Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:05

Dat is de mening van de niet geheel onbevooroordeelde heer Bosma zelf. Geen feit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:05

PVV zal ook eens niet op de man spelen :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:09

Askja schreef:
Dat is de mening van de niet geheel onbevooroordeelde heer Bosma zelf. Geen feit.

Natuurlijk is dat een feit.
De NPO is een grote D66 propagandamachine met kritiekloze programma's over D66.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:12

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik vond het antwoord van Wilders in het begin: ik wil Zwarte Piet als minister, wel weer veelzeggend. Die wil echt niet in een coalitie, hij zet zichzelf altijd buitenspel met dit soort opmerkingen. Die wil nooit regeren en laat zich buitensluiten door dit soort stomme opmerkingen.

Gisteren in Trouw een interview gelezen met Sigrid Kaag over onder andere gelovig zijn in D66.

Daarin maakte ze de opmerking dat haar partij de ppv uitsluit op basis van de standpunten.

Verder heeft Wilders zelf Rutte letterlijk en figuurlijk laten vallen.

Dus bij onveranderd gedrag zit er geen coalitie in.

.... op basis van dit soort gedrag zou ik ervoor pleiten deze meneer gewoon niet meer uit te nodigen.
Er zijn zat interessante nieuwe partijen "en dit gezeur weten we nu wel". (Geen debat mogelijk.)

Hier ben ik het dan weer totaal niet mee eens. De PVV is de tweede partij van Nederland en vertegenwoordigt aldus een aanzienlijke groep kiezers. Door Wilders onder het mom van 'Dit gezeur kennen we nu wel' buiten de debatten te houden ten gunste van een paar splinterpartijtjes worden PVV-stemmers gesterkt in het gevoel niet serieus genomen te worden.
Daarbij kan de kiezer/kijker zelf wel uitmaken wat hij/zij van de opmerkingen van Wilders vindt.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:12

elnienjo schreef:
Askja schreef:

Dat is geen feit, dat is jouw mening. Klein verschil.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:18

Iemand hier die ook Kiespijn kijkt (inmiddels twee keer te zien geweest)? Echt hilarisch hoe daarin het verschil tussen links en rechts wordt uitgespeeld. Ja, ook NPO Elnienjo, maar links en rechts worden beide even hard op de hak genomen, ook het door jou zo gehate D66. En rechts won, alweer :o

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:25

elnienjo schreef:
Askja schreef:

Bron van je feitjes?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:13

elnienjo schreef:
Askja schreef:

Helaas, je laat je meeslepen door je onderbuikgevoelens. Geen feit maar jouw mening, een niet onbelangrijk verschil in dit soort discussies, maar wel eens lastig te accepteren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:18

Loretta schreef:
Shaggy09 schreef:
Ik heb ook gekeken. Vond Rutte toch wel door de mand vallen hier als ik heel eerlijk ben..

Hopelijk komt het terug te zien in de peiling

Denk het niet. Zo'n debat wordt relatief gezien door weinig mensen bekeken, een stukje uit zo'n debat zal weinig invloed hebben op het stemgedrag van de kiezer. Ook omdat men op dit moment nog wel meer aan het hoofd heeft dan politici die elkaar vliegen af vangen.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:20

Citaat:
Citaat:

Gisteren in Trouw een interview gelezen met Sigrid Kaag over onder andere gelovig zijn in D66.

Daarin maakte ze de opmerking dat haar partij de ppv uitsluit op basis van de standpunten.

Verder heeft Wilders zelf Rutte letterlijk en figuurlijk laten vallen.

Dus bij onveranderd gedrag zit er geen coalitie in.

.... op basis van dit soort gedrag zou ik ervoor pleiten deze meneer gewoon niet meer uit te nodigen.
Er zijn zat interessante nieuwe partijen "en dit gezeur weten we nu wel". (Geen debat mogelijk.)

Hier ben ik het dan weer totaal niet mee eens. De PVV is de tweede partij van Nederland en vertegenwoordigt aldus een aanzienlijke groep kiezers. Door Wilders onder het mom van 'Dit gezeur kennen we nu wel' buiten de debatten te houden ten gunste van een paar splinterpartijtjes worden PVV-stemmers gesterkt in het gevoel niet serieus genomen te worden.
Daarbij kan de kiezer/kijker zelf wel uitmaken wat hij/zij van de opmerkingen van Wilders vindt.

Daar zit iets in.
Maar een serieus gesprek met een aantal nieuwelingen op de kieslijst
(... net niet hetzelfde als 'splinterpartij'...)
geeft hoogstwaarschijnlijk een zinvoller debat dan 'laten we Calimero gevoelens voorkomen en dus GW toestaan te zorgen dat er nauwelijks gesprek mogelijk is'.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:26

Ik denk dat mensen die op Geert Wilders stemmen zich moeten afvragen hoe lang ze nog oppositie willen voeren. Meeregeren heeft hij blijkbaar geen zin in gezien het verleden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:29

bigone schreef:
Ik denk dat mensen die op Geert Wilders stemmen zich moeten afvragen hoe lang ze nog oppositie willen voeren. Meeregeren heeft hij blijkbaar geen zin in gezien het verleden.

Dat vind ik niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat die partij groot blijft en liever nog groter wordt!
Het is belangrijk dat iemand mijn gevoel van onbehagen over de veranderde maatschappij in debatten kan vertegenwoordigen.
Het is niet of dat partijen die meeregeren nu zoveel positiefs voor elkaar krijgen tenslotte. Het blijft polderen in Nederland.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 19:58

bigone schreef:

Omdat hij zijn steun niet wilde geven aan 14 miljard aan bezuinigingen en de koopkracht van de AOWers flink zou afnemen heeft hij geen zin om te regeren?

Wellicht wilde hij dat de mensen niet aandoen met zijn instemming.

Andere partijen zouden eens moeten kijken waarom PVV en FVD zoveel kiezers trekken. Hoewel de FVD nu even wat minder aanhang lijkt te hebben.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:15

robert45 schreef:
Omdat hij zijn steun niet wilde geven aan 14 miljard aan bezuinigingen en de koopkracht van de AOWers flink zou afnemen heeft hij geen zin om te regeren?

Hmmm, de meeste rechtse partijen zien doorgaans geen been in dit soort dingen.

Wua stemgedrag is de ex-vvd'er Eilders gewoon rechts.
En op het moment dat Rutte dit graag wilde, zei Wilders opeens 'nee'.
(Ik heb geen traan gelaten om de val van het kabinet, maar Rutte was flink nijdig.)

Uiteraard zou GW kunnen proberen om die blunder goed te maken, maar dat doet hij al jaren niet. ('Ik wil zwarte Piet als minister' - ja kom zeg. Je mag het zeggen, maar je maakt het erger voor jezelf ipv je blunder goed te maken....)

Citaat:
Andere partijen zouden eens moeten kijken waarom PVV en FVD zoveel kiezers trekken. Hoewel de FVD nu even wat minder aanhang lijkt te hebben.

Dat kan.
De SP is bijvoorbeeld erg ijverig in achterstandswijken. Met politieke scholing van bewoners, opkomen voor hun belangen, en dat zet zoden aan de dijk.
(Dat zijn de mensen die het kwetsbaarst zijn voor de leugens van GW, want hij belooft veel, bijvoorbeeld 'pensioen met 65 is heilig'.
De stembus was nog geen kwartier dicht,
de onderhandelingen waren nog niet gestart (want geen uitslag)
en 'hoepla' een heilige belote overboord.

Afgezien van zijn laten we zeggen omstreden ideeën :
ik heb bezwaar tegen dit soort mensen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:42

robert45 schreef:
bigone schreef:

FVD trekt en heeft helemaal niet veel kiezers, sterker nog de FVD is al een hele periode aan het imploderen. Zelfs FVD-leden en niet te vergeten Theo Hiddema zijn uit de partij gestapt. - Niet voor niets.

Geert Wilders kan zoals je gisteren zag in het debat niet fatsoenlijk met andere mensen, in dit geval collega's omgaan. Hij kan niet gewoon debatteren hij moet altijd het op iemand persoonlijk gooien. Op de man spelen. Ongeacht wat zijn standpunten en visie is is het onmogelijk om met zo'n figuur samen te werken, of dat je nou van links of rechts komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:37

Zwarte piet als minister is de grootste grap van de campagne tot nu toe. Hoe ziet hij het voor zich? Hijzelf naast de koning op het bordes en naast de koning een minister uitgedost in blackface om vervolgens met die foto Nederland voor de hele wereld te kijk te zetten?

Wat een idioot plan. Daarmee zou je zoveel schade aanrichten. Het is gewoon te zot om er over na te denken.

Politiek is tegenwoordig een poppenkast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:42

Nou, bondscoach verwisselen is ook wel een dingetje.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:50

robert45 schreef:
bigone schreef:

Tja, als je denkt dat regeren, of in het geval van Wilders gedogen, betekent dat je alleen maar cadeautjes mag uitdelen, dan krijg je dit soort rare ideeën. Maar regeren en gedogen betekent verantwoordelijkheid nemen. En dat was nou net wat Wilders niet wilde doen, verantwoordelijkheid nemen. Wilders en zijn aanhang kome nooit verder dan vertellen wat ze niet willen. Op het moment dat ze met ideeën moeten komen hoe ze het dan wel willen doen, dan geven ze niet thuis.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:52

bigone schreef:

Vind je? Misschien is het omdat ik echt niks met voetbal heb, maar ik kan daar echt niet over vallen. Vind dat echt totaal het minst spannende dat er gezegd is tijdens het debat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:52

Citaat:
Tja, als je denkt dat regeren, of in het geval van Wilders gedogen, betekent dat je alleen maar cadeautjes mag uitdelen, dan krijg je dit soort rare ideeën. Maar regeren en gedogen betekent verantwoordelijkheid nemen. En dat was nou net wat Wilders niet wilde doen, verantwoordelijkheid nemen. Wilders en zijn aanhang kome nooit verder dan vertellen wat ze niet willen. Op het moment dat ze met ideeën moeten komen hoe ze het dan wel willen doen, dan geven ze niet thuis.
... en om die reden lijkt het mij zo stom nog niet om GW niet uit te nodigen in een programma waar het de bedoeling is dat er serieus over politiek gepraat wordt.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 01-03-21 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:53

Berdien schreef:
bigone schreef:

Vind je? Misschien is het omdat ik echt niks met voetbal heb, maar ik kan daar echt niet over vallen. Vind dat echt totaal het minst spannende dat er gezegd is tijdens het debat.

Was als geintje bedoeld.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 21:55

Janneke2 schreef:
Dat kan.
De SP is bijvoorbeeld erg ijverig in achterstandswijken. Met politieke scholing van bewoners, opkomen voor hun belangen, en dat zet zoden aan de dijk.

Dat is ook de reden dat ik in het verleden heel vaak SP gestemd heb. Dit keer overweeg ik op VOLT te stemmen omdat ik het Europese verhaal ook wel belangrijk vindt. Ik vind de SP daarin veel te euro skeptisch.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:07

Loretta schreef:
Janneke2 schreef:
Dat kan.

Dat is ook de reden dat ik in het verleden heel vaak SP gestemd heb. Dit keer overweeg ik op VOLT te stemmen omdat ik het Europese verhaal ook wel belangrijk vindt. Ik vind de SP daarin veel te euro skeptisch.

Ik ben links maar kan me in alle linkse partijen niet meer vinden, vooral niet omdat ik op een partij wil stemmen en ze nu bij voorbaat al gezegd hebben samen te werken , ik sta totaal niet achter de standpunten van sommigen . Dus nu Volt gelezen, wat ze willen en daar herken ik wel veel in. EU komen we toch niet meer vanaf dus dan kun je zoiets beter van binnenuit proberen te veranderen. Kan alleen nog niet vinden hoe ze dat allemaal willen financieren maar dat er grote bezuinigingen en een einde aan de verspilling van tijd en geld binnen het EU parlement moet komen, helemaal voor.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:09

Loretta schreef:
Zwarte piet als minister is de grootste grap van de campagne tot nu toe. Hoe ziet hij het voor zich? Hijzelf naast de koning op het bordes en naast de koning een minister uitgedost in blackface om vervolgens met die foto Nederland voor de hele wereld te kijk te zetten?

Wat een idioot plan. Daarmee zou je zoveel schade aanrichten. Het is gewoon te zot om er over na te denken.

Hij zei dat letterlijk: Zwarte Piet als Minister op het bordes naast de koning.
Ik vond de reactie van Kaag heel goed. Hij wil niet regeren, alleen maar onrust stoken en haat zaaien.
Ik ben daarom blij, dat partijen hem uitsluiten.
Ik stem niet op een partij die wil samenwerken met PVV of FvD.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:20

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Hij zei dat letterlijk: Zwarte Piet als Minister op het bordes naast de koning.
Ik vond de reactie van Kaag heel goed. Hij wil niet regeren, alleen maar onrust stoken en haat zaaien.
Ik ben daarom blij, dat partijen hem uitsluiten.
Ik stem niet op een partij die wil samenwerken met PVV of FvD.

Om eerlijk te zijn vind ik dat hij een karikatuur van de politiek maakt. Deze opmerking was alleen maar bedoeld om te shockeren en mensen tegen de schenen te schoppen. Ik vind Zwarte Piet zo of zo niet de moeite waard om politiek over te bedrijven. Er zijn wel belangrijkere zaken. Maar dit is gewoon kinderachtig gedrag van Wilders. Baudet is ook continu bezig met klieren. Soms vraag ik me bij baudet weleens af of hij vroeger op school de grootste pestkop is geweest. Maar het leidt wel vreselijk af van de serieuze zaken in de politiek.