Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:17

briitje schreef:
Zo hallo.. mag het ook wat netter ? Daarnaast heb ze wel een goed punt
Edit jullie beide, maar dit mag wel wat netter uitgedrukt worden.

Een punt als ze zegt dat een 5 jarig kind!!! de dader is in dit verhaal?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:23

@ mick je hebt altijd mensen die hun kind alleen laten met hun hond.. Kind spookt van alles uit met hond. Dan is er niemand die het op dat moment op neemt voor de hond hoor.. Kind doet hond echt pijn, moet dit dus maar accepteren? Het is toch een natuurlijke reactie om dan een snauw te geven?

Jij zegt hoort onder appel te staan, zodat hij er niet eens aan denkt om zich te verdedigen.. een hond blijft een hond he.. het kan 100 x goed gaan, maar die ene keer.. kan die nog zo goed onder appel staan.

Daarom horen kinderen en honden ook NOOIT alleen te zijn.
Wat er nu gebeurd is, kunnen wij natuurlijk niet voorspellen. Maar de baas hoort er gewoon ten alle tijde bij te zijn, welk ras dan ook!

@ caira, ik denk niet dat ze dit zo bedoeld. Denk dat ze het meer zo bedoeld als mij. Kind is in mijn ogen niet de dader, maar moeder en/of baas van de hond.. Hun hadden het kind nooit alleen moeten laten...

Caira

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:26

@briitje: goed lezen, ze stelt wel degelijk dat het kind de dader is in dit verhaal, en daar draait mijn maag van om.

Het is geen natuurlijke reactie om een snauw te geven naar een jong kind, net als het geen natuurlijke reactie is om een snauw te geven naar een pup.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:35

het is juist een hele natuurlijke reactie om een snauw te geven naar een pup.Maar is zit een verschil tussen...zoals wat mijn Pyr reu doet...even op de plaats zetten,en compleet verscheuren.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:41

Tuurlijk is dat wel natuurlijk... zo word die toch gecorrigeerd.. maar wat geerke zegt, verscheuren of corrigeren.. Daar zit het verschil in
Daarnaast vind ik nogmaals de moeder/eigenaar de schuldige..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:53

mick75 schreef:
Als iemand jouw hond pijn doet, dan is het aan jou om te zorgen dat jouw hond geen pijn gedaan meer kan worden, niet om het kind op te voeden of te laten bijten door jouw hond. Als ouder van het kind heb je ervoor te zorgen dat je kind geen honden kan pesten.

In dit verhaal heb ik alleen geloof ik gemist dat kind de hond gepest heeft. Ik begreep dat het een soort ongelukkige samenloop van omstandigheden was, maar ook dan heb je als baas te zorgen dat je hond niet kan bijten. Ook niet als iemand per ongeluk net de deur open smijt tegen de hond aan of wat er ook kan gebeuren in een trappengat.

Typische pavlov-reactie trouwens wel van de hondeneigenaren. Altijd ligt het aan alles en iedereen, behalve aan de hond. Die pavlov-reactie maakt hondenbaasjes gevaarlijk!

Weet je wat gevaarlijk is? Zo aan de haal gaan met een korte post van mij waarin ik alleen maar aangeef dat honden vaak als speelgoed gebruikt worden. Nergens heb ik daar bijgezet dat dat de schuld van het kind is. Maar jij bent erg goed in het invullen van wat een ander er mee bedoeld zou hebben. Enige zelfkritiek zou je niet misstaan. Lekker doorgaan met generaliseren en projecteren. Goed bezig Mick! 8)7

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 16:55

Caira schreef:
Absoluut Mick, ik heb ook geen lieverdje (staat nog hoger in de lijst dan de staf) en dat is mijn verantwoordelijkheid. Kinderen mogen enkel onder begeleiding met hem spelen. Daar ben ik bij en daar sta ik naast. En ja ook ik heb hem wel eens pijn gedaan, stoel op zijn poot gezet (sorry ) en de DA moet hem ook wel eens prikken. En hoe naar dat ook voor hem is, dat geeft hem geen reden om naar wie of wat dan ook uit te vallen. Als andere honden op hem aanslaan, wat enorm vaak gebeurt, vooral labradors, dan heeft hij geleerd om dat te negeren. Als er problemen zijn los IK die op, niet meneer met zijn grote tanden.

Maar er zijn genoeg situaties waarin de verantwoordelijke volwassene helemaal niets oplost of zelfs niet aanwezig is. En wat moet de hond dan?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:01

Caira schreef:
@briitje: goed lezen, ze stelt wel degelijk dat het kind de dader is in dit verhaal, en daar draait mijn maag van om.

Het is geen natuurlijke reactie om een snauw te geven naar een jong kind, net als het geen natuurlijke reactie is om een snauw te geven naar een pup.

Wat n ontzettende onzin weer. Hoe denk je dat honden pups opvoeden? Door nooit naar ze te snauwen?
Natuurlijk is het kind niet de verantwoordelijke, maar in de ogen van de hond toch zeker wel de dader. Juist omdat je niet kunt verwachten dat de hond het gedrag van het kind in een bepaald perspectief kan plaatsen moet je er ALTIJD bij zijn. Het is wel degelijk natuurlijk gedrag om te grommen of te snauwen want de hond ziet een klein kind niet als ranghogere.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:07

yentl2010 schreef:
Heeft dit meisje van 5 42 nietjes geschoten in de oren?

Ik kan dat namelijk nergens lezen of ik zie iets over het hoofd

Is een flauwekulverhaaltje dat járen geleden ging rondzingen, eerst waren het er 10, toen 17 en zo te lezen zijn het er nu al meer dan 40... de clou van het (verzonnen) verhaal was dat de hond pas bij het allerlaatste nietje zou hebben gebeten waarop het dier zonder meer naar de dierenarts werd gebracht, die het dier in liet slapen waarna hij bij een controle die nietjes zou hebben gevonden. Zelfs Martin Gaus vertelde het verhaal in 1 van zijn boeken, over de brave hond die pas bij het allerlaatste nietje beet... onzin dus.
Dit meisje is door 2 staffies gebeten, en waarom het gebeurde weet ik nog niet, maar het kwam vast niet door nietjes.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:10

Er zijn idd inmiddels vele versies van het verhaal. Maar dat het helemaal nooit gebeurd zou zijn is ook weer een beetje te kort door de bocht.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:18

Nikass schreef:
Er zijn idd inmiddels vele versies van het verhaal. Maar dat het helemaal nooit gebeurd zou zijn is ook weer een beetje te kort door de bocht.

Kan, maar de ene keer beweert iemand dat het een Golden retriever was, de andere keer is het een labrador en werk zo het hele rijtje maar af... ook de aantallen nietjes worden steeds erger. :')

Hoe dan ook, er is een 5 jarig meisje ernstig gewond, ligt in het ziekenhuis door de honden van iemand anders die in dezelfde flat woont.
Inmiddels zijn beide honden afgemaakt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:19

Kimbers schreef:
Inoterry schreef:

Jaren terug is er eens een hond ingeslapen omdat hij een kind had gebeten. Pas nadat de hond al dood was ontdekten ze 42 nietjes die het kind in de oren van de hond had gejast.
Ik heb ook al eens een filmpje gezien waarin een kind word aangemoedigd een rottweiler als springkussen te gebruiken. Hond geeft heel veel signalen af het niet leuk te vinden, maar bijt niet. Als de hond op een gegeven moment wel zou hebben gebeten zou hij in het nieuws komen als WEER een rottweiler die bijt. Bijtincident is bijtincident en voor de nieuwswaarde zou het ras er niet toe moeten doen.

En dat was dus een hoax..

Nope, is echt gebeurt, alleen dan meer 13 jaar geleden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:22

Ken het verhaal van de nietjes al 35 jaar.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:25

kohtje schreef:

Ik ook. :j

Martin Gaus was in NL de eerste die ermee begon.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:29

Zoolgangster schreef:
kohtje schreef:

Ik ook. :j

Martin Gaus was in NL de eerste die ermee begon.

met nieten?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:33

@geerke :')

Met het verhaal over die nietjes... en de domme dierenarts, de enige in NL die een hond zonder eerst te checken in zou laten slapen en na zijn dood die nietjes zou hebben ontdekt.
En nu nóg denken sommige lieden dat een hond alleen bijt als hij eerst gruwelijk mishandeld is door (kleine) ettertjes... en dat het dus altijd eigen schuld dikke bult is als er iemand gebeten wordt... :roll:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:36

Maar daar zit wel de fout, veel mensen leggen meteen de schuld bij de hond terwijl dat niet percee hoeft te zijn. Andersom precies hetzelfde. Er word vaak geoordeeld over een situatie waar men niet de helft van weet.

edit, typefout :o
Laatst bijgewerkt door Inoterry op 14-09-14 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:39

Inoterry schreef:
Maar daar zit wel de fout, veel mensen leggen meteen de schuld bij de hond terwijl dat niet percee hoeft te zijn. Andersom precies hetzelfde. Er word vaan geoordeeld over een situatie waar men niet de helft van weet.

Precies! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:46

volgens mij zijn veel bijtincidenten binnenshuis de oorzaak van treiterende kinderen,waarbij de moeder het te druk heeft op FB dus niet oplet... :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 17:47

Of gewoon ouders die niet de verantwoordelijkheid nemen tot het beschermen van kinderen. Nou heb ik een kater die totaal niet te vertrouwen is met kleine kinderen en vreemde mensen, dus als er visite komt gaat hij apart achter een gesloten deur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:28

Jeetje wat erg zeg.
Uit bericht haal ik dat de honden van een flatgenoot zijn/buren.
Ik vraag mij dan af hoe dan gebeurd is, want liepen de honden dan los of waren ze aangelijnd?
Inslapen vindt ik ook weer erg heftig klinken, komt voor mij nogal over of het de schuld is van de honden en niet van de eigenaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 18:37

Fjorj schreef:
Jeetje wat erg zeg.
Uit bericht haal ik dat de honden van een flatgenoot zijn/buren.
Ik vraag mij dan af hoe dan gebeurd is, want liepen de honden dan los of waren ze aangelijnd?
Inslapen vindt ik ook weer erg heftig klinken, komt voor mij nogal over of het de schuld is van de honden en niet van de eigenaar.

wat wil je dan...de eigenaar laten inslapen?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:02

Caira schreef:
Geryon schreef:
Maar zowat IEDERE hond, ongeacht het ras, laat niet toe dat hem pijn gedaan wordt. Zoals al gezegd, ze hebben een grens. En die grens verschilt natuurlijk per hond.

Moet je dan altijd je hond in de gaten gaan houden voor het geval iemand hem pijn doet en hij dat niet pikt? Nou ja zeg, dat is pas omgekeerde wereld. De dader beschermen? Want het kind is de dader, niet de hond!

Mensen verdedigen zichzelf en zijn slachtoffer, maar als honden zichzelf verdedigen, zijn zij ineens de dader. Nou, dacht het niet..

Jij hebt echt een serieuze kronkel in je hoofd Geryon. Niet de honden zijn levensgevaarlijk, mensen als jij zijn het echte gevaar.

Zoooo, hier heb ik op getemd.

Hoe kom je er uberhaupt bij dat ik een kronkel in mijn hoofd heb, wie weet ben jij met jouw mening juist degene met de kronkel in de kop. Wie zegt jouw mening de juiste is en ik een kronkel in mijn hoofd heb vanwege de mijne:)

Tegen een dierenarts hoeft een hond zich niet te verdedigen, dat zijn hele andere situaties en dat voelen ze, ze voelen zich dan niet bedreigd (de meesten dan), want ze worden gekalneerd enzo.

Maar als iemand een hond steeds lastig valt wat de hond pijn doet, en deze niet stopt door eerste tekens zoals gegrom, dan is het logisch dat hij zichzelf verdedigd.

Ik vind het eigenlijk heel erg eng en jammer, dat sommige mensen echt vinden dat dieren zichzelf niet mogen verdedigen..

Natuurlijk moet je zoveel mogelijk proberen te voorkomen dat iemand je hond bewust dan wel niet bewust uitlokt. Maar het is niet realistisch om te denken dat iedereen dat maar kan. Mensen vertrouwen hun honden gewoon, omdat ze nog nooit gebeten hebben of iets.

Maar stel de hond komt wel in een situatie waarin de kind hem pijn blijft doen, hoe kan je hem dan in hemelsnaam kwalijk nemen dat hij bijt? Het is zijn schuld niet. Hij handelt gewoon zoals wij ook zouden doen! Of zouden jullie je constant pijn laten doen?

En ik heb het natuurlijk niet over honden waarvan bekend is dat ze snel agressief kunnen doen. Zoals jullie lijken te denken terwijl ik toch echt heb gezegd alle honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:03

Dat het als het een andere hond geweest was ook altijd in het nieuws komt klopt niet.
Hoorde 2 weken geleden dat er hier een meisje vol in haar gezicht gebeten is door de hond van een winkeleigenaar.
Is ook geen klein hondje (wat voor hond het is geen idee maar het is zo ongeveer Deense dog formaat met een labrador hoofd)
Meisje is ook naar het ziekenhuis gebracht en heeft meer dan 20 hechtingen nodig gehad.
Hond lag en ligt altijd in of net buiten de winkel en had dit keer een bot, dochtertje gaat even hallo zeggen tegen de hond en hap..
Man heeft haar gezworen de hond nooit meer buiten te laten met een bot maar toch ligt hij daar nog steeds op een bot te kauwen..
Onverantwoord en bewust het risico nemen dat het nog een keer gebeurd dus maar er is niks van in het nieuws geweest.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 19:10

Als jij daadwerkelijk stelt dat een 5 jarige peuter in dit geval de dader is als ze door 2 honden gegrepen wordt vind ik inderdaad dat je een probleem in je bovenkamer hebt, en als mij dat een OW oplevert dan zij het zo. Wel hoop ik dat er misschien ooit iets bij je gaat kriebelen en je je bedenkt dat dit soort uitspraken niet alleen kwetsend maar ook bizar zijn. Hoe kan een klein kind schuld hebben als ze door 2 honden het ziekenhuis in gebeten wordt. Als je de ouders of eigenaren de schuld geeft ala, maar een peuter????