Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:01

gohya schreef:
Ik krijg steeds meer het idee dat Balkenende zelf bij de Islam is?Hij komt op voor hen niet eens voor zijn eigen volk! Wilders is NIET tegen de moslims maat tegen de Islam in Nederland.En terecht! gezien de beelden.

Weet je wat? Ik ga een film maken. Een film over Nederlanders. En die film stop ik vól met fragmenten over, laat eens kijken, wat zou "goed" aanslaan?..... Wacht, ik weet al iets! Ik verzamel allemaal beelden over familiedrama's die de afgelopen tijd in Nederland hebben plaatsgevonden. Vervolgens plak ik er ook nog wat beelden achter van zinloos geweld, wat we de laatste jaren in Nederland voldoende hebben gehad. Die film breng ik uit in het buitenland met als doel te laten zien hoe walgelijk de Nederlanders wel niet zijn en dat we op moeten passen voor dit fanatieke volkje. Want dat bestaat alleen maar uit vaders die hun kinderen ombrengen in geval van scheiding en van jongeren die anderen zomaar neersteken. Ik zoek de publiciteit en mooi dat ik een "kaskraker" heb.
Wat wíl Wilders nu met die film? Iedereen die nu zo met Wilders wegloopt, zou daar eens antwoord op moeten (kunnen) geven.
Wilders:
- biedt géén oplossingen
- zoekt géén toenadering tot Moslims om samen een oplossing te zoeken
- zorgt voor meer angst en verdeeldheid in zo'n klein landje als Nederland
Zeg me nu eens, wie probeert Wilders hiermee te helpen? Juist, zichzelf, als mediageil mannetje dat koste wat het kost gelijk moet en wil hebben. Natuurlijk is het fout dat er groep radicalen zijn en nog fouter dat zij uit naam van Allah of om het even wie menen te moeten moorden. Maar moeten we daarom alle Moslims in dit land over één kam scheren?
Ik weet niet of er laatst iemand heeft gekeken naar het programma "De leugen regeert"? Dat ging over Moslims en het beeld dat wij van hem krijgen. Wat wij zien in de media, zijn negen van de tien keer de extremisten, de "gewone" Moslim, die krijgen we niet te zien. Logisch, want dat is niet ophitsend.

Als ik dergelijke zaken hoor/zie, dan stijgt het schaamrood me naar de kaken. En wel omdat iemand als Wilders meent het recht van vrijheid van meningsuiting te mogen gebruiken om nog meer verdeeldheid in een maatschappij te zaaien. Zou hij trouwens vloeiend Duits praten?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:06

Little_Dream schreef:
toevallig zijn mijn ouders ook christenen, en we lezen elke dag uit de bijbel en ik moet ook mee naar de kerk enzo, maar ik heb nog nergens zien staan dat er in de bijbel dit soort dingen staan, dat we anderen die niet geloven moeten straffen enz. Waar die mensen dus mee bezig zijn heeft niks te maken met het christelijk geloof...

Verder vind ik de 'film' goed... er zijn mensen die hier niks van weten, er moet meer aandacht voor komen... die lui zijn niet goed wijs, dat is het enige wat ik erover kan zeggen

Even kijken hoor... heks verbrandingen, inquisitie, kruistochten, KKK, slavenhandel, ook allemaal terroristische daden met hun oorsprong in de bijbel! Toch maar eens beter lezen die bijbel, wat denk je alleen al van het sprookje dat alleen gedoopte mensen het waard zijn om in de "hemel"te komen?
Of Balkenende die zegt dat mensen alleen GOED kunnen functioneren als ze God als hun heiland hebben ervaren?
Dat heeft hij niet in de prive gelzen hoor.

Breek me de bek niet open, ik hou het hierbij, hoop ik.( en chevax, dank je)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:07

Mag ik vragen waar jij je zo druk overmaakt?
Wilders laat alleen zien waar het moslimextremisme omdraait, een eye-opener. Uitspraken over joden, homo's en mensen die geen moslims zijn, filmpjes etc allemaal door extremisten zelf gedaan. Daar heeft meneer Wilders niet aan opgeklopt hoor.
Sorry maar ik heb geen zin om straks in een boerka rond te lopen en dat we mt zn allen maar homo's van het dak gaan duwen. En dat is wel de het doel van deze moslimextremisten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:09

Gisteren op tv was er ook een arabie deskunduge die aangaf dat er veel meer mensen zo denken dan wij (willen) weten.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:09

Mijn antwoord op "wat wil wilders nu met de film" is hij wil de mensen laten zien wat de islam wil.En dat is de ongelovigen doden.Hij wil mensen de ogen laten openen,maar er zijn altijd mensen die met oogkleppen blijven lopen.
En wilders zoekt wél toenadering tot de moslims!had je het nieuws gister beter moeten kijken.Hij wil wel met de moslims praten en hij heeft ze ook allemaal uitgenodigd.
Maar je mag best een film maken hoor,doe je best.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:11

Oh, dus dát is het doel van "die Moslim-extremisten".... Iedereen roept daar nu zo over, maar wanneer heeft er iemand op jouw deur geklopt met een passende Burka in zijn hand? En als we het dan toch over feiten hebben, hoeveel Burka's kom jij per dag tegen?

Eshter, jammer dat jij het nu net ziet zoals als Wilders wil en niet zoals het werklijk is: namelijk een eye-opener over het belachelijke "fenomeen" dat Wilders heet!

Maar ik denk dat ik me aansluit bij Amondi en ook niet verder ga in deze discussie (tot ik het toch weer niet laten om te reageren).

Oh ja Eshter, om ook nog antwoord te geven op de vraag "waar ik (of Amondi) zich zo druk over maken": over iemand die een tweedeling in de maatschappij teweeg brengt in plaats van te helpen zoeken naar oplossingen zodat we allemaal vreedzaam kunnen samenleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:13

Grappig dat de tweedeling voornamelijk wordt veroorzaakt door anti Wilders aanhangers Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:13

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:15

faye schreef:
Grappig dat de tweedeling voornamelijk wordt veroorzaakt door anti Wilders aanhangers Haha!

Ja, want wij "prediken" dat andere groepen zo slecht zijn en pleiten absoluut niet voor een meer tolerante samenleving.

Weet je, soms moet je ook eens verder kijken dan je neus lang is. Ook ik ben tegen extremisme, of dat nu van de kant van Moslims komt of van de kant van Wilders.

Little_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:18

Hmmm ik zie nergens in de bijbel staan, dat je heksen moet verbranden etc. Die mensen hebben dingen in de bijbel verdraaid! er staat nergens in de bijbel dat je dit soort dingen moet doen. Ook wat balkenende zegt ben ik het helemaal niet mee eens, die opmerking is belachelijk! en waar staat dat je alleeen in de hemel komt als je bent gedoopt? Hoe zit het met de man die naast jezus hing aan het kruis, ging op het laatste moment ook naar de hemel, terwijl hij een moordenaar was? hij is niet gedoopt, maar ging wel naar de hemel! Geef me de verzen uit de bijbel eens waar instaat wat jij me verteld?

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:19

Er heeft bij mij ook nog niemand aan de deur geklopt voor een passende boerka.Nóg niet nee,maar dat komt wel als we ZE hun gang laten gaan.
En vreedzaam samen leven?dat is een droom,dat gebeurt dus never en nooit.En waarom niet?omdat de mening van een ander niet word geaccepteerd,of die nou goed of slecht is.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:22

Oh ja, da's hetzelfde als vroeger de kruistochten uit naam van het Christendom, bedoel je? Want toen konden ZE er ook wat van!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:24

chevax schreef:
Oh, dus dát is het doel van "die Moslim-extremisten".... Iedereen roept daar nu zo over, maar wanneer heeft er iemand op jouw deur geklopt met een passende Burka in zijn hand? En als we het dan toch over feiten hebben, hoeveel Burka's kom jij per dag tegen?

Eshter, jammer dat jij het nu net ziet zoals als Wilders wil en niet zoals het werklijk is: namelijk een eye-opener over het belachelijke "fenomeen" dat Wilders heet!

Maar ik denk dat ik me aansluit bij Amondi en ook niet verder ga in deze discussie (tot ik het toch weer niet laten om te reageren).

Oh ja Eshter, om ook nog antwoord te geven op de vraag "waar ik (of Amondi) zich zo druk over maken": over iemand die een tweedeling in de maatschappij teweeg brengt in plaats van te helpen zoeken naar oplossingen zodat we allemaal vreedzaam kunnen samenleven.

Die tweedeling wordt door deze extremisten zelf veroorzaakt. Als ik goed begrijp wil jij dus deze extremisten lekker hun gang laten gaan en vind je het redelijk normaal dat mensen die niet tot moslims behoren, onthoofd/opgehangen/gemarteld etc etc worden? Volgens mij heb jij niet goed gekeken naar de film dan. De feiten in deze film spreken voor zich lijkt me zo.
Een kind van 3,5 wat al roept dat joden varkens/apen zijn, kom op zeg...hoezo gehersenspoeld!

En nee deze film heeft er niet voor gezorgd dat ik nu aan de kant van Wilders sta, dat deed ik al voor de film Clown
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 28-03-08 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:24

Ik vind Wilders helemaal niet zo extreem. Ik heb hem gisteren in het nieuws gezien en ik vond hem heel redelijk. Maar dat willen de anti-Wilders luitjes niet zien.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:25

faye schreef:

Precies

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:25

gohya schreef:
Er heeft bij mij ook nog niemand aan de deur geklopt voor een passende boerka.Nóg niet nee,maar dat komt wel als we ZE hun gang laten gaan.
En vreedzaam samen leven?dat is een droom,dat gebeurt dus never en nooit.En waarom niet?omdat de mening van een ander niet word geaccepteerd,of die nou goed of slecht is.

weet je dat ik van dergelijk uitspraken serieus bang wordt, banger dan van die extremistische Moslims? Want dat betekent dat er toch mensen zijn die al zo ver zijn dat ze maar een kleine aansporing nodig hebben. En dat vreedzaam samenleven een droom is, dat blijkt wel uit de geschiedenis. Maar weet je wat het mooie is van (een groep) mensen? Dat ze tóch aan een droom willen blijven werken.

Anne Frank (je weet wel, dat meisje dat met zovelen slachtoffer is geworden van iemand die ook vond dat hij moest ingrijpen omdat ZE anders de wereld zouden overnemen) schreef in haar dagboek "ondanks alles blijf ik geloven in de innerlijke goedheid van de mens".

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:27

Chevax: het dringt blijkbaar niet tot je door dat deze extremisten dit ZELF veroorzaken met hun uitspraken en teksten in de Koran. Heb jij uberhaupt de film wel gezien?

Little_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:27

helemaal met je eens gohya!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:28

Het gaat dan ook wel een beetje te ver om Wilders met Hitler te vergelijken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:33

Esther28 schreef:
Chevax: het dringt blijkbaar niet tot je door dat deze extremisten dit ZELF veroorzaken met hun uitspraken en teksten in de Koran. Heb jij uberhaupt de film wel gezien?

Deels mee eens; extremisten hebben inderdaad zelf gedaan wat er in de film te zien is. Maar doordat Wilders dit brengt alsof dit álle Moslims vertegenwoordigt, zorgt hij alleen maar voor verdere problemen.

Leg jij me dan eens uit wat het doel van die film is en kom niet af met dooddoeners als "hij wil ons waarschuwen".

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:33

chevax schreef:
gohya schreef:

weet je dat ik van dergelijk uitspraken serieus bang wordt, banger dan van die extremistische Moslims? Want dat betekent dat er toch mensen zijn die al zo ver zijn dat ze maar een kleine aansporing nodig hebben. En dat vreedzaam samenleven een droom is, dat blijkt wel uit de geschiedenis. Maar weet je wat het mooie is van (een groep) mensen? Dat ze tóch aan een droom willen blijven werken.

Anne Frank (je weet wel, dat meisje dat met zovelen slachtoffer is geworden van iemand die ook vond dat hij moest ingrijpen omdat ZE anders de wereld zouden overnemen) schreef in haar dagboek "ondanks alles blijf ik geloven in de innerlijke goedheid van de mens".

En als aan deze radicalisering niets was gedaan, waren nu alle joden/homos en zigeuners uitgeroeid geweest. Hitler was ook zo een voorbeeld van extremisme zoals de film van Wilders nu laat zien m.b.t. moslimextremisme.
Begrijp me goed, ik heb echt niets tegen moslims, maar wel tegen extremisme zoals te zien was in de film. En de goedheid van mensen: tja zet het journaal maar aan en kijk maar hoeveel oorlogen er uit naam van geloof gevoerd worden, dus die goedheid is ver te zoeken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:36

chevax schreef:
Esther28 schreef:

Deels mee eens; extremisten hebben inderdaad zelf gedaan wat er in de film te zien is. Maar doordat Wilders dit brengt alsof dit álle Moslims vertegenwoordigt, zorgt hij alleen maar voor verdere problemen.

Leg jij me dan eens uit wat het doel van die film is en kom niet af met dooddoeners als "hij wil ons waarschuwen".

Zoals ik het zie: waarschuwing voor als er niets tegen extremisme wordt gedaan, de statjes die er ook in de film te zien zijn vind ik behoorlijk schrikbarend. Ook is er bekend dat er in NL veel meer extremisten zijn, dan men (het gewone klootjesvolk) weet. Taferelen zoals in USA, Spanje etc. zouden hier dus ook zomaar kunnen gebeuren.

gohyaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:36

Er stond een keer een uitspraak in de telegraaf van een moslim jongen,en die zei: Wacht maar tot WIJ tot de meerderheid zijn!
Een goed verstand heeft maar een half woord nodig toch?
Ik scheer niet alle moslims over 1 kam,er zijn er genoeg die zich gedragen in ons land.Wilders heeft deze documentaire laten zien om ons [nederlanders] te waarschuwen wat er gaat gebeuren als wij er nix tegen doen. Zij [de extremisten] willen de wereld overnemen!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:38

Er zijn meer extremisten dan wij denken, ik hoorde dat uit onderzoeken was gebleken dat ong. 80% van de Marokaanse jongeren in NL extremistische ideeen hadden. Dan zijn dat dus alleen de Marokanen.

Little_Dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 10:41

weet je wat het is... in elk geloof heb je extreminisme! wilders laat nu de beelden zien van de extreme moslims, je kunt ook alleen extreme beelden van christenen laten zien en zoals al eerder is gezegd, je kunt een filmpje maken met alleen maar slechte dingen die nederlanders hebben gedaan... jaa tuurlijk gaan ze dan slecht over dit soort mensen denken
En ik zag helemaal niet dat ik dit gedrag van die moslims goedkeur, ik vind het walgelijk... maar wilders is zo niet helemaal eerlijk tegen de andere moslims die niet zo extreem zijn, die zullen door bepaalde mensen nu nog vuiler worden aangekeken
Wat ik dus wil zeggen: je moet niet iedereen over 1 kam scheren...