Plaatsing asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:23

elnienjo schreef:
Half Nederland ligt in dit seizoen vrijwillig in een tentje op de camping en dan zou het te min zijn voor asielzoekers?

Ik krijg steeds meer zin een bepaalde bokker naar midden op zee te verschepen en daar een kolonie voor zichzelf te laten stichten :x

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:36

Qerty schreef:
elnienjo schreef:
Half Nederland ligt in dit seizoen vrijwillig in een tentje op de camping en dan zou het te min zijn voor asielzoekers?

Ik krijg steeds meer zin een bepaalde bokker naar midden op zee te verschepen en daar een kolonie voor zichzelf te laten stichten :x

Zijn vast veel mensen die mee willen om Forumland te stichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:59

_San87_ schreef:
Ja, dat is gewoon weer een dom hersenspinsel.

Naast dat t niet mag, is het ook gewoon gevaarlijk. De Noordzee is geen kalme, vlakke zee en ook heel druk bevaren met vrachtschepen.

Voor anker op de Noordzee is helemaal niet veilig :=.

Je gaat ook niet midden op de Noordzee voor anker liggen :roll:
Ze krijgen ligplaatsen vlak voor de kust aangewezen, waar denk je wat al die vrachtschepen doen die niet in een keer de haven in kunnen. De vluchtelingen kunnen met en een pont heen en weer, ik zie het probleem niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:00

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Naast dat t niet mag, is het ook gewoon gevaarlijk. De Noordzee is geen kalme, vlakke zee en ook heel druk bevaren met vrachtschepen.

Ze krijgen ligplaatsen vlak voor de kust aangewezen, waar denk je wat al die vrachtschepen doen die niet in een keer de haven in kunnen. De vluchtelingen kunnen met en een pont heen en weer, ik zie het probleem niet.

Gewoon ergens een tijdelijk gebouw neerzetten zoals altijd gedaan is kan zeker niet meer. Want ja, stikstof.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 00:45

Loretta schreef:
Mindim schreef:

Gewoon ergens een tijdelijk gebouw neerzetten zoals altijd gedaan is kan zeker niet meer. Want ja, stikstof.

Ik denk eerder dat gemeenten daar gewoon geen zin meer in hebben om het op te lossen en te handhaven. Het brengt een hoop onrust en criminaliteit met zich mee. Daarom stoppen gemeenten er ook mee, ze leggen de bal weer bij de overheid.
Luxueuze cruiseschepen als tijdelijke opvang is dan helemaal zo gek nog niet.
En verder gewoon de grens dicht voor veilige landers, weg er mee.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 04:31

In het verleden dacht ik altijd waarom zijn asielzoekers hier niet welkom?

Maar nu schrik ik ook van de aantallen en hoe Nederland er zelf voor staat.
Ik snap ook niet dat iedereen maar toegelaten wordt.
Overlast gevers gelijk apart zetten en een versnelde procedure?
Maar daar zal wel lastig zijn.

Op een boot ik denk dan gelijk weer aan drama's.
Ze kunnen vaak niet zwemmen en kinderen in de buurt van water.
Overlast gevers en/of geweld.
Zouden ze met ruzies mensen niet zo het water in gooien of ermee dreigen :+

Asielzoekers weten zelf de procedures enz ook wel en hoe ze alles toch kunnen rekken.
Wij hebben (ik woon in een dorp) nu 3 asielzoeker gezinnen in de straat wonen.
Dat is best veel voor een kleine straat.
En zo gaat het nu in meedere straten.

Daar krijg je ook ellende mee.
Ik woon in de sociale huur.
Er zijn ook gezinnen in de straat die bij de voedselbank zitten en er veel slechter erbij zitten.
De asielzoekers kinderen rijden bv ook op nieuwe fietsen.
1 heeft er een trampoline in de tuin enz.
Dat hoor je ook gewoon in de straat.
De ouders praten moeilijk Nederlands of nog niet.
De kinderen zijn wel verstaanbaar.
Geen werk.
Ene gezin heeft een kind al een zwemdiploma (of hij zegt dat hij het heeft dat weet ik niet)
Van andere gezinnen weer niet.
Er is nog een hoop werk aan de winkel.

Bij mijn dochter in de klas zit ook een meisje. (Groep 2 na de zomer)
Geen idee of ze een vader heeft.
Haar moeder werkt wel bezorgd de post.
Oudste zus ook nog best jong neemt vaak de jongste mee naar school.
Had het pas met de juf over boekjes.
De juf had boekjes uitgedeeld en er was boekenmarkt.
Maar mijn dochter haar klasgenoot heeft er weinig aan. Haar moeder leest geen Nederlands en kan haar niet voorlezen.
Dat zijn ook weer van die kleine dingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:15

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Ja houd op hoor, dat is toch niet normaal, en nog steeds onveilig. Je hebt t hier niet over schepen met bemanning dat het klappen van de zweep kent, he. Er moeten mensen gaan wonen die waarschijnlijk nog nooit de zee gezien hebben, slecht kunnen zwemmen, ook voor de kust is er golfslag, veel stroming, en wat denk je van straks met de herfst/winter...

Naast dat het een vorm van gevangenzetten is. Met een pont heen en weer, zie je t voor je :=?

Aangemeerd, ja, prima. Goede tijdelijke oplossing. Voor anker. Nee, gewoon nee.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:19

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:20

Loretta schreef:
Die schepen zijn al daadwerkelijk onderweg naar Nederland.
Er is maar voor eentje een aanlegplaats. Daarom willen ze die anderen in zee laten dobberen.

https://www.ad.nl/politiek/kabinet-onde ... ~a1b094eb/

Beetje jammer weer dat het AD niet de moeite neemt om de naam van de gemeente goed te spellen, dat schip komt in Velsen, niet Velzen :')
Overigens niet in zee, maar gewoon aan de wal in het kanaal. In Velsen-Noord, een heel klein onderdeel van de gemeente Velsen (ik woon zelf aan de andere kant van dat kanaal) waar toch al te weinig voorzieningen (scholen, winkels, zorg) zijn voor het aantal bewoners. Om die reden is er weerstand, op zich heeft niemand daar iets tegen de vluchtelingen zelf. Het idee op zich vind ik prima, op zee zou inderdaad belachelijk zijn, maar op deze manier kunnen ze toch zo'n 1000 (dacht ik) man opvangen zonder dat dat ten koste gaat van het toch al veel te kleine aantal beschikbare (sociale huur)woningen.

Mungbean

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:59

Hoe doen ze dat eigenlijk in Belgie?
Daar nemen ze per 100.000 inwoners zelfs nog meer op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:14

Sizzle schreef:

Gok dat er daar minder issues met doorstroom naar huurwoningen is?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:42

Hebben ze daar niet meer ruimte dan wij?
Geen idee hoe het is qua bevolkingsdichtheid.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:49

In 2020

Nederland 416 per vierkante kilometer
België 384
Duitsland 225
Zwitserland 204
Denemarken 136

Dus Belgie is ook behoorlijk vol.
Maar geen idee hoe het daar wachttijden voor huizen zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:50

In Groningen zitten ze ook op een schip, een soort Rijncruiseschip. Dat kan dus prima. Snap niet waarom men zeurt over op een schip. Meer dan een bed en gedeelde douche en wc hebben ze niet nodig hoor. Ook een tent vind ik echt geen slechte oplossing. Een paar legertenten op een veld en een geimproviseerde douche en toilet en huppa, het is weer rond. Men wil hier daadwerkelijk asiel omdat het nodig is of niet. En dan moet je er wat voor over hebben. Dat wordt ook altijd tegen ons gezegd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:52

Sizzle schreef:

Daar wordt ook geprotesteerd tegen asielzoekers. Antwerpen is inmiddels Antwerpistan geworden. Jammer genoeg moeten dorpjes voor zichzelf vechten IPV dat het hele land massaal in opstand komt tegen de coa's.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 09:57

Ruimte is niet hetzelfde als bewoonbare ruimte. Je kan de azielzoekers immers ook niet gewoon midden in de ardennen dumpen met een tentje.
Belgie is heel klein. Maar gewoon wat gokken heeft niet zo veel zin.
Bokt heeft genoeg leden uit Belgie, dus ik ben wel benieuwd eigenlijk.

Het probleem wat in NL speelt lijkt toch echt vooral het slechte woningenbeleid en dat wordt nu gewoon op vluchtelingen geprojecteert ipv op het al 30 jaar falenende beleid en VVD stemmers.
Als ik lees dat er asielzoekers voorrang krijgen in Zwolle gaan mijn nekharen eveneens omhoog, maar niet vanwege de asielzoekers maar naar de beleidsvoerders. Ik vind het ook verschrikkelijk dat mijn broer al 15 jaar niets beters weet te vinden dan een slecht geisoleerde omgebouwde garage waar je niet eens normaal uit het raam kunt kijken.
Dat probleem had hij al voor dat men massaal op vluchtelingen ging schelden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:02

Snap ik maar ala je meer ruimte hebt kan je ook makkelijker huizen bouwen toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:02

klopt, dat word hier ook meerdere malen aangehaald, dat de vluchtelingen er niets aan kunnen doen.
Maar de Nederlandse bevolking groeit wel al jaren door migranten, niet door geboortes.
En onze overheid speelt daar niet op in met huizen, maar laat wel de toestroom van migranten doorgaan, dus jaar na jaar stapelt het probleem.
Dan hebben ze grond nodig en gaan ze met een zelfde falende beleid de boeren de nek om draaien.
En vervolgens zijn ze verbaasd dat er steeds meer onvrede is onder de bevolking.
En om eerlijk te zijn vind ik ons Nederlanders dan nog steeds braver dan braaf, want een totale opstand was zeker niet gek geweest.
niet tegen de vluchtelingen, nee tegen het falende beleid... op alles, keer op keer

Maar goed wie VVD stemt, ik weet het niet, ik denk mensen die zeer ruim boven modaal zitten en nergens last van hebben.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:09

germie schreef:
In Groningen zitten ze ook op een schip, een soort Rijncruiseschip. Dat kan dus prima. Snap niet waarom men zeurt over op een schip. Meer dan een bed en gedeelde douche en wc hebben ze niet nodig hoor. Ook een tent vind ik echt geen slechte oplossing. Een paar legertenten op een veld en een geimproviseerde douche en toilet en huppa, het is weer rond. Men wil hier daadwerkelijk asiel omdat het nodig is of niet. En dan moet je er wat voor over hebben. Dat wordt ook altijd tegen ons gezegd.

Ik dacht even dat je het over vee had. Maar nee. De “ze” in jouw verhaal zijn mensen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 10:16

germie schreef:

In Urk zaten ze ook op een schip...
Maar dat waren Oekrainers. Geen idee waarom dat met de mensen van buiten de EU niet zou kunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:19

chanicha schreef:
Snap ik maar ala je meer ruimte hebt kan je ook makkelijker huizen bouwen toch?

Nee, zo werkt dat uiteraard niet. Met die logica heeft de Achterhoek ook nog plek.
Zwitserland heeft theoretisch ook veel plek en dat voelt ook zo als je op vakantie bent maar op de Eiger laat zich slecht bouwen :D
Ook hier is er uiteraard protest en zo en de bevolking groeit alleen maar door immigratie, zoals in heel Europa.

Op heel veel plekken mag of kan gewoon niet gebouwd worden en ik geloof ook eigenlijk niet dat er niet genoeg leegstand is maar dat die leegstand al 50 jaar niet goed verdeeld is. Dan komt inderdaad mogenlijk een falend afwijsbeleid erbovenop.

Ik weet nog precies hoe ik begin 2000 lang al die lege flats fietste in Rotterdam Zuid terwijl ik er geeneen kon kopen of huren, heel frustrerend.
Inmiddels is het daar opgeknapt en vol maar vervolgens staan er weer elders hele bedrijfspanden leeg bijv. En dan maar blijven bouwen voor de hoge inkomens ipv budget huur.
Ik stond ook met grote ogen toen een vriendin van mij als student gewoon een eigen woning had in Berlijn terwijl ik als werkende in Amsterdam en Rotterdam van illegale onderhuur en huisjesmelkers afhankelijk was waar je hele huis de hele dag naar wiet stonk vanwege je onderburen en de muizen gewoon ook op 3 hoog naast je bij de gaskachel kwamen zitten.

Ik ben gewoon benieuwd hoe dat in de randstad in Belgie gaat.

Misschien moet ik gewoon eens naar wetenschappelijke analyses zoeken om te begrijpen waarom er een bottleneck ontstaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:28

Ee is hier al een dramatisch tekort aan woningen, nu komen er zóveel mensen bij die ook een woning moeten dus de bestaande bouw kan je wel vergeten.
Nieuwbouw kost een paar jaar dus ik snap niet waarom ze niet veel drastischer ingrijpen en alleen de èchte asielzoeker toelaten want het loopt allemaal helemaal vast.

Popstra

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-22 12:32

Belgie heeft genoeg problemen met mensen van buiten Europa om het even netjes te zeggen in de randsteden rondom Brussel en Antwerpen.
Die zitten net als hier helemaal niet op nog meer te wachten!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:33

Mindim schreef:
_San87_ schreef:

Tsja, dat jij het probleem niet ziet verbaast me niks. Ik zie de problemen wel, net als anderen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:48

Popstra schreef:
Belgie heeft genoeg problemen met mensen van buiten Europa om het even netjes te zeggen in de randsteden rondom Brussel en Antwerpen.
Die zitten net als hier helemaal niet op nog meer te wachten!

Dat was echter niet mijn vraag.
Tegen import zijn is in ieder land wel aan de orde.
Ik vraag het meer specifiek om het verschil in doorstroming. Waarom liggen er in Brussel geen Syriers onder schaduwdoeken?