Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lienek schreef:djinnie schreef:Als je die tijdlijn leest dan krijg je er gewoon kippevel van. Ik heb er alle vertrouwen in dat de politie de zaak tot op de bodem uitzoekt, maar als deze jongen inderdaad de dader blijkt te zijn, vind ik het maar een eng mannetje met dit verhaal erbij...
Dat dus....
_Micha_ schreef:Als je ADHD hebt betekend het niet meteen dat je automatisch minder toerekeningsvatbaar bent, zou fijn zijn voor alle criminelen met ADHD![]()
Ik weet eigenlijk ook niet precies wie of wat dat beoordeeld, ik weet wel dat een van de criteria waar naar gekeken wordt (of misschien wel vooral) de ernst van de daad en zoals Babootje al zei de toerekeningsvatbaarheid. Maar ook geen idee wanneer je dan wel of niet als volwassenen wordt berecht. Lijkt me ook voor de mensen die dat moeten bepalen een zeer moeilijke taak.
bruintje123 schreef:Maar 16 of 19 jarig in het hoofd, beide weten wel dat vermoorden fout is.
Ik blijf bij wat ik eerder van hem dacht, levenslang. klaar, niets geen dure onderzoeken, stop die maar in het levenslange verblijf van die kwal.
Ik herken me niet op die fiets