Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:40

Hebben meer mensen het gevoel dat Trump (zonder dat hij zichzelf daarvan bewust is, daarvoor is zijn ego te groot) het pad aan het effenen is voor Vance? Ik denk dat Trump straks afgezet wordt (gezondheidsredenen of whatever) en we met Vance opgescheept zitten.
Laatst bijgewerkt door Ann op 20-02-25 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:53

Vance, Musk en Thiel.
Die drie en waarschijnlijk nog een paar die ik niet ken.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 09:56

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:14

Hij heeft niet naar zn moeder geluisterd...

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:35

VuurVleugels schreef:
Journee: Ik snap wat je zegt, maar bij Hitler en Stalin had je nog een behoorlijk beperkte manier van informatievoorziening. Mensen kregen dingen uit de eigen omgeving te horen via de radio en krant, en hadden geen alternatieve manieren mogelijkheden om zichzelf te informeren. En nou denk ik dat datzelfde nog steeds wel opgaat voor de écht arme delen van Amerika op het platteland en in delen van steden die geen elektriciteit hebben. Maar over het algemeen kan je tegenwoordig toch echt niet meer zeggen dat men geen alternatief heeft voor de media die de president aanbied...

en ook toen was er al een ware informatieoorlog gaande. Goebels die voor Hitler de propaganda regelde liet een betaalbaar radio toestel ontwikkelen zodat zoveel mogelijk Duitsers de propaganda zouden horen.

https://historiek.net/volksontvanger-of-i-hitler/45322/

Toen Musk Twitter kocht begreep nog niemand waarom hij het platform volledig op de kop gooide. Nu zien we precies waarom hij dat deed.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:36

WowAmigo schreef:
Nu gaat Nederland de ontwikkelingshulp voor vrouwenrechten, gendergelijkheid etc. stoppen.

https://www.ad.nl/politiek/klever-pvv-zet-mes-in-ontwikkelingshulp-en-wil-trump-achterna-vrouwen-trainen-doen-we-niet-meer~add76db5/

We gaan dezelfde kant op...

Als ze nou eens die organisaties rondom de opvang van vluchtelingen hier in Nederland gaan regelen, ik heb echt t idee dat dat zo ongelovelijk overgereguleerd is dat niemand weet waar al het geld naartoe gaat . Dat het veel geld kost was al duidelijk , dat het goedkoper kan weet ik bijna zeker

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:40

Wanneer ze niet veel opvanglocaties hadden gesloten en de spreidingswet gewoon door hadden laten gaan kon het inderdaad veel goedkoper.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:40

Ann schreef:
Hebben meer mensen het gevoel dat Trump (zonder dat hij zichzelf daarvan bewust is, daarvoor is zijn ego te groot) het pad aan het effenen is voor Vance? Ik denk dat Trump straks afgezet wordt (gezondheidsredenen of whatever) en we met Vance opgescheept zitten.

Het zou me eigenlijk niets verbazen. Ik heb ook het gevoel dat Trump beest wel eens een useful idiot kan zijn van iemand.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:56

Niet van iemand, maar van velen. Hij is de useful idiot van Putin. Van Musk. Van de Republikeinen. Van extreem-rechts, van de evangelicals. Van de machten achter Project 2025 en Vance...... iedereen ziet er een makkelijk omkoopbaar hol vat in waar ze in kunnen gieten wat ze zelf willen, omdat hij zelf geen enkel moreel kompas heeft -O-

Ik las gisteren wel dat de peilingen voor Trudeau ineens enorm verbeterd waren +:)+

Hopelijk krijgen we dat effect in Europa ook....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 20-02-25 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 10:57

Loretta schreef:
VuurVleugels schreef:
Journee: Ik snap wat je zegt, maar bij Hitler en Stalin had je nog een behoorlijk beperkte manier van informatievoorziening. Mensen kregen dingen uit de eigen omgeving te horen via de radio en krant, en hadden geen alternatieve manieren mogelijkheden om zichzelf te informeren. En nou denk ik dat datzelfde nog steeds wel opgaat voor de écht arme delen van Amerika op het platteland en in delen van steden die geen elektriciteit hebben. Maar over het algemeen kan je tegenwoordig toch echt niet meer zeggen dat men geen alternatief heeft voor de media die de president aanbied...

en ook toen was er al een ware informatieoorlog gaande. Goebels die voor Hitler de propaganda regelde liet een betaalbaar radio toestel ontwikkelen zodat zoveel mogelijk Duitsers de propaganda zouden horen.

https://historiek.net/volksontvanger-of-i-hitler/45322/

Toen Musk Twitter kocht begreep nog niemand waarom hij het platform volledig op de kop gooide. Nu zien we precies waarom hij dat deed.

Ook waar natuurlijk. Andere schaalgrootte, zelfde effect.

Ik was overigens wel echt verbaasd toen ik maanden geleden leerde dat zelfs hele stadsdelen van New York geen internet blijken te hebben. Als ik aan internetloos Amerika denk, denk ik aan een klein stadje in Oklahoma ofzo, of Arkansas. En in het grote New York City misschien een paar duizend mensen die het niet kunnen betalen? Maar nee, in New York alleen al zijn er dus meer dan een miljoen mensen zonder toegang tot (betrouwbaar) internet, ofwel door een ontbrekende of slechte infrastructuur ofwel door financiële situatie van de bewoner zelf. En in de hele VS zo'n 14-15 miljoen volgens schattingen.

Bizar eigenlijk. Ze vinden zichzelf zo groots, zo Westers, zo eerstewerelds. En eens in de zoveel tijd komt hier wel langs dat het een derdewereldland in eerstewereldjas is, maar toch had ik ook de aanname dat dingen als digitale infrastructuren daar allemaal wel goed zou zitten. Blijk je toch weer af te spiegelen naar je eigen samenleving en je Europese kijk op zaken := En tegelijkertijd zijn sommige kinderen hier in Nederland ook nog steeds afhankelijk van de bibliotheek voor internet. Al denk ik dat dat hier meer ligt aan (verborgen) armoede dan aan de infrastructuur. Goed, er is nog niet overal glasvezel, maar zelfs in het verste Schubbekütterveen hier is nog internet te krijgen.

Bronnen:
https://www.osc.ny.gov/press/releases/2 ... -broadband, https://philanthropynewyork.org/news/on ... ue-funders, https://www.lendingtree.com/home/mortga ... ess-study/.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 11:26

Loretta schreef:
Ann schreef:

Het zou me eigenlijk niets verbazen. Ik heb ook het gevoel dat Trump beest wel eens een useful idiot kan zijn van iemand.

Nee dat denk ik niet. Vance is gekozen door Trump zelf als vice president, maar zonder Trump zou hij het als presidentskandidaat niet hebben gered bij de Republikeinen. Hij is te extreem. Denk dat de Republikeinen nu ook spijt hebben van hun Trump keuze.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 12:01

Citaat:
De regering-Trump laat een federale rechter weten dat zij niet zal voldoen aan een gerechtelijk bevel om de financiering voor USAID en buitenlandse hulp van het State Department te hervatten.

Citaat:
Trump wil een einde maken aan het zelfbestuur van Washington D.C. en pleit ervoor dat de federale overheid de stad direct bestuurt.

En een beetje 'goed' nieuws.
Citaat:
Meerdere Republikeinse politici distantiëren zich van Trumps kritiek op Oekraïne en president Zelensky, waarbij ze de verantwoordelijkheid voor de oorlog duidelijk bij Rusland leggen en Trump’s opmerkingen, die ze onjuist noemen, verwerpen. Tot nu toe gaat het om Bacon, Thune, Tillis, Pence, Ogles, Cramer Wicker, Rounds, Lawler, Graham, Haley en Kennedy.

Citaat:
Oekraïense politici, zowel uit de regerende als de oppositiepartijen, uiten massaal steun voor president Zelensky en verwerpen de oproep van Trump om verkiezingen te houden tijdens de oorlog. Zij benadrukken dat verkiezingen onder de huidige omstandigheden onmogelijk en immoreel zijn, omdat de veiligheid van de burgers en soldaten niet gegarandeerd kan worden.

En de Republikeinen gaan het ook echt wel voelen.
Citaat:
Er is verbazing bij veel Republikeinen over de steun van Trump voor het begrotingsvoorstel. Het zou namelijk honderden miljarden aan bezuinigingen op Medicaid betekenen, het overheidsprogramma dat gezondheidszorg biedt aan mensen met een laag inkomen en andere kwetsbare groepen. Trump had eerder juist gezegd hier niet op te willen korten. Ook gaat de steun in tegen de opdracht van Hegseth om te bezuinigen op Defensie: het voorstel voegt daar juist 100 miljard aan toe.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:13

Hier en daar op Bluesky zijn mensen vrij aan het fantaseren over hoe het zou zijn als bepaalde staten zich af zouden scheiden van de VS en bijvoorbeeld zouden aanhaken bij Canada. De staat Washington heeft ook de banden aangehaald met buurprovincie Britisch Columbia in Canada (was al zo, maar ze zeggen het nog maar even hardop). De gouverneurs van Washington, Minnesota en Illinois (blauwe staten uiteraard) hebben zich al openlijk uitgelaten over het nieuwe regime in de VS en hoe ze daar vanuit hun statelijke verantwoordelijkheid mee om willen gaan. Daar meelezen geeft een mooi tegenwicht tegen al dat ellendige gebral uit DC.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:17

Even wat luchtigs,maar evengoed idioot. Trump heeft op een conferentie in Miami vannacht gezegd dat het thuiswerken voor federale werknemers is afgeschaft omdat ze moeten werken op kantoor ipv tennis of golf te spelen. Zegt de man die dit weekend naar Daytina is gegaan om vervolgens maandag tm woensdag alleen maar te golfen.

Overigens dit terwijl er een - naast de mazelenuitbraak in Texas en de vogelgriep - een overstroming is geweest in Kentucky met meerdere doden, welke nog niet een keer is genoemd door Trump.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:17

Babootje, Vance is gekozen door druk van Peter thiel en musk, niet door trump zelf.foutje , niet thiel maar een andere;

Behind the scenes: With the race's new dynamics after Saturday's assassination attempt, a secret lobbying campaign continued into yesterday morning, with Elon Musk, Tucker Carlson and tech investor David Sacks all calling Trump to try to lock in Vance.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 20-02-25 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 13:20

Ik las ergens dat Musk de kantoren van die federale werknemers al had gesloten, gaat lekker daar.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:03

Ik heb geen fact-check gedaan.

Afbeelding

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 19:23

Polar schreef:
Ik heb geen fact-check gedaan.

[ Afbeelding ]

Het zou me niets verbazen. Het eerste wat op de Russische tv rond ging nadat Trump met Poetin had gesproken, was dat Amerika zich al had 'overgegeven' aan Rusland.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:23

Kash Patel confirmed als hoofd FBI, ondanks meineed tijdens de hearing. De Republikeinen zijn nog niet klaar om wakker te worden helaas.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 22:39

All heil king Trump?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:02

Ik las het net, ongelofelijk, wat een oliebol is het daar geworden.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:33

Weerzinwekkend.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:38

Polar schreef:
Weerzinwekkend.
[ Afbeelding ]

Bijzonder eigenlijk hoe hij zo projecteert, hij beschuldigd Zelensky van dingen waar hij (en Trump) denk ik eerder zelf schuldig aan is.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:48

Wat een ellende allemaal. Hoe alle waarheden verdraaid worden, en als je het maar vaak genoeg herhaalt voor waarheid worden aangezien.

Ik heb de film de apprentice gezien, en ik denk dat die film dichterbij de waarheid zit dan ik voor mogelijk had gehouden. Ik vond Trump daar ook verschrikkelijk in.

Als hij dit nog 2 jaren gaat vol houden komt er weer een verkiezing voor de senate toch? Ik neem aan dat die verkiezing lang niet zoveel publiciteit krijgt want dat gaat meer over de individuele staten en de senatoren? Hopelijk komen de kiezers dan toch naar voren om de liberals weg te stemmen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-25 23:53

Ja... Als die verkiezingen al eerlijk gebeuren, en daar vrees ik voor. En ik vrees ook voor de reactie van extremisten als de democraten winnen, want dat gaat niet mals zijn, zeker met iemand als Trump die de extremisten voedt.