PenP2014 schreef:Valt een nep pistool onder de wapenwet eigenlijk?
Zijn verboden

https://www.justis.nl/producten/wwm/ver ... paragraph2
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvank_ schreef:femo schreef:@stephenie_m. Beetje kort door de bocht. Als iemand echt een psychose heeft oid dan is het NIET eigen schuld dikke bult. Kan daar altijd een beetje pissig om worden. Je kan echt hele gekke dingen doen hoor. Deze jongen heeft geen strafblad maar een goede studie.
Denk niet dat hij dit doet omdat het een asociaal debieltje is.
Zulk gedrag is op geen enkele wijze goed te praten
Stephanie_M schreef:Tjah en dan blijf ik nog steeds van mening als iemand het "echt" is dan is het misschien tijd om hem op te sluiten, al is het een TBS kliniek. Want niemand kan je garantie geven dat hij dit nooit meer zal doen, dus hij zal de rest van zn leven toezicht nodig hebben. Eigenlijk had hij al toezicht moeten hebben. Maar bij bijna elke crimineel wordt gezegd ontoerekeningsvatbaar dus ik geloof er niet zo meer in. Dat er gekken zijn geloof ik wel en dat er mensen zijn die het echt hebben ook.
Stephanie_M schreef:Tjah en dan blijf ik nog steeds van mening als iemand het "echt" is dan is het misschien tijd om hem op te sluiten, al is het een TBS kliniek. Want niemand kan je garantie geven dat hij dit nooit meer zal doen, dus hij zal de rest van zn leven toezicht nodig hebben. Eigenlijk had hij al toezicht moeten hebben. Maar bij bijna elke crimineel wordt gezegd ontoerekeningsvatbaar dus ik geloof er niet zo meer in. Dat er gekken zijn geloof ik wel en dat er mensen zijn die het echt hebben ook.
minikatje schreef:PenP2014 schreef:Valt een nep pistool onder de wapenwet eigenlijk?
Zijn verboden
https://www.justis.nl/producten/wwm/ver ... paragraph2
Stephanie_M schreef:Ja en iedereen wordt in Nederland ontoerekeningsvatbaar verklaard.... Vind het een beetje onzin dat mensen denken dat je daarmee alles goed kan praten. Als het bekend was dat hij ontoerekeningsvatbaar was dan was dit vast wel eerder opgevallen. Niemand weet wat die jongen had kunnen doen als hij niet binnen was gelaten en een echt geweer had gehad. Een slachtoffer zie ik hier absoluut niet, iemand die een beetje gezond verstand erin geramd moet krijgen wel.
quera schreef:Dan weet jij duidelijk niet wat een psychose inhoud
Courses schreef:Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.
harbourlight schreef:quera schreef:Dan weet jij duidelijk niet wat een psychose inhoud
Waarom zulke vooroordelen? Er is helemaal nog niet aangetoond hij een psychose heeft.
Als iemand vooroordelen in negatieve zin heeft is Bokt te klein, maar als het verzachtend is dan gaat iedereen er ineens in mee dat hij wel een psychose zal hebben.
Vreemde situatie dit. Eerst wilde iedereen geloven dat hij beide ouders was verloren waardoor het te begrijpen zou zijn en nu is het de psychose.
Iedere misdadiger heeft iets meegemaakt waardoor hij zo is geworden. Niemand wordt agressief geboren of heeft als kind het idee om later maar crimineel/terrorist te worden.
Courses schreef:Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.
PenP2014 schreef:Ik vond het er eerst ook nep uitzien hoor. Maar we leven niet in CSI miami natuurlijkZo smooth gaat het in het echt heus niet.
NikkiTazz schreef:Ik denk ook nog steeds dat dit ontzettend nep is allemaal... en zo niet, laat die jongen dan eens vertellen wat hij wilde vertellen...
Ik denk zelf dat als iemand zo overtuigd is om iets te willen zeggen, we toch eens moeten gaan luisteren.
Ik praat dit absoluut niet goed, de wijze waarop is zeker niet slim geweest...
manie schreef:Courses schreef:Er kloppen een heleboel dingen niet aan dit verhaal. In de TV gids stond 1.5 uur gepland voor dit Journaal terwijl het normaal een stuk korter is. Sowieso was de hele overmeestering/aanhouding super knullig (4 mensen die bevelen schreeuwen en allerlei andere onzin door elkaar heen) om maar niet te beginnen over het feit dat de 'normale' politie hier niet voor ingezet hoort te worden. Daarnaast was de man veel te beleefd, de video die op YT verscheen van Anoyemous blijkt fake te zijn en nog zoveel meer ... Echt een raar verhaal.
Nou nou complotdenker is je tweede naam???
Yvank_ schreef:maar als iemand psychisch niet goed zou zijn is.het ineens een slachtoffer en ook vooral niet erg dat ze dit doen, kan immers gebeuren
randalinpony schreef:'Laat je wapen vallen!!!'
*plof*
Stelletje gemeentegekkies de gewoon even binnenloopt, wisten ze al dat t een neppistool was? Of vonden ze het wel stoer om op de Nederlandse televisie het risico te nemen dat portier en zijzelf doorzeefd zouden raken?