Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 21:44

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 22:04

c_alsemgeest schreef:
Als drugs gelegaliseerd wordt gaan ze met iets anders beginnen wat wel groot geld op levert.
Het drugs probleem los je er mee op... de criminaliteit niet.
Ze kijken gewoon waar de grootste winstmarge op zit en pakken dat op.
Of het nu drugs is, illegale prostitutie, handel in organen of wapenhandel...
Het maakt ze niet uit wat, alleen wat de grootste marge heeft.

Alles wat je noemt is er nu ook al!
Maar door drugs te legaliseren wordt het beter controleerbaar en het gaat minder opbrengen. Daarbij kun je de tijd en kosten voor de strijd tegen drugshandel gebruiken voor andere zaken. Mensen blijven toch wel drugs gebruiken, of het nu verboden is of niet!
Natuurlijk zit je met cocaïne wel met een productieprobleem maar synthetische drugs worden in Nederland op grote schaal geproduceerd.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:04

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:06

Ik citeer met instemming:
Maarten van Rossum schreef:
Het wordt, kortom, tijd voor een rationeler en humaner drugsbeleid. Dat begint ermee dat we erkennen dat de oplossing niet bestaat. Mensen hebben nu eenmaal de behoefte om zich te bedwelmen. Je kunt wel proberen om het in goede banen te leiden, te reguleren en waar nodig te ontmoedigen.

Legalisering betekent niet hetzelfde als vrijgeven: het is goed dat alcohol en tabak verboden zijn voor minderjarigen, en dat moet voor de nu nog illegale drugs ook gaan gelden. De legalisering van cannabis is een goed begin. Daarmee wordt het THC-gehalte controleerbaar, zoals bij alcohol. XTC, mits zuiver en met een controleerbare dosering, is niet erg riskant en kan dus ook gelegaliseerd worden.

Tegenstanders zeggen dat we dan ruzie krijgen met het buitenland. Wellicht, maar het is goed te bedenken dat we jarenlang zijn voorgelogen dat cannabis niet gelegaliseerd kon worden vanwege internationale verdragen. Nu de Verenigde Staten cannabis gewoon legaliseren blijkt dat dus wel te kunnen.

Natuurlijk zal het kleine Nederland diplomatiek en omzichtig moeten opereren, maar angst voor de reactie van onze buurlanden mag geen excuus zijn door te blijven gaan met slecht beleid. Ook een klein land als Uruguay heeft cannabis gelegaliseerd, terwijl de war on drugs in Latijns-Amerika heel wat heftiger is dan bij ons.

Een ander veelgehoord argument tegen legalisering is dat criminaliteit niet zal verdwijnen, omdat drugscriminelen iets anders gaan doen. Dit is een klassieke denkfout: deze oplossing neemt niet alle problemen weg, dus is het geen oplossing. Natuurlijk zullen sommige drugscriminelen andere misdaden gaan plegen, maar een groot deel niet. Na het einde van de Drooglegging nam de misdaad zichtbaar af. En zelfs al zou de criminaliteit rond wiet en pillen slechts halveren, dan is dat al enorme winst.

Voor harddrugs als heroïne en cocaïne is een legaal scenario vooralsnog niet erg realistisch. Het heeft ook niet de hoogste prioriteit. In een intelligent drugsbeleid is schadelijkheid het belangrijkste criterium.

Alcohol is maatschappelijk de meest ontwrichtende drug, met honderdduizenden probleemdrinkers, honderden verkeersdoden en talloze vechtpartijen per jaar. De meest schadelijke drug is in Nederland tabak, met 20.000 doden per jaar. Het is dus logisch om alle prioriteit van de overheid daar te leggen. Niet door verboden, wel door roken en drinken te ontmoedigen en de verslaafden te helpen

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:08

fransje23 schreef:
c_alsemgeest schreef:
Als drugs gelegaliseerd wordt gaan ze met iets anders beginnen wat wel groot geld op levert.
Het drugs probleem los je er mee op... de criminaliteit niet.
Ze kijken gewoon waar de grootste winstmarge op zit en pakken dat op.
Of het nu drugs is, illegale prostitutie, handel in organen of wapenhandel...
Het maakt ze niet uit wat, alleen wat de grootste marge heeft.

Alles wat je noemt is er nu ook al!
Maar door drugs te legaliseren wordt het beter controleerbaar en het gaat minder opbrengen. Daarbij kun je de tijd en kosten voor de strijd tegen drugshandel gebruiken voor andere zaken. Mensen blijven toch wel drugs gebruiken, of het nu verboden is of niet!
Natuurlijk zit je met cocaïne wel met een productieprobleem maar synthetische drugs worden in Nederland op grote schaal geproduceerd.

Dus...
Je mist mijn punt.
Als je drugs legaliseert, wat nu dus het meest lucratieve is... en daarna na legalisatie dus niet meer.
Stappen ze over op een andere bron van inkomsten.
Een criminele organisatie kan snel wisselen van cashflow, en het maakt niet uit op welke wijze of over wie zijn rug.
Als het geld uit drugs verdwijnt wat nu percentagegewijs het meest op levert met de minste moeite stappen ze naar optie 2.

Het is echt niet zo dat ze drugs nu het "leukste" vinden en dat ze na legalisatie denken...
Hè jammer, nu laat ik mij maar omscholen tot een normaal beroep.
Het gaat om het geld, niet de manier.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 11-07-21 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 23:09

verootjoo schreef:
IMJ schreef:

Dat..

Wat mij betreft heb je vrijwel al je rechten wel opgegeven als jij besluit iemand neer te knallen.
Een simpel celletje zonder privacy en alleen water en brood en kijk maar even hoe je de rest van je leven slijt..

Mwa, er zijn criminelen die slachtoffer zijn van de omstandigheden en hun al dan niet zelf gecreeerde chaos en die niet zien hoe ze daar uit kunnen komen. Veel van zulke (veelal) jongeren knappen echt op van een opleiding, en komen daardoor toch goed terecht in de samenleving.
In tegenstelling tot criminelen met een kronkel in het hoofd.

Het sporten is ook noodzakelijk om opgekropte energie eruit te bewegen, maar is ook soms therapeutisch; en er worden dingen geleerd zoals ‘hoe ga ik om met opgekropte agressie in mijn lijf’ en ipv iemand neer te hoeken of te knallen leren ze daar op andere manieren mee om gaan. Het klinkt simpel als je dit van nature kan of goed geleerd hebt van je ouders, maar als mensen dit niet in hun kindertijd leren en slechte voorbeelden gehad hebben is het echt een kwestie van deze mensen zulke dingen leren om ze te kunnen laten meedoen in de maatschappij.

Wij hebben het hier niet over dezelfde soort criminelen. Ik heb het over degene die een moord pleegt.. niet over jongetjes in chaos..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 00:30

Ik wil zo graag weten hoe het nu met Peter gaat -O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:53

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:55

Volgens de NOS zou dit Delano krijgen, verbaasd me dat ze het kenbaar maken,
Citaat:
'Delano G. zou 150.000 euro krijgen voor aanslag op De Vries'

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 08:56

Ik denk dat voor veel mensen softdrugs een opstapje is voor harddrugs

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:05

rien10 schreef:

Dat is zo'n onzin! Dat riepen oude mensen toen ik jong was maar volkomen achterhaald

https://www.cnnbs.nl/hard-bewijs-dat-wi ... y-drug-is/

Wat mij betreft hoort cocaïne er ook bij hoor, bij het legaliseren, en heroïne, alles.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:09

rien10 schreef:

Dat is inderdaad achterhaald.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:20

Het probleem in Nederland is ook dat er heel veel verschillende delen zich bezig houden met criminaliteit, maar dat er niet per se een duidelijk beleid is. Dat zorgt natuurlijk ervoor dat er veel gepraat moet worden en niet meteen actie ondernomen kan worden.

Verder wordt er ook vaak xtc omgeruild voor cocaïne.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:23

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:29

Hoe weten die familie leden dat hij 150 duizend heeft gehad? Hij zit toch in volledige beperking?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:33

Drugs is wel een hele grote markt dus overstappen naar een andere branche die dan ineens ook lucratief zou gaan worden is niet eenvoudig.
Er moet wel vraag naar iets zijn.
Coke is gewoon heel veel vraag naar, wordt redelijk algemeen gebruikt.

Op de radio zeiden ze dat bronnen hebben gezegd dat Delano 150.000 voor de moordaanslag zou krijgen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:39

En coke wordt niet alleen in NL gebruikt maar over heel Europa. Taghi verhandelt niet alleen naar Nederland, maar hij zit in een heel Europees netwerk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:46

Als coke hier legaal word wil ik een groot hek om Nederland en bij elke weg grenscontrole.
Dan komen er een kaliber drugs toeristen die je hier nog geen uur in Nederland wilt hebben.
Die aanzuigende werken, nee dank je wel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:50

Volgens mij heeft die stakker helemaal niks gekregen, behalve een dik slot op zijn verblijfplaats.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:53

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:56

DuoPenotti schreef:
Als coke hier legaal word wil ik een groot hek om Nederland en bij elke weg grenscontrole.
Dan komen er een kaliber drugs toeristen die je hier nog geen uur in Nederland wilt hebben.
Die aanzuigende werken, nee dank je wel.

Wereldwijd zouden àlle drugs legaal moeten zijn.

Maarten van Rossum schreef:
De redenering dat crimefighters en politici hun burgers tegen gevaarlijke drugs willen beschermen rammelt aan alle kanten. De keuze die de overheid heeft gemaakt tussen legaal en illegaal is volstrekt arbitrair, zoals het cannabis-tabakvoorbeeld aantoont. En als bescherming van de gezondheid het doel is, waarom zijn er dan al honderdduizenden mensen gesneuveld in de war on drugs?

Tabac en alcohol staan in de lijst van gevaarlijkste middelen nog boven cocaïne. Het is dus volkomen onbegrijpelijk waarom ik wel sigaretten en alcohol bij de supermarkt kan kopen en cocaïne niet
https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/ ... arlijkste/

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:59

Zullen we het nu weer over het onderwerp hebben waarom dit topic is geopend. Begin mij nu behoorlijk te irriteren over dat er wordt afgedwaald. Ga een topic over de drugs openen en daarin verder hierover discusiëren.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:00

Zullen we het vanaf nu bij Peter houden!

Edit: iemand is me net voor

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:08

Heeft er toch allemaal mee te maken?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:15

Ik ben benieuwd wanneer er nieuws over Peter komt. Morgen is het een week geleden.
Wat betreft die Delano G, mocht hij zo'n bedrag moeten krijgen, dan is de uitvoering van de moord vrij beroerd. Dan zou je toch verwachten dat het professioneler aangepakt zou zijn