nog in Oekraïne maar deze wil zo spoedig mogelijk daar weg maar waar hij naartoe kan mogen geen honden.
irmaz schreef:dit klinkt niet goed:
Citaat:Meldingen van geweervuur van botsingen tussen Servische en Kosovo-troepen op de grens van Serbia en Kosovo.
Citaat:De Servische president Aleksandar Vucic zegt dat de Kosovaarse politie van plan is om middernacht een operatie te starten tegen de Serviërs die in het noorden van het land wonen.
Citaat:Servische president Vučić:
'Alles wat ik kan zeggen is dat we om vrede zullen vragen en om vrede, maar ik zal je meteen zeggen: er zal geen overgave zijn en Servië zal winnen. Als ze Serviërs gaan vervolgen, Serviërs pesten, Serviërs vermoorden, dan zal Servië winnen!'
irmaz schreef:Cowboy55 schreef:Want? Wat hebben ze te winnen?
Zie mijn edit
Citaat:Premier van Kosovo, Albin Kurti, bevestigt geweerschoten afgevuurd door rouge elementen gecontroleerd door de Servische regering in het noorden, dringt aan op kalmte en voorzichtigheid over desinformatie.
Cowboy55 schreef:Ok……maar dan nog. Op het risico dat ik lomp overkom, maarre……doe je best jongens. Sorry, maar ben ik beetje klaar met die hoek van de wereld.
oomens schreef:Cowboy55 schreef:Op 14 oktober 1952 tussen 09:32 en 11:22 naar verluidt……
Ah, dat is waar, dat was ik vergeten. Was dat niet die keer dat Bosnië nog op Istanbul-tijd zat en per ongeluk een kwartier te lang de vrede handhaafde?
bigone schreef:Servië doet een Putintje.
Sizzle schreef:bigone schreef:Servië doet een Putintje.
(Quote Berliner-Zeitung) Reeds in de namiddag had het Servische parlementslid Vladimir Đukanović zich in een tweet uitgesproken. "Alles wijst erop dat Servië gedwongen zal worden te beginnen met de denazificatie van de Balkan. Ik hoop dat ik het mis heb." De tweet, die verband houdt met spanningen aan de grens met Kosovo, doet vrezen dat Servië de aandacht van Europa voor de Russische aanvalsoorlog in Oekraïne zou kunnen gebruiken om in zijn schaduw de herovering van Kosovo door te zetten.