Nikki heet tegenwoordig naar het liedje "Oh zo snel" (een koersnaam voor een draver of volbloed)
...Nikki is in de nieuwste plottwist niet wit, maar zwart.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Askja schreef:Black Friday, Zwarte Piet![]()
Beetje vergezocht.
Er gaat een hollands tegeltje op facebook rond met de tekst:
Grappig dat zwarte piet een probleem is, maar met black friday staan ze vooraan in de rij.
Misschien dat ze daarom de comment postte
Janneke2 schreef:Even voor alle duidelijkheid : economische vluchtelingen worden in no time uitgezet.
Chinees vluchtelingen zijn nauwelijks te repatriëren, voor Marokkanen etc is dat doorgaans niet zo moeilijk.
Dus ik zie niet in, 'dat de selectieprocedure wel wat strenger mag' of 'dat het huizen zou kosten' of heul veel geld.
Dat de huizenmarkt op slot zit is rechts politiek beleid: woningbouwverenigingen moeten hun huizen verkopen. Dus eerder de schuld van Mark Rutte dan van de mensen de linea recta weer mogen vertrekken.
_San87_ schreef:Ik snap je vraag niet.
karuna schreef:_San87_ schreef:Ik snap je vraag niet.
Kwa discussie er even ingooien, het is zwart dus minderwaardig dus logisch dat je er dan ook minder voor hoeft te betalen, deze redenering kun je er ook op nahouden dan.Let op niet mijn mening maar zo kun je wel denken
karuna schreef:_San87_ schreef:Ik snap je vraag niet.
Kwa discussie er even ingooien, het is zwart dus minderwaardig dus logisch dat je er dan ook minder voor hoeft te betalen, deze redenering kun je er ook op nahouden dan.Let op niet mijn mening maar zo kun je wel denken
Nee niks op facebook zien langskomen (geen fb namelijk) maar iets dat ik ze zat te bedenken, waar komt die naam vandaan en meteen erna mag hopen dat deze redenering het niet is.
karuna schreef:Nee hoor, gewoon kwam omhoog. Zwarte piet linken aan slavernij en dat iedereen die er geen moeite mee heeft is racisist is voor mij ook vergezocht,![]()
Vooral waarom het ene zwart of black zoveel grrr oplevert en de andere zwart of black is geen probleem. Waar ligt de grens dan of het verschil?
Pipodipo schreef:karuna schreef:
Nee niks op facebook zien langskomen (geen fb namelijk) maar iets dat ik ze zat te bedenken, waar komt die naam vandaan en meteen erna mag hopen dat deze redenering het niet is.
karuna schreef:Nee hoor, gewoon kwam omhoog. Zwarte piet linken aan slavernij en dat iedereen die er geen moeite mee heeft is racisist is voor mij ook vergezocht,![]()
Vooral waarom het ene zwart of black zoveel grrr oplevert en de andere zwart of black is geen probleem. Waar ligt de grens dan of het verschil?
ravellie schreef:Vreselijk
Alleen die afbeelding al
duivels...daar kan je ook vanalles van vinden.
Ik TEM dit bij de mod
Popstra schreef:ravellie schreef:Vreselijk
Alleen die afbeelding al
duivels...daar kan je ook vanalles van vinden.
Ik TEM dit bij de mod
Hoezo tem je dit? Dat t shirt hebben ze zelf ontworpen in samenwerking met het merk Patta
Deze foto hebben ze zelf gemaakt en gepubliceerd
https://www.parool.nl/nederland/patta-l ... ~b116f7fe/
ravellie schreef:Pipodipo schreef:
Terecht. In dit topic blijkt ook dat men denkt dat er veel vluchtelingen in Nederland verkeren, het is een tijdje geweest dat de populistische propaganda van bepaalde partijen het had over overspoeld raken door vluchtelingen. In de praktijk waren het er niet eens genoeg om een voetbalstadion voor de helft te vullen, dus waar hebben we het nu eigenlijk over? En als je mensen vraagt om er een keertje eentje aan te wijzen dan kijken ze je glazig aan, want er is in de praktijk van alledag meestal geen vluchteling te bekennen. En laten we wel wezen, in ons land is plek voor iedereen.
Misschien een keertje rondje randstad komen doen
ravellie schreef:lieve schat dit is gewoon een artikel uit de krant van Amsterdam ,,Het Parool,, van gisteren.Ik vind dit niet passen in een discussie
De boel hier opruien noem ik dat.
Daarbij vind ik de afbeelding persoonlijk vreselijk.
Alsof je met de duivel mensen niet kwetst
Smakeloos
En al helemaal op dit hier te plaatsen.
Rare manier van bijdragen aan een discussie
En voor de mensen die 'waarom' posten
Dat antwoord zegt mij persoonlijk meer dan genoeg
ravellie schreef:Ik vind dit niet passen in een discussie
De boel hier opruien noem ik dat.
Daarbij vind ik de afbeelding persoonlijk vreselijk.
Alsof je met de duivel mensen niet kwetst
Smakeloos
En al helemaal op dit hier te plaatsen.
Rare manier van bijdragen aan een discussie
En voor de mensen die 'waarom' posten
Dat antwoord zegt mij persoonlijk meer dan genoeg