Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Handtas

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:32

Wildgirl schreef:
zou wilders over een maand nog leven?
stel je voor dat hij vermoord zou worden, wat zou er dán in nl gaan gebeuren?

Dan zegt iedereen 'Zie je wel dat die moslims levensgevaarlijk zijn?'
Precies het resultaat wat Wilders wil bereiken, dacht ik zo..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:32

Citaat:
Het Binnenhof blijft vooralsnog afgesloten. De politie sloot het politieke hart van Nederland donderdagavond uit veiligheidsoverwegingen af nadat de antikoranfilm van Geert Wilders op internet was verschenen.

De Tweede Kamer is gewoon toegankelijk, laat een woordvoerder van de Kamer weten. "Maar de veiligheidsmaatregelen blijven actief". Twee van de drie ingangen zijn daarom nog altijd dicht en bezoekers worden door politie en beveiligingsmedewerkers gecontroleerd op geldige accreditatie en legitimatie.

In en rond het parlement is het sinds het uitkomen van 'Fitna' donderdagavond rustig gebleven, zegt een woordvoerder van de Haagse politie vrijdagochtend. Dat het Binnenhof nog is afgesloten, is dan ook 'puur uit voorzorg'.

Citaat:
Minister Ella Vogelaar (Integratie) complimenteert de moslims complimenteerd met hun reactie op de film Fitna.

Rustige nacht na Fitna
Opstelten niet bang voor onrust
Binnenhof blijft afgesloten
Wilders' film verrast niemand
Indonesië veroordeelt Fitna
Balkenende droef, moslims niet in shock '
Geert Wilders kan de boom in' Politiek reageert lauw op film
Geen reacties bij ambassades
Kabinet betreurt film Wilders

Vogelaar en minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin spraken vrijdagmorgen met Nederlandse moslimorganisaties over de film van Geert Wilders die donderdagavond op internet verscheen.

Volgens Vogelaar hebben Nederlandse moslims zo veel zelfbewustzijn dat ze niet in Wilders' val gaan trappen. Wilders probeert de angstgevoelens in de samenleving aan te scherpen, stelt de bewindsvrouw.Vogelaar zei dat de moslimorganisaties duidelijk hebben gemaakt dat ze zich niet laten uitspelen.

Nagelbijten / Gniffelen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:34

Mistic schreef:
Schokkende beelde inderdaad. Al die slachtoffers van aanslagen. Ik kon wel huilen bij het beeld van de baby onder het bloed met en mes in de handen. En de vrouw ernaast maar lachen.

Maar precies wat ik dacht is gebeurd, helemaal niets.
Het enige wat er gebeurd is is een gigantisch ophef van te voren voor alleen maar archief beelden. En de regering maar opjutten en angst aanjagen bij het Nederlandse volk. Chapeau Lips are sealed

Of het stukje in het begin over 9/11 " Ik denk dat ik dood ga, het is zoo heet, ik verbrand gewoon .." " rustig maar mevrouw u doet het goed" .

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:37

Ikima schreef:
Moslims moeten in hun eigen land maar doen en denken wat ze willen maar het gaat mij te ver wanneer ze westerse landen ook de Islam door de strot willen duwen.

Nederland is een vrij land en wie hier wil komen wonen moet zich naar ons aanpassen en niet andersom.

Sinds wanneer hebben moslims een eigen land? Bij mijn weten zijn moslims aanhangers van de Islam. De Islam is een geloof. Sinds wanneer hebben gelovigen een eigen land? Wat is dan het land van de Christenen? Want dan kunnen die daar ook mooi naartoe vertrekken om hun eigen ding te gaan doen...

Ik heb absoluut geen behoefte om me serieus in deze discussie te mengen, maar ik zou wel graag duidelijkheid willen in waartegen mensen nu eigenlijk discrimineren: de Islam, dus het geloof zelf? Of allochtonen? Want daarin zit een groot verschil, dat blijkbaar niet iedereen begrijpt.

Tweede deel van de quote is echt een meesterlijke opmerking, die maar al te goed aangeeft wat het algemene niveau in dit soort discussies is. Overigens werd hier geopperd dat er research gedaan dient te worden alvorens men een film maakt. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor meningvorming: weet waar je het over hebt!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:38

Patriess schreef:
Dan zegt iedereen 'Zie je wel dat die moslims levensgevaarlijk zijn?'
Precies het resultaat wat Wilders wil bereiken, dacht ik zo..

Nee dan zegt het overgrote deel: Dat heeft hij aan zichzelf te danken, dan had hij zijn mening maar niet moeten geven. Hetzelfde is met Van Gogh gebeurd.

Wat mij het meest beangstigd in dit hele verhaal zijn niet eens de extreme moslims maar de Nederlanders die zich in alle bochten wringen om maar een excuus te vinden voor de extremisten en zelfs met voorbeelden uit de vorige eeuw komen om een en ander maar te verzachten.

Het begint erop te lijken dat een deel zelfs bereid is om maar met een hoofddoek om te lopen, alles om de extremisten maar niet kwaad te maken en uit angst voor aanslagen.
Nooit is iets zo'n slechte raadgever geweest als angst.

Verder vind ik dit soort discussie enorm vermoeiend want je moet maar op blijven letten dat je het woord extremisten niet vergeet ander wordt er alweer geschreeuwd dat er heus wel goede moslims zijn.
Gut is dat zo? Wake up! Daar ging het verhaal van Wilders niet over en ook deze discussie niet.
Bijzonder vreemd dat die zich wel aangesproken voelen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:38

MISTRAL94 schreef:
Nou dat jij in de islam geloofd ligt er vrij dik bovenop hoor

Goh, ik bedoel natuurlijk in het échte leven.......... want ja, ik heb ook nog een leven buiten bokt. Ja

Enne effy, ben t helemaal met je eens. Ja

Dit is trouwens een hele moeilijke discussie en zal dat ook blijven. Hoevaak ik al niet wat heb zitten typen en het toch maar niet plaats.... Tis gewoon moeilijk, zo'n discussie... Maar vind dat er tot nu toe wel netjes gediscussieert wordt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:40

Ik snap niet wat er zo belachelijk is aan die opmerking? Het lijkt me vrij duidelijk dat er van de kant van "enkele"moslims kritiek is naar hoe wij hier leven. Niet alleen van de moslims, zelfs van de britten! Maar als je hier wilt wonen moet je daar niet over gaan zeiken of proberen de vrijheden in te perken. DAT is ook aanpassen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:41

ThePast03 schreef:
Verder vind ik dit soort discussie enorm vermoeiend want je moet maar op blijven letten dat je het woord extremisten niet vergeet ander wordt er alweer geschreeuwd dat er heus wel goede moslims zijn.
Gut is dat zo? Wake up! Daar ging het verhaal van Wilders niet over en ook deze discussie niet.

Lijkt mij vrij logisch. Als iemand over de Islam praat voel ik me aangesproken.
Als er dan iemand over 'ze' praat in een topic over de Islam, ja dan weet je toch ook niet wat ze bedoelen.

Enne, meneer Wilders die doelt toch ook stiekem wel een beetje op de ISLAM. En niet alleen op de extremisten.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:43

Tja, ik voel me ook aangesproken als een moslim zegt dat joden apen en varkens zijn, omdat in de koran staat dat allah dat heeft gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:46

Dat de moslimwereld in NEderland opgeroepen moet worden om rustig te reageren zegt al genoeg.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:46

Ik heb de film net gezien,en ik ben best stil ervan.
Ik werd er iig. niet vrolijk door...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:48

Nathalie schreef:
ThePast03 schreef:

Als er dan iemand over 'ze' praat in een topic over de Islam, ja dan weet je toch ook niet wat ze bedoelen.

Enne, meneer Wilders die doelt toch ook stiekem wel een beetje op de ISLAM. En niet alleen op de extremisten.

Niet eens stiekem hoor, hij komt er ronduit voor uit dat hij moeite heeft met de ideologie. De fout ligt erin dat hij laat schijnen door de montage van zijn film dat hij echt denkt dat de islam datgene vertegenwoordigt wat er in de film te zien is. Dat is natuurlijk niet zo.

Het verbaast me trouwens dat er hier mensen zijn die echt denken dat de a- de islam hier de dienst gaat uitmaken en dat we daarmee b- 200 jaar terug gaan in de tijd. Interessante gedachte, maar wat moeten we dan bijvoorbeeld met de Philips toren, de haven van Rotterdam en Schiphol doen? Iedereen werkloos en allemaal met een hoofddoek op een kameel in het vervolg?
Kom nou toch, dat kan toch helemaal niet Lachen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:48

Maar mystica, daar mag je toch helemaal niet over vallen. Dat is toch normaal??? Allah heeft dit gezegd dus is het goed, als iemand zoiets zou zeggen over de moslims zijn gelijk de poppen aan het dansen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:49

faye schreef:
Dat de moslimwereld in NEderland opgeroepen moet worden om rustig te reageren zegt al genoeg.

Dat is te triest voor woorden, maar dat heeft meer te maken met het laffe kabinet wat we hebben dan met de moslimwereld in Nederland.

Hetzelfde kabinet wat er voor gezorgd heeft dat alle commotie rond deze film er is gekomen trouwens, dat is niet Wilders zelf geweest.

Afbeelding

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:49

Nathalie schreef:
ThePast03 schreef:

je hoeft je niet aangesproken te voelen begrijp het wel maar het gaat om de mensen die willen sterven omwille van het opdringen van hun geloof aan anderen en die het ook waard vinden dat er veel andere mensen voor moeten sterven.Want als er geen respect is voor leven waar dan wel voor en waar houd het dan op.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:50

Citaat:

Tja, het is maar net hoe je het zelf opvat en wat je zelf wilt geloven natuurlijk!

En nog even over het stukje wat nou als Wilders vermoord wordt?

Nou, dan kan ik je al voorspellen wat er gebeurt hoor. Een tijdje zal iedereen in nederland erover praten. Iedereen zal bevestigend beantwoorden dat 'er wat aan gedaan moet worden' en dat hij 'wel erg extreme meningen en uitspraken erop nahield', net zoals met Van Gogh en natuurlijk Pim niet te vergeten!
Nou en dan is er even een paar maandjes ophef om vervolgens weer compleet vergeten te worden. Met mísschien als gevolg dat er helemaal niemand meer de mond durft open te doen en nog meer gedoogbeleid gaat ontstaan.

Nederland is laf volk, dat is gewoon een feit, klaar. Zinloos geweld? Alleen maar de volgende stille tocht en even verderop valt het volgende slachtoffer. Tja, dat is Nederland...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:50

Mistic schreef:
Maar mystica, daar mag je toch helemaal niet over vallen. Dat is toch normaal??? Allah heeft dit gezegd dus is het goed, als iemand zoiets zou zeggen over de moslims zijn gelijk de poppen aan het dansen.

Allah heeft dat gezegd??
Sorry maar reacties als deze vind ik dus gewoon onrust stoken in een discussie als dit.......

Gaan we dan maar weer over één kam scheren? Dat één meisje van 3 dat zegt in dat filmpje, betekend maar weer dat alle Moslims dat vinden en dan ook nog eens omdat dat zo in de Koran staat?
als jij in de Koran kunt vinden waar dat staat, dan ben ik benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:51

En het mooie is: het kabinet zegt: wij delen de mening van de film niet. We hebben standaardaangifte formulieren voor u klaar liggen.
Maar omdat we ervan uitgaan de moslims toch wel erg gewelddadig zijn hebben we veel veiligheidsmaatregelen getroffen, ssssssst Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:53

Nathalie schreef:
Mistic schreef:

Allah heeft dat gezegd??
Sorry maar reacties als deze vind ik dus gewoon onrust stoken in een discussie als dit.......

Gaan we dan maar weer over één kam scheren? Dat één meisje van 3 dat zegt in dat filmpje, betekend maar weer dat alle Moslims dat vinden en dan ook nog eens omdat dat zo in de Koran staat?

Dat een meisje van 3 dit zegt, zegt al meer dan genoeg. Maar blijkbaar val je daar niet over.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:54

En met Nederland laf volk bedoel ik dat wij zelf dit laffe kabinet hebben gekozen hoor. Tenminste...ikke niet, maar ja, het overgrote merendeel dus wel! Het kabinet vertegenwoordigt het volk (tenminste, dat zóu het moeten doen). Net als zoveel andere beloftes die het steeds weer maakt en gewoon nooit nakomt.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:56

Nathalie schreef:
Mistic schreef:

Allah heeft dat gezegd??

Dhimmi's etc, allemaal 1 pot nat toch? Ook het stukje dat de steen zal roepen dat een jood zich erachter verschuilt en dat hij vooral onthoofd moet worden heb ik vaker gehoord.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:57

Ja het ís erg dat dat gebeurt. Ja het is verschrikkelijk dat mensen dat denken.
Maar dat denken ze niet omdat er in de Koran staat dat Joden varkens zijn. Nee dat maken ze er zelf allemaal van. Dat heeft dus niets te maken met de Islam. Dat heeft te maken met de kortzichtigheid van een persoon op zich, wat zo laf is om zijn kinderen zulke uitspraken te leren.
In mijn ogen kun je dat niet samenhangen met de Islam. Maar in mijn ogen kun je de terroristen ook niet samenhangen met de Islam.
In mijn ogen zijn het allemaal flink gestoorde mensen die maar een excuus zoeken voor hun zeer slechte, extreme daden. Dus roepen ze maar dat het in de naam van Allah is.

Nou en ik weet zeker, dat Allah het daar absoluut niet mee eens is, en dat zullen zij nog wel merken.

Maargoed ik kan me beter niet meer mengen in deze discussie. Ik geloof namelijk op een andere manier als al die dingen die hierboven beschreven worden. En zo zijn er gelukkig heel veel met mij. Maar ik denk dat de discussie voor mij ophoudt. Want ik vind het net zo verschrikkelijk als jullie, wat er gebeurt. Maar er is een verschil, ik zie dit niet als een oprechte Moslim, ik zie dit als iemand die gewoon totaal ontspoort is!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 13:58

Imago01 schreef:
En met Nederland laf volk bedoel ik dat wij zelf dit laffe kabinet hebben gekozen hoor. Tenminste...ikke niet, maar ja, het overgrote merendeel dus wel! Het kabinet vertegenwoordigt het volk (tenminste, dat zóu het moeten doen). Net als zoveel andere beloftes die het steeds weer maakt en gewoon nooit nakomt.

Misschien is het een optie om eerst een test te ondergaan om te bepalen in hoeverre iemand een eigen mening heeft voordat hij zou mogen stemmen Huilen van het lachen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:00

Daar heb je idd gelijk in Nathalie. Mensen die zulke dingen doen, kunnen alleen maar "niet moslims" zijn. Moslims doen dit namelijk niet Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 28-03-08 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:00

Geen idee, ik denk persoonlijk dat een regering nooit echt een volk vertegenwoordigd. Het is nog altijd spelen met de stemmen om grootste stoelen te krijgen ook