Cer schreef:Voor de luxe arbeidsmigranten (expats) worden naar mijn idee (bizar dure) woningen geregeld.. die zullen best op de woningmarkt drukken misschien?
Die huren in de vrije sector en dat is een minder groot probleem.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fransje23 schreef:Cer schreef:Voor de luxe arbeidsmigranten (expats) worden naar mijn idee (bizar dure) woningen geregeld.. die zullen best op de woningmarkt drukken misschien?

mce schreef:knap wat deze jongeman - op een fijne manier - aangeeft wat zijn generatie zat is , en niet alleen zijn generatie.
https://www.facebook.com/reel/2252132808588078
is een /zijn stukje(s) van wat hij bij Jinek duidelijk maakt
edith, al eerder in dit topic genoemd

journee schreef:Veronica2 schreef:Bij mij stond CDA heel hoog, maar die C blijft toch een beetje dwars zitten. Gelukkig is er genoeg om uit te kiezen.
Waarom zit de c je dwars? Je hoeft de letter niet op te eten en ook al staat die letter voor Christen, ben je na het stemmen ook niet op eens verplicht te geloven of een kerk te bezoeken.![]()
Persoonlijk vind ik dat net zo'n onzin argument als zeggen dat je geen gl/PvdA wilt stemmen omdat de uitstraling van de heer Timmermans niet jouw ding is.
Als je op die manier communiceert of redeneert, lijkt er vooral een persoonlijke antipathie of vooroordeel aan te kleven. Het lijkt mij dat vooral de standpunten van een partij belangrijk zijn. En als je het met enkele standpunten niet eens bent, komt het in elk geval een stuk minder veroordelend over, als je het dan ook op die manier benoemt.
Bij mij scoort CDA ook best hoog, maar ze hebben ook enkele standpunten waar ik niet achter sta. (die overigens niets met een C te maken hebben) het is vooral puzzelen welke standpunten je nu persoonlijk het meest belangrijk vindt, in welke partijen je het meeste vertrouwen hebt om te regeren en de belangen van Nederland te behartigen.

mce schreef:
lekker hoor tegenwoordig, met je gezicht op tv Cer schreef:mce schreef:
Ja dank! Net geluisterd..
wat erg dat die jongen bedreigd wordt trouwens, doodswensen ooklekker hoor tegenwoordig, met je gezicht op tv
Zulke gesprekken moeten veel langer kunnen duren, want ik vond Jetten in het begin heel vaag, pas tegen het eind werd het een tikje concreter .. en dan is de tijd om en babbelt Jinek er weer doorheen..

Cer schreef:Ja precies!
En dat is het issue met dit soort programma’s… het werkelijk faciliteren van zo’n gesprek willen ze helemaal niet… t gaat om de kijkcijfers ..
Overigens vond ik het ook wat dat die Joodse dame zei iets als “we moeten niet wijzen” en t eerste wat Jetten daarna leek te doen is benadrukken dat het toch wel rechts was die het deed.. heel jammer vond ik dat
En er is geen enkele ruimte om een voorbeeld van “en zo zien wij de oplossing” te kunnen noemen. Ja meer bouwen, maar dat is ook versimpeld gesteld.
Er zou echt meer tijd besteed moeten worden aan het goed kunnen toelichten van een programma, juist voor mensen die dat niet gaan zitten doorspitten. Want ja, dat zijn er best veel denk
prompter schreef:fransje23 schreef:
Ik zit in een vrije sector huurhuis. Mijn naaste buren - expats - betalen bijna dubbel zoveel aan huur, terwijl onze huur al flink hoog is
prompter schreef:Er zijn jaarlijks 40.000 arbeidsmigranten die van plan waren hier tijdelijk te blijven, maar die het hier goed bevalt en die liever hier blijven. Dat zijn er veel meer dan de asielzoekers.
Degenen die hun baan verliezen en dakloos worden blijven hier vaak uit schaamte, omdat ze hun familie niet durven vertellen dat ze hun droom op een betere toekomst niet waar hebben kunnen maken. Daar is onderzoek naar gedaan.