Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:42

germie schreef:
fransje23 schreef:

Dat is waarschijnlijk de grootste bedreiging voor ons land.
Het populisme op rechts, waardoor de grens steeds verder aan het opschuiven is.
Het gaat ongemerkt steeds wat verder.

En de extra belastingen en accijns van d66 natuurlijk niet.
Ik vind d66 heel eng, die zijn veel te veel met de klimaatonzin bezig en om mensen geld af te pakken.

Als dat je grootste politieke zorg is heb je een heel goed leven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:44

_San87_ schreef:
Reclame maken is onderdeel van goed campagne voeren.

Volgens mij mocht je vroeger helemaal geen reclames plaatsen, behalve in de zendtijd voor politieke partijen en op toegewezen posterplaatsen. Lijkt mij helemaal geen gek idee om dat weer terug te brengen. Want politiek gaat niet over het verkopen van een blik cola, maar over het besturen van ons land. Voor de uitkomst maakt het denk ik weinig uit, maar het is een kleine stap om misschien weer een klein beetje hype weg te halen van de verkiezingen. Ooit gaan we toch weer terug naar een inhoudelijk gesprek over het besturen van het land zou ik toch hopen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:48

germie schreef:
Ik vind d66 heel eng, die zijn veel te veel met de klimaatonzin bezig en om mensen geld af te pakken.

Als ik de keuze heb tussen wat meer betalen of tal van internationale verdragen verbreken en een hele groep mensen buiten spel zetten , weet ik wel wat ik kies.

Het wegzetten van groepen mensen als zondebokken heeft de mensheid tot op heden weinig goeds gebracht.

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:52

Daar zit de hele geschiedenis vol mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:56

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:
Reclame maken is onderdeel van goed campagne voeren.

Volgens mij mocht je vroeger helemaal geen reclames plaatsen, behalve in de zendtijd voor politieke partijen en op toegewezen posterplaatsen. Lijkt mij helemaal geen gek idee om dat weer terug te brengen. Want politiek gaat niet over het verkopen van een blik cola, maar over het besturen van ons land. Voor de uitkomst maakt het denk ik weinig uit, maar het is een kleine stap om misschien weer een klein beetje hype weg te halen van de verkiezingen. Ooit gaan we toch weer terug naar een inhoudelijk gesprek over het besturen van het land zou ik toch hopen.

Terug naar vroeger wordt 'm in het digitale tijdperk niet.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 17:56

fokfanaat schreef:
Zie dat Wilders zelf ook al meegaat in van die fake posten over stemfraude… wat een zwaktebod zeg!

Zou me ook niet verbazen als hij een soort "bestorming van het capitol" maar dan in den haag wel leuk zou vinden. Hij is groot fan van Trump, volgens zijn eigen woorden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:05

Ik heb het verkiezingsprogramma van D66 vlug bekeken en ik snap best waarom er veel mensen op hem hebben gestemd. Vooral op het punt wetenschap waar mijn werk mee te maken heeft is het een goed programma.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:11

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:24

germie schreef:
fransje23 schreef:

Dat is waarschijnlijk de grootste bedreiging voor ons land.
Het populisme op rechts, waardoor de grens steeds verder aan het opschuiven is.
Het gaat ongemerkt steeds wat verder.

Als ik naar de gekozen partijen kijk begrijp ik jullie beiden niet zo. Het is niet of er maar 1 partij gaat regeren. Ik verwacht dat we nu juist een minder populistische kabinet krijgen. En hoewel er kans is op een centrumlinks en een centrumrechts kabinet, acht ik de kans op het laatste groter.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:27

fokfanaat schreef:
Zie dat Wilders zelf ook al meegaat in van die fake posten over stemfraude… wat een zwaktebod zeg!

Je verwacht het niet…. :Y)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:30

fransje23 schreef:
germie schreef:

Als ik de keuze heb tussen wat meer betalen of tal van internationale verdragen verbreken en een hele groep mensen buiten spel zetten , weet ik wel wat ik kies.

Het wegzetten van groepen mensen als zondebokken heeft de mensheid tot op heden weinig goeds gebracht.

Die zondebokkenpolitiek en het wegzetten van mensen hebben het leven nu niet bepaald goedkoper gemaakt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:35

fokfanaat schreef:

Wilders vaart wel bijnverdeeldheid. Dus dat hij daar in meegaat verbaast mij niks.
Hij is gewoon een politieke pyromaan.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 18:50

Ik zal denk ik niet zo populair overkomen. Ik heb niet alles gelezen maar het komt mij hier behoorlijk links over. Wat overigens prima is. Veel negatieve reacties over rechts stemmende mensen die worden neergezet als mensen uitsluitend de samenleving en die het vooral niet de overhand moeten gaan krijgen. Doet links dan eigenlijk niet precies hetzelfde als waar ze rechts van beschuldigen?
Of iemand links of rechts is, maakt mij echt niks uit. Iedereen mag z’n eigen mening hebben en daar heb ik dan respect voor, ook al ben ik het daar niet mee eens.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:01

_San87_ schreef:

Dat heeft echt heel weinig met elkaar te maken. Posters in bushokjes zijn niet digitaal, radio- en tvspotjes ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:06

Shadow0 schreef:
_San87_ schreef:

Dat heeft echt heel weinig met elkaar te maken. Posters in bushokjes zijn niet digitaal, radio- en tvspotjes ook niet.

Nee, maar en groot deel van de (toekomstige) kiezers zit steeds meer op internet. Ik ken bijna net zo veel mensen die geen tv-zenders ontvangen als dat ik ze ken die dat wel doen.

Ik vind het alleen maar logisch dat politieke partijen daarin meebewegen en gebruik maken van de mogelijkheden die het biedt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:24

Bullebeest schreef:
Ik zal denk ik niet zo populair overkomen. Ik heb niet alles gelezen maar het komt mij hier behoorlijk links over. Wat overigens prima is. Veel negatieve reacties over rechts stemmende mensen die worden neergezet als mensen uitsluitend de samenleving en die het vooral niet de overhand moeten gaan krijgen. Doet links dan eigenlijk niet precies hetzelfde als waar ze rechts van beschuldigen?
Of iemand links of rechts is, maakt mij echt niks uit. Iedereen mag z’n eigen mening hebben en daar heb ik dan respect voor, ook al ben ik het daar niet mee eens.

Er wordt hier vooral veel aan fact checken gedaan. Als iemand iets roept, wordt er vaak gevraagd om onderbouwing. Dat is een goede zaak en dat heeft niets met bashen te maken.

_Mar3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:30

Bullebeest schreef:

Ik herken wat je zegt. Volgens mij is Bokt altijd al meer links geweest, dus mij verbaast het niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:31

_San87_ schreef:
Ik vind het alleen maar logisch dat politieke partijen daarin meebewegen en gebruik maken van de mogelijkheden die het biedt.

Alleen zijn de mogelijkheden die het vooral biedt dat steminvloed gekocht kan worden. Dat niet zo goed voor ons land. Want als het er dus om gaat hoe je het volk richting de gewenste uitslag manipuleert, in plaats van dat het daadwerkelijk representatief is voor onze eigen wensen over de invulling van het land, missen we al een heel belangrijk fundament van de democratie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:31

_Mar3 schreef:
Bullebeest schreef:

Ik herken wat je zegt. Volgens mij is Bokt altijd al meer links geweest, dus mij verbaast het niet.

Ik herken dat helemaal niet.

Daarbij vinden veel mensen CDA en D66 al links. Dat zijn middenpartijen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:37

_Mar3 schreef:
Bullebeest schreef:

Ik vind het de laatste tijd goed meevallen eerlijk gezegd. Ik stem bijvoorbeeld midden of links, maar kan me wel heel goed voorstellen waarom mensen rechts stemmen en neem het ook zeer regelmatig voor hen op (althans, dat probeer ik)...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:50

Wat ik irritant vind, is dat de “roepers” iets roepen. Als er dan om uitleg gevraagd wordt, komt er geen reactie meer. Wees flink: als je A zegt, moet je ook B zeggen!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 19:51

Bullebeest schreef:

Ik heb jaren VVD gestemd maar de laatste twee jaar zijn ze me toch echt tegen gevallen, veel te veel de focus op migratie ipv echte problemen aanpakken, dus nu overgestapt naar D66. Ik heb me al die tijd thuis gevoeld in dit topic.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:21

Volgens mij zijn er veel midden stemmers in dit topic en je hebt natuurlijk rechts en radicaal rechts.

Het is ook een discussietopic dus mensen hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:30

Wilders kan niet alleen niet samenwerken maar is ook nog eens een slechte verliezer
Dit pleit echt niet voor hem.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 20:50

Even inbreken met een OT-verhaaltje. Lees net in Wisselwachter (Geert Mak) dat ook vroeger er gemene trucjes uitgehaald werden tijdens campagnes. Toen Ted Roosevelt jr. verkozen wilde worden tot gouverneur en een rondrit door de stad maakte, haalde ze een stunt uit. Ted werd (zijdelings) in verband gebracht met een corruptie-affaire genaamd de Teapot Dome. Toen hij tijdens zijn campagne met een stoet door de stad reed, reed Eleonore, vrouw van politiek concurrent Franklin D en nicht van genoemde Ted, achter hem aan met een enorme theepot van papier maché op haar auto.