Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamorka

Re: Wilders en zijn extreme uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:42

Shadow0 schreef:
tamorka: dat zijn nogal wat aannames, dat weet je allemaal niet zeker. Wat de ouders dachten en wat de school dacht en wat de pesters dachten - dat weten we toch allemaal niet?

Dat stond er zo bij. De ouders hadden hun kind naar die school gestuurd omdat ze wilden dat het in aanraking kwam met verschillende culturen. Als het al een aanname is, dan is die niet van mij maar van de journalist.
Shadow0 schreef:
Wat betreft het 2e: je stelt het alsof het altijd zo is. Maar het hoeft niet zo te gaan. Pesten is ten eerste niet 'inherent aan kinderen', ten tweede zijn er meerdere manieren om pesten vroegtijdig te herkennen en aan te pakken, methoden die vervolgens weer niet altijd overal werken, maar vaak wel.

En daar zou de focus moeten liggen: het voorkomen en vroegtijdig herkennen en bijsturen van pesten.

Tsja, ik ben zelf gepest en de onderwijzer kwam er bij mij pas achter toen de boel geescaleerd was. MAar toen was hij woedend en heeft hij de klas heel hard aangepakt. Het is niet meer voorgekomen nadien. MAar ja, mijn zelfvertrouwen was natuurlijk al beschadigd. ER zullen altijd onzekere kinderen zijn, daarom zal er altijd gepest worden. Het pesten van onzekere kinderen door eveneens onzekere kinderen. Het kan alleen voorkomen worden door adequaat herkennen, opletten en ingrijpen. MAar dat wordt lang niet overal gedaan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:50

tamorka schreef:
Dat stond er zo bij. De ouders hadden hun kind naar die school gestuurd omdat ze wilden dat het in aanraking kwam met verschillende culturen. Als het al een aanname is, dan is die niet van mij maar van de journalist.

Stond daar ook dat er geen andere (gemengde) scholen in de buurt waren? Dat leek mij nogal een aanname hoor.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:51

Shadow0 schreef:
tamorka schreef:

Stond daar ook dat er geen andere (gemengde) scholen in de buurt waren? Dat leek mij nogal een aanname hoor.

Ze zullen er vast een goede en oprechte reden voor hebben gehad om hun kind naar DIE school te sturen. Of is dat ook een aanname?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:07

Als je echt heel precies gaat kijken wel Knipoog Maar dat geloof ik wel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:14

tamorka schreef:
KiWiKo schreef:
even over een andere boeg.......... waarom denken wij bij het woord allochtoon niet aan chinezen?

Daar hebben we nooit last mee. Net zo min als met indonesiers.

By the way, ik zou de shoarma ook niet meer kunnen missen hoor.

Nee die tijd is voorbij. De chinezen was in de jaren 60 en 70 een groot probleem, de Chinese maffia had een ware oorlog in Amsterdam. Met de indonesiers zijn niet echt problemen geweest die hebben zich heel erg aangepast, wilden ook erg er bij horen, vaak ten koste van zich zelf. Molukkers daar en tegen is wel last van geweest, we weten nog wel de kapingen. Zij vonden dat ze onrecht zijn aangedaan en laten we eerlijk zijn, dat was ook zo.

haha, de shoarma, die verkopen ze nu ook bij de supermarkt, maar ik ken maar een zaakje in Amsterdam die de echte en lekkere heeft en dat was een Jood Haha! Haha! Volgens mij is hij er al jaren niet meer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:01

Hoe meneer Wilders wil dat wij denken, samengevat in een mop:

Er loopt een man door de wijk Oud-West in Amsterdam.
Plotseling ziet hij dat een klein meisje wordt aangevallen door een enorm agressieve hond.
Met gevaar voor eigen leven springt hij ertussen, begint te vechten en schakelt de hond uit.
Een agent ziet het allemaal van een afstandje gebeuren en roept:"meneer, u bent een held!
Morgen zal in alle kranten staan: 'Heldhaftige Amsterdammer redt meisje!"
'Wat geweldig'; zegt de man, 'maar ik ben geen Amsterdammer'.
'Maakt niet uit!; antwoordt de agent. 'Heldhaftige Nederlander redt meisje klinkt ook heel mooi.'
'Maar ik ben ook geen Nederlander.'
'Oh, wat ben je dan?' De agent kijkt de man vragend aan.
'Een Marokkaan'; is zijn reactie.

De volgende dag staat er in de krant:

"Moslim-terrorist doodt Amsterdamse hond!"

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:14

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:56

Maar even niet om het een of ander, maar waar denken jullie dat de shoarma eigenlijk vandaan komt? Niet uit China, maar ook niet van de Rozengracht Haha!.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 21:56

Ik dacht uit een van de arabische landen. Egypte of zo.

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 01:48

Nadya schreef:
Da's dan heel vervelend voor je, maar jouw eigen ervaring klinkt in mijn ogen ietwat (zwart)gekleurd.
Verder klink je sowieso erg negatief. Jammer voor jou als je zo in het leven staat. Zulke mensen maken het er meestal niet beter op. Dat is dan weer mijn ervaring. Vork

Nadya is zo positief Schijnheilig Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:22

tamorka schreef:
Vandaag las ik in de TUbbantia dat "vooruitstrevende" ouders hun zoontje naar een zwarte school hadden gedaan in Utrecht om kennis te maken met verschillende culturen. Dat is een aantal jaren goed gedaan, totdat er nieuwe leerlingen bij kwamen. Het jongetje dat enige blanke van de klas was, is van school afgepest. NU nemen ze het woord discriminatie niet in de mond, ik weet zeker dat ze dat wel hadden gedaan als het andersom was geweest. Nederlanders worden OOK gediscrimineerd door buitenlanders. (Nee, natuurlijk niet alle buitenlanders doen dat, maar wel een groep die zich helaas sterk profileert). Het vervelende is dat nederlanders geen land van herkomst hebben om naar terug te gaan, want daar zijn ze al.

Ik vind het een foutje van die ouders want groepsculturen doen dit. Ook als je als enige vrouw in een louter mannencultuur komt. Een token noemen ze dat. De school had het als een project kunnen behandelen en de groep zich duidelijk kunnen laten worden wat ze aan het doen zijn. Dan was het een waardevolle leermoment geweest voor beide groepen, de zwarte groep als overmacht naar de blanke en de blanke hoe het gaat als eenling in een overmacht van zwart.

Ik ben veel met surinamers en indonesiers omgegaan toen ik nog in Amsterdam woonde en werkte. Op een of andere manier mag ik altijd thuis met de familie mee doen, maar ik heb vaak zat grapjes en idd hele duidelijke vragen gekregen over Nederlanders. Ook zij hebben niet zo een hoge pet op van het oer Nederlands gedoe en terecht. Als je je mengt en gewoon je zelf bent zonder te kijken en reageren naar kleur en afkomst, gewoon jezelf bent, wordt je door die groepen veeeel sneller geaccepteerd dan omgekeerd. Ook zij discrimineren, dat zit in de mens, zich onderscheiden van.. heel normaal gebeuren, maar Nederlanders die niet verder kunnen kijken houden zich vaak vast aan stomzinnige dingen. Daarom kijk ik graag naar series zoals Shouf Shouf en zo. Ze nemen zichzelf op de hak en de domzinnige hollander. Haha!

Er zouden veel meer van die series moeten komen, Dunja en ... (weet niet meer) een rasecht Amsterdams meisje dat vriendinnetje is met een Marokkaans meisje van deze tijd met ouders die nog een generatie terug leven, ook werelds hoe dat mengt. Dat is opvoedend en met een knipoog.

Maar ik weet zeker dat Wilders niet op die groep doelt, alles behalve, de groep die ontwricht en mensen bang maakt en terecht, want die agressieve houding bij die groep is zeker wel aanwezig. Wij hebben prive nl totaal geen contact met dat soort mensen dus kunnen we het ook niet voor ze opnemen. En dat zullen we ook niet. De normale Mohammed Shoarma met zijn dochter op de middelbare school is wat anders, maar als Mohammed Shoarma bedenkt dat hij extremist moet worden en zijn dochter als zo danig gaat behandelen en zijn zoon in het geheim zich laat aansluiten, hebben we een ander plaatje maar dan zal je als Hollandse dochter/zoon daar niet meer welkom zijn...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:36

russel schreef:
Ik vind het een foutje van die ouders want groepsculturen doen dit. Ook als je als enige vrouw in een louter mannencultuur komt. Een token noemen ze dat. De school had het als een project kunnen behandelen en de groep zich duidelijk kunnen laten worden wat ze aan het doen zijn.

Ehm... ik heb het artikel zelf niet gelezen, dus misschien dat iemand een link heeft en alles daarin duidelijk wordt. Maar anders: we weten niet alle ins en outs, en hoe het gegaan is, dus laten we ook niet klaarstaan met de oordelen over wie wat allemaal fout heeft gedaan. Dat WETEN we niet, want we waren er niet bij.

Ik weet niet wat de ouders van het kind precies hebben gedacht, en waarom ze op deze manier voor specifiek die school hebben gekozen. Ik weet niet hoe de school erop gereageerd heeft. Ik weet ook niet welke problemen er vervolgens ontstaan zijn, en hoe daar mee om is gegaan. Vanuit de docenten, vanuit de andere ouders, vanuit de ouders van het kind. Weten jullie dat precies? Nee, waarschijnlijk niet. Zelfs het krantenartikel zal maar een deel belichten. Dus we KUNNEN het niet weten, en we kunnen er niet over oordelen.

Citaat:
Maar ik weet zeker dat Wilders niet op die groep doelt, alles behalve, de groep die ontwricht en mensen bang maakt en terecht,

Nooit terecht. Het bangmaken zonder constructieve actie is alleen maar kwalijk. En die constructieve actie zit er niet in, want bv het gesprek met de moslimorganisatie heeft hij afgeslagen. Dan los je niets op, dan versterk je de problemen alleen maar. Angst is een slechte raadgever... voorzichtig zijn, en kritisch, en je ogen open houden voor gevaren, dat is allemaal prima. Maar alleen maar angst aanwakkeren, nee. Nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:32

Shadow0 ik nodig je uit in het Maddie en Kate topic, ook jij gaat alleen uit van klaarblijkelijke feiten... Knipoog ,is er wat meer evenwicht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:52

Huh nee, dat is niet goed voor mijn geestelijk evenwicht Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:40

Wat is het Maddie en Kate topic?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:42

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 12:59

Dit is mijn opvatting over Wilders en consorten.
Degene die nog altijd gediscrimineerd worden zijn wij Hollanders. Hoevaak lees je idd niej in de krant: Mohammed A verkracht tiener of iets dergelijks. Nederlanders krijgen geen uitkering maar allochtonen rijden met vette BMW's of Mercedessen. Suikerfeesten, slachtfeesten. Laten wij Pannekoekenfeest in gaan zetten Knipoog
Volgende verkiezing krijgt wilders of verdonk mijn stem

Moirsa

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 13:08

Schimmelig schreef:
Die Wilders Haha! Waar moet ik dan heel als ik geen werk heb, ben hier geboren en getogen Haha! Siberië ofzo???

Dan heb je een paspoort en mag je blijven toch Clown ?!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:22

purny schreef:
Degene die nog altijd gediscrimineerd worden zijn wij Hollanders. Hoevaak lees je idd niej in de krant: Mohammed A verkracht tiener of iets dergelijks. Nederlanders krijgen geen uitkering maar allochtonen rijden met vette BMW's of Mercedessen. Suikerfeesten, slachtfeesten. Laten wij Pannekoekenfeest in gaan zetten Knipoog

Pannekoekenfeest in het voorjaar en erwtensoepenfeest in de winter; geweldig!!

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:41

Noetanchamon schreef:
purny schreef:

Pannekoekenfeest in het voorjaar en erwtensoepenfeest in de winter; geweldig!!

Boerenkoolfeesten!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:42

Met worst van de Hema! Tong uitsteken Clown

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:43

runningkawa schreef:
Met worst van de Hema! Tong uitsteken Clown

is een braadworst ook goed Haha! wel een duitse dan ROFL

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:48

Die met 100% varkensvlees bedoel je Lies?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:49

Noetanchamon schreef:

ja lekker Vingers aflikken Haha! ( of heb je liever halal vlees ) Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 11:51

[size=9][size=9][/size][/size]liesje23 schreef:
Noetanchamon schreef:

ja lekker Vingers aflikken Haha! ( of heb je liever halal vlees ) Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Zo'n lekkere vette Hema worst vind ik wel lekker op zijn tijd hoor