Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:27

Ja lekkere zero tolerance als je Jeroen nog even een kansje geeft…

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:29

Laten we het echte onderwerp niet verliezen, de drie (eigenlijk vier) smeerlappen die behandeld zijn.

Mijn god. De aangiftes tegen Ali B, heftig. De getuigenverklaringen. Heftig. Ik ben er echt ondersteboven van, wat een sterke uitzending.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:32

Jeetje ik ben echt kapot en in tranen. Achteraf was het toch wat te triggerend. Ik kan alleen maar aan de meiden denken die dit hebben ervaren en die zich zo angstig moeten hebben gevoeld. Ik weet uit ervaring zelf hoe moeilijk het is om hierover naar buiten te komen. Ik vind het zo ontzettend dapper dat ze toch die stap hebben durven zetten. Ik hoop zo dat ze alle steun krijgen die ze nodig hebben.

Ik vond John toch echt te naïef, ja belangrijk is dat meiden gaan praten. En ja, waarschijnlijk zou John als hoofd van het bedrijf en volwassen man niet die angstcultuur merken. Maar als dit nu wordt aangegeven, neem dat dan serieus. En het gaat niet allemaal om dat de meiden er mee boven tafel komen, maar ook dat mensen in de omgeving die dit zien gebeuren, ook het opnemen voor deze meiden. En eigenlijk nog belangrijker: Laten we dit allemaal niet meer normaal vinden en zorgen dat mannen leren dat ze gewoon met hun poten van anderen af moeten blijven.

En ook blijven ontkennen dat Jeroen geen machtspositie heeft. Hij is een grote naam binnen de industrie en zit in de 'de mol' groep. Tuurlijk heeft hij een machtspositie tegenover een jonge meid die het probeert te maken in de industrie. Dat jij dat niet merkt als volwassen man, of zelf niet zo ziet. Betekent niet dat het niet zo is.

Bah, nou ik ga eten bestellen en even bijkomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:34

Tim is het niet eens met de Mol. Die blijft maar zeggen dat de vrouwen moeten klagen. Maar ook medewerkers De Voice wisten er ook van. Dus de cultuur klopt niet. Het is geen drempeltje maar een enorme drempel.
Ik maak me zorgen over zn andere bedrijven. Eerlijk waar.
Wat vind ik dit erg. Hij kan beter zn mond houden nu!!!
Laatst bijgewerkt door Babootje op 20-01-22 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:35

John de Mol is echt ontzettend naïef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:36

Jemig die john de mol, blijft alleen maar benadrukken dat vrouwen moeten praten. Die man heeft echt geen idee he :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:37

Knudd schreef:

En dat is heel fijn voor hem dat hij dit soort dingen nooit mee heeft gemaakt.
Maar het geeft heel goed de ziekelijke cultuur in het medialandschap weer. En daarom kijk ik dus die programma’s nooit. Maar dat is mijn zwart-wit beleving van deze wereld. :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:37

Justme_Lisaa schreef:
Oké, die John is wel echt in aanzien gedaald. Hij kan het zich niet voorstellen dat Marco aan kinderen heeft gezeten. Volgens hem liegen de kinderen dus, daar kwam het op neer. Vreselijk dan durven die kinderen het eindelijk en worden ze beschuldigd van liegen.
Niet alleen kinderen nu, maar dat geld dan voor alle slachtoffers..

Nee dat heeft hij niet gezegd!
Hij zei het moet blijken uit onderzoek.
En dat snap ik wel.
Het is een hele erge beschuldiging.
Dat moet onderzocht worden voordat je daar een uitspraak over kunt doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:38

Knudd schreef:

Ieder groot bedrijf waar ik kom - en ik kom bij veel - heeft een integriteitscode. Waarin is vastgelegd hoe we met elkaar omgaan op de werkvloer, met machtsposities, ongewenste intimiteiten, maar ook met frauduleus handelen.
En hij heeft zoiets niet? Kan gewoon niet meer bestaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:38

Relaxed schreef:
Jemig die john de mol, blijft alleen maar benadrukken dat vrouwen moeten praten. Die man heeft echt geen idee he :n

Ja dat vond ik ook jammer.
Natuurlijk moeten ze praten. Maar dat is stap 2. Stap 1 moet zijn dat dit niet mag gebeuren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:40

Babootje schreef:
Knudd schreef:

Ieder groot bedrijf waar ik kom - en ik kom bij veel - heeft een integriteitscode. Waarin is vastgelegd hoe we met elkaar omgaan op de werkvloer, met machtsposities, ongewenste intimiteiten, maar ook met frauduleus handelen.

Dat ging alleen over de coaches toch?
Verder binnen het bedrijf mag ik hopen dat er toch wel een integriteitscode is?
Ik heb dat niet begrepen hoe dat zit.

Swah

Ja absurd, wat een vent. Die zit er alleen om z'n eigen hachje te redden, banketstaaf zich net zo vast als prins Andrew.

En Ali B, Rietberger en Borsato gewoon geen worden voor. Nog erger dan gedacht. :n

Selina

Hij had naar aanleiding van de melding in 2019 een (objectief) onderzoek moeten laten uitvoeren of er meerdere gevallen waren geweest. In plaats van hem aanspreken en hopen dat het niet meer gebeurd.

Anoniem

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

Natuurlijk moeten ze praten. Maar dat is stap 2. Stap 1 moet zijn dat dit niet mag gebeuren.

Precies, hiermee lijkt hij die verrotte cultuur een beetje goed te praten.

MarlindeRooz

Babootje schreef:
Knudd schreef:

Ja dat komt omdat het sociaal geaccepteerd wordt blijkbaar. Want veel mensen wisten dit en niemand deed wat… :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:41

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

Eens. Maar ik snap wel wat hij bedoelt. Als iets niet verteld wordt, kun je er ook niet op reageren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Fair schreef:
Jeetje ik ben echt kapot en in tranen. Achteraf was het toch wat te triggerend. Ik kan alleen maar aan de meiden denken die dit hebben ervaren en die zich zo angstig moeten hebben gevoeld. Ik weet uit ervaring zelf hoe moeilijk het is om hierover naar buiten te komen. Ik vind het zo ontzettend dapper dat ze toch die stap hebben durven zetten. Ik hoop zo dat ze alle steun krijgen die ze nodig hebben.

Ik vond John toch echt te naïef, ja belangrijk is dat meiden gaan praten. En ja, waarschijnlijk zou John als hoofd van het bedrijf en volwassen man niet die angstcultuur merken. Maar als dit nu wordt aangegeven, neem dat dan serieus. En het gaat niet allemaal om dat de meiden er mee boven tafel komen, maar ook dat mensen in de omgeving die dit zien gebeuren, ook het opnemen voor deze meiden. En eigenlijk nog belangrijker: Laten we dit allemaal niet meer normaal vinden en zorgen dat mannen leren dat ze gewoon met hun poten van anderen af moeten blijven.

En ook blijven ontkennen dat Jeroen geen machtspositie heeft. Hij is een grote naam binnen de industrie en zit in de 'de mol' groep. Tuurlijk heeft hij een machtspositie tegenover een jonge meid die het probeert te maken in de industrie. Dat jij dat niet merkt als volwassen man, of zelf niet zo ziet. Betekent niet dat het niet zo is.

Bah, nou ik ga eten bestellen en even bijkomen.

Knuffel en sterkte :(:).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

daantjuhhh schreef:
Relaxed schreef:

klopt
Maar dan kom je wel bij stap 2 uit, als het dan helaas toch gebeurt kan de rest dat niet ruiken en dus ook niet ingrijpen.
Dus als hij werkelijk de waarheid spreek het niet te weten, ja valt er ook niets te doen.
Wat het niet minder erg maakt wat die vrouwen is overkomen en dat die mannen smeerpijpen zijn.

En ik ben echt geshockt over ali, zeker omdat die zelf zo groot de media heeft gezocht ente zeggen ik heb 100% niets gedaan

sans6

Sterk, die laatste opmerking nog even van die vrouw van de Rutgers stichting. Maakte het punt waar ik me continu over aan het ergeren was, namelijk dat het probleem NIET bij de slachtoffers (eerder praten) ligt maar aan de daders. Gewoon niet doen. Niet. Nooit.

Overigens heb ik samen met mijn zoon van 14 gekeken en bood dit een prima gelegenheid om nogmaals eea aan te stippen en duidelijk te maken wb wat wel en niet kan en mag. Gelukkig dacht hij er hetzelfde over als ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:42

Poeh, ik had t ook even te zwaar toen de slachtoffers van Ali B aan het woord waren... Brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:44

_San87_ schreef:
Poeh, ik had t ook even te zwaar toen de slachtoffers van Ali B aan het woord waren... Brrr.

Ja vreselijk en hij ontkent gewoon keihard, bizar..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 18:45

_San87_ schreef:
daantjuhhh schreef:

Eens. Maar ik snap wel wat hij bedoelt. Als iets niet verteld wordt, kun je er ook niet op reageren.

Eens.

Je kunt ook nooit uitsluiten dat het niet gebeurd. Hoe goed je het ook regelt.
Uitsluiten kun je het niet. Je kan niet zien wat er gebeurt buiten de werkvloer. Dus stap 2 is ook heel belangrijk.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Hier nu ook aan het kijken en inmiddels halverwege, maar pfff wat heftig en herkenning van hoe een slachtoffer zich onbegrepen, schuldig en alleen voelt.. Het bevriezen en het gevoel alsof je het over jezelf hebt afgeroepen.. Zo herkenbaar ;(
Ik mag hopen dat er personen straks heel erg zwaar gestraft worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-22 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

daantjuhhh schreef:
Babootje schreef:

Dat ging alleen over de coaches toch?
Verder binnen het bedrijf mag ik hopen dat er toch wel een integriteitscode is?
Ik heb dat niet begrepen hoe dat zit.

Ik kreeg niet de indruk. Dan zou De Mol daar wel naar verwijzen, want ook zijn regisseur ging over de schreef.
Daarom vroeg Tim ook of er misschien een cultuurprobleem was. Dat ontkent De Mol stellig.
BOOS heeft wle gevraagd om een gedragscode zowel bij ITV en Talpa maar hebben dat niet gekregen. Mogelijk omdat die er gewoon niet is. Anders kun je hem prima opsturen lijkt me.

Knudd

Knuffel voor iedereen die naar aanleiding van deze aflevering, of van de heisa van de afgelopen week, het nu even zwaar heeft :knuffel: