Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Complotdenkers, van de dorpsgek naar gevaar voor maatschappij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:05

Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat het te maken heeft met een stof die vrijkomt bij overlijden.. maar ik weet niet meer precies wat dat nou was. iets wat op DMT lijkt, dacht ik

Maar dit is niet echt heel erg meer complotterig..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 09:48

Ik kan er nog wel eentje ingooien dan: de branden op Lahaina, Maui. Geoff Cygnus, https://www.tiktok.com/@geoffcygnus woonde er. Hij heeft de gevolgen gefilmd en heeft daarbij bijzondere dingen opgemerkt. En ook dat hij later dus niet meer mocht filmen en niet terug mocht naar het getroffen gebied. Zijn videos zijn gecensureerd, verwijderd, en weet ik veel wat. Hij is pas veel later met zijn gezicht naar buiten gekomen, woont er inmiddels ook niet meer.
In Nederland hoorde je er relatief weinig van. Maar er gaan verhalen die beweren dat het een gerichte aanval van brandstichting was. Zo zouden blauwe objecten niet in brand gevlogen zijn, zouden bepaalde metalen zelfs gesmolten zijn, iets wat bij normale branden niet gebeurde, zouden de scheidingen tussen verbrand en niet verbrand te abrupt zijn, enz.
Die Geoff beschrijft ook het plaatsen van muren/schilden/wanden zodat je niets meer kunt zien. Zgn. om het stof tegen te houden, maar hij denkt er anders over, hij denkt dat er wat verborgen wordt gehouden. Hij heeft dat ook in zijn videos gezegd.
Hij is ook degene waar ik voor het eerst hoorde van 'direct energy weapons'.
Complot of toch waarheid? Waarom worden zijn videos verwijderd, waarom wilden ze niet hebben dat hij zijn videos openbaar maakte?

Want, hij heeft alleen zijn eigen gemaakte videos gepubliceerd en beschreven wat hij zag. Ook waar hij dus vraagtekens bij had, en door anderen werd het dan gezien als complotdenken, maar zo is hij niet begonnen.
En hier treedt hij dan naar buiten:
https://www.tiktok.com/@geoffcygnus/vid ... 8492344619

En leegt een hele boel uit. Het laat ook zien hoe buitenstaanders dus snel een mening vormen. Het duurt maar 9 minuten, maar laat 2 kanten zien van een verhaal. Ik vind dat heel interessant.

Er lijken toch echt wel vraagtekens te blijven bij het verhaal van de overheid vs wat deze inwoner beschrijft. Let wel, de msm mocht er niet in, en hij mocht er eerst niet uit. Zijn footage is dus bijzonder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 10:15

Niemand mocht het gebied in. Hij mag dan rare dingen gezien hebben, de meesten zijn gewoon verklaarbaar . Vraag me af waar zijn donatie kop zit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 11:41

germie schreef:
Ik kan er nog wel eentje ingooien dan: de branden op Lahaina, Maui. Geoff Cygnus, https://www.tiktok.com/@geoffcygnus woonde er. Hij heeft de gevolgen gefilmd en heeft daarbij bijzondere dingen opgemerkt. En ook dat hij later dus niet meer mocht filmen en niet terug mocht naar het getroffen gebied. Zijn videos zijn gecensureerd, verwijderd, en weet ik veel wat. Hij is pas veel later met zijn gezicht naar buiten gekomen, woont er inmiddels ook niet meer.
In Nederland hoorde je er relatief weinig van. Maar er gaan verhalen die beweren dat het een gerichte aanval van brandstichting was. Zo zouden blauwe objecten niet in brand gevlogen zijn, zouden bepaalde metalen zelfs gesmolten zijn, iets wat bij normale branden niet gebeurde, zouden de scheidingen tussen verbrand en niet verbrand te abrupt zijn, enz.
Die Geoff beschrijft ook het plaatsen van muren/schilden/wanden zodat je niets meer kunt zien. Zgn. om het stof tegen te houden, maar hij denkt er anders over, hij denkt dat er wat verborgen wordt gehouden. Hij heeft dat ook in zijn videos gezegd.
Complot of toch waarheid? Waarom worden zijn videos verwijderd, waarom wilden ze niet hebben dat hij zijn videos openbaar maakte?

Want, hij heeft alleen zijn eigen gemaakte videos gepubliceerd en beschreven wat hij zag. Ook waar hij dus vraagtekens bij had, en door anderen werd het dan gezien als complotdenken, maar zo is hij niet begonnen.

En leegt een hele boel uit. Het laat ook zien hoe buitenstaanders dus snel een mening vormen. Het duurt maar 9 minuten, maar laat 2 kanten zien van een verhaal. Ik vind dat heel interessant.

Er lijken toch echt wel vraagtekens te blijven bij het verhaal van de overheid vs wat deze inwoner beschrijft. Let wel, de msm mocht er niet in, en hij mocht er eerst niet uit. Zijn footage is dus bijzonder.

Misschien kun jij kort uitleggen wat hij vindt dat er aan de hand is? Ik begrijp dat hij zegt dat het geen natuurlijk vuur was daar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 11:50

Oh ja de Lahaina fires, dat was ik alweer vergeten, dat het een land grab zou zijn. Ook omdat het water systeem niet goed functioneerde of zoiets.
Ik ben benieuwd hoe dat er nu voor staat..

Ik kan me wel voorstellen dat buitenlandse governments zoals Rusland de onrust voeden, wat dat betreft is de digitale wereld van nu heel gemakkelijk benaderbaar..

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:37

Sorry, sorry, sorry, nog 1x COVID om dit complot hier af te ronden.
Nieuw data onderzoek laat zien dat de oversterfte bij ongevaccineerde mensen zelfs groter was dan verwacht, die van gevaccineerden was juist lager dan verwacht.
Citaat:
De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen.

https://www.nivel.nl/nl/nieuws/onderste ... ccineerden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:42

irmaz schreef:
Sorry, sorry, sorry, nog 1x COVID om dit complot hier af te ronden.
Nieuw data onderzoek laat zien dat de oversterfte bij ongevaccineerde mensen zelfs groter was dan verwacht, die van gevaccineerden was juist lager dan verwacht.
Citaat:
De hoge vaccinatiegraad heeft waarschijnlijk veel overlijdens voorkomen, met name onder de genoemde kwetsbare groepen.

https://www.nivel.nl/nl/nieuws/onderste ... ccineerden

Met aangepaste oversterfte berekeningen, want die hebben ze nog niet zo lang geleden aangepast. Verder mocht er geen onderzoek gedaan worden, want er was iets met privacy, maar als het dan in het plaatje moet passen, dan kan ineens iets wel, maar of de juiste data gebruikt zijn is maar de vraag.
Maurice wordt dan wel weggezet als onjuist, maar of dat wel of niet zo is, het is niet direct juister of onjuister dan gegevens van nivel. Er zijn immers inmiddels genoeg gegevens om aan te tonen dat de pieken van oversterfte gelijk op lopen met het aantal prikken wat uitgedeeld is. Maar een verklaring hier voor mag niet onderzocht worden. Dus sterftes voorkomen, mogelijk wel, maar er zijn ook mensen gestorven aan de prikken. En exacte gegevens hebben we gewoon niet. Er valt dus niets te concluderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:50

anjali schreef:
germie schreef:

Misschien kun jij kort uitleggen wat hij vindt dat er aan de hand is? Ik begrijp dat hij zegt dat het geen natuurlijk vuur was daar.

Hij woonde er, en dan net buiten die zone waar alle brand was geloof ik. Maar hij heeft direct na de branden dingen gefilmd en van commentaar voorzien. Bijvoorbeeld hoe het kan dat bepaalde blauwe parasols niet verbrand zijn, maar alles er omheen wel. Of waarom aluminium wat toch iets meer dan 600 graden nodig heeft om te smelten wel gesmolten is, terwijl asfalt bij lagere temperaturen smelt en niet gesmolten is.
Ook heeft hij dus dingen uitgezocht over de windrichting e.d. en hij zegt het kan helemaal niet zoals gezegd wordt dat de branden ontstaan zijn.
Later mocht men het gebied niet meer in, en er is hem ook verzocht de videos te verwijderen, maar dat wil hij niet. Hij heeft ze legaal gemaakt en heeft ze zelfs op diverse plekken geheim in de cloud nu opgeslagen zodat ze niet ergens zomaar gewist kunnen worden. Hij heeft toen er stofschermen geplaatst werden ook weer videos gemaakt en vraagtekens geplaatst. Want waar die schermen stonden was niets om stof tegen te houden. Dus hij is een kritisch denker en hij heeft videos gemaakt, zelf gemaakt. Daarmee stelt hij dus vragen en krijgt verzoeken om het te verwijderen, of het wordt als desinformatie voor hem verwijderd. Maar hij heeft het toch echt zelf vastgelegd.
Als je zijn videos bekijkt, dan stelt hij vragen, hij trekt geen conclusies. En ja, die vragen zijn kritisch, en daardoor vinden sommigen hem direct een complotdenker, maar hij heeft het wel echt met eigen ogen gezien.
Dus wat is nu de waarheid? Dat hij met zijn kritische blik complotdenkers aan het werk zet, ongetwijfeld, maar het zijn wel echt zijn beelden.
Direct energy weapons zouden volgens complotdenkers gebruikt zijn. Geen idee of die echt bestaan, maar daarom zouden bijvoorbeeld die blauwe parasols niet verbrand zijn. Toeval of niet? En waarom is de scheidslijn tussen niet verbrand en verbrand gras soms exact de grens tussen kavels?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 12:51

germie schreef:
irmaz schreef:

Met aangepaste oversterfte berekeningen, want die hebben ze nog niet zo lang geleden aangepast. Verder mocht er geen onderzoek gedaan worden, want er was iets met privacy, maar als het dan in het plaatje moet passen, dan kan ineens iets wel, maar of de juiste data gebruikt zijn is maar de vraag.
Maurice wordt dan wel weggezet als onjuist, maar of dat wel of niet zo is, het is niet direct juister of onjuister dan gegevens van nivel. Er zijn immers inmiddels genoeg gegevens om aan te tonen dat de pieken van oversterfte gelijk op lopen met het aantal prikken wat uitgedeeld is. Maar een verklaring hier voor mag niet onderzocht worden. Dus sterftes voorkomen, mogelijk wel, maar er zijn ook mensen gestorven aan de prikken. En exacte gegevens hebben we gewoon niet. Er valt dus niets te concluderen.
Tuurlijk niet, ze kletsen maar wat bij het Nivel :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:04

irmaz schreef:
germie schreef:
Tuurlijk niet, ze kletsen maar wat bij het Nivel :')

En maurice kletst ook maar wat. Dat de berekeningen voor oversterfte zijn aangepast is gewoon een feit, er is nu sowieso minder oversterfte dan met de oude berekening. Maar goed, beiden baseren zich op de nieuwe berekeningen. Wie gelijk heeft weet je niet en misschien hebben ze beiden wel gelijk. De toekomst zal het leren, of het blijft altijd een vraag, dat kan ook.

Hier dan even de conclusie van Maurice, hij onderbouwt het allemaal wel waarom de nivel het fout heeft. Dus zeg het maar.
https://maurice.nl/2024/09/03/sterfteci ... onderzoek/

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:18

germie schreef:
En maurice kletst ook maar wat. Dat de berekeningen voor oversterfte zijn aangepast is gewoon een feit. Wie gelijk heeft weet je niet en misschien hebben ze beiden wel gelijk. De toekomst zal het leren, of het blijft altijd een vraag, dat kan ook.

Hier dan even de conclusie van Maurice, hij onderbouwt het allemaal wel.
https://maurice.nl/2024/09/03/sterfteci ... onderzoek/

Maurice klets inderdaad. Hij is een datapeiler en geen data-analist. Heeft ook geen medisch achtergrond.
Hij goochelt wat met getallen die hij zelf "onderzoekt" en "verrassend" genoeg komt daar altijd iets uit dat zijn eigen theorie ondersteunt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:05

germie schreef:

Maar zijn de video’s verwijderd omdat ze iets lieten zien wat niet mocht (en dan vraag 2 —hoe dwingt een overheid dit dan bij TikTok af zonder dat het naar buiten komt) of omdat het community guidelines van TikTok overschreed?

Wbt oversterfte: je zegt dat de piek gelijk loopt met de prikken. Maar heb je er ook aan gedacht dat er wellicht meer prikken werden gezet omdat er een opwelling aan ziekte was? Dus dat de oversterfte zoals Irmaz al aangeeft eigenlijk gewoon door de ziekte komt en niet het vaccin?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:06

Wat ik mij afvraag..wie is de opdrachtgever van ZonMW om dit onderzoek te doen? De gegevens komen bij de huisartsen vandaan dus lijkt me logisch dat er sprake is van oversterfte bij de groep ongevaccineerden. Immers in die eerste golf waar het virus het meest hevig was, was iedereen nog ongevaccineerd. En degene met de meeste klachten/ die er aan gestorven zijn kwamen als eerste bij de huisarts.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:22

Elisa2 schreef:
Wat ik mij afvraag..wie is de opdrachtgever van ZonMW om dit onderzoek te doen? De gegevens komen bij de huisartsen vandaan dus lijkt me logisch dat er sprake is van oversterfte bij de groep ongevaccineerden. Immers in die eerste golf waar het virus het meest hevig was, was iedereen nog ongevaccineerd. En degene met de meeste klachten/ die er aan gestorven zijn kwamen als eerste bij de huisarts.

Volgens mij is er een motie in de kamer aangenomen dit te onderzoeken.
Er zijn gedurende de hele Corona pandemie ongevaccineerden geweest. Sowieso was de eerste golf alleen in Brabant.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:28

Ja ik vind het een beetje een zinloos onderzoek, natuurlijk zijn de meeste mensen ongevaccineerd gestorven in die eerste grote golf toen het virus het meest heftig was.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:29

Elisa2 schreef:
Ja ik vind het een beetje een zinloos onderzoek, natuurlijk zijn de meeste mensen ongevaccineerd gestorven in die eerste grote golf toen het virus het meest heftig was.

Toen het vaccin kwam was de eerste golf al voorbij.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:35

@Germie: Op de Polynesische eilanden heeft men talloze atoomproeven gedaan zonder de bevolking voldoende te waarschuwen. Zodat er nu nog steeds gezondheidsschade is bij hen en hun nakomelingen. Vandaar dat men de overheid niet vertrouwt en ook bij die branden denkt aan een test met een of ander energiewapen. Zeker als gemaakte video's verwijderd moeten worden!!!!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:46

germie schreef:
Elisa2 schreef:

Toen het vaccin kwam was de eerste golf al voorbij.

Het is interessant om te zien hoe jullie logica gaat maar het was geen onderzoek "of de meeste mensen ongevaccineerd zijn gestorven".

Het onderzoek was om te zien of bij 2 vergelijkbare groepen, waarvan in de ene groep alleen gevaccineerde mensen zaten en in de andere groep alleen ongevaccineerde mensen, er ook een vergelijkbare sterfte was.
En of er sprake was van een oversterfte t.o.v een vergelijkbare groep voor de corona-pandemie. Dus of het corona-virus inderdaad de verklarende factor was voor het verschil in sterfte-cijfer voor en tijdens de epidimie

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:27

anjali schreef:
@Germie: Op de Polynesische eilanden heeft men talloze atoomproeven gedaan zonder de bevolking voldoende te waarschuwen. Zodat er nu nog steeds gezondheidsschade is bij hen en hun nakomelingen. Vandaar dat men de overheid niet vertrouwt en ook bij die branden denkt aan een test met een of ander energiewapen. Zeker als gemaakte video's verwijderd moeten worden!!!!

Even gefactcheckt :
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... oogle.com/

En amerika
https://npo.nl/npo3/3opreis/bikini-atol ... -spongebob
Al vanaf 1946 worden bewoners van de Bikini-atol gedwongen te vertrekken naar het nabijgelegen eiland Rongerik. Op de Bikini-atol gaat in datzelfde jaar nog ‘Operation Crossroads’ plaatsvinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:32

irmaz schreef:
Het is interessant om te zien hoe jullie logica gaat maar het was geen onderzoek "of de meeste mensen ongevaccineerd zijn gestorven".

Het onderzoek was om te zien of bij 2 vergelijkbare groepen, waarvan in de ene groep alleen gevaccineerde mensen zaten en in de andere groep alleen ongevaccineerde mensen, er ook een vergelijkbare sterfte was.
En of er sprake was van een oversterfte t.o.v een vergelijkbare groep voor de corona-pandemie. Dus of het corona-virus inderdaad de verklarende factor was voor het verschil in sterfte-cijfer voor en tijdens de epidimie

Ja je hebt gelijk, ik had niet goed/ te snel gelezen.

Ik zou zelf wel graag meer informatie willen zien over hoe dat onderzoek precies uitgevoerd is want Maurice zegt nu ook weer geen hele rare dingen. En ik denk dat juist hier volledige openheid in geven wat meer duidelijkheid zou geven. En dan ben ik dus met name benieuwd naar de leeftijdscategorie waar dit onderzoek op gebaseerd is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 16:40

Maakt de leeftijdscategorie uit ? Dood is dood terwijl het in veel gevallen voorkomen had kunnen worden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:43

Ja want als het inderdaad tussen 70 en 80 plussers gedaan is.

En ook dood door niet covid mee gerekend wordt als ongevaccineerd dan trekt het alweer scheef. Aangezien er ook sprake was van uitgestelde zorg.

En ze noemen mensen die maar 1 vaccinatie hebben gehad ook altijd ongevaccineerd.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:04

irmaz schreef:

Ik snap wel het punt dat ze proberen te maken, hoewel ik zelf van mening ben dat vaccins veel levens hebben gered.

Je kan niet echt een goede vergelijking maken, nu de meeste mensen zijn overleden in de eerste maanden, toen er nog geen vaccin beschikbaar was. Toen er eenmaal een vaccin was, zaten we al in de mutaties, die minder dodelijk werden met elke mutatie. Dus echt een goede, waterdichte vergelijking ten opzichte van een vergelijkbare groep valt niet te maken. Je had ten tijde van het introduceren van de vaccins geen 'verse' groep mensen meer die nergens aan blootgesteld waren, maar voornamelijk mensen die (een variant van) het virus in meer of mindere mate al hadden doorlopen.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:21

BigOne schreef:
Maakt de leeftijdscategorie uit ? Dood is dood terwijl het in veel gevallen voorkomen had kunnen worden.

Mee eens. Bij het lezen van sommige reacties hier, maar ook in het algemeen in de maatschappij denk ik wel eens: je kunt als wetenschapper etc. beter niks publiceren want Nederland loopt over van de 'echte '
deskundigen. Jammer van je studie en ervaring.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:58

En dit dan? Dit kan in mijn ogen de gehele conclusie van nivel om zeep helpen omdat er gewoon naar onjuiste gegevens gekeken wordt.
https://virusvaria.nl/is-dit-de-smoking-gun/

Citaat:
Het is een ministerieel besluit, waarin de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties toestemming geeft om dat uit te gaan voeren. Het besluit beschrijft tot in detail welke informatie er onder welke voorwaarden vanuit het BRP (BasisRegistratie Personen) aan het CIMS wordt verstrekt. In dit besluit staat een heel belangrijke passage naar nu blijkt:

De afnemersindicatie [wordt] bij de persoonslijst van deze ingeschrevene geplaatst, indien:…

….op de persoonslijst in de rubriek 18.13.10 “land adres buitenland” de landcode Nederland is opgenomen en de rubriek 06.08.10 “datum overlijden” niet voorkomt…

Oftewel in gewoon Nederlands: als de gevaccineerde op het moment van registratie is overleden, wordt deze koppeling niet meer doorgevoerd. De gevaccineerde staat wel in het vaccinatieregister met alleen het geboortejaar, maar is later niet meer vindbaar door het niet aanvullen van de nodige identificaties. Voor de daaropvolgende statistieken zijn deze gevaccineerde overledenen dus niet gevaccineerd. Een ministerieel besluit ligt daaraan ten grondslag zoals we nu begrijpen.

Als ik nu overlijd, dan geld ik als ongevaccineerd? Terwijl ik toch echt 2 prikken gehad heb (Janssen volledig en een booster). Dat vertroebeld het beeld dan wel. Ik zou mij bijvoorbeeld verwachten in de rij met gevaccineerden.

En als we dan de stukjes over de overheid die niet geheel open geweest is over de atoomtesten bij Bikini, en dit doortrekken naar de genoemde wantrouwens tegen de overheid in Lahaine en dat dan eens doortrekken naar Nederland, actieve herinneringen verdwijnen nu al spontaan. Wie zegt nu welk onderzoek goed is en welke niet? Volgens mij heeft niemand de exacte data, dus welke bron moet je dan geloven? Ik weet het werkelijk niet.