Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zeeuwtje68 schreef:ik zie steeds meer tegenstanders. iedereen die ik spreek waar dan ook, zijn er ook tegen
hoelang gaat dit nog door, voor we het niet meer pikken en de pleuris uit gaat breken?
Denk dat het hier goed fout gaat..
Sammie schreef:Nee dat zeg ik niet. Ik zie ook totaal het verband niet tussen verkiezingsbeloften (die één partij heel makkelijk kan maken en waar eigenlijk elke partij zich schuldig aanmaakt. Beter kan men zeggen deze partij wil zich inzetten voor x, y en z. Maar dat is niet populair en daar win je tegenwoordig haast geen stemmen meer mee. Wie is er nu dommer.. Iemand die roept ik geef iedereen 1000 euro of de persoon die gelooft dat dat ook daadwerkelijk gebeurd?) en een kabinet (bestaat altijd uit meerdere partijen én heeft te maken met de oppositie en de Eerste Kamer en de EU) die gevormd wordt ná verkiezingen.. Rutte heeft dingen geroepen die hij niet waar KON maken (immers had hij met alle andere partijen te maken. Alleen als VVD alleen kon reageren maakte hij nog een kans om deze belofte waar te maken.). Daar kun je Rutte en de VVD op aanspreken. Dat heeft NIKS met het kabinet te maken, want toen Rutte die verkiezingsbelofte maakte was hij geen onderdeel van het huidige kabinet. Hij had net zo goed dik kunnen verliezen. Simpeler kan ik het niet meer maken.
Je kan dit kabinet veel kwalijk nemen, ik neem ze bijvoorbeeld het behoorlijk kwalijk dat ze imo niet goed luisteren naar het volk en nog veel erger datzelfde volk niet goed informeren. Dat ze niet weten wat er leeft. En daar ook veel te laat op anticiperen (anderzijds op het moment dat ze het wel doen is het wéér niet goed… gezien de reacties in dit topic..)
Dit alles is jouw mening en dat mag. Alleen mijn mening is heel anders en dat mag ook. Begin beetje het idee te krijgen dat jij denkt dat alleen jouw mening de waarheid is. Ipv discussie en openstaan voor elkaar, probeer jij een ieder te overtuigen van jouw waarheid. En daar haak ik af. Ik weet namelijk heel zeker dat velen heel bewust gestemd hebben. Verder zie, hoorven lees ik ook dat er regeringsafspraken NIET worden nagekomen. En oh ja, voor jouw perceptie, ik weet heel goed het verschil tussen regeringsafspraken en verkiezingsbeloften! En zo te lezen zijn er meer die dat weten.
Dit kabinet, deze regering is er omdat mensen zich gek lieten maken door peilingen en dat de ene groep niet wilde dat de SP aan de macht kwam en expres VVD (niet PVV want dat was toch iets te rechts) ging stemmen en een andere groep wilde niet dat PVV ging winnen en dus PVDA ging stemmen (en niet SP want dat was toch iets te links). Een klein gedeelte stemde gewoon op de partij waar ze op wilde stemmen ipv die gekmakerij. Nederland heeft dit aan zichzelf te danken.. Ik mag hopen dat iedereen de volgende keer zich ergens in verdiept ipv achter peilingen of een hardblerende idioot met beloftes waarvan je diepdown weet dat het niet kan aan rennen..
Onze stelsel heeft sterke punten en zwakke punten. Wij hebben nu eenmaal een stelsel waarbij een partij eigenlijk nooit meer zo groot kan worden dat ze alleen regeren, maar altijd met een andere partij en dan is er nog een oppositie (die in bepaalde situaties niks kan, maar in andere situaties behoorlijk veel macht hebben, immers is voor een wetsvoorstel een meerderheid van de Tweede Kamer nodig) en vervolgens heb je nog een Eerste Kamer die ook invloed kan uitoefenen. En beide kamers worden op een andere manier gekozen.
Zeeuwtje68 schreef:opstand is al begonnen hoor en er zijn er nog wel meer.
https://www.facebook.com/video.php?v=16 ... =2&theater
demonstreren kan je ook wel vergeten kijk maar naar dit filmpje
https://www.facebook.com/video.php?v=16 ... =2&theater
chanicha schreef:Riddershow natuurlijk zijn erbij die blij zijn maar dat zijn er maar zo weinig! Die mensen mogen ze van mij met voorrang helpen en niet die schreeuwers om geld.
Zeeuwtje68 schreef:hoe weet jij nou of ze onbetrouwbaar zijn of niet dat maak jij ervan..
geef ik bronnen is het weer niet goed genoeg.
er zijn anders wel vaak reacties van tegenstanders ook niet goed zeker? we moeten ze allemaal van harte welkom heten en ons land naar de kloten laten helpen, is dat wat je wilt?
chanicha schreef:Ik heb het over als je zelf iets meemaakt of iemand in je omgeving.
Dat het grootste deel gelukszoekers zijn hoef ik geen bron voor te hebben want dat zijn het ook en die mogen ze dezelfde weg terug sturen.
bruintje123 schreef:Ieder die 7 veilige landen voorbij gaat en dan zeurt over de huisvesting is een gelukszoeker.
Iemand die veiligheid zoekt is al lang blij dat er geen bommen om hem heen afgaan en dat hij een slaapplek en eten heeft.