Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nps schreef:pmarena schreef:Dus het lijkt me wel zinvol om niet bij een kind dat denkt dat het meer een jongen dan een meid is (of andersom) meteen vol er in te gaan met behandelingen want er zijn immers ook spijtoptanten die aangeven dat ze zich bij nader inzien tòch meer met hun originele geslacht identificeren, en dat ze het gevoel hebben dat het hele traject met hen aan de haal gegaan is.Als behandelaar zal het super lastig zijn om te achterhalen bij wie het een blijvend iets zal zijn en bij wie het een tijdelijk zoeken naar zichzelf was.... degene die ècht het andere geslacht is / wil zijn (even simpel gezegd) die wil je zo snel mogelijk helpen. Maar die toekomstige spijtoptant wil je beschermen tegen het al te gemakkelijk aangaan van zo'n traject. Want het is ook niet niets als je achteraf denkt "hadden ze me maar met rust gelaten dan had ik nu mijn natuurlijke lichaam nog gehad"
Ik denk dat dit nooit 100% te voorkomen is en dat er nu ook écht niet lichtzinnig wordt gedaan over zo’n traject. Ik vermoed zomaar dat het nu ook écht niet gemakkelijk is om zo’n traject aan te gaan en dat er zeer zorgvuldig wordt gekeken. Dus ik weet niet of we een CU daarvoor nodig hebben.pmarena schreef:Dat vind ik an sich wel goed van de CU dat ze bij al dit soort ethische vraagstukken vooral ook kijken naar zorgvuldigheid zeg maar.
Again, waarom denk je dat er nu niet zorgvuldig mee wordt omgegaan? Ik vind het heel erg rieken naar het toch kwalijke willen bepalen war diegene wel of niet wil en een waarde oordeel geven over de kundigheid van die persoon om daar zélf over te beslissen. Net als met de levensbeeindiging: je zégt wel dat je dit wil, maar wij vinden eigenlijk dat je iets anders wil. Heb je wel goed nagedacht, oh simpele ziel? Voelt voor mij als mensen van hun weloverwogen beslissing af praten, hun gevoel niet serieus nemen. Toch het christelijke gedachtengoed van willen beslissen voor een ander, maar dan veel “liever” verpakt.pmarena schreef:Palliatief beleid: ik vind het best eng dat je in je meest kwetsbare tijd er maar op moet vertrouwen dat de "zorgverlener" om je heen je een humaan einde geeft.... ik heb liever een pil achter de hand waarmee ik het zelf kan regelen en van niks of niemand afhankelijk ben of dat wel "mag". En je niet hoeft te grijpen naar geweren en andere akelige oplossingen....
Aan de andere kant wil ik liever niet dat dergelijke pillen her en der in huizen in laatjes en kastjes liggen waar elke eikel er misbruik van kan maken en anderen er iets mee aan kan doen....
Ik denk dat je die pillen nooit zomaar bij de apotheek kan gaan halen hoorwel groot gelijk dat zo’n heftige beslissing niet bij eén zorgverlener moet liggen.
Voor mij is een religieuze partij een absolute nogo, religie doe je maar in je eigen tijdde punten rondom levensbeeindiging, abortus en acceptatie val lhbti (ik weet nooit welke letters ik moet gebruiken) van christenen staan haaks op die van mij. Wat SGP doet vind ik echt heel kwalijk. Maar - verbieden vind ik te ver gaan. Ook de SGP vertegenwoordigt een stem in Nederland (die van de starre, diep religieuze ontzettend intolerante nare mensen die hun eigen principes willen opleggen aan anderen en voor wie naastenliefde geen ding is. Maar die zijn er ook
. Met een beetje geluk verdwijnt deze partij vanzelf.
pmarena schreef:Tango1979 schreef:Ik vind het vooral sneu voor die arme vrouwen. Walgelijke actie. Dit is een van de reden waarom ik nooit Christelijk zal stemmen. Jouw geloof is jouw geloof. Heb respect voor een ander zijn mening.
Nouja lijkt mij rechtvaardiger dat je om de standpunten van de SGP... geen SGP zal stemmen maar andere partijen met een C in de naam niet bij voorbaat uit zou moeten sluiten want die kunnen veel minder extreem zijn hè....
Ik vind dit soort acties ook wanstaltig, het is voor de meeste vrouwen al geen makkie om naar zo'n kliniek te gaan, laat ze met rust
Wèl vind ik het an sich goed om te proberen om vrouwen al eerder van het pad van abortus af te krijgen.
En daar op te richten. Door er voor te zorgen dat de kans kleiner wordt dat ze ongewenst zwanger raken. En als het dan toch gebeurt, dat er dan meerdere opties zijn voor iedereen dan dat (jonge)dames geen andere uitweg zien dan abortus. En dat vind ik wel goed aan het standpunt van de CU. Niet specifiek tegen abortus maar er op hameren om er niet te licht over te denken en te investeren in andere oplossingen zoals zeer laagdrempelig aan voorbehoedsmiddelen kunnen komen, goede voorlichting en hulp bieden om toch een weg te zien om het kind te houden en op te voeden.
Dat vind ik wel mooie standpunten want er zijn ongetwijfeld (jonge)dames die zeer ongepland zwanger raken en geen manier zien waarop ze het kind kunnen houden. Doordat ze uit huis geschopt worden en/of nog op school zitten en/of te weinig inkomen hebben ofzo.
Dat is natuurlijk geen ideale situatie om met een baby te zitten.... maar het is ook schandalig als we als samenleving zo'n jongedame dan maar de richting van een abortus op duwen terwijl ze dat in haar hart helemaal niet wil en ze zich daar de rest van haar leven misschien wel ontzettend rot over blijft voelen....
anjali schreef:Ik heb nog niet alles bijgelezen maar had wel reacties verwacht. Mag ik hier even een voorbeeld geven uit geheel andere hoek, nl. het tragische verhaal van Britney Spears die door haar toenmalige waardeloze vriendje tegen haar wil in tot een abortus werd gedwongen en daar nu nog steeds last van heeft.
juval schreef:Omtzigt heeft eindelijk duidelijk gemaakt dat hij geen MP wil worden, maar fractievoorzitter in de kamer wil blijven, dus ook geen ministerspost.
Ik ben benieuwd of dit nog iets verandert in de peilingen.
pmarena schreef:Ik heb net deze gedaan, en toch weer overduidelijk CUTypisch wel want heb heel kittig voor klimaatgebeuren gestemd.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... 3~v883197/
Avalanche schreef:pmarena schreef:Ik heb net deze gedaan, en toch weer overduidelijk CUTypisch wel want heb heel kittig voor klimaatgebeuren gestemd.
https://www.volkskrant.nl/kijkverder/20 ... 3~v883197/
Ik ook, en weer Volt bovenaan, daarna D66 en GroenLinks.
BigOne schreef:NSC stond bij mij in top twee, nu programma bekend is bungelen ze ergens onderaan.