Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:42

Dat kan idd voor problemen gaan zorgen. . Maar t gaat mij er om dat deze 10000 niet uit de huidige recente groep komt. Dat wordt hier nl soms door elkaar gehaald. Die nieuwe groep mensen hebben geen zekerheid dat ze mogen blijven en krijgen dus ook geen huis.

En wie dat betaald zou inmiddels duidelijk moeten zijn. Gelukkig zijn daar afspraken over gemaakt.

Zeeuwtje68

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:07

ik zie steeds meer tegenstanders. iedereen die ik spreek waar dan ook, zijn er ook tegen
hoelang gaat dit nog door, voor we het niet meer pikken en de pleuris uit gaat breken?
Denk dat het hier goed fout gaat..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:09

Dat heb je nu al zo vaak gezegd, zelfs oorlog zou er uitbreken maar bij doorvragen reageer je dan weer niet.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:11

En hoe gaat het fout dan? 50 000 vluchtelingen (gok ik, moet ik even checken) op 17 miljoen nederlanders is niet zo extreem.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:22

Tcm62 schreef:
AD en Telegraaf zijn een, is ook weer een VVD krant...

Ja das net hetzelfde als de KNVB en Ajax. Ook 1 pot nat. ;)
[om het maar even te vergelijken]. :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:25

Zeeuwtje68 schreef:
ik zie steeds meer tegenstanders. iedereen die ik spreek waar dan ook, zijn er ook tegen
hoelang gaat dit nog door, voor we het niet meer pikken en de pleuris uit gaat breken?
Denk dat het hier goed fout gaat..

:')

Sorry, maar dit soort nutteloze, ongegronde en bangmakerige reacties man ik niet meer serieus nemen.
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 13-10-15 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:25

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 18:56

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:02

Sammie schreef:
Nee dat zeg ik niet. Ik zie ook totaal het verband niet tussen verkiezingsbeloften (die één partij heel makkelijk kan maken en waar eigenlijk elke partij zich schuldig aanmaakt. Beter kan men zeggen deze partij wil zich inzetten voor x, y en z. Maar dat is niet populair en daar win je tegenwoordig haast geen stemmen meer mee. Wie is er nu dommer.. Iemand die roept ik geef iedereen 1000 euro of de persoon die gelooft dat dat ook daadwerkelijk gebeurd?) en een kabinet (bestaat altijd uit meerdere partijen én heeft te maken met de oppositie en de Eerste Kamer en de EU) die gevormd wordt ná verkiezingen.. Rutte heeft dingen geroepen die hij niet waar KON maken (immers had hij met alle andere partijen te maken. Alleen als VVD alleen kon reageren maakte hij nog een kans om deze belofte waar te maken.). Daar kun je Rutte en de VVD op aanspreken. Dat heeft NIKS met het kabinet te maken, want toen Rutte die verkiezingsbelofte maakte was hij geen onderdeel van het huidige kabinet. Hij had net zo goed dik kunnen verliezen. Simpeler kan ik het niet meer maken.

Je kan dit kabinet veel kwalijk nemen, ik neem ze bijvoorbeeld het behoorlijk kwalijk dat ze imo niet goed luisteren naar het volk en nog veel erger datzelfde volk niet goed informeren. Dat ze niet weten wat er leeft. En daar ook veel te laat op anticiperen (anderzijds op het moment dat ze het wel doen is het wéér niet goed… gezien de reacties in dit topic..)

Dit alles is jouw mening en dat mag. Alleen mijn mening is heel anders en dat mag ook. Begin beetje het idee te krijgen dat jij denkt dat alleen jouw mening de waarheid is. Ipv discussie en openstaan voor elkaar, probeer jij een ieder te overtuigen van jouw waarheid. En daar haak ik af. Ik weet namelijk heel zeker dat velen heel bewust gestemd hebben. Verder zie, hoorven lees ik ook dat er regeringsafspraken NIET worden nagekomen. En oh ja, voor jouw perceptie, ik weet heel goed het verschil tussen regeringsafspraken en verkiezingsbeloften! En zo te lezen zijn er meer die dat weten.

Dit kabinet, deze regering is er omdat mensen zich gek lieten maken door peilingen en dat de ene groep niet wilde dat de SP aan de macht kwam en expres VVD (niet PVV want dat was toch iets te rechts) ging stemmen en een andere groep wilde niet dat PVV ging winnen en dus PVDA ging stemmen (en niet SP want dat was toch iets te links). Een klein gedeelte stemde gewoon op de partij waar ze op wilde stemmen ipv die gekmakerij. Nederland heeft dit aan zichzelf te danken.. Ik mag hopen dat iedereen de volgende keer zich ergens in verdiept ipv achter peilingen of een hardblerende idioot met beloftes waarvan je diepdown weet dat het niet kan aan rennen..

Onze stelsel heeft sterke punten en zwakke punten. Wij hebben nu eenmaal een stelsel waarbij een partij eigenlijk nooit meer zo groot kan worden dat ze alleen regeren, maar altijd met een andere partij en dan is er nog een oppositie (die in bepaalde situaties niks kan, maar in andere situaties behoorlijk veel macht hebben, immers is voor een wetsvoorstel een meerderheid van de Tweede Kamer nodig) en vervolgens heb je nog een Eerste Kamer die ook invloed kan uitoefenen. En beide kamers worden op een andere manier gekozen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:05

Zeeuwtje68 schreef:
opstand is al begonnen hoor en er zijn er nog wel meer.
https://www.facebook.com/video.php?v=16 ... =2&theater

demonstreren kan je ook wel vergeten kijk maar naar dit filmpje
https://www.facebook.com/video.php?v=16 ... =2&theater

Alleen even de eerste gekeken. Een of andere vrouw die onzinnige dingen over moslims noemt en zegt dat je de islam moet haten, staande op een PVV pagina waar mensen hebben gezegd 'gooi maar bommen op die boten met vluchtelingen' (zelf gelezen, eerder dit jaar) kan ik niet serieus en al helemaal geen opstand noemen.
Dit is niets meer dan haatzaaien.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 13-10-15 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:05

De 3e alinea van mn vorige post is mijn tekst, maar bokt quote m niet goed

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:07

Afbeelding
Hier een moslim aan het woord

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:09

Zeeuwtje68 schreef:
[ [url=m/CXISuh.png]Afbeelding[/url] ]
Hier een moslim aan het woord

O wauw, weer zo'n goede bron. 1 iemand die iets over een heel geloof zegt. De moslims die ik ken, zijn totaal niet zo.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:10

ok alles wat ik zeg is onzin en wat jij roept is allemaal waar
tuurlijk wacht je tijd maar af hoor!!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:13

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat veel van je bronnen onbetrouwbaar zijn.
Ik zal ook niet met alles gelijk hebben, maar ik verdiep me wel en kijk of bronnen betrouwbaar zijn. Dat is wel zo fijn in een discussie als deze.

En ik zie dit ook als een leuke manier om m'n examenstof Nederlands in de praktijk toe te passen :D. Bronnen beoordelen, drogreden ontdekken en goed argumenteren.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:30

hoe weet jij nou of ze onbetrouwbaar zijn of niet dat maak jij ervan..
geef ik bronnen is het weer niet goed genoeg.
er zijn anders wel vaak reacties van tegenstanders ook niet goed zeker? we moeten ze allemaal van harte welkom heten en ons land naar de kloten laten helpen, is dat wat je wilt?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:32

chanicha schreef:
Riddershow natuurlijk zijn erbij die blij zijn maar dat zijn er maar zo weinig! Die mensen mogen ze van mij met voorrang helpen en niet die schreeuwers om geld.

Helemaal mee eens hoor. En ik kon me nou best voorstel dat je klaagt. Maar ga niet protesteren voor iets wat voor jouw Is gebouwd en wat een heleboel geld kost.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:36

Zeeuwtje68 schreef:
hoe weet jij nou of ze onbetrouwbaar zijn of niet dat maak jij ervan..
geef ik bronnen is het weer niet goed genoeg.
er zijn anders wel vaak reacties van tegenstanders ook niet goed zeker? we moeten ze allemaal van harte welkom heten en ons land naar de kloten laten helpen, is dat wat je wilt?

Neem die twitter van de moslim. Hoe weet je dat hij een moslim is? Hoe weet je dat wat hij zegt betrouwbaar is.

Verder kan je naast de auteur ook nog nieuwsbron (soort e.d.) bekijken, kijken of argumenten subjectief of objectief. Drogredenen: hoe meer, hoe minder betrouwbaar het argument is. Zeggen dat alle vluchtelingen ontevreden zijn omdat een paar ontevreden zijn, is overhaaste generalisatie en dus een drogreden. Dingen roepen zonder uberhaupt een bron of hoe mevrouw in dat filmpje het doet, is ook geen goed argument.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:49

Waarvoor moet er overal een bron bij? Er zijn ook mensen die dingen zelf meemaken of in hun omgeving, moet je dan ook een bron aandragen!

Er zijn teveel voorstanders die de realiteit uit het oog verloren zijn en alleen het goede in mensen willen zien maar ik vrees dat die de deksel op hun neus gaan krijgen.
Daarbij vind ik dat er onder dit kabinet weinig spierballen getoond worden en ze alleen als het braafste kindje van de klas achter Brussel aanlopen. We hebben niets meer te vertellen in ons eigen land.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:53

Als je (in het algemeen!) zegt dat iedere vrouw in Zweden wordt verkracht, het grootste deel gelukszoeker is of andere dingen roept. Dan moet je wel een bron hebben, anders is het niet betrouwbaar.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:03

Ik heb het over als je zelf iets meemaakt of iemand in je omgeving.

Dat het grootste deel gelukszoekers zijn hoef ik geen bron voor te hebben want dat zijn het ook en die mogen ze dezelfde weg terug sturen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:15

EskeGirl schreef:
Als je (in het algemeen!) zegt dat iedere vrouw in Zweden wordt verkracht, het grootste deel gelukszoeker is of andere dingen roept. Dan moet je wel een bron hebben, anders is het niet betrouwbaar.

Goed bezig Eske! +:)+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:18

chanicha schreef:
Ik heb het over als je zelf iets meemaakt of iemand in je omgeving.

Dat het grootste deel gelukszoekers zijn hoef ik geen bron voor te hebben want dat zijn het ook en die mogen ze dezelfde weg terug sturen.

Hoe weet je dit dan? Heb je iedere asielzoeker persoonlijk gesproken?

In een discussie hebben zulke uitspraken wél ondersteuning nodig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:21

Ieder die 7 veilige landen voorbij gaat en dan zeurt over de huisvesting is een gelukszoeker.
Iemand die veiligheid zoekt is al lang blij dat er geen bommen om hem heen afgaan en dat hij een slaapplek en eten heeft.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:23

bruintje123 schreef:
Ieder die 7 veilige landen voorbij gaat en dan zeurt over de huisvesting is een gelukszoeker.
Iemand die veiligheid zoekt is al lang blij dat er geen bommen om hem heen afgaan en dat hij een slaapplek en eten heeft.

juist en zo zie ik het dus ook!! ze waren 7 landen eerder al veilig..