Wat gaan jullie stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat gaan jullie stemmen?

VVD
122 (14%)
D66
12 (1%)
PvdA
84 (9%)
CDA
102 (11%)
Groenlinks
57 (6%)
SP
186 (21%)
ChristenUnie
19 (2%)
Lijst Fortuyn
12 (1%)
Eén NL
5 (0%)
Partij voor de Dieren
96 (11%)
Groep Wilders
124 (14%)
SGP
2 (0%)
Weet nog niet!
40 (4%)

Totaal aantal stemmen: 861

x_Katja_x

Re: Wat gaan jullie stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:21

Gaan jullie ook naar de debatten kijken vanavond??

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:28

Hell no, ik kan geen debat meer zien. Haha!

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:29

zeker weten wel, zit al klaar...(bijna dan Knipoog)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:29

Wij mochten op school ook stemmen, heb CDA gestemd. Mijn ouders gaan dit ook stemmen

De meesten in mijn klas stemden SP, op de tweede plaats kwam de CDA.
Ik vind de standpunten van de SP wel goed, behalve hun welvaartsstandpunten.. Dat rijkere mensen meer moeten inleveren en minder moeten verdienen vind ik redelijk oneerlijk, vooral als ze er hard voor werken..

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:37

Ik heb ook gestemd op school
VVD

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:51

MissJ schreef:
Je haalt me de woorden uit de mond. Haha!
Niet alles wat in de krant staat is gelijk aan de waarheid. Knipoog

Als ze nou met cijfers komen en zeggen uit welk onderzoek het gebleken is lijkt me het dus toch wel een beetje op waarheid gebasseerd. Ze kunnen toch ook geen cijfers zomaar verzinnen. Naja alles kan natuurlijk maar het lijkt me sterk

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:52

C_hristel schreef:
Als ze nou met cijfers komen en zeggen uit welk onderzoek het gebleken is lijkt me het dus toch wel een beetje op waarheid gebasseerd. Ze kunnen toch ook geen cijfers zomaar verzinnen. Naja alles kan natuurlijk maar het lijkt me sterk

Er is niks zo makkelijk te manipuleren als een cijfertje. Knipoog Hard maar waar.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:54

cijfertjes kunnen ze heel goed verzinnen hoor! denk maar eens terug aan het gedoe over die hypotheek-aftrek, zogenaamd zou 60% procent van de bevolking het daar mee eens zijn..later werd bekend dat deze cijfers totaal niet klopten Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:55

klomp schreef:
cijfertjes kunnen ze heel goed verzinnen hoor! denk maar eens terug aan het gedoe over die hypotheek-aftrek, zogenaamd zou 60% procent van de bevolking het daar mee eens zijn..later werd bekend dat deze cijfers totaal niet klopten Knipoog

Verzinnen is een groot woord, maar cijfers zijn heel makkelijk statistisch te manipuleren om ze in je eigen straatje te laten passen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:55

Ja oke misschien heb je wel gelijk.. Maar ik geloof dat in eerste instantie gewoon.. Misschien dom maarja zoveel verstand heb ik niet van politiek en dan ga ik toch maar een beetje op de debatten en krantenstukken af..

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:57

C_hristel schreef:
Ja oke misschien heb je wel gelijk.. Maar ik geloof dat in eerste instantie gewoon.. Misschien dom maarja zoveel verstand heb ik niet van politiek en dan ga ik toch maar een beetje op de debatten en krantenstukken af..

Daar is ook niks doms aan. Lachen Het is jammer dat het zo moet.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:59

haha ja precies. Ik vindt bovendien dat er van elke partij weer wel iets goeds inzit. Dus eigenlijk zouden ze samen iets moeten vormen. net als wat ik hoorde in het debat op school over die hypotheek aftrek dat leegde mawaikee op de vorige pagina weer heel anders uit waardoor ik er weer anders tegen aan kijkt. En bovendien maken alle partijen elkaar nog eens zwart ook. De keuze wordt er niet makkelijker op!
Laatst bijgewerkt door C_hristel op 21-11-06 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:00

missJ, jij formuleert het beter Haha!
maar ja, net als nu met die debatten, daar zitten ze elkaar ook in de zeik te zetten, je moet gewoon niet alles geloven wat er gezegd wordt.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:01

Heb je gelijk in klomp.. jammer dat het op zo'n manier moet

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:01

Hypotheekrente afschaffen zal ertoe leiden dat de huizenmarkt instort en er een groot deel van de Nederlanders hun huis niet meer op zal kunnen brengen.

Maar idd, kiezen is best moeilijk, helemaal als iedereen zo heftig campagne aan het voeren is. Ben blij dat morgen de verkiezingen weer zijn, want ben er onderhand doodziek van.

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:03

ik weet nog steeds niet op wie ik ga stemmen Cool

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:03

apart he, enorm veel voor de sp, en weinig voor de partijen die het hoogste staan! het zal mij benieuwen Haha! ik heb in de poll op de SP gestemd, ik vind marijnnissen erg goed, alleen zijn zijn ideeen soms iets te perfect, zo erg dat het in werkelijkheid niet gaat. PvdA en CDA vind ik beide erg goed partijen, ik vermaak me echt als hun aan het debatteren zijn ( zegt een meisje van 15 Nagelbijten / Gniffelen ).

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:04

Dat is zo ja.. Weetje al op wie je gaat stemmen missJ ? Ik denk op de VVD. mr ben niet hevig overtuigd dus kan nog veranderen.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:05

Oliviaatje schreef:
PvdA en CDA vind ik beide erg goed partijen, ik vermaak me echt als hun aan het debatteren zijn ( zegt een meisje van 15 Nagelbijten / Gniffelen ).

alleen een beetje jammer dat ze bij die debatten als een stel gekken door elkaar staan te gillen. Ze hebben vast nooit geleerd dat je mensen moet laten uitpraten!

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:06

Maakt me niet uit waarop je stemt:
Als je maar op een NOORDERLING stemt!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:10

Nou, morgen is het zo ver. En ik stem nog steeds SP.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:15

En ik nog steeds PvdA. Ik vraag me werkelijk af waarom al die mensen toch aangeven op Wilders te willen stemmen. Ik heb die man vanavond weer eens gezien en verder dat een aantal one-liners over buitenlanders komt hij niet. En zelfs dat weet hij nog niet eens goed te verwoorden. (en nu krijg ik een boel mensen over me heen die vinden dat Wouter Bos nog minder te melden heeft Lachen )

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:16

Wat een debat zeg.. pff Tong uitsteken Maar goed dat Pechtold en Wilders ver uit elkaars buurt stonden Clown
Ik vond bij het "grote" debat alle lijsttrekkers wel erg sterk.. Maar verder heb je eigenlijk niet zo veel aan. Als de een wat zegt roept de volgende gelijk dat het niet waar is, en ze hebben het steeds over "de cijfers" die wij natuurlijk niet kunnen zien. Ik blijf bij me keuze; pvda. Me vader stemt sp en me moeder christenunie, dus we hebben het leuk verdeeld Haha!

Elinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:17

Mijn ouders stemmen vvd. rita verdonk. Cool

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:25

MissJ schreef:
Hypotheekrente afschaffen zal ertoe leiden dat de huizenmarkt instort en er een groot deel van de Nederlanders hun huis niet meer op zal kunnen brengen.

Maar idd, kiezen is best moeilijk, helemaal als iedereen zo heftig campagne aan het voeren is. Ben blij dat morgen de verkiezingen weer zijn, want ben er onderhand doodziek van.

Hypotheekrente zal niet afgeschaft worden, de regels worden voor NIEUWE hypotheken veranderd. Dus geen veranderingen voor mensen met een bestaande hypotheek. Dat kan overigens zowel positief als negatief zijn...

Vindt de campange nog heerlijk, lekker folderen op straat, vooral veel met mensen praten, mensen dingen uitleggen, erg leuk om te doen!!! Stiekem jammer dat het er morgen alweer op zit. Helaas moet ik wel constateren dat de campange door de lijsttrekkers fel, hard en gemeen wordt gevoerd. Zoals in het debat van vanavond, iedereen zit maar door elkaar heen te bleren, voornamelijk de heren Balkenende, Rutte en Bos...erg jammer