Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Floriske schreef:Er is zoveel mis met het zorgsysteem dat ik daar niet eens aan wil beginnen![]()
Maar waar ik wel even op wilde reageren: iemand die zei dat ze twijfelde tussen vvd en d66. Ik heb hier ook lang tussen getwijfeld en ben nu uitgekomen bij het CDA wat ik een mooie mix vind. Ik vond de d66 toch te flexibel qua 'iedereen een vast contract maar een vast contract is dan geen vast contract meer' en dat soort dingen. Daarnaast vind ik dat het CDA nog iets socialer is dan de VVD maar wel weer voor de punten is die ik toch wel belangrijk vindt, zoals investeren in defensie en blijven investeren in de wegen.
Anoniem schreef:Dat vraag ik me toch wel af..
Met name hoe de zorg dan betaald moet worden. geld moet toch ergens vandaan komen.
Winged schreef:Even zwart wit stellen: Als de mensen die nu de zorg betalen de mensen zijn die het nodig hebben (Oh ja? Volgens mij niet volledig zo, volgens mij gaat het namelijk o.a. van het belastinggeld af) dan is het toch ergens zo 'de verbruiker betaalt'?
secricible schreef:Eens met floriske, het eigen risico is echt het topje van de ijsberg w.b. ons zorgsysteem wat echt zo ongelooflijk bizar ingewikkeld is.
Ik werk zelf in de ouderenzorg, zowel via WLZ als ZVW en alle tussenvormen die we in de afgelopen jaren hebben gekregen. Als ik zie wat voor lappendeken de zorg nu is, met overal pleisters op gaten die houtje touwtje gedicht worden... Jongens jongens, wat gaat daar een geld in om bij iedereen. Dat mag echt vele male simpeler en daar kun je die miljarden waar op de vorige pagina over gesproken werd echt makkelijk mee dekken, daar twijfel ik niet eens aan.
Ik vind het prima om nu ER te betalen, maar zou graag meer onderzoek willen naar het nationaal zorgfonds en nog breder, alles rondom de inrichting van onze zorg. Zorg voor 1 partij die alles gaat betalen, in plaats van nu WLZ, zorgverzekeraars en nu ook weer de ELV erbij sinds 2017Er is alleen geen partij die die combinatie aanbiedt. Nieuwe Wegen wil wel onderzoek, maar met verdwijnen van het eigen risico erbij, dat lijkt me minder handig.
NatasjavE schreef:Ik denk dat we op de lange termijn goedkoper uit zijn zonder dat eigen risico,...zeker als je het eigen risico dan inkomensafhankelijk gaat maken.. EN ja,...dan mag ik gewoon eigen risico betalen.
phormicola schreef:En waar is het respect van de PVV jegens 'buitenlanders'. Een betere wereld begint bij jezelf.
Janneke2 schreef:NatasjavE schreef:Ik denk dat we op de lange termijn goedkoper uit zijn zonder dat eigen risico,...zeker als je het eigen risico dan inkomensafhankelijk gaat maken.. EN ja,...dan mag ik gewoon eigen risico betalen.
In naam hebben we een "paars" kabinet.
Dit kabinet kwam 3 jaar geleden met een voorstel,paars waardig: inkomensafhankelijke zorgpremie.
Een paar maanden later bleek: we hebben gewoon een rechts kabinet: de inkomensafhankelijke premie kwam er niet...
Zoals de heer Wiegel het uitdrukte "de mensen in het land hadden er bezwaar tegen". (Lees: de hogere inkomens hadden er bezwaar tegen...)
ravellie schreef:Moet je zien hoe bijv Turkijke zich kapot lacht om Nederland.
Ze willen bijvoorbeeld hier campagne komen voeren voor de verkiezingen daar.
En nou niet bepaald voor een soepele leider zullen we maar zeggen...
Nederland zegt hier niet mee akkoord te gaan, maar ondertussen wordt het zachtjes doorgedrukt.
snuffie123 schreef:En hoe het nou zit met wat goedkoper is? Ik weet het niet. Ik heb altijd begrepen dat het eigen risico juist is ingevoerd om de zorgkosten omlaag te krijgen omdat mensen voor ieder klein wissewasje naar de dokter toe gingen. MAAR dan gaan ze dus naar de huisarts en deze valt buiten het eigen risico, zou hij die personen doorverwijzen of wat dan ook, dan zou er dus wel degelijk wat aan de hand zijn, dus ik snap dat argument eigenlijk niet. Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik hoor hier ook wel goede redenen dat het eigen risico afschaffen juist geld zou opleveren en die klinken mij veel logischer eigenlijk. Dus zou het niet juíst geld opleveren?