rien10 schreef:@Popstra (met het gevaar dat we in de QR discussie belanden) hadden de politici dan geen QR code? Hadden zij vrijstelling? Dat wist ik niet.
Ligt iets genuanceerder : https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/m ... angsbewijs
FVD weer
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:@Popstra (met het gevaar dat we in de QR discussie belanden) hadden de politici dan geen QR code? Hadden zij vrijstelling? Dat wist ik niet.
rien10 schreef:Zoals vaak is er dus nuance. Fijn.
Ergens was hier de berekening hoeveel mensen op PVV hadden gestemd. Pagina x? Ik weet het niet maar zou het toch graag nog even lezen.
AppleSter schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Lees eerst even dit goed door: https://www.oxfamamerica.org/press/pres ... -humanity/
Een klein stukje met citaat uit dit stuk van Oxfam:
The richest 1% of the world’s population produced as much carbon pollution in 2019 as the five billion people who made up the poorest two-thirds of humanity, reveals a new report from Oxfam, a global organization fighting inequality to end poverty and injustice. It comes ahead of the UN climate summit in Dubai, amid growing fears that the 1.5°C target for curtailing rising temperatures appears increasingly unachievable.
“The super-rich are plundering and polluting the planet to the point of destruction, leaving humanity choking on extreme heat, floods and drought,” said Oxfam International interim Executive Director Amitabh Behar.
Die 1% is nu juist de club die vanaf vrijdag (met z’n 70.000) weer in Dubai bij elkaar komt met de privé jets en al en ons daarna weer bang gaat maken over het klimaat![]()
Zij doen dus zelf niet mee. En juist zij zijn de extreme vervuilers.
Ik doe dus NIET mee. Tuurlijk vind ik dat we wat meer kunnen recyclen, minder bomen moeten kappen (wat nu massaal gebeurt) etc. Maar ik heb geen “vliegschaamte” “autoschaamte” etc.
IMANDRA schreef:Jij denkt dat er bij mij geen '(ik) begin er niet aan' pb's bij zitten?
Mijn punt is dat het echt geen kont uitmaakt wat voor pb's je krijgt, want jouw "tegenstanders" in de discussie krijgen ze ook.
Maar wel weer frappant dat je enkel dit stukje eruit vist, en de rest lekker negeert. Typisch. En precies het punt wat ik probeer te maken en waar je steeds, keer op keer op keer, gewoon overheen leest en reageert op de dingen die je wel uitkomen.
secricible schreef:Je moet volgens mij je jaarinkomen invoeren
AppleSter schreef:IMANDRA schreef:Jij denkt dat er bij mij geen '(ik) begin er niet aan' pb's bij zitten?
Mijn punt is dat het echt geen kont uitmaakt wat voor pb's je krijgt, want jouw "tegenstanders" in de discussie krijgen ze ook.
Maar wel weer frappant dat je enkel dit stukje eruit vist, en de rest lekker negeert. Typisch. En precies het punt wat ik probeer te maken en waar je steeds, keer op keer op keer, gewoon overheen leest en reageert op de dingen die je wel uitkomen.
Die ervaring heb ik ook met jou. Alleen daarop reageren waar je denkt iemand weg te kunnen zetten. En dat terwijl jij duidelijk veel meer tijd hebt dan ik, aan je hoeveelheid bijdragen te zien.
AppleSter schreef:Je wil niet weten hoeveel pb’s ik de afgelopen tijd heb gehad van mensen die a) hier al zijn weggepest of b) niet eens wat durven plaatsen. Ik verbaas me dat een openbaar paardenforum als Bokt dit zo toelaat.
Echt niet normaal. Dat is mijn grootste motivatie (rechts heeft toch al dik gewonnen) om hier in dit topic een andere mening te blijven verkondigen. En ik hoop dat met mij anderen dit ook blijven doen.
Loretta schreef:Rutte vind het een versrandige koers van Yeşilgöz.
https://www.ad.nl/politiek/rutte-verstandige op-koers-van-yesilgoz-om-niet-in-kabinet-te-gaan-zitten~a850c0e1/
Die ziet zijn baantje bij de Navo natuurlijk in rook op gaan.
secricible schreef:AppleSter schreef:Dat bedoel ik inderdaad. Lees eerst even dit goed door: https://www.oxfamamerica.org/press/pres ... -humanity/
Een klein stukje met citaat uit dit stuk van Oxfam:
The richest 1% of the world’s population produced as much carbon pollution in 2019 as the five billion people who made up the poorest two-thirds of humanity, reveals a new report from Oxfam, a global organization fighting inequality to end poverty and injustice. It comes ahead of the UN climate summit in Dubai, amid growing fears that the 1.5°C target for curtailing rising temperatures appears increasingly unachievable.
“The super-rich are plundering and polluting the planet to the point of destruction, leaving humanity choking on extreme heat, floods and drought,” said Oxfam International interim Executive Director Amitabh Behar.
Die 1% is nu juist de club die vanaf vrijdag (met z’n 70.000) weer in Dubai bij elkaar komt met de privé jets en al en ons daarna weer bang gaat maken over het klimaat![]()
Zij doen dus zelf niet mee. En juist zij zijn de extreme vervuilers.
Ik doe dus NIET mee. Tuurlijk vind ik dat we wat meer kunnen recyclen, minder bomen moeten kappen (wat nu massaal gebeurt) etc. Maar ik heb geen “vliegschaamte” “autoschaamte” etc.
Ehm nee hoor. De kans is vrij groot dat jij tot de rijkste 1-2% van de wereld hoort. Met mijn redelijk modale alleenstaande moeder inkomen behoor ik tot de rijkste 1.7%. Gezien jou verhalen gok ik dus dat je hoger uit komt.
Hier kun je hrt berekenen:
https://howrichami.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i