Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Klopt, ze proberen het bij te houden, cdc update nu 1 keer per maand. Laatste keer 6 febr en dan te bedenken dat mazelen heel goed onder controle was, maar ook daar ten gevolgen van geloof en “ wappies” een steeds lagere vaccinatiegraad.
Veronica2 schreef:Er zat in de toespraak van Vance 1 uitspraak die hoopgevend klonk. Hij refereerde aan de 10 jaar dat Gretha Thunberg actief is geweest en zijn woorden waren dat als je daar doorheen bent gekomen het niet moeilijk moet zijn om een paar maanden Musk te overleven. Maanden! Dat is best overzichtelijk, maar misschien ben ik te hoopvol.
Cer schreef:Oh ik haakte af na die drie voorbeelden over dat in Europa een verkiezingsuitslag gewoon zomaar afgewezen wordt, dat voorbeeld over dat protest bij die abortus kliniek en die arrestatie van die Koran verbrander (wat een christen zou zijn, dat zal wel waar zijn, maar het is ook een rechts extremist, blijkbaar).
Je mag hier in Europa geen haat verspreiden, en de overheid bepaalt wat dat is, dat is hoe het hier geregel is volgens mij. Dus is Europa tegen vrijheid van meningsuiting. Ik weet niet of dat op die manier dan waar is.
Misschien dat ik m dan verder moet luisteren, maar na 3x googlen en denken 'ja, maar dat is niet waar' was ik er klaar mee![]()
Wat was dan de waarschuwing? (of staat dat op de pagina's hiervoor, ik heb niet helemaal bijgelezen)
tamary schreef:Dat ook, maar het is ook een bevaarbare rivier naar de oceaan en die rivier komt uit buiten de serie eilanden voor de kust die onder controle staat van landen die min of meer een conflict hebben met China.
Cer schreef:Maar is die verkiezingsuitslag dan onterecht afgewezen? Als er Russische inmenging was dan is het niet eerlijk gegaan toch?
Citaat:Ook zou Rusland achter het lekken van toegangsgegevens op Russische cybercriminaliteitsplatforms van officiële Roemeense verkiezingswebsites zitten. In totaal zijn er meer dan 85.000 cyberaanvallen geweest op communicatie-infrastructuren tijdens de verkiezingen, zegt de veiligheidsraad.
_San87_ schreef:Cer schreef:Maar is die verkiezingsuitslag dan onterecht afgewezen? Als er Russische inmenging was dan is het niet eerlijk gegaan toch?
Het ging om door Rusland opkopen van advertentieruimte op Roemeense socials, om die advertentieruimte te gebruiken voor pro-Rusland content. Is dat een goede reden om een democratische verkiezing ongeldig te verklaren? Dan heb je geen vertrouwen in de democratie. En je zet, imo, op die manier een heel volk weg als naïef en beïnvloedbaar.
mysa schreef:Roemenië: Als je ziet dat in de peilingen die pro-Russische kandidaat maar 10% van de stemmen kreeg en hij na al die TikTok filmpjes opeens meer dan het dubbele had, weet ik zo net nog niet of het electoraat niet naïef is.
Bovendien, en het belangrijkste: landen horen zich niet te mengen in verkiezingen van andere landen.
Babootje schreef:Je hoeft maar naar 10 jaar mindfuck te hebben gekeken en je weet hoe beinvloeding in zijn werk gaat.
Het is interessant en eng tegelijk hoe je een volledig rationeel iemand een beeld in zijn/haar hoofd kunt prenten door hem/haar een periode onbewust met die beelden in aanraking te laten komen.
mylittlejoy schreef:Mhwua, het ging iets verder dan dat:
https://nos.nl/artikel/2547095-roemeens ... -beinvloedCitaat:Ook zou Rusland achter het lekken van toegangsgegevens op Russische cybercriminaliteitsplatforms van officiële Roemeense verkiezingswebsites zitten. In totaal zijn er meer dan 85.000 cyberaanvallen geweest op communicatie-infrastructuren tijdens de verkiezingen, zegt de veiligheidsraad.
Babootje schreef:mysa schreef:Roemenië: Als je ziet dat in de peilingen die pro-Russische kandidaat maar 10% van de stemmen kreeg en hij na al die TikTok filmpjes opeens meer dan het dubbele had, weet ik zo net nog niet of het electoraat niet naïef is.
Bovendien, en het belangrijkste: landen horen zich niet te mengen in verkiezingen van andere landen.
Je hoeft maar naar 10 jaar mindfuck te hebben gekeken en je weet hoe beinvloeding in zijn werk gaat.
Het is interessant en eng tegelijk hoe je een volledig rationeel iemand een beeld in zijn/haar hoofd kunt prenten door hem/haar een periode onbewust met die beelden in aanraking te laten komen.
Cer schreef:Babootje schreef:Je hoeft maar naar 10 jaar mindfuck te hebben gekeken en je weet hoe beinvloeding in zijn werk gaat.
Dat is interessant.. want wie weet dan zeker dat ie niet beïnvloed is ..
_San87_ schreef:Cer schreef:Maar is die verkiezingsuitslag dan onterecht afgewezen? Als er Russische inmenging was dan is het niet eerlijk gegaan toch?
Het ging om door Rusland opkopen van advertentieruimte op Roemeense socials, om die advertentieruimte te gebruiken voor pro-Rusland content. Is dat een goede reden om een democratische verkiezing ongeldig te verklaren? Dan heb je geen vertrouwen in de democratie. En je zet, imo, op die manier een heel volk weg als naïef en beïnvloedbaar.
Citaat:Musk ontslaat meerdere mensen die de Veterans Crisis Line beheren, de organisatie die probeert om zelfmoord onder veteranen te bestrijden.
Citaat:Alle zeven bedrijven van Elon Musk — X, xAI, Neuralink, Starlink, The Boring Company, Tesla en SpaceX — ontvangen samen $20 miljard aan Amerikaanse overheidscontracten en subsidies, volgens de Financial Times. Deze aanzienlijke overheidssteun roept zorgen op over mogelijke belangenconflicten, gezien Musk’s nauwe banden met de regering-Trump.