Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:34

mylittlejoy schreef:
Trump heeft net een EO getekend waarin staat dat alleen de president en de AG kunnen bepalen hoe een wet moet worden geïnterpreteerd in de VS.

(Filmpje in link, sorry, weer x)
https://x.com/NoLieWithBTC/status/18919 ... lQWnw&s=19
Ik neem aan dat dit zal worden afgewezen/terug gedraaid?

Citaat:
Trump geeft Zelenskyy de schuld van de oorlog in Oekraïne. Hij zegt: “You should have never been there. You should have never started it. You should have made a deal.” Ook stelt Trump dat Zelensky nog maar 4% steun heeft onder zijn bevolking.

Citaat:
Trump gaat nog deze maand in gesprek met Putin over een einde aan de oorlog in Oekraïne. Oekraïne zelf mag daarbij niet aanwezig zijn van hem. Trump geeft aan dat er verkiezingen zouden moeten komen in Oekraïne als onderdeel van een akkoord.

Citaat:
Minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio wil een partnerschap tussen de VS en Rusland. Hij zegt dat Amerika “de ongelooflijke kans” moet grijpen om samen te werken met Poetin, zowel op geopolitiek, economisch vlak als op kwesties van gemeenschappelijk belang.

Rocamor

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:08

Dit is toch waanzin? Waar eindigt dit?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:18

Maar ook als je alles leest... het zijn gewoon dingen waar je echt (vul maar in) voor moet zijn, om ze te bedenken.
Dat maakt het zo gevaarlijk, de onvoorspelbaarheid.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:19

Die laatste EO zegt ook expliciet dat bepaalde nu onafhankelijke agencies onder de president komen te vallen in plaats van zelfstandig te opereren. Zoals de federal election commission.

Zoals de EO nu is mogen ambtenaren niks meer doen wat niet volgens de interpretatie van Trump is:

No employee of the executive branch acting in their official capacity may advance an interpretation of the law as the position of the United States that contravenes the President or the Attorney General’s opinion on a matter of law, including but not limited to the issuance of regulations, guidance, and positions advanced in litigation, unless authorized to do so by the President or in writing by the Attorney General.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:30

Ik vermoed dat Raskin hier wel iets over te zeggen heeft :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:37

Iemand zei dat Trump Putin gebruikt, ik denk echt dat dat andersom is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:43

Het is een wisselwerking :j

Trump vindt dat hij Putin gebruikt.
Putin vindt dat hij Trump gebruikt.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:52

Vrede gaat er sowieso niet komen imo. Oekraïne wordt nu eerst voor de bus gegooid en daarna krijgt Europa de volgende klap als het aan Trump en Poetin ligt imo. Ik kan het nog niet helemaal bevatten dat we nu in zo'n bizarre wereld leven.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:09

Ik ook niet, geen idee waar dit allemaal naartoe gaat... Maar nu besef je wel dat we in een hele goede tijd hebben geleefd en dat het niet vanzelfsprekend is. Waarom kunnen mensen niet gewoon allemaal samenwerken en het voor iedereen beter maken he. maar ja, "beter" is voor iedereen weer anders, zo blijkt ook maar weer. Geld en macht, maakt enorm veel kapot.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:32

TeSzZz schreef:
Die laatste EO zegt ook expliciet dat bepaalde nu onafhankelijke agencies onder de president komen te vallen in plaats van zelfstandig te opereren. Zoals de federal election commission.

Zoals de EO nu is mogen ambtenaren niks meer doen wat niet volgens de interpretatie van Trump is:

No employee of the executive branch acting in their official capacity may advance an interpretation of the law as the position of the United States that contravenes the President or the Attorney General’s opinion on a matter of law, including but not limited to the issuance of regulations, guidance, and positions advanced in litigation, unless authorized to do so by the President or in writing by the Attorney General.

Heel concreet staat er dat alleen potus en de AG mogen bepalen wat de juridische visie/standpunten en wetten van het land zijn. Misschien heeft hij ergens in een geschiedenis boekje iets gelezen over l'etat c'est moi (Lodewijk de 14e, Zonnekoning).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:36

Zijn ego is groot genoeg om te denken dat zoiets inderdaad mogelijk is.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:43

Het gevaar is vooral dat hij het voor elkaar krijgt.

Europa zal echt een stuk sterker moeten worden en echt als één front moeten optreden als het nodig is.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:46

Ann schreef:
Zijn ego is groot genoeg om te denken dat zoiets inderdaad mogelijk is.

Dat is zeker. Maar hij heeft niet over elke wet iets te zeggen, elke staat heeft zijn eigen wetten en daar gaat hij (gelukkig) niet over.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:57

Polar schreef:
Het gevaar is vooral dat hij het voor elkaar krijgt.

Europa zal echt een stuk sterker moeten worden en echt als één front moeten optreden als het nodig is.

Helemaal eens. Europa moet niet heulen met dictators. Goede reden om de EU op te stellen als een verenigd blok.

Ik snap nog steeds niet hoe het volk dit soort mensen moedwillig aan de macht helpt…

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 14:02

Slecht onderwijs, dan prikken ze niet meer door de blabla heen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 15:10

tamary schreef:
Slecht onderwijs, dan prikken ze niet meer door de blabla heen.

Absoluut waar, plus een sterk interne focus en best nog zware indoctrinatie vanuit de overheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 16:11

Waarom lopen ze hier achter Wilders aan? Populistische banketstaaf’s.
Gisteren Wilders, Oekraïne steunen oke maar ik sta hier voor de arme Nederlanders om even later tegen de motie om de huurverhoging niet door te laten gaan te stemmen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 18:52

Er is een nieuwe app: buy beaver
Daarmee kun je een barcode scannen en zien waar een product vandaan komt.
Deze is vooral voor mensen in Canada geloof ik maar misschien is er ook wel een voor Europa.
Als je dan producten wilt boycotten of gewoon alleen Nederlandse producten gebruiken (bijvoorbeeld) is dat makkelijker.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:37

...hebben jullie gelezen dat Trump Zelensky een dictator noemt? Terwijl hij Rusland roemt?

Ik, ik, uuhm... Veel dingen die hij zegt kun je nog wel enigzins recht draaien in je hoofd, als je heel hard je best doet om vanuit die denkwijze te redeneren. Maar Zelensky een dictator noemen omdat hij daar nog aan de 'macht' is terwijl zijn termijn is afgelopen (in de Oekraïnse wet staat dat verkiezingen worden opgeschort wanneer het land belegerd is), en dan wel de grootste vrienden zijn met Rusland waar al in geen jaren meer vrije verkiezingen zijn geweest..?

Ik, ik... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. -O-

Bron: https://nos.nl/liveblog/2556472-trump-n ... act-met-vs

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:42

Jup en Oekraïne is de oorlog begonnen.

Ik weet het echt niet meer.
Waar gaat het mis in je hoofd....

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:53

Projecteren...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:56

VuurVleugels schreef:
...hebben jullie gelezen dat Trump Zelensky een dictator noemt? Terwijl hij Rusland roemt?

Ik, ik, uuhm... Veel dingen die hij zegt kun je nog wel enigzins recht draaien in je hoofd, als je heel hard je best doet om vanuit die denkwijze te redeneren. Maar Zelensky een dictator noemen omdat hij daar nog aan de 'macht' is terwijl zijn termijn is afgelopen (in de Oekraïnse wet staat dat verkiezingen worden opgeschort wanneer het land belegerd is), en dan wel de grootste vrienden zijn met Rusland waar al in geen jaren meer vrije verkiezingen zijn geweest..?

Ik, ik... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen. -O-

Bron: https://nos.nl/liveblog/2556472-trump-n ... act-met-vs
Deze?

Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:59

Ach , Zelenski zou een approval rate van 4 % hebben volgens Trump, laat dat nu 57 zijn .
Trump is gewoon een narcist die direct op z’n kleine jonge getrapt is.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:04

Een narcist die op zijn pik is getrapt en die eng veel macht heeft...

Nu is de US dus openlijk vijand van Zelensky, that escalated quickly.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 20:06

Wie zei nog maar weer dat als Trump zijn mond beweegt er leugens uit komen?
Hoe dan ook is wat er ook uitkomt een ratatouille van dingen die hij net op tv heeft gezien en wat uit zijn verband getrokken wordt gespuit. Hij zit op dit moment op een gevaarlijke machts positie.