Het kabinet is gevallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het kabinet is gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:43

Wilders is 1 van de aanzetters tot kleuterklasniveau in debatten. Teveel voor de bühne bezig. Qua aanspreekniveau zowel in de kamer als op online kanalen mogen politici echt wel worden aangesproken op taalgebruik. Fatsoen in de kamer, daar mag de kamervoorzitter een behoorlijke rol in gaan spelen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:46

DuoPenotti schreef:
Hoeveel waren er dat eigenlijk? Omdat er maar 1 op veroordeeld is? Die aan huis bedoel ik dan.
Die heeft dan weer aangegeven dat hij dat niet had moeten doen.
Oke dat veranderd niet dat het beangstigend was, want op dat moment weet je niet wat ze willen.
Maar achteraf wel "fijn" dat die man inzag dat het niet oke was.

Waarom denk je dat die man (de fakkelman hebben we het over toch?) er spijt van had?
Dat is niet zo, hij heeft letterlijk aangegeven er geen spijt van te hebben. Het was ook niet zijn eerst keer dat ie over de schreef ging, hij bedreigde ook Hugo de Jonge al eerder en er zijn meer incidenten geweest. Volgens mij is ie nu net vrij (5 maanden cel vanwege meerdere bedreigingen, waaronder het fakkelincident).

Mbt Wilders, die heeft kilo’s boter op zijn hoofd. Hij klaagt over demonisering, waardoor hij bedreigt wordt, maar demoniseert er zelf lustig op los.
Laatst bijgewerkt door lies op 13-07-23 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:46

Laatst bijgewerkt door nps op 13-07-23 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:47

Blijkbaar is het toch van alle tijden, politici die lelijk doen tegen elkaar

https://nos.nl/op3/artikel/2204250-zijn ... atsoenlijk

Ik lees ook dat de man die De Jonge en Omzigt bedreigde, is opgepakt.
En Omzigt zei laatst toch ook in de kamer tegen iemand anders dat hij het 'beledigen' zat was (ik weet niet meer precies wat hij zei, die man gaf aan dat Omzigt weggelopen was, terwijl dat niet waar was)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:47

Winged schreef:
Wilders is 1 van de aanzetters tot kleuterklasniveau in debatten. Teveel voor de bühne bezig. Qua aanspreekniveau zowel in de kamer als op online kanalen mogen politici echt wel worden aangesproken op taalgebruik. Fatsoen in de kamer, daar mag de kamervoorzitter een behoorlijke rol in gaan spelen.

Dit vind ik ook.
Maar van de plas heeft ook een keer Sjoerdsma aangesproken over tweets van partijleden die over nazi journalisten spraken of hij daar openlijk excuses over wilde maken. En daar draaide hij 10 keer om de pot heen.
En oke dat is dan niet over een ander partijlid maar over een journalist maar net zo fout.

Momenteel is het aan alle kanten niet erg netjes.
Behalve dan Caroline, die telkens netjes en geduldig blijft. Je kunt het niet met haar eens zijn, maar netjes is ze altijd in haar bewoordingen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:50

lies schreef:
DuoPenotti schreef:
Hoeveel waren er dat eigenlijk? Omdat er maar 1 op veroordeeld is? Die aan huis bedoel ik dan.
Die heeft dan weer aangegeven dat hij dat niet had moeten doen.
Oke dat veranderd niet dat het beangstigend was, want op dat moment weet je niet wat ze willen.
Maar achteraf wel "fijn" dat die man inzag dat het niet oke was.

Waarom denk je dat die man (de fakkelman hebben we het over toch?) er spijt van had?
Dat is niet zo, hij heeft letterlijk aangegeven er geen spijt van te hebben. Het was ook niet zijn eerst keer dat ie over de schreef ging, hij bedreigde ook Hugo de Jonge al eerder en er zijn meer incidenten geweest. Volgens mij is ie nu net vrij (5 maanden cel vanwege meerdere bedreigingen, waaronder het fakkelincident).

Mbt Wilders, die heeft kilo’s boter op zijn hoofd. Hij klaagt over demonisering, waardoor hij bedreigt wordt, maar demoniseert er zelf lustig op los.

Omdat ik dat ooit eens had gelezen.
Nu terug gezocht voor jou
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ing-fakkel

Citaat:
Eerder tijdens de behandeling van zijn zaak legde de man uit dat het zijn intentie was om door de straat te lopen en 'even contact' te maken met Kaag. "Als ik het over had mogen doen, had ik de fakkel niet naar de deur meegenomen. Dat zag er een beetje onhandig uit."

Maar als dat ondertussen achterhaald is en hij weer zegt geen spijt daarvan te hebben heb ik dat niet meegekregen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:51

Winged schreef:

En de kiezer hoop ik ook, toch -O- ? Mooie campagne slogan, "Bring back fatsoen".

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:56

DuoPenotti schreef:
Winged schreef:

Dit vind ik ook.
Maar van de plas heeft ook een keer Sjoerdsma aangesproken over tweets van partijleden die over nazi journalisten spraken of hij daar openlijk excuses over wilde maken. En daar draaide hij 10 keer om de pot heen.
En oke dat is dan niet over een ander partijlid maar over een journalist maar net zo fout.

Momenteel is het aan alle kanten niet erg netjes.
Behalve dan Caroline, die telkens netjes en geduldig blijft. Je kunt het niet met haar eens zijn, maar netjes is ze altijd in haar bewoordingen.

Caroline is ook regelmatig uit de bocht gevlogen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 10:59

Quotes graag. :)
Want je gaat op alles wat ik hier schrijf tegen mij in maar voorbeelden of links geef je niet :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:02

Ik vind alleen die oude tweets van haar, o.a. waarin ze zegt dat een donkere mensenrechten activist "vroeger gewoon met de roe zou krijgen". Lang geleden, maar niet bepaald chique.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:04

Doet ze dat ook tegen mede kamerleden eigenlijk?
En er zijn vast meer die beleefd blijven, hoop ik?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:05

Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-07-23 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:09

DuoPenotti schreef:
prompter schreef:
Ik vind alleen die oude tweets van haar, o.a. waarin ze zegt dat een donkere mensenrechten activist "vroeger gewoon met de roe zou krijgen". Lang geleden, maar niet bepaald chique.

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... warte-piet

Ja ook zij kan veranderen in gedachten natuurlijk

Niet terzake voor nu, de huidige politiek

Ik vind dat je nogal bepalend overkomt wat wel of niet ter zake is. Mij lijkt dat een subjectief iets. Ik weet dat je BBB aanhanger bent dus daarom komt het op mij nu redelijk over of je haar verdedigt. Prima, maar zet je argumenten dan wel neer als een mening en niet als een feit :) anders zou geen enkele uitspraak van welke politicus dan ook er nog toe doen omdat het "lang geleden" is. Met alle respect!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:10

maar gaat het nu over debatten of op twitter (want daar lijkt wel helemaal niemand schoon van opruiende uitspraken.. Ja Kaag misschien :) (maar dat weet ik niet zeker)

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:11

DuoPenotti schreef:
Want je gaat op alles wat ik hier schrijf tegen mij in maar voorbeelden of links geef je niet :)

Gister nog, tegen een journalist.

Afbeelding

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:11

xPabloBokt schreef:
Ik vind dat je nogal bepalend overkomt wat wel of niet ter zake is. Mij lijkt dat een subjectief iets. Ik weet dat je BBB aanhanger bent dus daarom komt het op mij nu redelijk over of je haar verdedigt. Prima, maar zet je argumenten dan wel neer als een mening en niet als een feit :) anders zou geen enkele uitspraak van welke politicus dan ook er nog toe doen omdat het "lang geleden" is. Met alle respect!

Ze zat toen niet in de kamer.
En betreft de zwartepieten discussie en wat er omheen hangt hebben we ook van vele bokkers als eens gelezen dat ze daar 10 jaar gelden anders over dachten dan nu.

Maar bij een politici kan dat niet? Of is het niet geloofwaardig? Maar bij een gewone burger wel?
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 13-07-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:12

DuoPenotti schreef:
prompter schreef:

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... warte-piet

Ja ook zij kan veranderen in gedachten natuurlijk

Niet terzake voor nu, de huidige politiek.

Edit en geef ook maar de link waar ik een paar berichten eerder naar refereerde
https://www.facebook.com/watch/?v=267901575643966

Misschien niet ter zake, maar wel racistisch.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:12

nps schreef:
Winged schreef:

En de kiezer hoop ik ook, toch -O- ? Mooie campagne slogan, "Bring back fatsoen".

kiezer ook.

Ik had het hier over de fatsoensnormen in de kamer die zeker omhoog mogen. Soms zijn die debatten alleen maar lang omdat ze juist op de man ipv de bal spelen. Een stevig debat: Helemaal voor. Maar dan wel op inhoud. Ik mis Gerdi Verbeet als voorzitter nog best wel.

Qua fatsoen binnen de samenleving is nog een hele hoop in te winnen. 100% eens. Hoewel de stille meerderheid echt normaal met elkaar omgaat. Gelukkig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:14

lies schreef:
DuoPenotti schreef:

Gister nog, tegen een journalist.

[ [url=m/LnZsjZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat is daar niet netjes aan?
Scheld ze die man uit voor facist of racist of.... nou ja verzin maar

Cer

Ja ik snapte die tweet van Caroline niet helemaal, hoe vliegt ze daar uit de bocht? (nu we het er toch over hebben :) )

naranja1
Blogger

Afbeelding
Ik snap niet hoe je dit kan twitteren na een val van het kabinet. Ik snap dat er wat geregeld moet worden, maar denk daar dan aan voordat het kabinet valt.

Oorlog voeren van mijn belastingcenten, dat vind ik dus wel écht zonde.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:16

Cer schreef:
Ja ik snapte die tweet van Caroline niet helemaal, hoe vliegt ze daar uit de bocht? (nu we het er toch over hebben :) )

Ik vermoed dat haar reactie een reactie op en eerdere uitspraak van deze journalist is. Een fittie tussen die twee. Maar de voorgeschiedenis ken ik niet. Wel zou ik zeggen 'houd de eer aan jezelf en sta erboven'.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:18

DuoPenotti schreef:
xPabloBokt schreef:

Ze zat toen niet in de kamer.
En betreft de zwartepieten discussie en wat er omheen hangt hebben we ook van vele bokkers als eens gelezen dat ze daar 10 jaar gelden anders over dachten dan nu.

Maar bij een politici kan dat niet? Of is het niet geloofwaardig? Maar bij een gewone burger wel?

Ik zeg niet dat ze niet van mening mag veranderen, in tegendeel. Ben echt allergisch voor de cancelcultuur tegenwoordig en ik vind dat het zeker publieke figuren enorm moeilijk gemaakt wordt om zichzelf te excuseren en herpakken. Het wordt ze vaak niet gegund om van gedachten te veranderen. Maar dat komt denk ik ook omdat er veel tussen zitten die alleen excuses aanbieden omdat ze schrikken van de backlash die ze krijgen en niet omdat ze daadwerkelijk spijt hebben (of dat althans zo overkomt).

Ik vind het juist getuigen van fatsoen en zelfreflecterend vermogen als mensen zeggen, "sorry, ik zat fout, ik zie het nu anders in want x en y". Maar dat staat voor mij los van het feit of een oude uitspraak van iemand er toe doet of niet. Dat is voor iedereen anders.

Ik denk dat het sowieso lastig is als politicus. Je wil stevig overkomen, je wil staan voor wat je vind en denkt. Maar als je dat te star volhoudt dan krijg je zo een berg haat over je heen van je tegenstanders. En als je te bewegelijk bent en open staat voor andere meningen dan heul je met de vijand/ben je een meeloper/heb je geen eigen standpunt etc. dus ik denk dat ze het in dat opzicht ook nooit goed kunnen doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:20

naranja1 schreef:
[ [url=m/eiqosA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik snap niet hoe je dit kan twitteren na een val van het kabinet. Ik snap dat er wat geregeld moet worden, maar denk daar dan aan voordat het kabinet valt.

Hoe bedoel je dit? Want de Europese Unie neemt deel aan de G7 (souverein) en daarmee ook Nederland. daarin worden rollen afgesproken wie wat doet. Het gaat hierin niet alleen om Nederlands materieel en geld.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 11:21

Winged schreef:
naranja1 schreef:
[ [url=m/eiqosA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe bedoel je dit? Want de Europese Unie neemt deel aan de G7 (souverein) en daarmee ook Nederland. daarin worden rollen afgesproken wie wat doet. Het gaat hierin niet alleen om Nederlands materieel en geld.

Dit speelde al langer toch, sinds mei of daarvoor al? Zelensky heeft toen al gevraagd om oude F16's en dergelijke.