Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
VuurVleugels schreef:Journee: Ik snap wat je zegt, maar bij Hitler en Stalin had je nog een behoorlijk beperkte manier van informatievoorziening. Mensen kregen dingen uit de eigen omgeving te horen via de radio en krant, en hadden geen alternatieve manieren mogelijkheden om zichzelf te informeren. En nou denk ik dat datzelfde nog steeds wel opgaat voor de écht arme delen van Amerika op het platteland en in delen van steden die geen elektriciteit hebben. Maar over het algemeen kan je tegenwoordig toch echt niet meer zeggen dat men geen alternatief heeft voor de media die de president aanbied...
WowAmigo schreef:Nu gaat Nederland de ontwikkelingshulp voor vrouwenrechten, gendergelijkheid etc. stoppen.
https://www.ad.nl/politiek/klever-pvv-zet-mes-in-ontwikkelingshulp-en-wil-trump-achterna-vrouwen-trainen-doen-we-niet-meer~add76db5/
We gaan dezelfde kant op...
Ann schreef:Hebben meer mensen het gevoel dat Trump (zonder dat hij zichzelf daarvan bewust is, daarvoor is zijn ego te groot) het pad aan het effenen is voor Vance? Ik denk dat Trump straks afgezet wordt (gezondheidsredenen of whatever) en we met Vance opgescheept zitten.
Loretta schreef:VuurVleugels schreef:Journee: Ik snap wat je zegt, maar bij Hitler en Stalin had je nog een behoorlijk beperkte manier van informatievoorziening. Mensen kregen dingen uit de eigen omgeving te horen via de radio en krant, en hadden geen alternatieve manieren mogelijkheden om zichzelf te informeren. En nou denk ik dat datzelfde nog steeds wel opgaat voor de écht arme delen van Amerika op het platteland en in delen van steden die geen elektriciteit hebben. Maar over het algemeen kan je tegenwoordig toch echt niet meer zeggen dat men geen alternatief heeft voor de media die de president aanbied...
en ook toen was er al een ware informatieoorlog gaande. Goebels die voor Hitler de propaganda regelde liet een betaalbaar radio toestel ontwikkelen zodat zoveel mogelijk Duitsers de propaganda zouden horen.
https://historiek.net/volksontvanger-of-i-hitler/45322/
Toen Musk Twitter kocht begreep nog niemand waarom hij het platform volledig op de kop gooide. Nu zien we precies waarom hij dat deed.
Loretta schreef:Ann schreef:Hebben meer mensen het gevoel dat Trump (zonder dat hij zichzelf daarvan bewust is, daarvoor is zijn ego te groot) het pad aan het effenen is voor Vance? Ik denk dat Trump straks afgezet wordt (gezondheidsredenen of whatever) en we met Vance opgescheept zitten.
Het zou me eigenlijk niets verbazen. Ik heb ook het gevoel dat Trump beest wel eens een useful idiot kan zijn van iemand.
Citaat:De regering-Trump laat een federale rechter weten dat zij niet zal voldoen aan een gerechtelijk bevel om de financiering voor USAID en buitenlandse hulp van het State Department te hervatten.
Citaat:Trump wil een einde maken aan het zelfbestuur van Washington D.C. en pleit ervoor dat de federale overheid de stad direct bestuurt.
Citaat:Meerdere Republikeinse politici distantiëren zich van Trumps kritiek op Oekraïne en president Zelensky, waarbij ze de verantwoordelijkheid voor de oorlog duidelijk bij Rusland leggen en Trump’s opmerkingen, die ze onjuist noemen, verwerpen. Tot nu toe gaat het om Bacon, Thune, Tillis, Pence, Ogles, Cramer Wicker, Rounds, Lawler, Graham, Haley en Kennedy.
Citaat:Oekraïense politici, zowel uit de regerende als de oppositiepartijen, uiten massaal steun voor president Zelensky en verwerpen de oproep van Trump om verkiezingen te houden tijdens de oorlog. Zij benadrukken dat verkiezingen onder de huidige omstandigheden onmogelijk en immoreel zijn, omdat de veiligheid van de burgers en soldaten niet gegarandeerd kan worden.
Citaat:Er is verbazing bij veel Republikeinen over de steun van Trump voor het begrotingsvoorstel. Het zou namelijk honderden miljarden aan bezuinigingen op Medicaid betekenen, het overheidsprogramma dat gezondheidszorg biedt aan mensen met een laag inkomen en andere kwetsbare groepen. Trump had eerder juist gezegd hier niet op te willen korten. Ook gaat de steun in tegen de opdracht van Hegseth om te bezuinigen op Defensie: het voorstel voegt daar juist 100 miljard aan toe.