Janneke2 schreef:Citaat:GroenLinks mag dan wilde plannen hebben, linksom of rechtsom , de gewone burger is hier financieel dik de klos , los van het feit dat we straks geen boer meer overhebben in Nederland .
En ook geen benzineslurpende suv voor de trailer.
Met alle respect, kunnen de oogkleppen af...?
We hebben een corona crisis. Die hangt samen met een verlies aan biodiversiteit en een vergelijkbare volgende crisis dreigt ivm bio industrie.
Verder is er een watercrisis, wereldwijd wordt brak water de norm.
En we hebben een voedselcrisis, mede veroorzaakt door het opwarmen van het klimaat, het oprukken van de woestijnen
... en het landbouwbeleid van het cda en consorten.
Ik vind de plannen niet zo zeer "wild", ik vind de toestand in de wereld nogal verwilderd...
Vraagje : wie precies zijn de klos bij het gewraakte beleid?
De rijken die hun paard graag per suv vervoeren...?
Nou, die zijn net zo goed de klos van de verschillende crises - al is het rijke mensen eigen om de gevolgen te kunnen afwentelen.
(= Anderen ervaren meer ellende, maar het treft de rijken heus.)
Jij pikt er weer een klein stukje uit, maar goed. Het zijn niet de rijken , die lijden onder geen enkel verkiezingsprogramma want die houden genoeg over en kunnen de sterkste Tesla gemakkelijk aftikken.
Het gaat om het totaalplaatje en dat ziet er voor de gewone mens financieel zeker niet positief uit, Groen links slaat wat klimaat betreft totaal door. Biomassa vinden/vonden e ook zo'n goede oplossing. Ook een oplossing waarbij niet verder gekeken is dan hun groene neus lang is.
Ik ben zeker voor verandering, maar binnen negen jaar moet het met allerlei ingrepen maar even gebeuren. En dat gaat te snel, te hard, te duur en dat komt op het bordje van de gewone Nederlander met het gewone inkomen. Die Nederlander die met zijn gezin een jaar spaart om twee weken naar Spanje op vakantie te kunnen, die kan straks of met de trein, 4 dagen kwijt en knetterduur, of met het vliegtuig, nog duurder.
Dat er iets moet veranderen en vooral de vervuiler meer laten betalen en duidelijke regels prima. Maar niet ten koste van alles en zeker hoeft Nederland niet elke keer het braafste jongetje in de EU te zijn.
Vervuiling en klimaat stopt niet bij de grens, wanneer dit niet mondiaal aangepakt gaat worden zullen de resultaten tegenvallen. Elk klein beetje helpt maar je bent wereldwijd kleine beetjes nodig en die zijn er niet. Zet daar op in maar probeer niet als een idioot voor de meute uit te lopen ten koste van je eigen bevolking.
En nee, ik vlieg niet meer uit principe(al jaren niet) ik heb nog nooit een suv gehad en probeer mijn voetstap zo klein mogelijk te houden.