De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:44

germie schreef:
Eh, vorige week was er eerst toestemming voor een protest, ineens werd dat beperkt tot 500 mensen en een andere locatie. En met 500 mensen sta je niet sterk als je tegen maatregelen bent. Zeker niet met een media die deze protesten telkens gekleurd laten zien. Dus dat zat er vorige week achter. Daarmee praat ik niets goed, maar het is wel even een stukje informatie wat je lang niet overal gelezen hebt.
Ik sta zeker niet achter rellen en vernielen. En ik zal ook nooit oproepen tot geweld en dat soort dingen.

Grappig dat je BLM erbij haalt, die hadden de week daarvoor nog geprotesteerd. In het Westerpark, met maximaal 500 mensen, op stippen of 1,5m afstand van elkaar. Dat hadden deze protesteerders ook kunnen doen, maar dat wilden ze niet. Maar ondertussen wel klagen over BLM...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 23:58

Karl66 schreef:
germie schreef:
Eh, vorige week was er eerst toestemming voor een protest, ineens werd dat beperkt tot 500 mensen en een andere locatie. En met 500 mensen sta je niet sterk als je tegen maatregelen bent. Zeker niet met een media die deze protesten telkens gekleurd laten zien. Dus dat zat er vorige week achter. Daarmee praat ik niets goed, maar het is wel even een stukje informatie wat je lang niet overal gelezen hebt.
Ik sta zeker niet achter rellen en vernielen. En ik zal ook nooit oproepen tot geweld en dat soort dingen.

Grappig dat je BLM erbij haalt, die hadden de week daarvoor nog geprotesteerd. In het Westerpark, met maximaal 500 mensen, op stippen of 1,5m afstand van elkaar. Dat hadden deze protesteerders ook kunnen doen, maar dat wilden ze niet. Maar ondertussen wel klagen over BLM...

1.5 meter afstand houden is al iets waar deze lui gigantisch moeilijk over doen.

Arabesk

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 00:11

Ja die 1,5 m is echt zo'n beperking van je vrijheid :?

Heerlijk :+. Geen handen schudden, geen drie zoenen en niemand in je aura.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 01:14

Germie jouw berichten komen op mij over als sympathie voor de mensen die de regels aan hun laars lappen. En je zegt vervolgens dat de handhaving vervolgens DE schuldige is. En dat vind ik persoonlijk ziekelijk. Triest. Je maakt excuses voor onescuseerbaar gedrag en verspreidt daarbij grove misinformatie en dat vind ik écht niet kunnen. Het is mijn mening dat je je diep moet schamen daarvoor.
Maar nee dan is het “boehoehoe mensen noemen mij/hen een wappie, ik ben zo zielig”.

Niemand vind de maatregelen leuk. En ja die maatregelen hebben ontzettend klote gevolgen. Maar het is een necessary evil wat Nederland aan zichzelf te danken heeft omdat we verdorie te verwend zijn om éven ons leven wat minder luxe te leven. Om éven je vrijheden wat in te tomen voor het grotere goed: de algehele gezondheid. En ik zeg ‘even’, want ondanks dat 1-2 jaar (en dan niet eens continu een strenge lockdown) ontzéttend lang lijkt, is het op een mensenleven peanuts. En het alternatief is vele malen erger en heftiger.

Sure, ik heb het geluk dat ik niet alleen woon. Dat een bedrijf aan het begin van Corona het tóch aandurfde me aan te nemen. Maar mijn familie woont in het zuiden en die heb ik nauwelijks gezien het afgelopen jaar. Voor mijn vriendengroep geldt hetzelfde. Maar hoe ruk het ook is, deze luxe tijdelijk opgeven zodat het aantal besmettingen, langdurige complicaties en doden beperkt wordt is dat meer dan waard. Zodat de helden in de zorg (welke afdeling dan ook) het nog (enigszins) kunnen bijbenen, fysiek en mentaal, is het meer dan waard.

Sorry voor de uitbarsting, maar ik kan hier zo boos om worden.

(En ja, waar nodig moeten we kunnen puzzelen met economisch belang. Met educatief belang. Maar doen alsof de mensen die na meermaals verbod blijven zitten bij protesten ook maar enigszins voor rede vatbaar en verantwoordelijk zijn vind ik echt onzin)

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:50

IMANDRA schreef:
Germie jouw berichten komen op mij over als sympathie voor de mensen die de regels aan hun laars lappen. En je zegt vervolgens dat de handhaving vervolgens DE schuldige is. En dat vind ik persoonlijk ziekelijk. Triest. Je maakt excuses voor onescuseerbaar gedrag en verspreidt daarbij grove misinformatie en dat vind ik écht niet kunnen. Het is mijn mening dat je je diep moet schamen daarvoor.
Maar nee dan is het “boehoehoe mensen noemen mij/hen een wappie, ik ben zo zielig”.

Niemand vind de maatregelen leuk. En ja die maatregelen hebben ontzettend klote gevolgen. Maar het is een necessary evil wat Nederland aan zichzelf te danken heeft omdat we verdorie te verwend zijn om éven ons leven wat minder luxe te leven. Om éven je vrijheden wat in te tomen voor het grotere goed: de algehele gezondheid. En ik zeg ‘even’, want ondanks dat 1-2 jaar (en dan niet eens continu een strenge lockdown) ontzéttend lang lijkt, is het op een mensenleven peanuts. En het alternatief is vele malen erger en heftiger.

Sure, ik heb het geluk dat ik niet alleen woon. Dat een bedrijf aan het begin van Corona het tóch aandurfde me aan te nemen. Maar mijn familie woont in het zuiden en die heb ik nauwelijks gezien het afgelopen jaar. Voor mijn vriendengroep geldt hetzelfde. Maar hoe ruk het ook is, deze luxe tijdelijk opgeven zodat het aantal besmettingen, langdurige complicaties en doden beperkt wordt is dat meer dan waard. Zodat de helden in de zorg (welke afdeling dan ook) het nog (enigszins) kunnen bijbenen, fysiek en mentaal, is het meer dan waard.

Sorry voor de uitbarsting, maar ik kan hier zo boos om worden.

(En ja, waar nodig moeten we kunnen puzzelen met economisch belang. Met educatief belang. Maar doen alsof de mensen die na meermaals verbod blijven zitten bij protesten ook maar enigszins voor rede vatbaar en verantwoordelijk zijn vind ik echt onzin)

Hear hear! Je haalt me de woorden uit de mond!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:02

Sorry, maar dit is dus een compleet foute interpretatie. Laat dat duidelijk zijn.
Ik reageerde vooral op scheldwoorden die onterecht gebruikt worden in mijn ogen. En dat blijf ik vinden. Daarmee sta ik zeker niet achter rellen en vernielen. Punt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:17

germie schreef:
Sorry, maar dit is dus een compleet foute interpretatie. Laat dat duidelijk zijn.
Ik reageerde vooral op scheldwoorden die onterecht gebruikt worden in mijn ogen. En dat blijf ik vinden. Daarmee sta ik zeker niet achter rellen en vernielen. Punt.

Foute interpretatie ja?

"wederom gewoon vredige protesten die door politie omgezet zijn tot rellen"
"een blm protest door mag gaan en tegen maatregelen de protesten telkens geminimaliseerd worden"

Dit is gewoon níét waar en je doet alsof alle demonstranten zulke heilige boontjes zijn. Of in ieder geval, dat het niet de schuld is van de demonstranten is dat het uit de hand loopt maar van de politie. Want dat zeg je. Letterlijk. En je doet alsof de huidige demonstranten zo zielig zijn want een BLM protest mocht wel doorgaan, terwijl je totaal geen rekening houdt met hoe die protesten de laatste tijd zijn gegaan en wat de verschillen zijn.

Maar nee dat is vóórál op scheldwoorden reageren. Sure.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:24

germie schreef:
Ik weet de namen ook niet eens. Dus misschien heb ik het dan gewoon niet eens goed genoeg gevolgd.

Misschien kun je dan beter eerst inlezen of informatie vragen in plaats van gelijk op de barricades springen om de 'demonstranten' te verdedigen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:30

IMANDRA schreef:
germie schreef:
Sorry, maar dit is dus En je doet alsof de huidige demonstranten zo zielig zijn want een BLM protest mocht wel doorgaan, terwijl je totaal geen rekening houdt met hoe die protesten de laatste tijd zijn gegaan en wat de verschillen zijn.

Maar nee dat is vóórál op scheldwoorden reageren. Sure.

De mensen van BLM zijn ook veel beter op de hoogte van de regels omtrent demonstreren. Veel van de anti virus demonstranten hebben echt geen enkel idee. Ik vraag me af of hun organisaties wel op de hoogte zijn van hoe een demonstratie werkt. Maar het lijkt erop dat die ook geen idee hebben in hun communicatie met de gemeente en de politie. Voeg er dan nog wat anti overheids sentimenten aan toe en je krijgt een sfeertje van "zie je wel wij worden achtergesteld" i ieder geval bij hun achterban. Of hun organisatoren op de hoogte zijn of dat ze dit bewust zo uitspelen zou ik niet weten. Al heb ik wel het idee dat een man als Willem Engel heel goed weet hoe ver hij kan gaan met zijn "opruiing" In iedergeval zijn het de mensen met 0,0 kennis die zich voor het karretje laten spannen.

Dan doet de Nederlandse tak van BLM het allemaal toch een heel stuk beschaafder. Over de Amerikaanse BLM wil ik me stil houden daar was het in het verleden ook een en al rellen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:55

Van WE denk ik dat hij het heel goed weet. Die andere man van het koffie drinken vraag ik me af of hij dat beseft.
Een groot deel van de aanhang heeft geen idee. Bij BLM ook niet trouwens denk ik.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:36

Nou is het wel genoeg tegen Germie mensen kom op. Ze heeft haar woorden nu al een aantal keren genuanceerd.
Ze heeft overigens echt wel een punt vind ik. Ik zie ook dat de media demonstraties van BLM meer ruimte geeft. Demonstranten tegen de maatregelen en ook bijv demonstraties van gele hesjes worden vaak gelijk vanaf begin al hard aangepakt.
En dan heb ik het nu even niet over de avondklokrellen, maar de demonstraties uit de afgelopen 2 jaren ( gele hesjes demonstreren al langer).
Het lijkt er in mijn ogen soms echt wel op dat je voor sommige onderwerpen wel gehoord mag worden ( BLM) en bij andere onderwerpen veel minder. BLM lijkt een onderwerp dat je in NL wel moet steunen. Enig tegengeluid en je wordt weggezet als racist. Enig tegengeluid bij de RIVM regels en je bent een wappie. Volg je teveel dan ben je een ezel of een schaap. Ik vind dat een hele nare en enge ontwikkeling in NL.
Hier op bokt gebeurt het ook. Als je een andere mening hebt dan het merendeel in een topic, dan wordt je zo ongeveer aan de schandpaal genageld en blijven mensen je op je woorden aanvallen. Dat gebeurt ook in dit topic.
Het onderscheid tussen welke demonstratie wel ok is en welke niet, is raar en er zou geen onderscheid mogen zijn in mijn ogen. Los van het feit dan sommige mensen demonstraties ook aan lijken te grijpen om los te gaan in fysieke vorm, zoals bij de avondklokrellen nu, krijgen virusdemonstranten minder ruimte om voor hun mening op te komen.
Tussen die demonstranten zitten echt heel veel mensen met een hele legitieme reden om te demonstreren.
En begrijp me niet verkeerd: ik volg braaf alle regels op, rel niet, ben geen wappie/ezel/ schaap en demonstreer ook niet, maar ik stel me wel vragen bij de maatregelen en de zwaarte/ het effect hiervan op onze maatschappij. Ik weet de oplossing ook niet, maar ik lijd niet onder de maatregelen. Heel veel anderen wel. Ik vind dat de demonstraties hierover net zoveel recht hebben om gehouden te mogen worden, als BLM of wat dan ook.
Demonstraties! Geen rellen!
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 01-02-21 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:46

Niemand heeft problemen met demonstraties , mits men zich aan de vooraf aangekondigde maatregelen houd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:54

Ikkedus, kun je dat illustreren met voorbeelden?
Want ik heb het idee dat corona-demonstraties, mits volgens de dan geldende maatregelen juist meer ruimte krijgen.
Afgelopen zondag was demonstratie op het museumplein verboden, ze hebben er toch 4 uur gedemonstreert voor er actie op was. Dat vind ik vrij coulant....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:09

Vannacht is de woning van onze premier ( belgie ) beklad met hakenkruisen ... :x
Als winkels kapotslagen en agenten aanvallen niet meer lukt, gaan ze maar die kant op ? _-:(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:11

Er zijn wel demos. In Amsterdam op andere locaties in de stad dan het Museumplein waar wel toestemming voor gegeven word. Er worden dan stippen geplaatst waar mensen op moeten blijven om afstand te houden. Mogen maar 500 mensen komen. Deze verlopen vreedzaam heeft Halsema verteld.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:21

ikkedus schreef:
Nou is het wel genoeg tegen Germie mensen kom op. Ze heeft haar woorden nu al een aantal keren genuanceerd.
Ze heeft overigens echt wel een punt vind ik. Ik zie ook dat de media demonstraties van BLM meer ruimte geeft. Demonstranten tegen de maatregelen en ook bijv demonstraties van gele hesjes worden vaak gelijk vanaf begin al hard aangepakt.
En dan heb ik het nu even niet over de avondklokrellen, maar de demonstraties uit de afgelopen 2 jaren ( gele hesjes demonstreren al langer).
Het lijkt er in mijn ogen soms echt wel op dat je voor sommige onderwerpen wel gehoord mag worden ( BLM) en bij andere onderwerpen veel minder. BLM lijkt een onderwerp dat je in NL wel moet steunen. Enig tegengeluid en je wordt weggezet als racist. Enig tegengeluid bij de RIVM regels en je bent een wappie. Volg je teveel dan ben je een ezel of een schaap. Ik vind dat een hele nare en enge ontwikkeling in NL.
Hier op bokt gebeurt het ook. Als je een andere mening hebt dan het merendeel in een topic, dan wordt je zo ongeveer aan de schandpaal genageld en blijven mensen je op je woorden aanvallen. Dat gebeurt ook in dit topic.
Het onderscheid tussen welke demonstratie wel ok is en welke niet, is raar en er zou geen onderscheid mogen zijn in mijn ogen. Los van het feit dan sommige mensen demonstraties ook aan lijken te grijpen om los te gaan in fysieke vorm, zoals bij de avondklokrellen nu, krijgen virusdemonstranten minder ruimte om voor hun mening op te komen.
Tussen die demonstranten zitten echt heel veel mensen met een hele legitieme reden om te demonstreren.
En begrijp me niet verkeerd: ik volg braaf alle regels op, rel niet, ben geen wappie/ezel/ schaap en demonstreer ook niet, maar ik stel me wel vragen bij de maatregelen en de zwaarte/ het effect hiervan op onze maatschappij. Ik weet de oplossing ook niet, maar ik lijd niet onder de maatregelen. Heel veel anderen wel. Ik vind dat de demonstraties hierover net zoveel recht hebben om gehouden te mogen worden, als BLM of wat dan ook.
Demonstraties! Geen rellen!

Precies. En ook voor komend weekend wordt er weer netjes gemeld dat er koffie gedronken gaat worden, maar absoluut geen rellen.
Dit vind ik nu online, en daarin staat absoluut niets over rellen of wat dan ook.
Citaat:
Koffie weekend 3 zit erop.
Gelukkig is alles redelijk rustig verlopen. Op naar week 4.
Om er alles aan te doen om aankomend weekend koffie te kunnen drinken in vrede het volgende:
Zondag 7 februari word het veld van het Museumplein versiert met honderden bossen tulpen en honderden knuffels. Ook uit de donatie pot vredesduif ballonnen. Bloemen en/of knuffels kunt u uiteraard ook zelf meenemen. Ook hartjes ballonnen zijn welkom. Tot slot zullen er houdbare koffie bekers met de tekst: “ik drink koffie voor vrijheid” uitgedeeld worden. Het opdrijven door de politie start vaak rond 15.00u. Laat dit dan ook het tijdstip zijn dat alle koffiedrinkers het veld verlaten. Een geweldloos statement zet je ook in een uur neer. Vertrek tijdig, laat je niet uit de tent lokken! Er bereiken mij hier op FB ook vele berichten dat ook andere personen in andere steden willen gaan koffie drinken. We leven in een vrij land en koffie drinken is overal toegestaan. Het oproepen “kom koffie drinken” is opruien en dat doe ik/we dan ook niet!
Ook zondag 7 februari 2021 drinkt Nederland weer koffie.
Koffie drinken zonder geweld!
En voor de mensen die twijfelen, kies een monument uit, leg een knuffel of bloemen en klaar. Nog steeds twijfels? Blijf thuis en support
Opgeven is geen optie!

Ik lees hier gewoon een nette oproep om een stem te laten horen zonder geweld.
En ook de demonstraties op het museumplein staan los van het rellen tegen de avondklok. Want daar tegen demonstreren had zeker ook vreedzaam gekund en de boel slopen heeft niets meer met demonstreren te maken. Ook hakenkruizen tekenen e.d. is natuurlijk niet nodig.

In het buitenland zijn ook demonstraties tegen maatregelen en dat gaat er soms heel anders aan toe. Ik zag net ook nog ergens een filmpje dat de politie zelf meegelopen heeft, vooraan. Zo kan het dus ook. En dan gaat het om meer mensen dan die 500.

Ik ben dus ook geen schaap, wappie, hersenloze, of wat dan ook. Maar ik vind wel dat je rustig kunt spreken dat er nu een verdeeldheid gecreëerd wordt die niet nodig is. En het gebruiken van scheldwoorden is dus totaal niet nodig.
Ook daarin sta ik zeker niet alleen, neem de moeite om deze opinie ook even te lezen, van de msm:
https://www.ad.nl/werk/laten-we-stoppen ... ~a37b2104/

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:23

Germie zit al jaren onder m'n foeiknop en ik geloof dat ik dat maar zo houd :+

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:30

germie, jouw reacties komen op mij een beetje over als 'FvD propaganda'.
Alle anti-corona acties/ demonstraties die uit de hand lopen (en corona zelf?) wat bagatelliseren en vooral roepen dat het niet aan hen ligt als het uit de hand loopt, vind ik.
Laatst bijgewerkt door Ann op 01-02-21 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:34

Arabesk schreef:
Germie zit al jaren onder m'n foeiknop en ik geloof dat ik dat maar zo houd :+

Hier nog een :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:34

En dat schrijf ik wederom nergens, ik schrijf nergens dat het niet uit de hand gelopen is, maar het zijn niet altijd de demonstranten zelf in mijn ogen. Er zijn gewoon mensen die zoiets aangrijpen om te rellen en daarmee wordt dan meteen iedereen die ergens was in een negatief daglicht gezet, terwijl velen er helemaal niets mee te maken hebben. Wederom wordt er dus gelezen wat men wil lezen. Wel bijzonder. Want ik schrijf nergens propaganda, maar ik heb een stuk opgezocht waarin juist niet tot geweld wordt opgeroepen. Maar dat wordt door een ander hier niet neergezet. Dus heb ik het gedaan, en daar staat geen mening verder in, maar alleen maar dat er geen oproep tot geweld o.i.d. in staat. Er staat zelfs 'in vrede' bij. Verder staat er ook nergens wat ik er mee doe. Ik doe er namelijk niets mee en ook niet aan mee. Ik ben niet bij demonstraties. Ik ben zelf dus ook tegen geweld en rellen.
Maar ik merk dat je hier op bokt dus ook niet gewoon neutraal de andere kant mag benoemen, dan krijg je zelfs al een stempeltje.
Maar ik blijf er bij dat er gewoon gescholden mag worden en dat er verdeeldheid gezaaid mag worden. En dat is natuurlijk erg raar. En dat kun je raar vinden zonder dat je zelf in een kamp staat, want ik sta zelf nergens in, want ik doe niet mee aan demonstraties en ZEKER NIET aan geweld en rellen, de mensen die daar op uit zijn mag je zeker straffen.
Dus ik ben geen wappie, hersenloze, schaap of propaganda-volger. Ik meld alleen maar wat ik lees of zie als ik op zoek ga naar de andere kant. En uit de oproep die ik zojuist tegenkwam kan ik alleen maar een afschuw van geweld halen. En ik verafschuw ook geweld.
Laatst bijgewerkt door germie op 01-02-21 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:37

Ik vind het gewoon een bord voor je kop hebben. Als je weet dat het niet mag, doe je het gewoon niet. Dat noemen we fatsoen.
En het mag niet, omdat het uitmondt in rellen. Dan kun je zeggen "ja, maar dat is niet onze intentie, dus niet onze schuld, dus we gaan gewoon door en die rellen, tja, daar kunnen wij niks aan doen. Wij drinken gewoon koffie *haalt schouders op*"
of je pakt je verantwoordelijkheid en accepteert dat het uitmondt in rellen en gaat in gesprek met de veiligheidsregio als je per sé iets wilt en kijkt hoe je dat kan voorkomen. Laf stel met een bord voor de kop, dat is het en niks anders.
Als je dan wilt demonstreren, dan demonstreer.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:40

Jij vindt 'politie veroorzaakt rellen' geen propaganda? En sorry maar jij klinkt alles behalve neutraal. Is niet erg, je mag ook je mening delen, maar neutraal ben je allesbehalve. Edit: en een afwijkende mening krijgt nu eenmaal weerstand. Daar is niks 'bokt verdeeldheid en oneerlijkheid' aan.

Daarnaast, je kan wel roepen dat je geen geweld wil als organisatie, maar als er toch telkens opstootjes zijn geweest en men moedwillig verboden en andere regels negeert? Waar denk je dan dat het toestaan/niet toestaan van demonstraties op wordt gebaseerd? Denk je nu echt dat men die anti-maatregelen demonstranten op hun mooie blauwe ogen geloofd als ze zeggen 'nee nee we willen vreedzaam demonstreren'?

Laat ze eerst maar eens beginnen om netjes de regels en aanwijzingen van gemeente en politie op te volgen. Dus NIET naar het malieveld als dat wordt verboden, maar netjes naar het Westerpark. Laat zien dat dat overall zonder (al te veel) opstootjes kan verlopen. Dan krijg je als groep ook meer ruimte van de overheid/gemeente en mag het later misschien wél weer op het malieveld. Net als bij BLM, de laatste demonstraties daarvan die ik heb meegekregen, hield iedereen zich netjes aan het aantal mensen wat mócht komen én aan de 1,5m afstand. Dus ja, ook met minder mensen kan je prima je punt overbrengen. Bovendien, als ze een keer netjes luisteren, kan het ook over de inhoud gaan en niet over 'kijk ze luisteren weer eens niet'.

Eens met secricible.
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 01-02-21 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:41

Helemaal met secricible en Imandra eens!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:46

Overal op de wereld waar dit virus is worden dezelfde maatregelen genomen, wat denken die mensen te bereiken met demonstreren of God forbid rellen?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:59

Zo kun je het ook lezen, maar ik zie het ook als een vriendelijke toegestane manier om toch een mening te laten horen, waarbij je juist geen geweld wilt. Koffie drinken is dan eigenlijk best goed gevonden. Er staat nergens dat ze oproepen om regels te overtreden of onfatsoenlijk te worden. Dus zo kun je het ook zien. En nee, daarmee praat ik dus niets goed, maar ik wil wel duidelijk maken dat je dus ook het positieve kunt lezen i.p.v. direct het negatieve. Want dat lijkt hier de norm te zijn. Je moet tegen protesten tegen maatregelen zijn.
Ik ben niet voor en niet tegen, sta er neutraal in, maar wil zeker niet geassocieerd worden met scheldwoorden.

Maar nu lijkt het of je alleen maar tegen protesteren tegen maatregelen mag zijn, en dat het als je het wel doet, het maar in kleine groepjes moet doen.
Er zijn zeker praktische vragen die niet direct te beantwoorden zijn. Maar. Hoe ga je om met een aangemeld protest op het museumplein wat ineens verplaatst wordt en qua aantal mensen beperkt wordt? En een alternatief voor wel de aangemelde hoeveelheid mensen wordt niet geboden? Had je dan meerdere locaties moeten aanwijzen? Misschien wel. Mensen bij de ingang wijzen op de extra locaties? Je kunt wel heel snel stellen dan moeten ze maar niet komen, maar vergeet niet dat als jij iets aanvraagt voor 5000 man en je krijgt eerst toestemming en 1 of 2 dagen voor de geplande datum kan het ineens niet meer, dan maak je natuurlijk ook geen vrienden.
Kun je dan een goed alternatief bieden? Want 500 mensen op een andere locatie bleek geen alternatief en haalde de woede van sommigen op de hals. Is de woede terecht? Als jij ineens een andere trouwlocatie toegewezen krijgt, dan ben je ook niet blij. Niet te vergelijken situatie? Misschien niet. Je vraagt iets aan, krijgt en ja, en later toch ineens een nee. Daar zal je als aanvrager natuurlijk nooit blij mee zijn. Hoe het verder gegaan is weet ik niet, ik vraag me wel af of het een voldongen feit was of dat er nog enig overleg mogelijk was. Natuurlijk mag je als burgemeester je angsten voor het uit de hand lopen uitspreken.
Bij sommige protesten is het wel degelijk de hoeveelheid die de kracht bepaalt. 200 mensen, dan schrijven velen 'zielige mensen' en gaan over tot de orde van de dag. Dat is dus zeker ook een punt om eens over na te denken.

Nee, ik heb ook geen oplossing om meteen het geheel vriendelijk te laten verlopen en ben wel blij dat ik geen burgemeester ben. Maar eigenlijk zou een open discussie over wat er beter kant misschien best eens door het gewone volk gevoerd mogen worden en wie weet komt er dan wel een hele mooie oplossing uit die ooit nog gebruikt kan worden.
Je wilt een grote groep mensen de kans geven een mening te laten horen, maar je wilt geen rellen. Dat is dan toch eigenlijk het doel van het alles? En eigenlijk staat dat los van de reden waarom iemand wil protesteren.

En de avondklokrellen in o.a. Urk waren echt geen protesten meer, dat waren gewoon mensen die van mij dus ook aangepakt mogen worden.