Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:06

Oke.. mijn mama woont in de VS (Alabama) en ze kennen iemand die voor het nieuws werkt daar en ze is nog geen 15 minuten wakker en ze zijn onderweg om haar te interviewen.. :+ en ik moet op skype blijven haha. Help.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:07

Tja, dat weet ik wel. :)
Daarom zette ik het er ook achter, ik kon bijna nagaan dat bokt weer z'n reacties gaf XD

Al zeg ik f*ck de koning hij is lelijk en weet ik het wat dat mag ik zeggen, maar als je mensen zo benadeelt, ik vind dat hij eens goed op z'n plek gezet moet worden maar weet niet hoe.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:08

Schuur_ schreef:
Wij zouden vandaag naar een beurs in Brussel gaan maar die is afgelast.
Nu hopen dat het morgen wel doorgaat. Brussel wil iig geen lockdown meer.

De reacties in mijn omgeving (en van mezelf) zijn zeer geschokt maar ergens had iedereen het al in zijn achterhoofd dat er iets stond te gebeuren,..
In het nieuws melden ze dat de afgelopen dagen verschillende strijders terug het land binnen waren gekomen. Ik snap niet hoe dat mogelijk is, dat ze deze ongemoeid hebben gelaten.

Wie zegt dat deze daders naar Syrië geweest zijn? Genoeg geradicaliseerden uit Brussel, Molenbeek, Antwerpen die nooit naar Syrië geweest zijn. Dat maakt het net zo moeilijk om te identificeren wie gaat toeslaan.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 22-03-16 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Gewoon niet op hem stemmen ;)

purny

Wilders heeft niks strafbaars gedaan

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:10

Yasmine schreef:
Schuur_ schreef:
Wij zouden vandaag naar een beurs in Brussel gaan maar die is afgelast.
Nu hopen dat het morgen wel doorgaat. Brussel wil iig geen lockdown meer.

De reacties in mijn omgeving (en van mezelf) zijn zeer geschokt maar ergens had iedereen het al in zijn achterhoofd dat er iets stond te gebeuren,..
In het nieuws melden ze dat de afgelopen dagen verschillende strijders terug het land binnen waren gekomen. Ik snap niet hoe dat mogelijk is, dat ze deze ongemoeid hebben gelaten.

Wie zegt dat deze daders naar Syrië geweest zijn? Genoeg geradicaliseerden uit Brussel, Molenbeek, Antwerpen die nooit naar Syrië geweest zijn. Dat maakt het net zo moeilijk om te identificeren wie gaat toeslaan.

Je vergeet meulenberg :+

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:12

Ik heb een vriendin die moslim is, en die zei ook dat ding echt niet hoort bij de islam.
Dit zijn gewoon mensen met een zieke geest die zeggen dat ze het doen voor de islam terwijl het eigenlijk echt puur is om angst te zaaien, en het lukt ze nog aardig ook..
bij ons ook op het station, je wordt al aangesproken als je met een boog om de politie heen loopt en ze willen dan meteen in je tas kijken..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:15

Wilders zijn filmpje ging niet over deze aanslagen. Wilders zijn filmpje ging over te veel asielzoekers en de kosten van asielzoekers.

Er is geen woord gerept over terroristen en volgens mij heb ik ook het woord moslim of islam niet horen vallen. Waarschijnlijk stond zijn filmpje al lang gepland.

Ongelukkig? Weet ik niet.. ik kan me er niet aan storen, het had ook Pechtold, Samsom of Rutte kunnen zijn.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:16

Als ik op mijn fb kijk dan wil ik het liefst iedereen en alles verwijderen... De niet moslims zitten te schreeuwen dat alle moslims het land uit moeten en de moslims vinden het oneerlijk dat er geen aandacht aan Turkije word besteed en daarom steunen ze Belgie niet... Waar gaat dit over... Ik hoop dat het bij jullie wel normaal aan toe gaat op social media want dit vind ik vreselijk om te lezen :n

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:20

Neverland schreef:
Als ik op mijn fb kijk dan wil ik het liefst iedereen en alles verwijderen... De niet moslims zitten te schreeuwen dat alle moslims het land uit moeten en de moslims vinden het oneerlijk dat er geen aandacht aan Turkije word besteed en daarom steunen ze Belgie niet... Waar gaat dit over... Ik hoop dat het bij jullie wel normaal aan toe gaat op social media want dit vind ik vreselijk om te lezen :n

Die mensen verdwijnen altijd al per direct uit mijn lijst. Zijn ze helemaal gek?

Jellybeans

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:22

Kennen jullie die Facebook pagina waar op Wilders extreem word toegejuicht etc?
Ik kan zo even niet op de naam komen. Maar wat een vreselijke pagina, ik zal wel mensen op Facebook hebben die die pagina liken want ik zie het best wel eens voorbij komen. Echt gadver, wat een vreselijke dingen worden daar gezegd! :\

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:23

Ik heb niet zulke mensen in mijn lijst :P wel sommige mensen die die facebook site van ik-doe-geen-aangifte-tegen- Wilders of Nederland-mijn-vaderland. Maar eerlijk gezegd moet ik hard lachen om zulke reacties... Hoewel het lachen me snel vergaat als ik erover nadenk dat deze mensen ook mogen stemmen en zichzelf voortplanten :\

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:25

verootjoo schreef:
Ik heb niet zulke mensen in mijn lijst :P wel sommige mensen die die facebook site van ik-doe-geen-aangifte-tegen- Wilders of Nederland-mijn-vaderland. Maar eerlijk gezegd moet ik hard lachen om zulke reacties... Hoewel het lachen me snel vergaat als ik erover nadenk dat deze mensen ook mogen stemmen en zichzelf voortplanten :\

Ik dacht ook zulke mensen niet in mijn lijst te hebben staan. -O-
Het zijn inderdaad zielige reacties, erg jammer dat die mensen zo denken.

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:25

xTitanic schreef:
Oke.. mijn mama woont in de VS (Alabama) en ze kennen iemand die voor het nieuws werkt daar en ze is nog geen 15 minuten wakker en ze zijn onderweg om haar te interviewen.. :+ en ik moet op skype blijven haha. Help.

Erg ongepast dit..
Dat je erom lacht dat je misschien wel geïnterviewd wordt.
Je weet toch wel waarom je moeder misschien geïnterviewd wordt hè? Er zijn heel veel doden. Daar is niets lachwekkends aan.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:26

Neverland schreef:

Helemaal met je eens. Veel dingen zijn te walgelijk voor woorden. En heb je een andere mening dan word je zowat afgemaakt omdat je niet met ze mee praat.

En alle walgelijke "zo genaamde" humor plaatjes.

Maar gelukkig lang niet iedereen, je ziet je ook veel Belgische vlaggen als profielfoto voorbij komen.

Toevallig kwam ik dit plaatje vandaag tegen en heb die wel geplaatst op fb

Afbeelding

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:27

EarthFocus schreef:
xTitanic schreef:

Erg ongepast dit..
Dat je erom lacht dat je misschien wel geïnterviewd wordt.
Je weet toch wel waarom je moeder misschien geïnterviewd wordt hè? Er zijn heel veel doden. Daar is niets lachwekkends aan.

Ze vertelt toch net zoals alle anderen in dit topic wat er gebeurd of wat er meegemaakt wordt rondom Brussel.
Misschien niet handig geschreven maar je ziet toch wel dat het 'haha' bedoelt is voor het interview, kan me goed voorstellen dat je dan zenuwachtig bent!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:29

Laat de terroristen ons alsjeblieft niet zo ver krijgen dat je niet meer 'haha' mag zeggen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:31

Mensen met spanning gaan lachen. Dat is een perfect normale reactie.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:33

kiki1976 schreef:
Neverland schreef:

Helemaal met je eens. Veel dingen zijn te walgelijk voor woorden. En heb je een andere mening dan word je zowat afgemaakt omdat je niet met ze mee praat.

En alle walgelijke "zo genaamde" humor plaatjes.

Maar gelukkig lang niet iedereen, je ziet je ook veel Belgische vlaggen als profielfoto voorbij komen.

Toevallig kwam ik dit plaatje vandaag tegen en heb die wel geplaatst op fb

[ [url=m/ofP1at.png]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik een erg mooie tekst, en ik hoop dat snel iedereen dit in ziet

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:39

Het is heel raar om de lockdown weer meegemaakt te hebben vanuit het ziekenhuis waar ik werk. (in november hebben we dit ook gehad)
Ondanks de chaos die er was op spoed om alle zwaar gewonde mensen te ontvangen, bleef iedereen sereen en rustig zijn werk doen.

Parijs was al 2 keer zo dichtbij, nu is het op enkele km's van me gebeurd.
Zulke zaken zijn altijd erg, welk land het ook is. Maar als er in het centrum van 'Europa' zulke dingen gebeuren dan ga je meer aandacht trekken dan bvb in Ankarra of verder weg van Europa. (Zeker op Europese bodem)

Ik hoop nu dat de gewone moslims zich eindelijk gaan laten horen in Europa. Dat ze opstaan tegen de zotten die hun godsdienst zo misbruiken. Dit heb ik bij elke aanslag op Europese bodem gemist.
Maak kenbaar dat je dit niet wilt. Kom ertegen op. (en help niet de companen van voortvluchtigen bij het onderduiken)
Enkel zo gaat de samenleving effectief kunnen samen leven. Want anders leef je naast elkaar en dan praat je alles goed. (en wordt je als gewone Belg, Vlaming of Waal al snel als racist uitgemaakt, terwijl ze beter dan eens naar zichzelf kijken.)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:40

Mooie speech van Premier Michel nu net :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:41

Keandra, dan heb je veel twitter- en facebook trends gemist. Zegt #notmyislam je niks?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:41

Bij de aanslagen in parijs had ik deze video ook in het topic gezet, en helaas is de video weer relevant. Daarom wil hem nu nog een keer posten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:42

Keandra schreef:
Ik hoop nu dat de gewone moslims zich eindelijk gaan laten horen in Europa. Dat ze opstaan tegen de zotten die hun godsdienst zo misbruiken. Dit heb ik bij elke aanslag op Europese bodem gemist.
Maak kenbaar dat je dit niet wilt. Kom ertegen op. (en help niet de companen van voortvluchtigen bij het onderduiken)
Enkel zo gaat de samenleving effectief kunnen samen leven. Want anders leef je naast elkaar en dan praat je alles goed. (en wordt je als gewone Belg, Vlaming of Waal al snel als racist uitgemaakt, terwijl ze beter dan eens naar zichzelf kijken.)

Ze hebben dit al meermaals gedaan, maar er wordt weinig aandacht aan geschonken door de media. Media is meer geïnteresseerd in polariserende boodschappen. Maar na zowat iedere aanslag zijn er op sociale media initiatieven geweest, hebben moslims erover geschreven en hebben imams zich publiekelijk, op tv en radio uitgesproken tégen de aanslagen. Maar daar wordt niet veel aandacht aan geschonken, want het is voor de media interessanter om polariserend te zijn.

Je kan nog zo hard roepen als je wil, als de media je stem niet versterkt, val je in het niet.
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 22-03-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 19:42

Er is ook bij ons best wat af gegrapt vandaag. Uiteraard is de situatie niet lachwekkend maar je kunt ook echt niet de hele dag lopen bleiten.