Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avis schreef:Zou ik mogen vragen of iemand de relatie tussen de beurs en de verkiezingsuitslag wil uitleggen?
Killyenn schreef:The_Cat schreef:
Nope, bush en al gore.. Hebben hetzelfde voor gehad
Dat het al vaker is voorgekomen klopt, maar de polarisering van de kandidaten en het land is daar een bijkomende factor in. De stemmen laten zien wie mensen wel als president willen, maar het laat niet zien hoe men over de andere kandidaat denkt. Trump is uitzonderlijk (niet in de goede zin), en er broeit al langer onrust in America. Hele steden hebben geen toegang tot veilig water, kinderen worden langzaam vergiftigd en men heeft geen mogelijkheid te vertrekken door mensenrechten-brekende wetten, de racial segregation wordt eindelijk in het openbaar gebracht, er is eindelijk wat (beperkte) media aandacht voor de rechten van de native Americans. Er is een groeiend netwerk van activisten, mensen die de mogelijkheid hebben iets op te zetten, te protesteren. De infrastructuur is er, de onderliggende redenen zijn er, en als Trump verkozen wordt inc. popular vote voor Clinton zou dat zomaar een katalysator kunnen zijn voor een groter conflict. Wellicht niet direct, zoals Emmaa zegt is het idee dat Clinton stemmers minder reactionary zijn dan Trump stemmers. Desondanks, het hele framework voor een nationale tegenreactie ligt klaar. And who could blame them...
Emmaa_ schreef:Avis schreef:Zou ik mogen vragen of iemand de relatie tussen de beurs en de verkiezingsuitslag wil uitleggen?
De beurs is een wisselwerking van kopen en verkopen. In een tijd van politieke instabiliteit (maar ook in sociale onrust, economische onrust) is ieders eerste inzicht om alle aandelen te verkopen, want dan kunnen ze er misschien nog wat geld voor vangen. Dat in principe is geen probleem, maar omdat al die aandelen dan goedkoop aangekocht worden wordt geld gewoon minder waard.
Volgens mij zit het zo, maar ik heb er eigenlijk totaal geen verstand van dus verbeter me gerust!
Electra63 schreef:NatasjavE schreef:Neeheeeeeeee......![]()
![]()
![]()
Nou,..op naar 4 jaar ellende voor deze aardkloot.....
Niet te geloven.
Eigenlijk gaat het daar zo als hIer en sommige andere landen gaat....
Het populisme en opruiende teksten schreeuwen, daar win je mee.