Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Eigenlijk zijn die moeders ook gegroomd. Ik weet niet meer welke van de 2 het was, maar ik had bij eentje wel het gevoel dat ze iets voor Michael voelde en hoopte dat het zou uitdraaien op een relatie of iets dergelijks?
Ze zei ook dat hij ook uren met haar belde, dus misschien dat ze het daarom ook niet vreemd vond dat hij hetzelfde met haar zoon deed.
justkid schreef:6 uur is lang hoor. Ga lekker buiten spelen.
Nee Essie ik denk dat je daar echt wel vraagtekens bij zet.
De ouders zijn ook gegroomd dat heb je heel raak gezegd Cayenne.
Maar dit is zo'n uitzonderlijk geval dat je echt niet kunt zeggen wat jij had gedaan in dat geval in die tijd en omstandigheden.
Ik wil vooral signalen bij kinderen van nu leren herkennen.
Cayenne schreef:Eigenlijk zijn die moeders ook gegroomd. Ik weet niet meer welke van de 2 het was, maar ik had bij eentje wel het gevoel dat ze iets voor Michael voelde en hoopte dat het zou uitdraaien op een relatie of iets dergelijks?
Ze zei ook dat hij ook uren met haar belde, dus misschien dat ze het daarom ook niet vreemd vond dat hij hetzelfde met haar zoon deed.
corine1981 schreef:Zo wat kunnen jullie knap invullen zeg. Doe toch normaal.
Ik bedoel dat het dom is van die ouders om zo achter iemand aan te lopen.
Ik praat misbruik niet goed. Als slachtoffer weet ik dat je dat als kind niet persé aan je ouders zult vertellen...
Maar wanneer mijn kids ergens gaan logeren en ik hoor dat ze samen het bed delen zou het voor mij héél erg klaar zijn.
En dat gegeven was gewoon bekend, dus ja, dat vind ik stupid. Ik blijf erbij.
Janine1990 schreef:Ik vind het nogal wat, pretenderen dat je de signalen wel ziet... Zou het nooit durven zeggen...
Bizar verhaal van die Omer, Ygritte! Beangstigend!
Essie73 schreef:Hoewel ik het me niet kan voorstellen, kan het natuurlijk echt zo zijn dat er tussen Omar en MJ nooit iets is voorgevallen. MJ zal zich niet tot elke jongen aangetrokken hebben gevoeld.
corine1981 schreef:Nee sorry, nog steeds naïef.
Een volwassenen als kind, sorry maar toeters en bellen gaan hier al af hoor.
Maar goéd, ik ben waarschijnlijk over voorzichtig.
Ygritte schreef:Nu deze twee mannen zich hebben uitgesproken over wat er gebeurd is tijdens hun "special friendship" met Jackson, ben ik benieuwd of andere "special friends" zich ook zullen melden.
Brett bijvoorbeeld, de jongen die ik eerder noemde waarvan de zus verklaarde dat hij meer dan 365 nachten achter elkaar met Jackson in een hotelkamer verbleef. Hij ontkende tot nu toe altijd dat er iets seksueels gebeurd is. En natuurlijk het kindsterretje Mac Culkin, die ook jarenlang met Jackson omging.
Maar het meest bizarre vind ik het verhaal van Jackson en de Noorse Omer Bhatti. Jackson ontmoette Omer als kleine 12-jarige in een horde fans bij zijn hotel in Tunis. Vervolgens nam hij Omer mee op tour, en later (bekend verhaal, inmiddels, want dat deed Jackson bij meerdere families) overtuigde hij de hele familie om naar Neverland te komen verhuizen. Dit ging jaren zo door, Omer deelde een slaapkamer met Jackson. Zoals zoveel "special friends" werd Omer een mini-MJ, compleet met outfits en make-up. Ook hij was een jonge danser die door Jackson gesteund werd in zijn carriere.
Toen Omer 16 was, ging zijn familie terug naar Noorwegen maar bleef Omer bij Jackson en zijn kinderen. Ook nadat Jackson beschuldigd was van kindermisbruik (en Jackson een tijdje in Ierland, Bahrein, etc. woonde), reisde Omer met hem mee. Hij leek deel van het gezin (in sommige artikelen wordt gezegd: bijna als een stiefvader).
Er werd een verhaal verteld dat Omer een zoon van Jackson was, maar daar lijkt weinig bewijs voor: hij heeft "gewoon" Noorse ouders en ontmoette Jackson dus als fan in Tunis.
Die jongen heeft dus bijna 10 jaar lang (!) bij een volwassen man in bed geslapen, van zijn 12e tot rond zijn 20e.![]()
Het enige wat hij er in interviews over wil zeggen is dat het "speciaal" en "prive" was, wat natuurlijk niet hetzelfde is als een erkenning maar ook geen ontkenning is van misbruik of een "relatie".
Al met al heel bizar, ik hoop dat Omer ooit nog eens gaat vertellen wat er gebeurd is. Voor zijn kinderen zal het wel een klap zijn als hij ook naar buiten komt met misbruikverhalen, voor hen was Omer natuurlijk een deel van de familie/het gezin.
Een samenvatting van het verhaal, met enige bronnen en foto's: https://mjandboys.wordpress.com/2016/04 ... 1996-2009/
En een andere bron, met meer foto's en informatie:
https://www.mjfacts.com/whats-the-story ... l-jackson/
Essie73 schreef:Hoewel ik het me niet kan voorstellen, kan het natuurlijk echt zo zijn dat er tussen Omar en MJ nooit iets is voorgevallen. MJ zal zich niet tot elke jongen aangetrokken hebben gevoeld.
blokje schreef:Mijn man en ik hadden het er over dat die kids het eerst niet als onprettig hebben ervaren. Ik vroeg me hardop af of die kinderen al voorlichting hadden gehad. Onze kinderen vooral de oudste twee weten heel goed dat alles in de onderbroek privé is en niemand daar aan mag zitten dat dat niet hoort etc (7 en 5) onze 3 jarige vertel ik het wel maar die is heel erg van bloot. Vind dat geweldig, grappig en fijn... Die kun je het ook nog niet uitleggen. En met haar persoonlijkheid een mooi doelwit voor slechte mensen (ze is heel vrij gaat met iedereen en alles mee etc).
Maar onze jongens weten dus wel wat wel en niet hoort. Zouden die jongens het geweten hebben? Of zouden ze dan alsnog volledig verblind worden door hun idool...
Ik roep nu ook heel hard dat ik mijn kids nooit bij een volwassenpersoon in bed zou laten slapen (uitzonderingen daar gelaten ik was als kind ooit heel ziek bij een tante en het was te ver om ff naar huis te brengen dus heb tussen me oom en tante in geslapen. En zoiets soorts gelijks is ook bij me zoontje gebeurt toen hij 1,5 was)
Ik zou.me kids sowieso geen langere periode 'uitlenen' ben ik veel te moederig voor ik vind een nacht of 2 logeren echt al lang zat mijn man is nog erger die heeft ze gewoon liever thuis.
blokje schreef:Maar onze jongens weten dus wel wat wel en niet hoort. Zouden die jongens het geweten hebben? Of zouden ze dan alsnog volledig verblind worden door hun idool...