Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:pien_2010 schreef:3à4 weken is niet zo heel lang hoor Purny. Tja, dood gaan is meestal niet zo mild. De meeste mensen doen er toch echt veel langer over
Zou mijn oma euthanasie hebben gehad, dan had het niet zo lang moeten duren en dat was mijn bedoeling van mijn verhaal.
mysa schreef:Ik vind dementie ook verschrikkelijk. Mijn oma had hallucinaties en dacht bijvoorbeeld dat haar kind werd vermoord. Dat gebeurde meerdere keren per dag.
Te gruwelijk voor woorden.
Verder: bezuinigen op de zorg kan, door bijvoorbeeld zoals D66 wil, goed kijken naar de effectiviteit van behandelingen. Maar liefst 50% van de behandelingen is niet bewezen effectief.
anjali schreef:De palliatieve zorg moet veel beter. En dat is nou juist een probleem door de bezuinigingen op de zorg.
IMANDRA schreef:anjali schreef:De palliatieve zorg moet veel beter. En dat is nou juist een probleem door de bezuinigingen op de zorg.
Sorry maar palliatieve zorg zorgt er niet voor dat de stress en frustratie in de laatste stadia van dementie minder is.
@BigOne: dat klopt volgens mij wel ja, Nederland is heel streng in wat ze toelaten qua behandelingen.
anjali schreef:[="IMANDRA"]
Sorry maar palliatieve zorg zorgt er niet voor dat de stress en frustratie in de laatste stadia van dementie minder is.
@BigOne: dat klopt volgens mij wel ja, Nederland is heel streng in wat ze toelaten qua behandelingen.
pmarena schreef:Niet alleen voor die persoon zelf, maar ook voor degene die hem / haar uiteindelijk gaat vinden als hij / zij het op een andere manier "opgelost" heeft![]()
Maar ik snap ook wel dat het ook wel zinnig kan zijn om niet in te zetten op "geef maar een pil" maar op "we geven onze medelanders niet zomaar op, maar proberen ze eerst te helpen".
Citaat:Actie SGP-leider Stoffer bij abortuskliniek leidt tot ophef
De actie van SGP-leider Chris Stoffer om vandaag samen met zogenoemde 'pro-life wakers' in de buurt van een abortuskliniek te staan, leidt tot de nodige ophef. De demonstranten benaderen vrouwen die abortus willen plegen met als doel dit te voorkomen. De SGP is fel tegenstander van abortus. Stoffer en kandidaat-Kamerlid Diederik van Dijk staan de komende twee dagen elk bij een kliniek, maar zullen zelf geen vrouwen aanspreken.
VVD-leider Dilan Yesilgöz is niet te spreken over de actie van Stoffer. "Wij laten ons niet tientallen jaren terug in de tijd zetten en we laten ons al helemaal niet intimideren. Klaar met dit oerconservatieve gedoe. Voor de deur van een abortuskliniek betogen tegen vrouwen die echt geen eenvoudige keuze hebben gemaakt, is ronduit intimiderend. Onbegrijpelijk dat je je daarmee inlaat", zegt ze tegen Stoffer op X.
Partijleider Mirjam Bikker van de ChristenUnie is iets milder. Zij is ook tegen abortus, maar vindt het beter als mensen naast vrouwen gaan staan die een abortus willen plegen in plaats van tegenover ze.
tamary schreef:Na 40+ jaar eigenlijk pappen en nathouden zal je er met de botte bijl in moeten om nog wat te bereiken qua milieu helaas. Dan is dat fanatieke niet vreemd, maar helaas noodzakelijk.
Citaat:Dan zit je al met al maar in je luier in je kamertje, simpel gezegd op de dood te wachten eigenlijk. Want je weet dat het alleen maar slechter gaat worden.
juval schreef:Citaat:Actie SGP-leider Stoffer bij abortuskliniek leidt tot ophef
De actie van SGP-leider Chris Stoffer om vandaag samen met zogenoemde 'pro-life wakers' in de buurt van een abortuskliniek te staan, leidt tot de nodige ophef. De demonstranten benaderen vrouwen die abortus willen plegen met als doel dit te voorkomen. De SGP is fel tegenstander van abortus. Stoffer en kandidaat-Kamerlid Diederik van Dijk staan de komende twee dagen elk bij een kliniek, maar zullen zelf geen vrouwen aanspreken.
VVD-leider Dilan Yesilgöz is niet te spreken over de actie van Stoffer. "Wij laten ons niet tientallen jaren terug in de tijd zetten en we laten ons al helemaal niet intimideren. Klaar met dit oerconservatieve gedoe. Voor de deur van een abortuskliniek betogen tegen vrouwen die echt geen eenvoudige keuze hebben gemaakt, is ronduit intimiderend. Onbegrijpelijk dat je je daarmee inlaat", zegt ze tegen Stoffer op X.
Partijleider Mirjam Bikker van de ChristenUnie is iets milder. Zij is ook tegen abortus, maar vindt het beter als mensen naast vrouwen gaan staan die een abortus willen plegen in plaats van tegenover ze.
bericht net op Nu.nl (en op de radio).
Ik vind het heel laag op politieke campagne te gaan voeren ten koste van deze vrouwen.
Avalanche schreef:tamary schreef:Na 40+ jaar eigenlijk pappen en nathouden zal je er met de botte bijl in moeten om nog wat te bereiken qua milieu helaas. Dan is dat fanatieke niet vreemd, maar helaas noodzakelijk.
Dat denk ik ook. Het is inmiddels echt wel duidelijk dat er een groep mensen is die niets om natuur en milieu geeft, en ook die zullen toch wel mee moeten willen we iets bereiken.