Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
prompter schreef:Ik hoop maar dat als wij hier oorlog of grote overstromingen krijgen, andere landen ons wél op willen vangen
verootjoo schreef:16% gaat naar mensen met urgentie, en daar zitten dus de statushouders bij in én de nederlandse urgentie aanvragers.
En dat is in ong de helft van de NL gemeenten zo. De rest heeft helemaal geen urgentie voor statushouders.
prompter schreef:Ik hoop maar dat als wij hier oorlog of grote overstromingen krijgen, andere landen ons wél op willen vangen
MarlindeRooz schreef:prompter schreef:Ik hoop maar dat als wij hier oorlog of grote overstromingen krijgen, andere landen ons wél op willen vangen
Misschien mogen we dan in een overvol AZC of anders gezellig met een gezin in een tweekamer appartement in een slechte wijk. Oh en we mogen dan jaren in onzekerheid afwachten of we mogen blijven. We mogen niet werken dan ook…

Benzz schreef:Gnome schreef:Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.
Toch heb jij een dak boven je hoofd en die vluchteling die vlucht voor oorlog niet.
prompter schreef:Ik hoor weinig mensen over alle arbeidsmigranten die nog veel meer sociale huurwoningen bewonen...
Benzz schreef:Gnome schreef:Vind het ook redelijk dat dat ongelijk is. Ik vind het echt niet terecht dat je als vluchteling voorrang krijgt op mensen die hier al hun hele leven wonen. Dat zou ik zelf ook nooit verwachten als ik na 40 jaar ergens naartoe vlucht.
Toch heb jij een dak boven je hoofd en die vluchteling die vlucht voor oorlog niet.
purny schreef:Als je vlucht voor oorlog dan ben je blij dat je in het eerste veilige land kan zijn, waarom dan helemaal doorreizen naar Nederland?
purny schreef:Maar ook veel Nederlanders hebben geen dak boven hun hoofd. En ik vind dat we deze mensen maar eens eerst moeten gaan helpen.
Als je vlucht voor oorlog dan ben je blij dat je in het eerste veilige land kan zijn, waarom dan helemaal doorreizen naar Nederland?
prompter schreef:Maar het werkt wel, de politieke propaganda, want in dit topic gaat het nu ook weer alleen over vluchtelingen en niet over de echte problemen waar we in dit land mee te maken hebben.