Nathachou schreef:Ik vind dat Abortus niet kan ... Ik vind het moord, en ja ik weet dat het kortzichtig klinkt.
Maar even over kinderen die met 13 al een abortus plegen ...
Sorry, maar met 13 jaar vind ik eigenlijk niet dat je al seks kan hebben ... Je bent een kind, in ontwikkeling en als je dan per ongeluk zwanger raakt, kun je de verantwoordelijkheid niet aan ... Een kind van 13 hoort bij wijze van spreken nog met haar poppen en barbies te spelenmaar nog niet aan seks toe is.
Ok, laten we eens heel erg ver terug grijpen in de tijd ... Oorspronkelijk was seks bedoeld om je voort te planten. Niet perse om er lol aan te hebbendus als je zwanger werd, hoorde dat gewoon. Eigenlijk hoort het erbij als gevolg voor dat wat je gedaan hebt.
Tegenwoordig is dat natuurlijk allang niet meer zo. Maar dat nou kinderen van 13 al daaraan beginnen, ik moet er niet aan denken. Ik zou er niet aan moeten denken dat het zusje van me vriend nu al seks zou hebben, of mijn zusje over 3 jaar ... Het zijn kinderen! En jah tuurlijk, velen zullen zeggen dat sommige al volwassen genoeg zijn om seks te hebben ... Nou, duidelijk niet! Als ze echt zo volwassen waren als ze zich voordoen, zouden ze ook voor een kind moeten kunnen zorgen. Maar nee, dan zijn het opeens weer kinderen en kun je ze daar niet mee op zadelen. Als je als kindzijnde al seks hebt, moet je ook de gevolgen kunnen dragen. Je bent pas volwassen genoeg ervoor, wanneer je dus ook voor een kind zou kunnen zorgen ...
Als je volwassen bent ligt het anders, maar toch ben je voor je eigen daden verantwoordelijk. Ik vind niet dat je een kind weg kan laten halen, kunt vermoorden, want je hebt het zelf toch uitgelokt, ookal deed je het veilig en al. De kans is er altijd! En ik denk idd ook dat er genoeg andere mogelijkheden zijn om je voor een zwangerschap te beschermen ... Je moet het voorkomen, niet pas in actie komen wanneer het eigenlijk al te laat is. Als je door de pil heen zwanger raakt, tsjah kan gebeuren, maar je weet eigenlijk dus ook bij jezelf dat dat kan gebeuren ... Om dat te voorkomen zijn er dan bijvoorbeeld ook condooms. Het is in veel gevallen gewoon veels te makkelijk gedacht, de meeste staan er eigenlijk niet eens bij stil.
Ik vind dat abortus verboden moet worden eigenlijk. Waarom? Omdat veel mensen zoals ik net al zei veels te makkelijk erover denken. Het is tegenwoordig ook veels te makkelijk geworden. Mensen ne*ken wat af, als ze zwanger raken is het van ach, dan pleeg ik wel even een abortus en gaan ze weer door. Klinkt miss overdreven, maar zo is het in sommige gevallen wel. Jammer voor diegene die alles eraan gedaan hebben om niet zwanger te raken, en het toch zijn (al moet ik zeggen, als je echt geen kinderen wil, kan je ook aan sterelisatie denken). Er zijn altijd een paar die het voor de rest verpesten
. Maar zolang dat zo is, zie ik geen andere oplossing. Veel kinderen die onnodig (imo) vermoord worden omdat de mens tegenwoordig vaak gewoon te lui is of geen zin heeft om over de gevolgen na te denken. Erg jammer voor diegene die het wel doen ...
Lang verhaal, beetje warrig geschrevenhoop dat jullie mijn punt wel begrijpen
.
Gr.
Naatje
Vrouwelijk
17 jaar
ik denk dat jij hier al goed over nagedacht hebt

ik vind wel dat sex moet kunnen op jonge leeftijd,maar alleen de pil is zowiezo niet voldoende

en dan ben je gelijk dubbel safe

ik vind het erg stom dat iedereen tegenwoordig maar sex heeft en het ZONDER condoom doet
het lijkt wel of niemand zich realiseerd wat je op kan lopen,ook een infectie die niet zichtbaar is maar je wel onvruchtbaar kan maken

maar sex voor het huwelijk moet in mijn ogen kunnen hoor,daar hoef je niet mee te wachten tot je ook echt kinderen zou willen.