Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:03

runningkawa schreef:
Binckydenice schreef:

welk merk jij rookt doet er niet toe...of heb jij sigaretten waar geen rook vanaf komt?
Heb jij sigaretten waar jij geen rook bij uitademd?
Als je die hebt mag jij je eigen cd'tje erin stoppen Haha!

Voor iemand als jij, als je het normaal aan mij vraagd waar dan ook maak ik mijn peuk uit....

Ik vraag het niet, kom de volgende keer niet meer in dat betreffende restaurant...die heeft het rokers en niet rokers gedeelte niet goed verdeeld Lachen[/quote]

Haha ja zo kan het ook... Ik kijk meestal even om me heen....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:04

Ik als tegenstander van de niet-roker moet helaas bokt verlaten haha, mijn dienst zit er weer op van vandaag. Ik lees mijzelf morgen wel weer bij!

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:05

Fijne avond Binckydenice Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:05

Fijne avond en alvast smakelijk eten Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:06

Binckydenice schreef:
Nee, bij een drankje is een peuk lekkerder dus zullen ze allemaal buiten staan om te kunnen roken....

Come on, dit zit tussen je oren Tong uitsteken

Kijk, het is fijn dat je rekening met ons (= niet rokers) wil houden, maar wij hebben geen selectieve longfunctie, of knop waarmee we rook inname aan en uit kunnen zetten. Kortom: 'rekening houden met' kan alleen van de kant van de rokers komen en onmogelijk andersom. Ik kan er namelijk niet tegen als er iemand bij mij in de buurt een peuk op steekt, 50/50 gaat gewoon niet op met een kankerverwekkende hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:29

Binckydenice schreef:
Ja, maar in gevaar brengen met een beetje rook is vergelijkbaar met zoveel dingen.

Nogmaals LEZEN! Kijk anders eens in mn profiel, wel zo netjes eh?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:39

Chiqa schreef:

Boeiend! Iedereen heeft wel "iets" meegemaakt. Laat ik mijn 'can of worms' maar dicht houden, want daar verdwijnt die van jou in het niet bij Nors opkijken Lees mijn profiel dit, lees mijn profiel dat Verward Laat de omstandigheden geen slachtoffer van je maken, da's mijn motto.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:41

vind het wel grappig dat er steeds excuses voor worden gezocht........je moet het toch zelf weten.

waar op gehamerd word is dat je een ander er niet mee hoort lastig te vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 17:58

Schimmelig waar heb jij het in vredensmaam over? Scheve mond

Ik kaart alleen een vervelende opmerking aan dat ik MEERDER
mensen verloren zou hebben dus maar rekeing moest houden met mn omgeving om erger
te voorkomen?

JOEHOE!!!!!
Ik heb mn moeder verloren! Zo duidelijk? MEERDERE?! Ik heb maar één ma hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:13

dat is heel erg vervelend voor je.
als je nog tips wil voor het stoppen met roken,kan je ook PB-en
ik werk in de apotheek,ik heb er vaak mee te maken.

het is hartstikke zonde om je longen zwart te roken,al kan ik me voorstellen dat je heel verdrietig bent,dat had je moeder vast niet gewild!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:21

Dankje voor je begripvolle reactie Snoevie dat waardeer ik enorm!
Ik ervaar het als zeer kwetsend als over zo iets ingrijpend als een kip zonder kop wordt gelezen Verdrietig

Bokt is groot, maar lezen is wel belangrijk.

Snoevie schreef:
als je nog tips wil voor het stoppen met roken,kan je ook PB-en
ik werk in de apotheek,ik heb er vaak mee te maken.

Lief van je, maar ik kan helaas niet stoppen. Ben er geestelijk nogal afhankelijk van
en medicijnen wil ik niet meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:25

Tel ook je zegeningen...niet alleen wat je niet hebt Lachen Ach gut

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:27

Chiqa schreef:
Schimmelig waar heb jij het in vredensmaam over? Scheve mond

Ik kaart alleen een vervelende opmerking aan dat ik MEERDER
mensen verloren zou hebben dus maar rekeing moest houden met mn omgeving om erger
te voorkomen?

JOEHOE!!!!!
Ik heb mn moeder verloren! Zo duidelijk? MEERDERE?! Ik heb maar één ma hoor.

Het is een opmerking die de feiten weerlegt hoe bot deze ook op jou mag overkomen. Inderdaad stoppen om erger te voorkomen, want wat jij hebt meegemaakt gun je niemand toch? En wat betreft dat 'persoonlijke feitje'... Ik kan daarop alleen dito zeggen. Het is alleen iets waarmee ik niet probeer een schuldgevoel bij een ander op te wekken, of respect van een ander mee af te dwingen. Het is ook niet iets wat ik in mijn profiel zou zetten, want wat heeft dat voor nut? Zodat je extra ondoordachte en botte opmerkingen kunt maken door naar je profiel te refereren van "kijk wat ben ik zielig"... Leg het anders eens uit want ik begrijp het niet helemaal Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:36

Werkelijk Schimmelig je snapt er geen ene barst van.

Ik refereer naar RK dat ik medeleven toon en hierbij
haalde ik aan dat ik weet hoe het voelt om een dierbare (EEN!)
te verliezen, en daarvoor verwees ik naar mn profiel.

Schimmelig schreef:
Ik kan daarop alleen dito zeggen. Het is alleen iets waarmee ik niet probeer een schuldgevoel bij een ander op te wekken,

Diep triest jou opmerking want als je GOED gelezen had en mss nu nog even demoeite neemt om dit te doen heeft dit NIETS met de hele petitie of schuldgevoel te maken Boos!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:44

Iemand maakt een opmerking over 'dat jij rekening moet houden met je sigarettenrook omdat je mensen gezondheidsschade toebrengt' right? En toen opperde jij dat degene maar eens goed lezen moest want jij hebt ook een dierbare verloren....?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 18:52

Ik vind het heel erg voor je dat je je moeder op zo'n jonge leeftijd hebt verloren. En dat gun je inderdaad niemand Ach gut

Maar ik snap niet zo heel goed wat dat met deze discussie te maken heeft. Volgens mij heeft niemand een vervelende opmerking daar over gemaakt... Bloos

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:00

loveyoutoo schreef:
Ik vind het heel erg voor je dat je je moeder op zo'n jonge leeftijd hebt verloren. En dat gun je inderdaad niemand Ach gut

Maar ik snap niet zo heel goed wat dat met deze discussie te maken heeft. Volgens mij heeft niemand een vervelende opmerking daar over gemaakt... Bloos

Chiqa schreef:
Binckydenice schreef:
Ja, maar in gevaar brengen met een beetje rook is vergelijkbaar met zoveel dingen.

Ze refereert er zelf naar op o zo subtiele wijze... Ik vraag mij ook af wat het überhaupt met het onderwerp te maken heeft maar het wordt mij niet in dank afgenomen Tong uitsteken

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:03

Nogmaals, de bewering dat de horeca leegloopt met een rookverbod is de meest grote onzin die er is.
Geloof je het niet? Hierbij een uitnodiging om gezellig naar Galway, Ierland te komen. Neem ik je mee uit. En dan kun je zien hoe ontzettend leeg de horeca hier is.NOT. Alles zit VOL. Mensen hebben een geweldige tijd, drinken wat, kletsen wat, maken nieuwe vrienden.. whatever. En ja, daar zijn rokers bij Go jij! Go jij! Maar als die willen roken, dan hoppen ze even naar buiten. En kijk, daar zijn meerdere rokers! Waar je ook gezellig mee kan kletsen. En als je drankje zo fijn smaakt met een peuk erbij, je drankje mag vaak nog mee naar buiten ook. Iedereen blij. Rokers blij, en de niet-rokers nog veel blijer. Het is echt heerlijk om uit te kunnen gaan zonder dat ik stink als een schoorsteen Haha!
Restaurants? Allemaal vol hier. Het werkt dus wél, een rookverbod.

Nogmaals, come and see Vork

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:07

Ik snap nog steeds heel het probleem niet.
Bokt wordt bevolkt door sociale rokers, die allemaal rekening houden met niet-rokers.
Komt er een rookverbod in de horeca, mag je nog steeds roken, je moet alleen even 5 minuten verplaatsen naar een gezellige drukbevolkte rookruimte. Maar je was toch al zo sociaal dat je iedereen vroeg of ze last hadden van je rook, dus dat is geen probleem. En trouwens, IEDEREEN staat daar, tenminste wel de leuke mensen. Je mag thuis roken, buiten.... wat is het probleem??? Verward

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:26

Nessah schreef:
naadje24 schreef:

Haha, sorry hoor hier moet ik een beetje om lachen.. Iemand met teveel parfum op? Krijg jij daar kanker van dan? Nee.. En iemand die naast mij zit in de trein die net gerookt heeft stinkt ook een uur in de wind.. Maar daar hoor je me niet om klagen.
iemand die stinkt naar rook krijg je ook geen kanker van dus je gaat even een beetje te ver vind ik..
en ja ik vind die mensen knap irritant want het slaat op mijn slijmvliezen waardoor ik het spaans benauwd krijg! En ja dan sta ik op en loop ik weg,...ja een keuze...die heb jij ook dus
!

overigens zijn die mooie oude paardenvrachtwagens ( ja die B rijbewijs dingen) ook flink schadelijk,zullen we die maar ook gaan verbieden dan? nou dan moet je alle paardenmiepen horen hoor!
kan ik ook wel zeggen, wat kan mij dat bommen, ik gebruik ze niet Haha!

Het is al BESLOTEN dat de horeca rookvrij wordt.. Dus het tekenen van dit heeft absoluut geen zin. Last hebben van iemand die dronken is? Dat kan.. En hooguit slaat hij je een keer een gat in je kop ofzo.. maar liever een gat in me kop dan in me longen Knipoog overigens ontloop ik zulke mensen en heb ik nog nooit mee gemaakt dat het bij mij verder ging dan een domme opmerking van iemand die dronken was

en hooguit slaat hij je een gat in de kop? wat is dat nou weer voor een domme uitspraak?
dus roken is zwaar slecht en verboden en drinkers en zinloos geweld dus niet? kromme uitspraak hoor Koe

dat laatste klinkt voor mij niet als respect. De regel van jou familie is normaal, net zo als dat de horeca straks rookvrij wordt. Nu hebben we geen keus en moeten we wel in het "stinkhol" komen, anders moet je thuis zitten.
ow ja wel hoor ,iedereen heeft keus! als ze niet willen komen dan komen ze maar niet!, anders moet ik thuis zitten? hahah meid laat me toch niet lachen! A ben ik niet vaak thuis daar is mijn leven te druk voor, b als ik het ben vind ik het heerlijk! en c ik zit echt niet te springen om continu mensen over de vloer hoor ...

ik ga ook over me nek van een man die naar oud zweet ruikt en naast me komt zitten in de trein. Hier klaag ik ook niet om hoor..Dit is toch niet schadelijk voor mijn gezondheid!?
dat ik stink naar rook ook niet....dus dit is weer een beetje mierenne*kerij

Jij maakt het nog mooier.. Dus jij vindt dat je tijdens je werk ook gewoon in het openbaar moet kunnen roken? Dan kan ik net zo goed zelf weer gaan roken want dan rook ik anders helemaal over mee.

ja ik heb tijdens mijn werk recht op mijn pauze! en mijn pauze = MIJN tijd en daar doe ik in wat ik wil en zoja dus ook dat sigarretje roken in de speciaal aangelegde rookruimtes zodat alle mensen er geen last van hebben Knipoog
dus waarom niet meer van dat soort ruimtes,dan kan je beide partijen tevreden houden Knipoog

Hmm.. bij mij en mijn vrienden niet het geval hoor..

ja mijn ervaring is daarin dus heel anders....als wij met een groepje gaan eten dan gaan we steenvast na het eten in het rookgedeelte zitten en de niet-rokers gaan dan toch echt gezellig mee en hoor je niet klagen....ieder zijn eigen keus toch?

runningkawa schreef:
dan trek je ook groepen mensen uit elkaar...lijkt me ook niet gezellig Lachen

dit gebeurd dus al.........

gohya schreef:
Je vrienden kunnen kiezen voor jou of voor roken,als het echte vrienden zijn kiezen ze voor jou.Willen ze toch roken,dan gaan ze toch gewoon naar buiten?Een rookvrije werkplek is gewoon in het hele bedrijf,voor rokers maken ze een plek buiten.Ook al regent het of vriest het,je hebt het er voor over als je zo graag wil roken toch?Dus geen rookvrije werkplekken binnen,alles binnen rookvrij.De buitenlucht is voor rokers,je bent er zo aan gewent.Alles kan simpel opgelost worden voor beide groepen.

met speciale rookruimtes heeft een niet roker er ook geen last van en kan een roker ook nog warmpjes en droog zitten...
dit bedoel ik dus met het in een verdomhoekje plaatsen...wat kan jou het schelen he? want jij rookt toch niet..

Nakisha schreef:
Tot slot; allemaal gezellig uit kan best, ook met de nieuwe wet. Je kunt kiezen; of je gaat als roker buiten staan met een deel van de groep, (kan ook heel gezellig zijn) of je blijft binnen en slaat een sigaretje over. Misschien ook gelijk een stok achter de deur om af en toe te MINDEREN... je hoeft niet te STOPPEN, maar zolang je uit bent rook je dan dus gewoon niet en geniet je lekker van het samenzijn met je vrienden. Lachen En wie weet wat voor positieve gevolgen dat heeft? Misschien kunnen mensen die WILLEN stoppen, hiermee wel een zetje in de rug krijgen.

.

Er zijn ook gewoon mensen die NIET willen stoppen.....zoals ik dus!
ik leef liever kort en feestelijk en ja daarmee doe ik dus ook slechte dingen

dan oud saai en een nietswetende boerentrien

mijn lijf,mijn keuze

miss_jumpy schreef:
Inderdaad, als iemand cara heeft ben jij daar niet verantwoordelijk voor. Als iemand kanker krijgt van het meeroken van jouw sigaret ben jij daar wel verantwoordelijk voor.

ja en als ik kanker krijg van al die gore stinkdiesels? wie is daar dan verantwoordelijk voor? Verward

miss_jumpy schreef:
[Dus nee Chica, ik behandel jou niet als melaatse, ik zeg alleen als er iemand ziek wordt door jouw sigaret, jij daar dan verantwoordelijk voor bent. Als jij die sigaret niet rookt had die ander tenslotte niet ziek geworden.

sorry hoor maar dit gaat echt veels te ver!,"nee je bent geen melaatse maar ik beschuldig je wel gewoon even van iets " van roken KAN je kanker krijgen,maar zo ook van nog veel meer dingen

als je dan toch zo een gezonde stoere meid bent dan moet je alleen maar biovoer eten,geen kleding dragen en zeker al geen make-up, geen deo, geen niks...lekker natuurlijk zijn
want tenslotte zijn heel veel van die dingen op den duur schadelijk ( of het maken ervan)

Binckydenice schreef:
Ik heb ook getekend want ik vindt dat iedereen voor zichzelf wel keuzes kan maken in de plaats van allemaal maar stomme regeltjes voor te verzinnen.

Vroeger was een sigaret helemaal niet slecht en nu bederft het je eten? aaahh arme mensen, fiets een langs een bus die net optrekt dat zijn 10 pakjes sigaretten in 1 ademhaling.... En dat mag wel?

AMEN!!

loveyoutoo schreef:
Dat heb ik ook best. Rokers mogen van mij lekker door blijven gaan met roken. Ik vind het prima als er rookruimtes komen of aparte restaurants voor rokers en niet-rokers. Ik vind het allemaal prima. Maar dan kan een niet-roker tenminste KIEZEN om rookvrij uit te gaan. En die keuze is er nu niet. En dat is discriminerend naar de niet-rokers toe. Nu gaat dat veranderen en daar ben ik heel blij mee. Op deze manier worden zowel de rokers als de niet-rokers niet meer gediscrimineerd.

wrong!! ik ben het grotendeels met je eens...alleen worden de rokers nu wel degelijk gediscrimineerd

ik wil mensen echt wel respecteren en niet hun lastig vallen met mijn peukie,maar ik wil wel respect terug,mij in mijn waarde laten dat ik er wel voor kies ( en nogmaals,mijn lijf ,mijn keus)
en kunnen er ook kleine tegemoedkomingen komen voor de rokers (zoals ruimtes)

Schimmelig schreef:
Binckydenice schreef:
dan vindt ik wel dat ze ook een welrokers ruimte moeten hebben... Het cafe zal aardig leeglopen zonder de rokers...

Want als een roker niet meer mag roken vindt hij/zij de kroeg niet gezellig meer, of hij/zij haar vrienden niet gezellig meer?

schaf de drank maar eens af! weet je hoeveel mensen dan niet meer in een kroeg komen? veel! en waarom, een drankje erbij is gewoon gezellig toch? zo vind ik dat dus met mijn peukie ook...

schimmelig: wat zijn we weer lekker meelevend..... Sigaar

ja iedereen heeft zijn huisje boven zijn kruisje....de 1 tilt daar zwaarder aan dan de ander..
maar jij kan het wel heel bot brengen hoor...je lijkt wel gevoelloos Scheve mond

*en steekt ondertussen nog rustig een peukje op*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:36

Eerlijk gezegd, lach ik me echt helemaal suf om de domheid van sommige mensen hier in dit topic Haha! . Roken niet slecht voor je gezondheid? Clown Blablabla..... Nou, dan heb je het toch echt over zware domheid, hoor. Haha! Wat een egoisme lees ik hier en daar weer, zeg. Ben blij dat ik niet zulke mensen om me heen heb in het dagelijks leven. De paar rokers die ik ken, zouden echt nooit zo praten. Die hoor ik juist meestal zeggen dat ze balen dat ze roken en dat ze weer de zoveelste stoppoging ondergaan. Sigaar

En over 'veel meegemaakt hebben', ach, ik heb ook aardig wat bagage wat ik dagelijks met me meedraag. Iedereen maakt dingen mee en ik moet zeggen dat ik mijn portie wel gehad heb, hoor. Maar ik heb geen zin om in een slachtofferrol te kruipen. Heeft geen zin, he. Ik geloof dat ik daar iets te eh... krachtig voor ben tegenwoordig. Knipoog Vork

Mij maakt het niet uit, hoor, als mensen roken. Als ik er maar geen last van heb. Binnenkort kan ik weer wat fijner uit eten en dansen. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:42

Inderdaad, nog 9 maandjes Knipoog

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:50

naadje24 schreef:
schimmelig: wat zijn we weer lekker meelevend..... Sigaar

ja iedereen heeft zijn huisje boven zijn kruisje....de 1 tilt daar zwaarder aan dan de ander..
maar jij kan het wel heel bot brengen hoor...je lijkt wel gevoelloos Scheve mond

*en steekt ondertussen nog rustig een peukje op*

Word ik opeens geacht rekening te houden met de tere gevoelens van rokers? Laat mij niet lachen. Als ik een roker vriendelijk gezegd heb dat ik erge last heb van zijn/haar rook - weet je wat ze dan doen? Dan schuiven ze de asbak een meter op ROFL

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:54

Nadya schreef:
Binnenkort kan ik weer wat fijner uit eten en dansen. Tong uitsteken

Jippieeeeeeeeeee Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Heerlijk door de kroeg kunnen lopen zonder gaten in mijn kleding Haha!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 22:01

ik ben ook zo blij dat het 1 juli 2008 al ingaat Haha!