Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:47

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:48

Yvank_ schreef:
femo schreef:
@stephenie_m. Beetje kort door de bocht. Als iemand echt een psychose heeft oid dan is het NIET eigen schuld dikke bult. Kan daar altijd een beetje pissig om worden. Je kan echt hele gekke dingen doen hoor. Deze jongen heeft geen strafblad maar een goede studie.

Denk niet dat hij dit doet omdat het een asociaal debieltje is.:)

Zulk gedrag is op geen enkele wijze goed te praten :n

Dan weet jij duidelijk niet wat een psychose inhoud

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:48

Stephanie_M schreef:
Tjah en dan blijf ik nog steeds van mening als iemand het "echt" is dan is het misschien tijd om hem op te sluiten, al is het een TBS kliniek. Want niemand kan je garantie geven dat hij dit nooit meer zal doen, dus hij zal de rest van zn leven toezicht nodig hebben. Eigenlijk had hij al toezicht moeten hebben. Maar bij bijna elke crimineel wordt gezegd ontoerekeningsvatbaar dus ik geloof er niet zo meer in. Dat er gekken zijn geloof ik wel en dat er mensen zijn die het echt hebben ook.

Sorry hoor, maar als je dus een keer een psychose hebt gehad, moet je voor altijd onder toezicht want het kan altijd weer gebeuren?

Dan moet iedereen onder toezicht, want het kan iedereen gebeuren. Het kan ook jou gebeuren.
deze jongen heeft wel hulp nodig ja.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:50

Stephanie_M schreef:
Tjah en dan blijf ik nog steeds van mening als iemand het "echt" is dan is het misschien tijd om hem op te sluiten, al is het een TBS kliniek. Want niemand kan je garantie geven dat hij dit nooit meer zal doen, dus hij zal de rest van zn leven toezicht nodig hebben. Eigenlijk had hij al toezicht moeten hebben. Maar bij bijna elke crimineel wordt gezegd ontoerekeningsvatbaar dus ik geloof er niet zo meer in. Dat er gekken zijn geloof ik wel en dat er mensen zijn die het echt hebben ook.

Tja, als we zo zouden moeten werken, dan kunnen we wel gelijk de belasting flink opschroeven. Als iemand aan alles laat blijken "beter" te zijn, normaal te zijn, etc, dan zal die hooguit nog door de inlichtingendiensten in de gaten worden gehouden, maar uiteindelijk kan hij over een paar jaar zijn weg echt wel weer gaan hoor.

Want wat heeft hij nou echt gedaan? Uit alles blijkt dat hij niet echt kwaad wilde doen. Daarmee is het niet goed te praten, tuurlijk niet, maar het zegt wel iets over hoe verknipt zo'n jongen echt is (en dan bedoel ik gewelddadig, gevaarlijk).

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:51

minikatje schreef:
PenP2014 schreef:
Valt een nep pistool onder de wapenwet eigenlijk?

Zijn verboden :)
https://www.justis.nl/producten/wwm/ver ... paragraph2

Duidelijk dankje. Ik ben heel benieuwd naar het verhaal hier achter en hoe het met de portier gaat. Hopelijk komt er meer nieuws.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:53

Stephanie_M schreef:
Ja en iedereen wordt in Nederland ontoerekeningsvatbaar verklaard.... Vind het een beetje onzin dat mensen denken dat je daarmee alles goed kan praten. Als het bekend was dat hij ontoerekeningsvatbaar was dan was dit vast wel eerder opgevallen. Niemand weet wat die jongen had kunnen doen als hij niet binnen was gelaten en een echt geweer had gehad. Een slachtoffer zie ik hier absoluut niet, iemand die een beetje gezond verstand erin geramd moet krijgen wel.

Of de persoon in kwestie nou ontierekeningsvatbaar is of niet... Ik hoop dat hij een gepaste straf of behandeling krijgt. Dit moet niet kunnen gebeurten.
Wat ik wel even wilde zeggen, mensen kunnen wel in 1x "gek" worden, een eerste psychose treed rond de pubertijd over het algemeen op. Maar kan ook door hormonale schommelingen of invloeden (bv trauma) van buiten af. Ik heb heel veel mensen van erg dichtbij gezien op mijn vorige werk die tot een jaar of 30 prima functioneerden, kinderen en een goede baan hadden... En nu op een gesloten afdeling verbleven omdat ze echt een gevaar voor zichzelf of anderen waren geworden door een later ontwikkelde psychiatrische ziekte.
Mensen vergissen zich zo erg in het intoerekeningsvatbaar verklaren...
Een gevangenisstraf is klaar, wanneer het klaar is. Ontoerekeningsvatbaar blijf je voor je leven, al wordt je ooit weer toerekeningsvatbaar of wilsbekwaam verklaard je blijft psychiatrisch patiënt. Veel tbs'ers die alle behandelingen doorlopen hebben zitten de rest van hun leven op een long stay afdeling, gewoon levenslang. Vergis je niet in de verhalen van dat handje vol wat een keer ontsnapt tijdens vrijheden (al is dat ook slecht dat het gebeurt) daar tegenover staat een hele groep die wel goed behandeld wordt en als dit geen baad heeft een veilige omgeving geboden krijgt.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:55

quera schreef:

Waarom zulke vooroordelen? Er is helemaal nog niet aangetoond hij een psychose heeft.
Als iemand vooroordelen in negatieve zin heeft is Bokt te klein, maar als het verzachtend is dan gaat iedereen er ineens in mee dat hij wel een psychose zal hebben.

Vreemde situatie dit. Eerst wilde iedereen geloven dat hij beide ouders was verloren waardoor het te begrijpen zou zijn en nu is het de psychose.
Iedere misdadiger heeft iets meegemaakt waardoor hij zo is geworden. Niemand wordt agressief geboren of heeft als kind het idee om later maar crimineel/terrorist te worden.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:57

Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:58

Niemand zegt dat hij daadwerkelijk een psychose had. Ze zeggen alleen dat het niet correct is om te zeggen dat "zulk gedrag op geen enkele wijze goed te praten is". Mjah, ben het deels met jullie beide eens.

Psychose is een goede verklaring voor hele gekke dingen doen, die je niet aangerekend kunnen worden.
Maar daarmee is het gedrag zelf natuurlijk niet "goed".

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:58

PenP2014 schreef:
Valt een nep pistool onder de wapenwet eigenlijk?

De wapenwet is nog niet zo simpel, ook niet voor de politie ben ik ooit achter gekomen.
(Ik was met m'n luchtbuks aan het schieten, na klachten kwam er politie ff kijken waar ik mee bezig was, uiteindelijk met 6 man wisten ze niet of wat ik in m'n handen had nou legaal was of niet)

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:59

Courses schreef:
Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.

Dat was het geval in één tv gids, ik kan je vertellen dat er heel vaak dit soort fouten staan in tv gidsen.
Je kunt er van alles bij gaan bedenken maar dat maakt het niet geloofwaardiger.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:59

harbourlight schreef:
quera schreef:

Waarom zulke vooroordelen? Er is helemaal nog niet aangetoond hij een psychose heeft.
Als iemand vooroordelen in negatieve zin heeft is Bokt te klein, maar als het verzachtend is dan gaat iedereen er ineens in mee dat hij wel een psychose zal hebben.

Vreemde situatie dit. Eerst wilde iedereen geloven dat hij beide ouders was verloren waardoor het te begrijpen zou zijn en nu is het de psychose.
Iedere misdadiger heeft iets meegemaakt waardoor hij zo is geworden. Niemand wordt agressief geboren of heeft als kind het idee om later maar crimineel/terrorist te worden.

Hoo

Ik heb nooit gezegd dat hij een psychose heeft (gehad) ik reageer alleen op het verhaal dat het op geen enkele manier goed te praten is ook als hij een psychose zou hebben.

Diegene weet er blijkbaar dus weinig tot niets van af.
Of hij een psychose of iets anders zou hebben moet uit testen wijzen. Daar laat ik me niet over uit.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:04

Courses schreef:

Nou nou complotdenker is je tweede naam???
:(:)

PenP2014

Re: Geen NOS journaal i.v.m. omstandigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:06

Ik vond het er eerst ook nep uitzien hoor. Maar we leven niet in CSI miami natuurlijk ;) Zo smooth gaat het in het echt heus niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:11

PenP2014 schreef:
Ik vond het er eerst ook nep uitzien hoor. Maar we leven niet in CSI miami natuurlijk ;) Zo smooth gaat het in het echt heus niet.

Typisch toch :+ , dat we wat er "echt" uit vinden zien, baseren op wat we zien in neppe films en tv series. Als je daar even over nadenkt, is dat best vreemd eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:16

Ik denk ook nog steeds dat dit ontzettend nep is allemaal... en zo niet, laat die jongen dan eens vertellen wat hij wilde vertellen...
Ik denk zelf dat als iemand zo overtuigd is om iets te willen zeggen, we toch eens moeten gaan luisteren.

Ik praat dit absoluut niet goed, de wijze waarop is zeker niet slim geweest...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:18

@quera dank voor je vooroordeel fijn dat je een conclusie trekt zonder ook maar iets over mij te weten ;)

Ja ik weet van hele nabije ervaringen wat een psychose is. En nee ik vind dan dit gedrag NIET goed te praten.

Bovendien is het helemaal niet zeker dat dit zo is dat hij dat heeft.

En de gene die zei zeg je dit dan ook van iemand die kanker heeft. Ja ook iemand die kanker heeft heeft geen enkel recht om met een pistool nep of niet nep de tv Studios binnen te gaan. Kom op zeg als mensen handelen in naam van geloof vind iedereen het schokkend, die zijn met goed psychisch niet in orde en.volledig gehersenspoeld, maar als iemand psychisch niet goed zou zijn is.het ineens een slachtoffer en ook vooral niet erg dat ze dit doen, kan immers gebeuren :?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:19

NikkiTazz schreef:
Ik denk ook nog steeds dat dit ontzettend nep is allemaal... en zo niet, laat die jongen dan eens vertellen wat hij wilde vertellen...
Ik denk zelf dat als iemand zo overtuigd is om iets te willen zeggen, we toch eens moeten gaan luisteren.

Ik praat dit absoluut niet goed, de wijze waarop is zeker niet slim geweest...

Waarom? Wat kan hij nou voor iets zinnigs te vertellen hebben?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:20

NikkiTaz. Hmmm, volgens mij heb jij het over een andere "nep" dan ik.

Ik heb het erover dat mensen de hele gijzeling, de politie bestorming, de manier waarop die jongen zich snel overgaf, zo knullig ging, dat het nep lijkt.

Niet dat wat hij beweerde allemaal nep was. Dus, dat er een groep hackers achter hem zat, dat hij met meer man was, dat er bommen verspreid lagen door het land, dat er echt iets te vertellen was. Dat lijkt allemaal wel vrij nep te zijn ja.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:20

Blijkbaar niet genoeg

Mensen die psychotisch zijn kunnen hele rare dingen doen. Heb het vaak in m'n werk gezien.

Let op! Ik zeg nog steeds dat ik niet weet of hij dat is. Ik ben geen psychiater.

Heg gedrag is altijd fout maar als iemand psychotisch is kan deze er soms weinig aan doen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:22

manie schreef:
Courses schreef:

Nou nou complotdenker is je tweede naam???
:(:)

o, daar is de politie al...

'mag ik nu gaan?'

'Als ik mijn speech gedaan heb.'

Mijn god wtf, is dit koefnoen?

Tjaa, de politie rent zomaar naar binnen, laat die gast meteen zijn wapen vallen, maar ja, hij had ook nog even de portier kunnen neerknallen.

Met zulke politie heb je geen vijanden meer nodig zeg. Ik hoop niet dat ik ooit gijzelaar zal worden, en als dat wel gebeurd, hoop ik van harte dat het dan net zon keurige, sullige overmeesteraar zal zijn als die tarik.

'Laat je wapen vallen!!!'

*plof*

Stelletje gemeentegekkies de gewoon even binnenloopt, wisten ze al dat t een neppistool was? Of vonden ze het wel stoer om op de Nederlandse televisie het risico te nemen dat portier en zijzelf doorzeefd zouden raken?

Alles bij elkaar heb ik nog nooit zon vertoning gezien. En dat heeft helemaal niets met CSI miami te maken, dat heb ik nog nooit gezien.

Shiloh

Yvank_ schreef:
maar als iemand psychisch niet goed zou zijn is.het ineens een slachtoffer en ook vooral niet erg dat ze dit doen, kan immers gebeuren :?

Dit zegt denk ik niemand.

En daar zit denk ik in deze discussie ook de verwarring.

Nee, het is niet goed te praten, want de actie is niet goed.
Maar als er echt sprake is van een psychose of iets anders psychisch is het hem ook niet aan te rekenen. Of is het op zijn minst te verklaren. En moet er met name compleet anders op gereageerd worden, hulp ipv zware straf zeg maar.

Amaris

En nu dan hoe ze het wel hadden moeten doen Randalinpony?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:24

randalinpony schreef:
'Laat je wapen vallen!!!'

*plof*

Stelletje gemeentegekkies de gewoon even binnenloopt, wisten ze al dat t een neppistool was? Of vonden ze het wel stoer om op de Nederlandse televisie het risico te nemen dat portier en zijzelf doorzeefd zouden raken?

Als je de filmpjes goed ziet, heeft hij een hele rustige houding, en wordt de portier niet bedreigd. Je weet op dat moment niet hoe het verder kan escaleren. Je hoort de politie zeggen "hij heeft de handen op zijn rug". Oftewel, ze hebben op dat moment waarschijnlijk besloten in te grijpen, omdat op dat moment de gegijzelfde niet in direct gevaar was (onder schot gehouden wordt). De tijd ie het kost om het pistool achter de rug vandaan te halen, en te richten op de gegijzelde of politie, is waarschijnlijk korter als dat de politie zijn trekker kan overhalen.

Dus nee, ik vind het een hele goede keuze, om op basis van de dreiging die er op dat moment was in te grijpen.

Het was iets anders als hij met zijn pistool gericht op de beveiliger stond.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 12:25

Ik zou maar héél snel gaan solliciteren als hoofd van de NL politie Randalinpony.
Blijkbaar weet jij het namelijk veel beter....