Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:karuna schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -vallen-op
Hier zitten wat erg verrassende toch ondergeschoven/weggemoffelde programma punten tussen blijkt. Oa vrije artsenkeuze die vvd en cu willen stoppen.Ofwel nog meer macht bij de zorgverzekeraars.
D66 die wil bezuinigen op ouderenzorg en geestelijke gezondheidszorg![]()
En meer punten die tot nu toe eigenlijk niet bekend gemaakt zijn. Eigen woning forfait, km heffing, npo budget, huren, meer asfalt of juist niet
Ja dat bezuinigen op ouderenzorg (en kennelijk ook geestelijke gezondheidszorg wat niets met leeftijd te maken heeft) wat D66 wil in combinatie met hun gemakkelijker maken om euthanasie te krijgen,dat bevalt me helemaal niet. De zorg voor ouderen en kwetsbaren moet juist verbeterd worden zodat hun levenslust weer toeneemt. Dat vind ik en dat zou de hele maatschappij veel prettiger maken i.p.v. alleen kijken naar iemands waarde in kosten en baten en economisch nut.
anjali schreef:purny schreef:@anjali: Ik vind dat als een persoon van boven de 70 meerdere malen aangeeft dat het voor diegene niet meer hoeft, we de wens moeten respecteren.
IK ben 70. En ik vind het niet leuk als jongeren zouden vinden dat dat (te) oud zou zijn!
karuna schreef:Hoewel ik vrijwillige levens beeindiging makkelijker maken op zich toejuig zit er bij mij ook een enorme maar aan. Ik ken mensen die deze weg hebben gekozen met alle hobbels van dien, zowel euthanasie als helaas een minder fijne methode.Maar toch.
Bv bij dementie word ik echt naar.Ik heb bij mijn moeder gezien hoe gelukkig ze was op het laatst. Gelezen van situaties waarin wel werd toegepast maar de demente in kwestie geen weet meer had waarom. Dat is voor mij wreed en moord.
Citaat:En hoe ga je dan om met "vrijwilligheid" bij beinvloedbare personen, hoe vrijwillig is dat dan?
Citaat:Kortom van mij hoeft het niet verruimd en makkelijker te worden.het idee dat er maar een minimale kans is op soort van dwang of je wordt te duur voor deze maatschappij ... die iniminimale kans is al teveel. Ik vind het gewoon een heel rottig onderwerp waar ligt de grens tussen echt op zijn en echt niet meer willen of een vlaag van verstandsverbijstering.
Citaat:En bezuinigen op twee zorgde en die nu al financieel en kwa personeel zowat kopje onder gaan en daar nog minder geld heenwillen. Nee een heel slecht plan. Dan hebben de mensen met geld de mogelijkheid de hulp in te kopen en de rest heeft pech? Verzuip maar? Een heel slecht plan
karuna schreef:Daar was ik dacht ik duidelijk in mijn post. Voor mij hetzelfde alsof je een kind dood die geen idee heeft wat en waarom dat zou moeten.mijn mama was op het laatst een gelukkige blije kleuter. En omdat iemand met een andere persoonlijkheid heel lang daarvoor heeft aangegeven te willen sterven dan moet je dat maar doordrukken, terwijl die persoon op dat moment gelukkig is met het beperkte leven die hij of zij heeft? Voor mij dus echt geen ok optie
ook daar weer, waar ligt de grens? Hoe kun je 100% zeker weten dat iemand dat volledig vrijwillig zonder enige druk of dwang heeft besloten
anjali schreef:Ik kwam vroeger veel op een gesloten afdeling voor mensen met dementie (als pastoraal bezoekster vanuit de Kerk).En daar hadden we vaak ontzettend veel plezier, er werd heel veel gelachen. Juist omdat mensen het niet helemaal meer wisten ontstonden er echt grappige situaties onderling waar de mensen zelf het hardste om lachten. Die mensen wilden echt niet dood hoor.
anjali schreef:Ik kwam vroeger veel op een gesloten afdeling voor mensen met dementie (als pastoraal bezoekster vanuit de Kerk).En daar hadden we vaak ontzettend veel plezier, er werd heel veel gelachen. Juist omdat mensen het niet helemaal meer wisten ontstonden er echt grappige situaties onderling waar de mensen zelf het hardste om lachten. Die mensen wilden echt niet dood hoor.
Avalanche schreef:Ja dat bezuinigen op ouderenzorg (en kennelijk ook geestelijke gezondheidszorg wat niets met leeftijd te maken heeft) wat D66 wil in combinatie met hun gemakkelijker maken om euthanasie te krijgen,dat bevalt me helemaal niet. De zorg voor ouderen en kwetsbaren moet juist verbeterd worden zodat hun levenslust weer toeneemt. Dat vind ik en dat zou de hele maatschappij veel prettiger maken i.p.v. alleen kijken naar iemands waarde in kosten en baten en economisch nut.
pien_2010 schreef:Ursula Leyten op de post vd Navo zie ik wel zitten. En dan Rutte haar post,?
Ik weet niet of dit gaat gebeuren daar Hoekstra al een belangrijke post heeft als Nederlander zijn de.
karuna schreef:Daar was ik dacht ik duidelijk in mijn post. Voor mij hetzelfde alsof je een kind dood die geen idee heeft wat en waarom dat zou moeten.mijn mama was op het laatst een gelukkige blije kleuter. En omdat iemand met een andere persoonlijkheid heel lang daarvoor heeft aangegeven te willen sterven dan moet je dat maar doordrukken, terwijl die persoon op dat moment gelukkig is met het beperkte leven die hij of zij heeft? Voor mij dus echt geen ok optie
ook daar weer, waar ligt de grens? Hoe kun je 100% zeker weten dat iemand dat volledig vrijwillig zonder enige druk of dwang heeft besloten
anjali schreef:Sommige partijen ontaarden zodra ze ineens heel veel succes krijgen. Dan imploderen ze als het ware. Voorbeeld is PvdD en ook D66 min of meer. Ik ben bevriend met een jongeman die al zijn hele leven lid is van D66 maar nu zegt dat ze wel zijn doorgeslagen op die stikstof. Volgens mij is mijn ex-partij PvdD ook daardoor doorgedraaid want alles moet daarvoor wijken.
Tango1979 schreef:De doorberekening
https://www.businessinsider.nl/hogere-b ... ma/#unread
Bizar maar goed nieuws: pvda/GL meer economische groei dan bij de VVD! En minder belastingdruk bij de normale inkomens. En (kan het amper geloven) een lagere staatsschuld dan bij de VVD plannen!
Kinke schreef:anjali schreef:Ik kwam vroeger veel op een gesloten afdeling voor mensen met dementie (als pastoraal bezoekster vanuit de Kerk).En daar hadden we vaak ontzettend veel plezier, er werd heel veel gelachen. Juist omdat mensen het niet helemaal meer wisten ontstonden er echt grappige situaties onderling waar de mensen zelf het hardste om lachten. Die mensen wilden echt niet dood hoor.
Hoe weet jij dat? omdat men op die momenten plezier had en moest lachen?
Het zou je sieren om ook eens te proberen uit jouw geloofswereld te stappen en te proberen je voor te stellen wat de opvattingen zijn van diegenen die niet gelovig zijn
anjali schreef:karuna schreef:https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -vallen-op
Hier zitten wat erg verrassende toch ondergeschoven/weggemoffelde programma punten tussen blijkt. Oa vrije artsenkeuze die vvd en cu willen stoppen.Ofwel nog meer macht bij de zorgverzekeraars.
D66 die wil bezuinigen op ouderenzorg en geestelijke gezondheidszorg![]()
En meer punten die tot nu toe eigenlijk niet bekend gemaakt zijn. Eigen woning forfait, km heffing, npo budget, huren, meer asfalt of juist niet
Ja dat bezuinigen op ouderenzorg (en kennelijk ook geestelijke gezondheidszorg wat niets met leeftijd te maken heeft) wat D66 wil in combinatie met hun gemakkelijker maken om euthanasie te krijgen,dat bevalt me helemaal niet. De zorg voor ouderen en kwetsbaren moet juist verbeterd worden zodat hun levenslust weer toeneemt. Dat vind ik en dat zou de hele maatschappij veel prettiger maken i.p.v. alleen kijken naar iemands waarde in kosten en baten en economisch nut.
BigOne schreef:Karuna , euthanasie wordt niet gemakkelijker gemaakt. Alleen wordt er een groep toegevoegd die nu niet in aanmerking komt. Jij hebt ergens geluk dat je moeder een blij ei was op het laatst , mijn schoonmoeder was dat voor haar dementie. Laatste drie jaar vastgebonden in rolstoel, onder de medicatie en je moest uitkijken dat ze je niet vast kreeg want dan had je blauwe plekken. En schreeuwen , de hele dag door, ze stond met haar rolstoel standaard op de gang geparkeerd. Zij had geen euthanasie kunnen krijgen want dement en zelf zou ze het vanuit geloof niet doen maar wat waren we opgelucht toen ze eindelijk met 93 dood ging. En verdrietig van al die jaren ervoor was ze de liefste mam die je je maar voor kon stellen.
Echwel schreef:Nou even mijn verhaal
Mama echt oorlogsslachtoffer werd dement
Ik.heb als kind alle zeilen moeten bijzetten om haar aan te kleden
Om haar te helpen douchen enz
Tot ze op een dag helder was en zei Leen zo wil ik niet doorgaan.
De pijn die ze had enz
We hebben werkelijk alles moeten inzetten dat ze pijnbestrijding enz kreeg. En.toch uiteindelijk het leven verliet..
Dit hoort niet, op.het moment dat ze er klaar.mee was had men haar horen te helpen