Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:03

In Laren ook niet :D

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:15

prompter schreef:
In Laren ook niet :D

Die was echt briljant, toen al!

Ook hilarisch: bij Beau laat Paul de Leeuw een fragment zien waar hij Bohemian Rhapsody zingt met Bassie & Adriaan :') :') :') :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:32

Oh beau ga ik nu net kijken. Van kooten en de bie was hilarisch en schokkend.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 00:45

Vanaf nu zie ik alleen nog Bassie bij Bohemian Rhapsody +:)+ .

Het heeft eigenlijk niks met politiek te maken, maar Koot & Bie des te meer.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 01:33

Wat heeft de BBB nu precies voor de boeren gedaan dan? De Pas melders zijn vogelvrij gemakt en Vollenbroek geeft al aan zich te beraden op handhavingsverxoeken. De uitkoopregeling van het vorige kabinet is terug gedraaid met dank aan BBB. Dus de enige uitkomst voor veel PAS melders is een koude sanering of misschien is het nog mogelijk mee te doen met die "vrijwillige" nieuwe stoppersregeling. Eerst maar eens zien hoe dat allemaal uit pakt. De boeren waren nog beter af geweest met PVDA/Groenlinks.

https://x.com/j_vollenbroek/status/1862384712548819067

En voor iedereen die nu hoopt dat dit goed nieuws voor natuurherstel betekend zal ik willen zeggen. Wacht nog maar even met juichen. Het is nu wel duidelijk dat de BBB er enkel en alleen maar voor big agro is. Dus of de natuur hier echt beter van gaat worden is op dit moment nog maar de vraag.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 11:21

En of boeren nog bijster happig zijn op zo'n vrijwillige uitkoop na de 'Oh, we hadden dit moeten melden als staatssteun maar we doen alsof we dat niet weten en als het misgaat, is het het probleem van de boer' wat gister in het nieuws was vraag ik me ook af.

https://www.binnenlandsbestuur.nl/finan ... 2Dgebieden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:13

Hypocriet wel, die milieuorganisaties die eerst de zaken beginnen waardoor de boeren in de schijt( pun intended) zitten en dan nu ineens begaan zijn.

Waar jullie niet kunnen geloven dat een boer van zijn koeien houd, kan ik niet zo geloven dat milieuorganisaties echt om de boeren geven zullen we maar zeggen :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:30

ruitje schreef:
Hypocriet wel, die milieuorganisaties die eerst de zaken beginnen waardoor de boeren in de schijt( pun intended) zitten en dan nu ineens begaan zijn.

Waar jullie niet kunnen geloven dat een boer van zijn koeien houd, kan ik niet zo geloven dat milieuorganisaties echt om de boeren geven zullen we maar zeggen :D

Milieuorganisaties zijn begaan met het milieu; maar zij zijn niet de schuld/oorzaak van de oliebol waar de boeren in zitten.
Al tientallen jaren wordt er door de politiek geen echte beslissingen genomen, onder druk van de landbouworganisatie.

De milieuorganisaties protesteren ook bij KLM of bij (chemische) fabrieken.
Vorige week hadden ze bij de Botlek een weg geblokkeerd en gisteravond bij Chemours in Dordrecht hadden zij een actie.

Wat dat betreft, maken zij geen onderscheid.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:30

veel paardeneigenaren houden ook alleen van hun paarden zolang ze berijdbaar zijn, zijn die dieren dat niet meer zijn ze ineens te duur om op een pensionstal te houden en moeten ze "met pijn in het hart" weg omdat er een jong nieuw paard moet komen, dus wat dat betreft is de paardenwereld ook geen ideale wereld.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 16:50

Electra63 schreef:
ruitje schreef:

Milieuorganisaties zijn begaan met het milieu; maar zij zijn niet de schuld/oorzaak van de oliebol waar de boeren in zitten.
Al tientallen jaren wordt er door de politiek geen echte beslissingen genomen, onder druk van de landbouworganisatie.

De milieuorganisaties protesteren ook bij KLM of bij (chemische) fabrieken.
Vorige week hadden ze bij de Botlek een weg geblokkeerd en gisteravond bij Chemours in Dordrecht hadden zij een actie.

Wat dat betreft, maken zij geen onderscheid.

Citaat:
De overtredingen kwamen aan het licht door een klacht bij de Europese Commissie, ingediend door een milieuorganisatie

wat schiet de milieuorganisatie ermee op om deze klacht in te dienen? wat schiet het milieu er mee op?? dit valt wat mij betreft echt onder de noemer 'boertje pesten'

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:20

Dus gewoon alle zaken die niet deugen onder de grasmat vegen?
Ik snap heel goed dat boeren bvb Vollenbroek het liefst zouden kielhalen maar het enige dat hij doet is vergunningen staven aan de wet. En hij krijgt nogal vaak gelijk dus het probleem zit niet bij hem maar bij de vergunningverlenende instanties!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:41

juval schreef:
wat schiet de milieuorganisatie ermee op om deze klacht in te dienen? wat schiet het milieu er mee op?? dit valt wat mij betreft echt onder de noemer 'boertje pesten'

Er zijn weldegelijk een aantal milieuorganisaties die graag boertje pesten. Zeker als het om een dierenrechtenclub gaat.

Weet iemand om welke club het hier gaat? Dat heb ik even gemist. Om een boerenbedrijf te kunnen runnen moet je tegenwoordig bijna een master in de rechten hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 17:59

Dierenrechtenclubs en milieuorganisaties zijn best wel verschillend. Bij de dierenrechtenclubs zitten een inderdaad een boel griezels.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 18:03

Shadow0 schreef:
Dierenrechtenclubs en milieuorganisaties zijn best wel verschillend. Bij de dierenrechtenclubs zitten een inderdaad een boel griezels.

Daar heb je zeker gelijk aan. Daarin is wel een groot verschil

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 20:51

Maar ook die dierenrechtenactivisten zijn soms nodig.
Kijk wat er gebeurd met dierenproeven, op slachterijen, tijdens diervervoer, te kleine hokken (in het verleden) in dierentuinen, enz.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:10

Opvallend stil op twitter na de rel gisteren in Didam. Dat mag blijkbaar wel..........

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:40

Ja, de burgemeester ervan was net op de radio, hij had stevige kritiek op wat er nu uit Den Haag komt ( of juist niét komt, zoals goed beleid)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:48

Benzz schreef:
Opvallend stil op twitter na de rel gisteren in Didam. Dat mag blijkbaar wel..........

Ja, want moslims boeien niet toch. Dat vuurwerk gooien daar is gewoon je grondgebied beschermen, groot gelijk. Dit verzet aan banden willen leggen zou hetzelfde zijn als de 'sleutel' van Nederland aan de moslims geven en zeggen 'doe ermee wat je wilt', en dan zijn het Henk en Ingrid die wéér te lijden hebben onder dat zachtgekookte linkse (rotte eieren) beleid.

(even voor de helderheid: dit is dus cynisch, sarcastisch bedoeld)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:50

VuurVleugels schreef:
Benzz schreef:

Ja, want moslims boeien niet toch. Dat vuurwerk gooien daar is gewoon je grondgebied beschermen, groot gelijk. Dit verzet aan banden willen leggen zou hetzelfde zijn als de 'sleutel' van Nederland aan de moslims geven en zeggen 'doe ermee wat je wilt', en dan zijn het Henk en Ingrid die wéér te lijden hebben onder dat zachtgekookte linkse (rotte eieren) beleid.

(even voor de helderheid: dit is dus cynisch, sarcastisch bedoeld)

Haha, dat vermoeden had ik al. Jeroen Corduwener had er op Linkedin ook al een mooi stuk over geschreven.
Laatst bijgewerkt door Benzz op 03-12-24 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:50

Ja op bokt weet je het nooit, beter maar even verduidelijken :=

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 17:59

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:04

Ja, top verwoord dit inderdaad. En echt niks anders dan wanstaltig dat dit gebeurt en het zo angstaanjagend stil blijft. In dit geval is het écht "zwijgen is toestemmen".

En toen Wilders dit soort dingen vanuit zijn positie in de oppositie riep konden we als land nog zeggen "dat is een roeptoeter, die vertegenwoordigd ons gelukkig niet". Maar nu... Hoe onwijs onveilig en in de steek gelaten zal je je nu wel voelen in dit land, als gevluchte moslim? Maar als je dat zegt is het standaardantwoord "dan gaan ze toch lekker terug". Geen beginnen aan, en ik ben bang voor hoe het eindigt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:09

Lees net bij RTL nieuws, dat Faber en van Luijm in 2050 maximaal 20 miljoen inwoners willen hebben. Echt hoor, hoe help je de welvaart naar de klote. Of mogen we tot ons 80ste gaan werken?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:10

Op Bokt zijn de meesten stil. :D

Ik zag een deel van de speech van Yesilgoz van zaterdag.
Eindelijk kon zij iets doen voor de hardwerkende werkenden en iets doen aan de zorgen van de bezorgde burgers.
Ze was glad vergeten, dat de VVD de afgelopen 12 jaar geregeerd heeft als grootste partij. :Y)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:10

VuurVleugels schreef:
Geen beginnen aan, en ik ben bang voor hoe het eindigt.

Ik ook, zoals Eus ook ergens al zei: Ik krijg het niet meer uitgelegd aan jongens met een migratie achtergrond. Wanneer ben je nederlander? Als je de 4de generatie bent en nog steeds als de andere gezien wordt. Wanneer hoor je er nou een keer bij?