Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:48

HorseTopShop schreef:
Ik wordt hier echt heel naar van.

En ik snap het gewoon nog steeds niet. Wat is het doel? Alle westerse mensen uitroeien? Is het een politiek iets? Willen de extremisten dat iedereen bekeerd tot de Islam? Althans, wat hun als de Islam beschouwen.
Wat willen ze?

Nee want volgens de islam mag je niet met geweld iemand tot een geloof dwingen. Maar mag je ze wel doden. En als er mensen tegen de een islamitische groepering is dan moet je terugvechten, net zolang tot er gestopt wordt. Dus zolang Europa tegen IS vecht, blijven zij deze aanslagen plegen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:50

HorseTopShop schreef:
Varekaj schreef:
@Horsetopshop: ik werkte tot september in een ziekenhuis vlakbij de europese wijk. Voor 1x ben ik zo gruwelijk blij dat ik daar niet meer naartoe hoef, want dat was steevast met de trein en de metro.

Daar mag je inderdaad heel erg blij mee zijn.
Ik vind het sowieso een poedersuiker-buurt.
Ik snap ook nog steeds niet dat mijn oma daar blijft wonen. Ze wordt steevast zo'n 2 keer per maand berooft van haar tas. Stelletje lafbekken bij iemand van 92 jaar.
Je kan daar niet normaal over straat. Althans, in de buurt in Anderlecht waar zij woont niet. Al is dat maar een kilometer of 2 van Molenbeek vandaan.

pff inderdaad ..ging er 30 jaar terug naar school 8 jaar lang ..zou nu niet meer durven
paar jaar terug voor de lol eens met de auto doorheen gereden en ik wist echt niet meer wat ik zag en waar ik in godsnaam terecht was gekomen := ..ik mijd Brussel al echt jaaaaren terwijl we in de ( vlaamse ) rand wonen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 19:52

https://www.facebook.com/meesterbartschrijft/?fref=ts
Citaat:
Velen van ons zullen na gisteravond even bang zijn geweest. Voor even zijn wij dichtbij de angst geweest die voor mensen die vluchten zo gewoon is.

Ik vind dit toch wel een aangrijpende quote, wil hem toch graag delen. Er zitten wss echt wel rotte appels bij, maar er zijn er ook genoeg die vluchten voor hetgeen wat wij gisteren hebben moeten ervaren..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:01

__Maartje schreef:
Hoe zit het nu met evenementen in Nederland, bv. concerten? Is het wel "veilig" om naar zulke dingen toe te gaan, of is het beter om thuis te blijven zitten?

Dan kan je ook geen boodschappen meer doen, je vuilnis buiten zetten of uit eten gaan.

Ik liep afgelopen jaar op Pinkpop en ik zei tegen mijn vriend:" als ze nu een aanslag plegen breekt gelijk de hel los". 60.000 man op een relatief klein veld met bekende mensen.
Ik heb er over nagedacht maar ben geen seconde bang geweest.
Dan kan je namelijk niks meer

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:01

Emmaa_ schreef:
purny schreef:
Zo is Nederland. Een grote mond hebben maar actie ondernemen doen we niet. We kijken liever toe hoe slecht alles word

Nederland is altijd het braafste jongetje van de klas geweest. Of het nou over de EU gaat of over oorlogen, wij hebben altijd een neutrale houding aangenomen. En dat is goed. Nederland is geen Amerika, Duitsland of Frankrijk, wij kunnen niet in vooraanstaande oorlogen vechten zonder dat we daar zelf aan ten onder gaan. Waar Nederland sterk in is, is helpen. Wederopbouwen, te hulp schieten waar het nodig is. En dat vind ik geen negatieve houding. Onze legermacht zou nog geen deuk in een pakje boter kunnen slaan tegenover de IS, of tegenover Assad, of tegenover Rusland. Het is zo kortzichtig om te roepen dat we maar gelijk moeten binnenvallen en de boel daar 'redden', maar wat gaan wij doen? Had Rutte de oorlog moeten verklaren aan Rusland na MH17? Dan waren we nu allemaal ofwel dood geweest, of waren we op dit moment de Russische taal aan het leren. Denk na voordat je roept dat Rutte zo verschrikkelijk is, denk na voordat je Nederland wegzet als knullig, onbenullig of een land van woorden zonder daden. Wij mogen van geluk spreken dat we niet in een land wonen waar het normaal is om gelijk oorlog te verklaren.

Amen _/-\o_

Zeeuwsemeid

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:04

Ik vind het zó erg dat nu de normale moslims weer allemaal bang aangekeken zullen worden.. Een collega van mij is moslima, schat van een vrouw en de deur staat altijd open. Bij haar, en zelfs bij haar familie die mij niet eens kennen.. Maar nu omdat 1 misselijke groep aanslagen doet uit de naam van een geloof, zullen de onschuldigen ook ''gestraft'' worden.. Bah.
IS strijders zijn geen moslim, ze zijn gewoon gestoord.. gehersenspoeld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:12

Verschrikkelijk inderdaad, maar niet nieuw helaas. Kijk maar naar WOII en Duitsers, zelfs nu nog. :n

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:15

Zie het hier ook staan, in Ankara zijn er (vorige maand?) ook 100 mensen omgekomen door IS, en daar was enkel Turkije stil van. De rest kon het niet schelen of was belangen niet zoveel in het nieuws of op social media. Is dat omdat het verder weg is of omdat het een moslimland is? Ga je je ook wel vragen bij stellen wat voor Europa belangrijk is en wat niet…

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:18

Nou misschien omdat ze er zelf geen rugbaarheid aan hebben gegeven?

Was nu ook op het nieuws dat praktisch elke maand wel wat in Frankrijk gebeurd...ook dat wist ik niet..

Turkije neemt in Europa ook een andere positie in...als we over Europa praten dan praten we over de EU omdat er samen besluiten genomen worden.

Over wat er met de Koerden al jarenlang gebeurd verteld Turkijke ook niks, alsof dat er niet toe doet.

Maar het zijn wel de Koerden die IS op grond heldhafitg bevecht en stand en moed houd, zij zouden zeker okk wel wat meer steun van Turkije mogen verwachten.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:04

ik las dat de aanslag is gepleegd omdat frankrijk zich bemoeit met de oorlog in syrië (als ik het zo goed schrijf) maar het blijft een diep trieste situatie. heb inderdaad ook gelezen dat nl in oorlog is met IS.

ook bleek dat 1 van de daders bij griekenland ingeschreven stond als "vluchteling"

de gasten van IS zitten al overal ook in nl. eerst gaan ze samenwonen trouwen en hun leven opbouwen, maar na 5 jaar is het boem nederland.

denk dat gisteravond pas het begin was (of een waarschuwing) voor wat er allemaal komen gaat.. dit gaat nog grote gevolgen hebben.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:12

Daar wordt al jaren voor gewaarschuwd, maar het is te idioot voor woorden waardoor men het naast zich neerlegt.

Vergeet niet dat je ultieme beloning is het paradijs zonder dag des oordeels en een leger met maagden...tja je bent man en je wilt wat..

Dus als je een goede soldaat van de heilige oorlog, het geloof, wilt zijn,,dan maak je zoveel mogelijk slachtoffers onder het kwaad de ongelovigen, dan zul je onmiddelijk in het paradijs komen. Dat is toch beter dan een leven op aarde waar je overal moeite voor moet doen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:14

Belgische premier heeft overigens net bevestigd dat een van de gearresteerden in Brussel van eerder deze avond gisterenavond in Parijs was.

CalipsoLover schreef:
Zie het hier ook staan, in Ankara zijn er (vorige maand?) ook 100 mensen omgekomen door IS, en daar was enkel Turkije stil van. De rest kon het niet schelen of was belangen niet zoveel in het nieuws of op social media. Is dat omdat het verder weg is of omdat het een moslimland is? Ga je je ook wel vragen bij stellen wat voor Europa belangrijk is en wat niet…

Ergens is het ook normaal dat je je iets wat op 3u van jou gebeurt veel meer aantrekt dan iets wat veel verder weg gebeurt. Iedereen kent wel iemand die in Parijs woont/was gisteren. En daarbij het feit dat het gebeurd is op plaatsen waar we allemaal wel eens komen (sportwedstrijd, restaurant, concertzaal) maakt ook dat het plots heel erg dichtbij komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:16

Een van de mensen die vandaag in Molenbeek gearresteerd werd, was vrijdagavond ook echt aanwezig in Parijs. Dat zei premier Charles Michel eerder aan de Franstalige omroep RTL-TVI. Het federaal parket bevestigt dat momenteel nog niet: "Wij kunnen hier geen sluitend antwoord op geven", verklaarde een woordvoerder van het federaal parket op de persconferentie vanavond.

De Franse procureur vertelde zopas op een persconferentie dat de huurder van de Volkswagen Polo met Belgische nummerplaat die gisteren is aangetroffen voor theaterzaal Bataclan, vanmorgen in een andere auto werd tegengehouden aan de Belgische grens. Het gaat om een man met de Franse nationaliteit die in Belgie woont. Bij hem waren twee andere personen die ook in ons land wonen.

Volgens een steward die gisteren instond voor de beveiliging in het Stade de France tussen Frankrijk en Duitsland probeerde een van de terroristen met een ticket het stadion binnen te geraken. Zijn bomgordel werd echter ontdekt, waarna hij die tot ontploffing bracht. Dat schrijft de Wall Street Journal.

Een politieman die het verhaal aan de Wall Street Journal bevestigt, voegde eraan toe dat de dader wellicht van plan was zichzelf in het stadion te laten ontploffen, met een massale paniek en veel meer slachtoffers tot gevolg.

Bron: het laatste nieuws

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:16

ik vind deze hele situatie sowiezo diep triest.. IS berijkt door dit soort dingen dat mensen bang voor ze zijn en naar de gaan luisteren. mij part donderen ze een eind op. het is inderdaad sneu voor de wel goede moslims die de dupe zijn van deze terreurgroep. maar IS heeft er wel voor gezorgd dat ik een groot vooroordeel heb zodra ik een moslim tegen kom op straat.. dan ga ik daar liever ook omheen. echter zijn ze niet allemaal slecht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:25

Tcm62 schreef:
Daar wordt al jaren voor gewaarschuwd, maar het is te idioot voor woorden waardoor men het naast zich neerlegt.

Vergeet niet dat je ultieme beloning is het paradijs zonder dag des oordeels en een leger met maagden...tja je bent man en je wilt wat..

Dus als je een goede soldaat van de heilige oorlog, het geloof, wilt zijn,,dan maak je zoveel mogelijk slachtoffers onder het kwaad de ongelovigen, dan zul je onmiddelijk in het paradijs komen. Dat is toch beter dan een leven op aarde waar je overal moeite voor moet doen?

daar valt dus niet tegenop te vechten,mensen die het een eer vinden om te sterven.
Vraag mij altijd af waar al die maagden dan vandaan komen?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:27

geerke schreef:
quote]

daar valt dus niet tegenop te vechten,mensen die het een eer vinden om te sterven.
Vraag mij altijd af waar al die maagden dan vandaan komen?

Die hebben ze neergeschoten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:30

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:30

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:31

Die zijn eenmalig en ik vraag mij dan af, wat gebeurd er dan met ze? Iemand zei me dat het een soort engelen zijn...het zijn er 80 toch die ze krijgen.

Wat krijgen de moslima's ? :P

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:35

josien_m_ schreef:

Duidelijk artikel, maar past niet op bokt...ik roep het al steeds, maar wordt voor xenofoob uitgemaakt.

Hij is niet de enige die dit onder ogen wil brengen...ik ben bang te vergeefs...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:37

Tja, ach misschien omdat vrouwen gebruiksartikelen zijn, even een blik open trekken...je kunt er maar genoeg van hebben...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:38

geerke schreef:
daar valt dus niet tegenop te vechten,mensen die het een eer vinden om te sterven

Nee, daar valt niet tegenop te vechten. Maar het helpt wel veel als mensen iets hebben om voor te leven. Mensen met een gezin, werk, zekerheid en een stabiel en plezierig sociaal leven met vrienden, familie en kennissen (en zaken als kunst en cultuur die helpen om het mooie in het leven te zien) willen niet per se dood.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:39

Tcm62 schreef:
josien_m_ schreef:

Duidelijk artikel, maar past niet op bokt...ik roep het al steeds, maar wordt voor xenofoob uitgemaakt.

Hij is niet de enige die dit onder ogen wil brengen...ik ben bang te vergeefs...

helemaal mee eens,en volgens mij de oorzaak van al deze ellende....onze eeuwige bemoeizucht.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:41

Odat zal je er toch zelf van moeten maken..

Maar als je hier leeft voor de toekomst dat begeerde paradijs, dan is alles wat je hier hebt waarde-loos...vergeet niet dat er zat zijn met opleiding, goede baan, familie, huis, geld, gezin, relatie...kennelijk voor hun niet van waarde...wat van waarde is is het hiernamaals en daar! kun je niet tegen vechten.

Wij willen leven, hier leven, dit is ons paradijs...en dan heb je dus 2 werelden en wie wint?

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:44

Citaat:
helemaal mee eens,en volgens mij de oorzaak van al deze ellende....onze eeuwige bemoeizucht.

Juist en dat belerende vingertje...

Ik ben nl van mening dat we ins helemaal niet hadden moeten moeien met wat er daar gebeurde en helemaal niet moeten uitnodigen...wel konden we geld sturen naar het rode kruis en andere hulporganisaties...het probleem adopteren is weer die ziekelijke bemoeizucht.