Shadow0 schreef:tamorka: dat zijn nogal wat aannames, dat weet je allemaal niet zeker. Wat de ouders dachten en wat de school dacht en wat de pesters dachten - dat weten we toch allemaal niet?
Dat stond er zo bij. De ouders hadden hun kind naar die school gestuurd omdat ze wilden dat het in aanraking kwam met verschillende culturen. Als het al een aanname is, dan is die niet van mij maar van de journalist.
Shadow0 schreef:Wat betreft het 2e: je stelt het alsof het altijd zo is. Maar het hoeft niet zo te gaan. Pesten is ten eerste niet 'inherent aan kinderen', ten tweede zijn er meerdere manieren om pesten vroegtijdig te herkennen en aan te pakken, methoden die vervolgens weer niet altijd overal werken, maar vaak wel.
En daar zou de focus moeten liggen: het voorkomen en vroegtijdig herkennen en bijsturen van pesten.
Tsja, ik ben zelf gepest en de onderwijzer kwam er bij mij pas achter toen de boel geescaleerd was. MAar toen was hij woedend en heeft hij de klas heel hard aangepakt. Het is niet meer voorgekomen nadien. MAar ja, mijn zelfvertrouwen was natuurlijk al beschadigd. ER zullen altijd onzekere kinderen zijn, daarom zal er altijd gepest worden. Het pesten van onzekere kinderen door eveneens onzekere kinderen. Het kan alleen voorkomen worden door adequaat herkennen, opletten en ingrijpen. MAar dat wordt lang niet overal gedaan.