Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:23

Euthanasie en vooral in de zin van 'voltooid leven' vind ik dermate belangrijk dat ik toch overweeg weer op D66 te stemmen. Ze zijn de enige partij die medisch-ethische kwesties zo op de kaart zetten. Ik moet er niet aan denken om 80+ te worden, hulpbehoevend op een flatje. Echter ben ik ook absoluut geen groepsmens dus in een tehuis waar je verplicht naar een huiskamer wordt gesleept om 3x per dag in groepsverband te eten of activiteiten oid dat is voor mij ook de horror.
Als ik niet meer voor mezelf kan zorgen, incontinent ben, niet meer zelf kan douchen, naar wc, wandelingetjes maken, lezen etc dan hoef ik niet meer. Hopelijk is er tegen die tijd een pil van Drion of ben ik nog kundig genoeg met de Tor browser om er zelf een te bestellen :P

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:58

juval schreef:
Citaat:
Actie SGP-leider Stoffer bij abortuskliniek leidt tot ophef

De actie van SGP-leider Chris Stoffer om vandaag samen met zogenoemde 'pro-life wakers' in de buurt van een abortuskliniek te staan, leidt tot de nodige ophef. De demonstranten benaderen vrouwen die abortus willen plegen met als doel dit te voorkomen. De SGP is fel tegenstander van abortus. Stoffer en kandidaat-Kamerlid Diederik van Dijk staan de komende twee dagen elk bij een kliniek, maar zullen zelf geen vrouwen aanspreken.

VVD-leider Dilan Yesilgöz is niet te spreken over de actie van Stoffer. "Wij laten ons niet tientallen jaren terug in de tijd zetten en we laten ons al helemaal niet intimideren. Klaar met dit oerconservatieve gedoe. Voor de deur van een abortuskliniek betogen tegen vrouwen die echt geen eenvoudige keuze hebben gemaakt, is ronduit intimiderend. Onbegrijpelijk dat je je daarmee inlaat", zegt ze tegen Stoffer op X.

Partijleider Mirjam Bikker van de ChristenUnie is iets milder. Zij is ook tegen abortus, maar vindt het beter als mensen naast vrouwen gaan staan die een abortus willen plegen in plaats van tegenover ze.

bericht net op Nu.nl (en op de radio).
Ik vind het heel laag op politieke campagne te gaan voeren ten koste van deze vrouwen.

Ja ik had al ergens gelezen dat ze dat van plan waren. Waar bemoei je je mee, denk ik dan? Prima dat jij geen abortus wil, maar laat een ander voor zichzelf kiezen. En als je dan al wil protesteren doe dat dan ook lekker op het Malieveld en niet voor de deur van een kliniek. Bah..!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:01

Ik vind het vooral sneu voor die arme vrouwen. Walgelijke actie. Dit is een van de reden waarom ik nooit Christelijk zal stemmen. Jouw geloof is jouw geloof. Heb respect voor een ander zijn mening.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:02

Tango1979 schreef:
Ik vind het vooral sneu voor die arme vrouwen. Walgelijke actie. Dit is een van de reden waarom ik nooit Christelijk zal stemmen. Jouw geloof is jouw geloof. Heb respect voor een ander zijn mening.

Ja heel naar voor die vrouwen. Net alsof die niet al genoeg aan hun hoofd hebben. Zoiets beslissen is vast niet makkelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:06

Ze proberen op een achterlijke manier hun geloof aan anderen op te leggen. Dat is altijd met radicalen zo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:10

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:12

Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 09-11-23 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:14

Cowboy55 schreef:
Jessix schreef:
Volgens mij hebben ze in hun kandidatenlijst ook geen enkele vrouw zitten.
https://sgp.nl/partij/onze-mensen/kandidatenlijst

Dat is formeel uitgesloten bij de SGP. Wist je dat niet?

Nee, ik ben totaal niet geïnteresseerd in die partij. Ik hoorde toevallig van de week wat voorbij komen over ze. Over de traditionele gezinnen met moeder thuis bij de kinderen. En dat ze vandaag bij die kliniek zouden zijn. Vandaar dat ik net even op de website ging kijken en die kandidatenlijst vond.

Lekker terug in de tijd! ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:15

Mars schreef:
Euthanasie en vooral in de zin van 'voltooid leven' vind ik dermate belangrijk dat ik toch overweeg weer op D66 te stemmen. Ze zijn de enige partij die medisch-ethische kwesties zo op de kaart zetten. Ik moet er niet aan denken om 80+ te worden, hulpbehoevend op een flatje. Echter ben ik ook absoluut geen groepsmens dus in een tehuis waar je verplicht naar een huiskamer wordt gesleept om 3x per dag in groepsverband te eten of activiteiten oid dat is voor mij ook de horror.
Als ik niet meer voor mezelf kan zorgen, incontinent ben, niet meer zelf kan douchen, naar wc, wandelingetjes maken, lezen etc dan hoef ik niet meer. Hopelijk is er tegen die tijd een pil van Drion of ben ik nog kundig genoeg met de Tor browser om er zelf een te bestellen :P

Ik denk er precies zo over!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:16

Jessix schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat is formeel uitgesloten bij de SGP. Wist je dat niet?

Nee, ik ben totaal niet geïnteresseerd in die partij. Ik hoorde toevallig van de week wat voorbij komen over ze. Over de traditionele gezinnen met moeder thuis bij de kinderen. En dat ze vandaag bij die kliniek zouden zijn. Vandaar dat ik net even op de website ging kijken en die kandidatenlijst vond.

Lekker terug in de tijd! ;)

Heb mijn bericht iets aangepast. Ze schijnen onder druk iets opgeschoven te zijn. De strekking blijft bijna hetzelfde. Maar nu krijg je dit:
Ze is de jongste lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, en daarmee hét gezicht van de nieuwe generatie: Paula Schot (24). “Ik geloof, en de SGP met mij, dat de man boven de vrouw is gesteld.” :roll:

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:19

Jessix schreef:
Tango1979 schreef:

Ja heel naar voor die vrouwen. Net alsof die niet al genoeg aan hun hoofd hebben. Zoiets beslissen is vast niet makkelijk.

Tegen abortus zijn mag. Als je dan zelf in die situatie komt draag je de zwangerschap uit.
Maar dat wat jij kiest oplegt aan anderen dat mag niet. Dan treedt je in de individuele vrijheid van de ander.

Het is een walchelijke PR actie over de ruggen van deze vrouwen.

Paua Schot is een gebrainwashte vrouw.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:23

Cowboy55 schreef:
Heb mijn bericht iets aangepast. Ze schijnen onder druk iets opgeschoven te zijn. De strekking blijft bijna hetzelfde. Maar nu krijg je dit:
Ze is de jongste lijsttrekker voor de komende gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam, en daarmee hét gezicht van de nieuwe generatie: Paula Schot (24). “Ik geloof, en de SGP met mij, dat de man boven de vrouw is gesteld.” :roll:

Wauw... :') Nou ja prima als je jezelf zo ondergeschikt wil opstellen, maar dat heeft imo helemaal niets met politiek te maken. Bijzonder! :D

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:23

Cowboy55 schreef:
Paula Schot (24). “Ik geloof, en de SGP met mij, dat de man boven de vrouw is gesteld.”[/b] :roll:

Holy moses!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:24

Benzz schreef:
Cowboy55 schreef:
Paula Schot (24). “Ik geloof, en de SGP met mij, dat de man boven de vrouw is gesteld.”[/b] :roll:

Holy moses!

Wat zou Mozes daar inderdaad van vinden ? _O- :=

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:25

pien_2010 schreef:
Tegen abortus zijn mag. Als je dan zelf in die situatie komt draag je de zwangerschap uit.
Maar dat wat jij kiest oplegt aan anderen dat mag niet. Dan treedt je in de individuele vrijheid van de ander.

Nou dat dus. En dat geldt wat mij betreft ook voor levensbeëindiging. Maak je eigen keuze maar beslis niet voor een ander. In mijn opinie kun je er eigenlijk ook gewoon niet op tegen zijn, want je hebt er gewoon niets mee te maken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:26

Jessix schreef:
pien_2010 schreef:

Nou dat dus. En dat geldt wat mij betreft ook voor levensbeëindiging. Maak je eigen keuze maar beslis niet voor een ander. In mijn opinie kun je er eigenlijk ook gewoon niet op tegen zijn, want je hebt er gewoon niets mee te maken.

Levensbeëindiging kun je er inderdaad zo achter aan zetten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:30

We hebben veel te veel extremistische partijen in Nederland met gestoorde ideeën. Daar is de SGP 1 van.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:32

Ik heb de standpunten van de SGP eens doorgelezen en ik vind ze echt extremistisch. Ze willen dat de AVG een uitzondering maakt voor kerken, een totaalverbod op abortus en euthanasie, en pro-discriminatie op het gebied van geloof, genderidentiteit en seksualiteit. De SGP heeft nul interesse in een scheiding tussen kerk en staat en wil dingen die regelrecht ingaan tegen de rechten van de mens. Ik vind het verschrikkelijk.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:41

Op de lijst zag ik net ook alleen maar mannennamen staan.
Die partij leeft nog in de 19de eeuw.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 17:44

Ja joh. Ik snap eigenlijk niet dat een anti-democratische partij is toegestaan in een democratisch land. Zouden daar ook geen wettelijke grenzen aan moeten zitten? Gewoon een idee van mij. Maar ik vind het best eng, als zo'n partij aan de macht zou komen hebben vrouwen en LGBTQIA mensen geen rechten meer.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:25

Benzz schreef:
Cowboy55 schreef:

Holy moses!

Mijn man denkt dat, geloof, ik ook. Maar ik geef geen duimbreed toe! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:34

Tango1979 schreef:

Nouja lijkt mij rechtvaardiger dat je om de standpunten van de SGP... geen SGP zal stemmen maar andere partijen met een C in de naam niet bij voorbaat uit zou moeten sluiten want die kunnen veel minder extreem zijn hè....

Ik vind dit soort acties ook wanstaltig, het is voor de meeste vrouwen al geen makkie om naar zo'n kliniek te gaan, laat ze met rust :(:)

Wèl vind ik het an sich goed om te proberen om vrouwen al eerder van het pad van abortus af te krijgen.
En daar op te richten. Door er voor te zorgen dat de kans kleiner wordt dat ze ongewenst zwanger raken. En als het dan toch gebeurt, dat er dan meerdere opties zijn voor iedereen dan dat (jonge)dames geen andere uitweg zien dan abortus. En dat vind ik wel goed aan het standpunt van de CU. Niet specifiek tegen abortus maar er op hameren om er niet te licht over te denken en te investeren in andere oplossingen zoals zeer laagdrempelig aan voorbehoedsmiddelen kunnen komen, goede voorlichting en hulp bieden om toch een weg te zien om het kind te houden en op te voeden.

Dat vind ik wel mooie standpunten want er zijn ongetwijfeld (jonge)dames die zeer ongepland zwanger raken en geen manier zien waarop ze het kind kunnen houden. Doordat ze uit huis geschopt worden en/of nog op school zitten en/of te weinig inkomen hebben ofzo.

Dat is natuurlijk geen ideale situatie om met een baby te zitten.... maar het is ook schandalig als we als samenleving zo'n jongedame dan maar de richting van een abortus op duwen terwijl ze dat in haar hart helemaal niet wil en ze zich daar de rest van haar leven misschien wel ontzettend rot over blijft voelen....

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:40

Ht standpunt van de CU vind ik veel constructiever. En ik vind idd dat als iemand geen abortus wil, dat daar ook steun voor moet zijn, en ook financieel, want veel single moeders hebben het idd heel zwaar. Maar abortus moet ook een keuze blijven :)

Ik snap daarom ook niet dat de SGP niet wil dat anticonceptie vergoed wordt. Je zou denken dat dat een hele goede manier is om abortus te voorkomen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:42

Vergeet niet dat er ook veel vrouwen komen die zwanger zijn geworden omdat ze uitgebuit worden. Dat is helemaal verschrikkelijk als je als moordenaar door dat soort types wordt neergezet.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 18:42

Ik vind dat echt vreselijk, die vrouwen zijn dubbel slachtoffer.