Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:44

ruitje schreef:
nps schreef:

Wat PVV stemmers willen en denken hoeven we helemaal niet over te speculeren, dat is gepeild en onderzocht, ik heb dat meerdere keren gedeeld, feit is en blijft dat immigratie voor van de PVV stemmers het belangrijkste thema is. PVV is van oudsher dé anti immigratie en dé anti moslim partij. Ik wordt er echt helemaal simpel van dat altijd een beetje wordt ontkend ofzo. Dat zeg he-le-maal niks over of de mensen die het gestemd hebben wel aardige mensen zijn of niet. Wie jij spreekt, hartstikke leuk, maar dat lijkt me te weinig data om een conclusie te kunnen trekken, toch? Dat is net als zeggen dat er geen klimaatverandering omdat anjali dat niet zo ervaart ;).

https://www.rtl.nl/nieuws/panel/artikel ... op-wilders
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/k ... te-stemmen
https://www.uu.nl/nieuws/vooral-nativis ... swinst-pvv

En een super uitgebreide: https://stukroodvlees.nl/plaatjes-van-d ... 23-de-pvv/

Srv heeft trouwens van alle partijen destijds de achterban onderzocht op allerlei kenmerken (gezondheid, opleidingsniveau, etc).

Met de dingen anders voorstellen dan dat ze zijn schieten we niks op, toch? Wat @irmaz ook zegt verder :)

Ik vind het grappig, dat N=1 wel geld voor iedereen die langs AZC's rijd, of in de stad woont en geen last heeft van asielzoekers. Je hebt helemaal gelijk, maar andersom gaat het al wel pagina's lang over N=1.

Ik ontken niet dat immigratie een thema is voor PVV'ers? Ik zie wel langs komen dat ze xenofoob, racistisch, asielhaters en walgelijk zijn. Maar ik zoek nog naar waar in het onderzoek staat dat migratie een belangrijk thema is, hetzelfde is als racistisch zijn?

Er is in dit topic heel vaak gevraagd waarom mensen op PVV hebben gestemd. We moeten niet speculeren, gokken en hierop een mening baseren, maar naar onderzoek kijken. Uit onderzoek blijken dus migratie en politiek protest de hoofdreden te zijn voor PVV stemmer. En volgens velen is dat blijkbaar hetzelfde als racistisch zijn. Ik begrijp ook niet waarom sommige zich oprecht nog afvragen waarom mensen PVV hebben gestemd, als ze 'het antwoord' al weten.

pien_2010

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:45

Je kunt tegen migratie zijn zonder rascistisch te zijn. Eens .

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:47

Alleen als je ziet wat de uitspraken van Wilders zijn, dan kun je ook kiezen voor een partij die minder migratie wil, maar geen racistische uitspraken doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:52

Ook mee eens Benzz. Een keuze voor de PVV is een keuze in mijn ogen waarmee mensen zich op een hellend vlak begeven als het om bv onze democratie gaat, maar ook om acceptatie van mensen met een moslim geloof. Bewustzijn hiervan kan al helpend zijn met het kritisch volgen van die partij en zijn leden.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 14:52

pien_2010 schreef:
Je kunt tegen migratie zijn zonder rascistisch te zijn. Eens .

Pien, dit is nu weer eens een van jouw heerlijk nuchtere reacties. _/-\o_

En wij zijn hier dan al pagina's over in discussie.. :D

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:01

juval schreef:
dat geloven jullie nu eenmaal allemaal. sorry, daar kan ik niet tegenop. Wij melkveehouders gebruiken nauwelijks 'gif' zoals jullie gewasbeschermingsmiddelen noemen. Stikstof dat is een probleem op papier, de normen zouden prima aangepast kunnen worden op europees niveau. Ik zeg helemaal nergens dat wij het 'fantastisch' doen. Wij zijn heel gemiddeld als melkveehouder. Grondwaterverontreiniging, dat is een probleem van alle tijden, van alle industrieën en landen in Europa (wij zijn wel het afvoerputje wat de rivieren betreft). De waterprijs is belachelijk laag. Laat ze de waterzuivingen maar opschalen en ook de farmaceutische industrie aanpakken op resten die in het water terecht komen.
En de grutto, natuurlijk. Ik vind het ook prachtig om de weidevogels te zien, helaas zijn die een stuk minder geworden, maar dat ligt zeker niet alleen aan boeren. Het meest last hebben die van hoge grondwaterstanden en predatoren (ja ook huiskatten).

@bigone, deze bijvoorbeeld: https://www.fondswervingonline.nl/activ ... e-landbouw
er zijn heel veel potjes voor de ontwikkeling van duurzame en biologische landbouw.

Als de agrarische sector onze natuur vervuilt met stikstof, dan is het dus niet de bedoeling om de normen voor stikstof aan te passen, maar dan is het de bedoeling dat de sector iets aan de vervuiling gaan doen. Als mensen harder dan 50 km/u in de stad rijden, dan zeggen we toch ook niet: "Als we nu de snelheidslimieten afschaffen, dan rijdt er niemand meer te hard"?

Drenthe is echt niet het afvalputje van de rivieren door Nederland en toch is er begin deze maand alarm geslagen dat de grondwaterkwaliteit drastisch is afgenomen en dat dit gevolgen kan hebben voor de drinkwatervoorziening. Drie keer raden wat de oorzaak hiervan is, de agrarische sector.

Het wordt echt tijd dat de agrarische sector een keer de verantwoordelijkheid voor het eigen gedrag gaat nemen en stopt met de slachtofferrol.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:06

Eens, maar dat kun je niet van de individuele boer verwachten. Ja, er zijn gelukkig boeren die het roer omgegooid hebben. Maar het gros heeft meebewogen op de stimulatiegolf van schaalvergroting, productieverhoging etc. En daarin op advies flink geïnvesteerd/voor geleend.
Als kleine ondernemer met een productiebedrijf snap ik wel dat je dat niet bij het bedrijf neer kunt leggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 15:46

Maar de huidige boer van middelbare leeftijd was een broekie van ongeveer 10 toen bvb de hoeveelheid mest al problematisch was. Iets met geloven in innovatie die lang niet zo goed was als gedacht. En door erfbetreders maar steeds weer gepusht om toch te groeien.
En nu wil Wiersma het weer voor een groot gedeelte op innovatie gooien en koeienmest als bvb potgrond verkopen. Maar bvb mestvergisters lossen het probleem absoluut niet op.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 16:53

ruitje schreef:
Ik vind het grappig, dat N=1 wel geld voor iedereen die langs AZC's rijd, of in de stad woont en geen last heeft van asielzoekers. Je hebt helemaal gelijk, maar andersom gaat het al wel pagina's lang over N=1.

Ik ontken niet dat immigratie een thema is voor PVV'ers? Ik zie wel langs komen dat ze xenofoob, racistisch, asielhaters en walgelijk zijn. Maar ik zoek nog naar waar in het onderzoek staat dat migratie een belangrijk thema is, hetzelfde is als racistisch zijn?

N=1 die langs een AZC rijdt en gewoon vertelt wat ze ziet is nog altijd meer waard dan allerlei speculanten die hun "informatie" uit de media halen en daar hun eigen fophef van creeëren.

Mij interesseert het werkelijk helemaal niks waarom iemand op de PVV stemt, ik vind daar ook zonder iets over de motivatie van die persoon te weten iets van. De PVV heeft namelijk maar 1 echt punt en dat is de Islam bestrijden, dat zegt het enige lid en tevens leider van de PVV keer op keer op keer.
Een stem op de PVV is een mandaat geven aan het vernietigen van alle Islamieten, niets meer en niets minder.
Dat de leider van de PVV andere mensen in zijn partij gedoogd die ook andere punten belangrijk vinden wil niet zeggen dat de PVV ineens voor die punten opkomt. Fleur Agema zit daar op persoonlijke titel, als zij morgen besluit om alle ziekenhuizen niet meer toegankelijk voor blinde mensen te maken zal de PVV daar niks van vinden, ook niet als ze besluit dat iedereen zijn rekening zelf moet gaan betalen of wanneer ze besluit dat juist alle ziekenhuisbezoeken gratis zijn. De PVV is niet rassistisch maar is alleen anti-islam. De PVV is niet tegen rassisme want dat komt ook goed uit met het bestrijden van de Islam.
Je stemt op de PVV als je de Islam wil vernietigen of wanneer je te dom of naïef bent om te snappen dat dat het enige doel is van de PVV, andere smaken zijn er mi niet. En dom of naïef zijn wil niet meteen zeggen dat je slecht bent en is in heel veel gevallen een tijdelijk iets. Meestal worden mensen na verloop van tijd wijzer :)

Het rassisme van de anti-migranten beweging zit 'm in het feit dat we/men alleen te hoop loopt tegen een selectief deel van de migranten, nl de minderheid van de migranten, de asielzoekers. En deze komen vrijwel allemaal uit landen waar de zon wat vaker schijnt. Over arbeidsmigranten heeft niemand het meer en ik hoor ook geen protesten van de PVV-stemmers die speciaal op de PVV hebben gestemd om de grote migranten stroom op te lossen nu alleen vol ingezet wordt op een kleine specifieke groep migranten. Dus PVV-stemmers rassistisch? Blijkbaar wel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:23

juval schreef:
dat geloven jullie nu eenmaal allemaal. sorry, daar kan ik niet tegenop. Wij melkveehouders gebruiken nauwelijks 'gif' zoals jullie gewasbeschermingsmiddelen noemen.

Steekt vinger op.
Ik heb in de Bollenstreek gewoond.
En na de tweede begrafenis van een relatief jonge bollenkweker krijg ik "gewasbescherming" niet meer uit mijn keel.
Bollen gedijen er vast wel op,
maar zowel insecten als mensen gaan er dood aan.
Het is gif.
(Bedoeld om insecten te doden, "maar zo werkt het dus niet". Het doet meer dan dat.)

Uiteraard zijn bollenkwekers geen melkveehouders.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 18:38

irmaz schreef:
ruitje schreef:

N=1 die langs een AZC rijdt en gewoon vertelt wat ze ziet is nog altijd meer waard dan allerlei speculanten die hun "informatie" uit de media halen en daar hun eigen fophef van creeëren.

Mij interesseert het werkelijk helemaal niks waarom iemand op de PVV stemt, ik vind daar ook zonder iets over de motivatie van die persoon te weten iets van. De PVV heeft namelijk maar 1 echt punt en dat is de Islam bestrijden, dat zegt het enige lid en tevens leider van de PVV keer op keer op keer.
Een stem op de PVV is een mandaat geven aan het vernietigen van alle Islamieten, niets meer en niets minder.
Dat de leider van de PVV andere mensen in zijn partij gedoogd die ook andere punten belangrijk vinden wil niet zeggen dat de PVV ineens voor die punten opkomt. Fleur Agema zit daar op persoonlijke titel, als zij morgen besluit om alle ziekenhuizen niet meer toegankelijk voor blinde mensen te maken zal de PVV daar niks van vinden, ook niet als ze besluit dat iedereen zijn rekening zelf moet gaan betalen of wanneer ze besluit dat juist alle ziekenhuisbezoeken gratis zijn. De PVV is niet rassistisch maar is alleen anti-islam. De PVV is niet tegen rassisme want dat komt ook goed uit met het bestrijden van de Islam.
Je stemt op de PVV als je de Islam wil vernietigen of wanneer je te dom of naïef bent om te snappen dat dat het enige doel is van de PVV, andere smaken zijn er mi niet. En dom of naïef zijn wil niet meteen zeggen dat je slecht bent en is in heel veel gevallen een tijdelijk iets. Meestal worden mensen na verloop van tijd wijzer :)

Het rassisme van de anti-migranten beweging zit 'm in het feit dat we/men alleen te hoop loopt tegen een selectief deel van de migranten, nl de minderheid van de migranten, de asielzoekers. En deze komen vrijwel allemaal uit landen waar de zon wat vaker schijnt. Over arbeidsmigranten heeft niemand het meer en ik hoor ook geen protesten van de PVV-stemmers die speciaal op de PVV hebben gestemd om de grote migranten stroom op te lossen nu alleen vol ingezet wordt op een kleine specifieke groep migranten. Dus PVV-stemmers rassistisch? Blijkbaar wel.

Het interreseerd jou niets waarom mensen PVV hebben gestemd, want volgens jou zijn ze gewoon allemaal racistisch, dom en naïef. Nou, dat is duidelijk. Waarom zou je jezelf ook verder willen verdiepen in de beweegredenen van mensen, zodat je misschien hun visie kunt veranderen?

Tenslotte hebben deze mensen helemaal geen invloed op de politiek, dus dat is dan inderdaad niet zo belangrijk....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:03

journee schreef:
Het interreseerd jou niets waarom mensen PVV hebben gestemd, want volgens jou zijn ze gewoon allemaal racistisch, dom en naïef. Nou, dat is duidelijk. Waarom zou je jezelf ook verder willen verdiepen in de beweegredenen van mensen, zodat je misschien hun visie kunt veranderen?

Je kunt hun visie niet rechtstreeks veranderen. Die kun je alleen veranderen door de bron te veranderen. En dat is niet de 'onvrede' in de maatschappij, maar het gestook in de Telegraaf, het AD en bij VI. (En her en der wat social media.)
Want dat is waar dit gevoed en gecreeerd wordt.

Ik heb bijvoorbeeld meerdere keren gehad dat ik me niet kon voorstellen waarom een 20-jarige van het platteland ergens in het zuiden precies hetzelfde zou zeggen als een familielid van 70 in een middelgrote stad in het noorden van het land - niet uit eigen ervaringen. Maar dan kwam een dag later het fragment van VI of de Telegraaf voorbij inclusief dezelfde woorden en was het helemaal helder waar ze dat idee vandaan hadden.

Ik weet niet goed hoe je dat ontmantelt, maar met doen alsof het allemaal oprechte zorgen zijn, in plaats van nogal selectieve verhalen die op tv worden verteld werkt in elk geval niet, want het zijn geen eigen ervaringen dus ze worden ook niet weerlegd door eigen ervaringen.

(Betere tv-series en minder talkshows, dat helpt wellicht wel.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:09

Ik hoop dat populisme door de realiteit wordt ingehaald, kijk in oosten van Duitsland, Oostenrijk, juist de populistische partijen hadden het daar over klimaathysterie.
Nu zijn ze ineens stil, àlles overstroomd daar de afgelopen dagen, dam doorbraken , grote evacuaties. Heel erg veel ellende.
AFD houdt nu de mond dicht.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:09

VI van de buis lijkt mij sowieso geen slecht idee. Naast voeding voor rascisme zijn ze ook vreselijk vrouwonvriendelijk.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 19:49

irmaz schreef:
ruitje schreef:

Ik vraag mij vooral af: wat wil je bereiken met een post als deze?

Ik lees namelijk vooral dat je je mening over 'de PVV stemmer' al klaar hebt en niet wil weten wat iemand drijft. Je tekst staat vol met vooroordelen en hypotheses.

Sterker nog, het is eigenlijk gewoon een discriminerende post :o Discriminatie staat haaks op het grondbeginsel dat alle mensen gelijkwaardig zijn.

Rotzooi trappende Veilige Landers en PVV'ers maar het land uit dan, dan hebben we iedereen blij :+ :D

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:49

pien_2010 schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik je boosheid totaal niet. Niemand valt je aan Juval, als jij zegt we doen het goed dan neem ik dit onmiddellijk van je aan en ik zie bij anderen ook geen aanvallen. Ik krijg meer en meer het idee dat je zo vreselijk boos bent over dat hele gedoe over de boeren dat je niet meer in staat bent om de nuances te lezen.

Juval is als boerin uiteraard heel erg emotioneel betrokken bij het onderwerp.
Dat zou ik ook zijn als het over paarden ging. Dus wat dat betreft begrijp iknhet goed.

Neemt natuurlijk niet weg dat er echt een probleem is. Als we het alleen maar over de waterkwaliteit is dan kun je niet simpel stellen, bouw maar een betere waterzuivering en maakt het drinkwater voor de burger maar heel duur zodat wij door kunnen gaan met grote hoeveelheden mest. En dan heb ik het nog niet over stikstof gehad.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 19:59

Johan Volenbroek staat inmiddels al klaar om volgend jaar eens flink wat rechtszaken te voeren.

Met dank aan de BBB dreigt er nu een ijskoude sanering voor heel veel PAS melders. Velen van hen hebben vorig jaar waarschijnlijk BBB gestemd.

Juval, ik begrijp eigenlijk niet dat jij BBB nog steeds steunt. Het is wel duidelijk dat de BBB een hele hoop collega boeren gewoon voor de bus heeft gegooid.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:02

ruitje schreef:

Ik lees namelijk vooral dat je je mening over 'de PVV stemmer' al klaar hebt en niet wil weten wat iemand drijft. Je tekst staat vol met vooroordelen en hypotheses.

Sterker nog, het is eigenlijk gewoon een discriminerende post :o Discriminatie staat haaks op het grondbeginsel dat alle mensen gelijkwaardig zijn.

Rotzooi trappende Veilige Landers en PVV'ers maar het land uit dan, dan hebben we iedereen blij :+ :D

Dus als ik het goed begrijp dan moet ik er achter proberen te komen tot ik een ons weeg waarom mensen op de PVV stemmen, terwijl hier werkelijk niemand die op de PVV gestemd heeft ook maar in 1 post de moeite heeft gedaan om uit te leggen wat hem/haar zo aanspreekt in die PVV. En kom me niet aan met dat je dan afgebrand wordt, dat is gewoon klinkklare onzin.
Blijkbaar moeten wij, linkse deugneuzen, alle begrip hebben voor mensen die op een naar onze mening gevaarlijke, eenzijdige, discriminerende gek stemmen. Nou probeer me maar te overtuigen waarom ik er zo volledig naast zit met mijn mening.

Overigens zeg ik nergens dat domme naïeve mensen het land uit moeten dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:11

Overigens had mijn verhaal van gisteren van mijn tocht langs het AZC nog een bizar staartje. Op de kruising waar ik in het fantasie verhaal de ME had geplaatst bleek in de andere zijweg van die kruising inderdaad behoefte te zijn geweest aan de ME :oo Daar was om ongeveer dezelfde tijd een melding gemaakt van een auto die daar al een tijdje stond. De politie heeft daar een in een zeil gewikkeld lichaam op de achterbank gevonden. https://www.nu.nl/binnenland/6328272/in ... kgo.com%2F
Twee kruisingen verderop is daar nog geen maand geleden een enorm drugslab opgerold.
Dus dat zich misdragende asielzoekers het grootste probleem van deze omgeving is .... denk het niet en daar hoor je niemand over, nee we gaan asielzoekertje pesten als nationale sport verheffen en dan komt alles goed. :r

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 20:40

irmaz schreef:
ruitje schreef:

Dus als ik het goed begrijp dan moet ik er achter proberen te komen tot ik een ons weeg waarom mensen op de PVV stemmen, terwijl hier werkelijk niemand die op de PVV gestemd heeft ook maar in 1 post de moeite heeft gedaan om uit te leggen wat hem/haar zo aanspreekt in die PVV. En kom me niet aan met dat je dan afgebrand wordt, dat is gewoon klinkklare onzin.
Blijkbaar moeten wij, linkse deugneuzen, alle begrip hebben voor mensen die op een naar onze mening gevaarlijke, eenzijdige, discriminerende gek stemmen. Nou probeer me maar te overtuigen waarom ik er zo volledig naast zit met mijn mening.

Overigens zeg ik nergens dat domme naïeve mensen het land uit moeten dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel

Dat laatste was een grapje, in een poging het luchtig te houden, vandaar de smileys :D

Je word niet afgebrand wilde je zeggen? Mijn god, kijk even naar de termen die hier de afgelopen tijd voorbij komen over PVVers. Ik probeer aan te sturen op een open dialoog, op een gesprek, op laten we eens leren wat elkaars beweegredenen zijn.

En daarom vraag ik naar jouw doel. Wil jij in gesprek met een PVV'er, met een rechtse stemmer?

Ik wil helemaal niemand van de linkse kant 'overtuigen' , ik vind het ook geen 'deugneuzen' ( volgens mij heb ik al pagina's geen negatieve uitlating over een linkse stemmer gezien trouwens?)

Je discrimineert, je sluit een hele groep uit op een politieke overtuiging.

En dat is eigenlijk gewoon bizar want het is enorm de pot die de ketel verwijt :o

Ik lig met mijn waarden en normen mijlenver af van een PvdD stemmer, ik vind die mensen echter super interessant om mee te discussiëren. Wat beweegt jou, waarom stem je daarop? Wat kan ik daar van leren, heeft de maatschappij er wat aan? En hoe kunnen we als maatschappij stoppen met polariseren en in gesprek blijven.

Dat is wat mijn doel is. Ik zie niet in wat jouw doel is, daarom vraag ik dat nogmaals :)

Zou je zeg maar, eens een bak koffie willen drinken met een PVV'er? Ik zou oprecht wel eens op de koffie willen met iemand van ER, staat mijlenver van mij af, maar hoe boeiend om dan te weten wat iemand beweegt?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:51

Ik ook wel, de radicaal rechtse stemmers die ik persoonlijk ken en daaronder vallen voor mij niet alleen pvv ers, hebben niet hierop gestemd omdat ze immigranten zo aardig vinden. Ook niet als proteststem maar echt omdat ze alles wat niet Nederlands is eruit willen.
Ik heb wel eens geprobeerd het te nuanceren door te vragen hoeveel last ze er nu werkelijk van ondervinden. Dan komen er de algemeenheden voorbij, pikken onze huizen, stelen, willen niet werken enz.
Wanneer ik dan vraag hoe ze over bvb de bewindslieden van de pvv denken die 4 ton per maand verdienen en er nooit zijn en wanneer ze er zijn niets doen dan ben ik een Wilders hater. Tja, wat moet je daar tegenin brengen. Ik ben de pvv stemmer die oprecht dacht dat met zijn stem het beter in Nederland zou gaan nog niet tegengekomen. En ongetwijfeld zullen ze er zijn maar ik verwacht dat ze dat geen tweede keer doen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 20:53

Vier ton per maand is wel wat veel Bigone :D. Ik spreek heel vaak PVV stemmers. Weet dus aardig wat er achter hun stemgedrag zit :).

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 20:58

Ja, maar ga je dan in de overtuiging? Als ik met een PvdD'er ga lunchen, dan bestel ik ook geen biefstuk voor 'm zeg maar :D

Ik denk echt dat een PvdDer het beste voor heeft met het land. Ik kan mij compleet niet in de standpunten vinden, maar ik kan er wel respect voor opbrengen, of die standpunten naast mijn eigen standpunten leggen en daardoor zelf gaan nuanceren.

Zo hebben de posts van Karl66 mij wel aan het denken gezet en denk ik: ja, is wel een punt wat er nu gebeurd met de democratie.

Ik vind dat mooi, daarom kom ik hier.

Niet om een ander dom, naïef oid te noemen. Wat schiet je daar nou mee op?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:08

ruitje, heb jij PVV gestemd?

Waar discrimineer ik of sluit ik mensen uit? Ik geef slechts aan hoe iets op mij overkomt en hoe ik daar, met de kennis die ik tot nu toe heb opgedaan, met mijn eigen normen, waarden en bias, tegenaan kijk. Waarom zou ik niet met een PVV-er koffie willen drinken? Dat mensen anders tegen de wereld aankijken dan ik wil toch niet zeggen dat dat dan ook meteen verkeerde mensen zijn. Er is meer dat een persoon een mens maakt dan zijn stemgedrag hè. Het zou zomaar kunnen dat een vriendin van mij PVV heeft gestemd, ik heb er niet naar gevraagd maar ze doet wel uitspraken die er goed bij passen. Ze is de liefste persoon die ik ken trouwens <3

Je grapje was me ontgaan. En nu ik het goed lees vind ik het niet grappig. Mensen uitsluiten is een serieuze zaak en in deze tijd niet iets om een grapje over te maken, sorry dat ik er zo over denk.

Maar ik zou graag van iemand horen waarom deze PVV heeft gestemd en wat deze persoon (voor zichzelf) verwacht van de nieuwe regering :j

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 21:19

irmaz schreef:
ruitje, heb jij PVV gestemd?

Waar discrimineer ik of sluit ik mensen uit? Ik geef slechts aan hoe iets op mij overkomt en hoe ik daar, met de kennis die ik tot nu toe heb opgedaan, met mijn eigen normen, waarden en bias, tegenaan kijk. Waarom zou ik niet met een PVV-er koffie willen drinken? Dat mensen anders tegen de wereld aankijken dan ik wil toch niet zeggen dat dat dan ook meteen verkeerde mensen zijn. Er is meer dat een persoon een mens maakt dan zijn stemgedrag hè. Het zou zomaar kunnen dat een vriendin van mij PVV heeft gestemd, ik heb er niet naar gevraagd maar ze doet wel uitspraken die er goed bij passen. Ze is de liefste persoon die ik ken trouwens <3

Je grapje was me ontgaan. En nu ik het goed lees vind ik het niet grappig. Mensen uitsluiten is een serieuze zaak en in deze tijd niet iets om een grapje over te maken, sorry dat ik er zo over denk.

Maar ik zou graag van iemand horen waarom deze PVV heeft gestemd en wat deze persoon (voor zichzelf) verwacht van de nieuwe regering :j

Als je vermoed dat je vriendin PVV gestemd heeft, waarom ga je dan niet met haar in gesprek?

Persoonlijk vind ik dat ruitje gelijk heeft, zo kom je namelijk ook op mij over, ook al zie je dat zelf blijkbaar niet zo.

@ruitje mooie post, zo ervaar ik het ook!