dierenfan schreef:MyChoice schreef:Daar ben ik afgelopen weekend geweest en uitgezocht, maar daar zijn momenteel schijnbaar geen wolven.
Rondom Hellendoorn?
Er zwerft er soms 1 rond maar die wordt zelden echt gezien. Wel sporen en op wildcamera
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jammes schreef:Nu ook op de Telegraaf. De gebeten, aangelijnde hond.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/aangeli ... aign=share
Karen_enter schreef:DuoPenotti schreef:Dat beest moet toch gewoon vandaag nog afgeknald worden.
Ongelooflijk..
Er is hier een hele roedel... Men spreekt over 8 wolven
Citaat:Oudsbergen België
26-08-2025
Opnieuw 2 pony's gedood, de aanval vond overdag plaats.
meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp
#geenwolf
Geenwolf.com
Ginam schreef:Karen_enter schreef:
Er is hier een hele roedel... Men spreekt over 8 wolven
Heeft iemand ze eigenlijk al eens gezien of op een bewakingscamera vastgelegd?
Je zou haast denken dat dat wel moet omdat ze zo dichtbij huizen komen.
Citaat:De eigenaren van de pony op Plockroy hebben ze idd op camera gezien de volgende nacht, ze waren dus terug gegaan.
Ginam schreef:Citaat:De eigenaren van de pony op Plockroy hebben ze idd op camera gezien de volgende nacht, ze waren dus terug gegaan.
Jeetje wat eng![]()
Zijn de 8 dan GW1479f (Noella) met jongen? Of heeft men geen idee?
Ik dacht namelijk dat alleen zij en dat manke mannetje over waren. Maar dan zijn er misschien nog oudere jongen bij.
Citaat:26 augustus 2025
ingezonden
Een aantal uitspraken van de zgn wolvenexpert Lelieveld
Ginam schreef:Citaat:De eigenaren van de pony op Plockroy hebben ze idd op camera gezien de volgende nacht, ze waren dus terug gegaan.
Jeetje wat eng![]()
Zijn de 8 dan GW1479f (Noella) met jongen? Of heeft men geen idee?
Ik dacht namelijk dat alleen zij en dat manke mannetje over waren. Maar dan zijn er misschien nog oudere jongen bij.
Citaat:Het zijn de jongen van Noella inderdaad. Er zijn net wolven gezien in Opoeteren, 4 welpen zo groot als een Bordercollie wordt er gemeld. Dus de groep is precies gesplitst want op de Kapelstraat in Oudsbergen is er vanavond ook al een wolf gezien gezien.
Citaat:Maar wacht even de WUR/ WENR in Wageningen kan geen DNA analyseren wolf -hond, dus begrijp ik nou hieruit dat DNA wordt onderzocht door de INBO in België?
BIJ12, dat namens de provincies de wolvenschade bijhoudt en afhandelt, gaat DNA-materiaal onderzoeken om vast te stellen of het inderdaad om een wolf gaat. De gemeente heeft gevraagd om een spoedprocedure.
https://www.barneveldsekrant.nl/lokaal/ ... k-een-wolf
Citaat:‼️‼️‼️‼️‼️‼️UPDATE‼️‼️‼️‼️‼️‼️
HET MOET NIET GEKKER WORDEN BIJ12!
Sinds wanneer vallen sportpaarden niet meer onder de definitie landbouwhuisdieren/ productiedieren BIJ12? Lees ik nou goed dat BIJ12 zegt dat dure sportpaarden die worden aangevallen en opgevreten door de wolf, niet worden vergoed? En lees ik nou ook dat er staat dat bij dure sportpaarden: mag mijn inziens een grote zorgplicht/ inspanning worden verwacht! BIJ12 jullie houden je daarmee ook niet aan jullie eigen richtlijnen! BIJ12 jullie zijn echt compleet van Lotje getikt! Maar dat weet ik al langer dan vandaag! Het is nu echt tijd voor een grondige evaluatie van BIJ12!
tienus63 schreef:Grote aanval koeien Marx, Ostfriesland (D), 50 km van de grens met Nederland.Citaat:19 augustus 2025/Marx/Nedersaksen/Duitsland
Oost-Friesland!
50 km van de nl-du grens.
Vandaag vond er in Marx een aanval plaats op een kudde runderen.
WOLVENANVALLEN NEMEN WEER TOE in Oost-Friesland en Nedersaksen.
ACTUEEL in Marx bij Friedeburg:
Twaalf runderen aangevallen,
1 ernstig gewond met een beet in de keel, veel bijtwonden en verminkt.
2 verdwenen
9 door de politie teruggevonden.
Deze video is gemaakt tijdens het onderzoek van het ernstig gewonde dier. De wolf bleef in de buurt!
Momenteel zijn er in Nedersaksen weer 3-5 wolvenaanvallen per dag.
‼️‼️OPVALLEND : er worden veel grote dieren aangevallen.‼️‼️
https://www.facebook.com/FriesischerVer ... urschutzeV
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Filmpje via bron geen wolf in cultuurlandschap
https://www.facebook.com/share/v/1Ewwo4 ... tid=wwXIfr
Citaat:De koe die na een wolfaanval op een kudde vee in Oost-Friesland begin vorige week was achtergelaten, is dood aangetroffen.
Knuffeldier schreef:In het topic over de pony's in Belgie noemt iemand ook een aanval op een haflinger en een tinker die gepakt zijn. Is daar al melding van gezien?
ikkedus schreef:nieky1993 schreef:
Waarschuwing!!!!!!!!
Bij het aanklikken van deze link zie je direct heel expliciet materiaal vd vermoorde pony’s
Misschien ff in een spoiler zetten!
Femke_Tweety schreef:Waarschuwing, de beelden zijn écht naar, dus wees er op voorbereid