briitje schreef:Zo hallo.. mag het ook wat netter ? Daarnaast heb ze wel een goed punt
Edit jullie beide, maar dit mag wel wat netter uitgedrukt worden.
Een punt als ze zegt dat een 5 jarig kind!!! de dader is in dit verhaal?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mick75 schreef:Als iemand jouw hond pijn doet, dan is het aan jou om te zorgen dat jouw hond geen pijn gedaan meer kan worden, niet om het kind op te voeden of te laten bijten door jouw hond. Als ouder van het kind heb je ervoor te zorgen dat je kind geen honden kan pesten.
In dit verhaal heb ik alleen geloof ik gemist dat kind de hond gepest heeft. Ik begreep dat het een soort ongelukkige samenloop van omstandigheden was, maar ook dan heb je als baas te zorgen dat je hond niet kan bijten. Ook niet als iemand per ongeluk net de deur open smijt tegen de hond aan of wat er ook kan gebeuren in een trappengat.
Typische pavlov-reactie trouwens wel van de hondeneigenaren. Altijd ligt het aan alles en iedereen, behalve aan de hond. Die pavlov-reactie maakt hondenbaasjes gevaarlijk!
Caira schreef:Absoluut Mick, ik heb ook geen lieverdje (staat nog hoger in de lijst dan de staf) en dat is mijn verantwoordelijkheid. Kinderen mogen enkel onder begeleiding met hem spelen. Daar ben ik bij en daar sta ik naast. En ja ook ik heb hem wel eens pijn gedaan, stoel op zijn poot gezet (sorry ) en de DA moet hem ook wel eens prikken. En hoe naar dat ook voor hem is, dat geeft hem geen reden om naar wie of wat dan ook uit te vallen. Als andere honden op hem aanslaan, wat enorm vaak gebeurt, vooral labradors, dan heeft hij geleerd om dat te negeren. Als er problemen zijn los IK die op, niet meneer met zijn grote tanden.
Caira schreef:@briitje: goed lezen, ze stelt wel degelijk dat het kind de dader is in dit verhaal, en daar draait mijn maag van om.
Het is geen natuurlijke reactie om een snauw te geven naar een jong kind, net als het geen natuurlijke reactie is om een snauw te geven naar een pup.
yentl2010 schreef:Heeft dit meisje van 5 42 nietjes geschoten in de oren?
Ik kan dat namelijk nergens lezen of ik zie iets over het hoofd
Nikass schreef:Er zijn idd inmiddels vele versies van het verhaal. Maar dat het helemaal nooit gebeurd zou zijn is ook weer een beetje te kort door de bocht.
Kimbers schreef:Inoterry schreef:
Jaren terug is er eens een hond ingeslapen omdat hij een kind had gebeten. Pas nadat de hond al dood was ontdekten ze 42 nietjes die het kind in de oren van de hond had gejast.
Ik heb ook al eens een filmpje gezien waarin een kind word aangemoedigd een rottweiler als springkussen te gebruiken. Hond geeft heel veel signalen af het niet leuk te vinden, maar bijt niet. Als de hond op een gegeven moment wel zou hebben gebeten zou hij in het nieuws komen als WEER een rottweiler die bijt. Bijtincident is bijtincident en voor de nieuwswaarde zou het ras er niet toe moeten doen.
En dat was dus een hoax..
Fjorj schreef:Jeetje wat erg zeg.
Uit bericht haal ik dat de honden van een flatgenoot zijn/buren.
Ik vraag mij dan af hoe dan gebeurd is, want liepen de honden dan los of waren ze aangelijnd?
Inslapen vindt ik ook weer erg heftig klinken, komt voor mij nogal over of het de schuld is van de honden en niet van de eigenaar.
Caira schreef:Geryon schreef:Maar zowat IEDERE hond, ongeacht het ras, laat niet toe dat hem pijn gedaan wordt. Zoals al gezegd, ze hebben een grens. En die grens verschilt natuurlijk per hond.
Moet je dan altijd je hond in de gaten gaan houden voor het geval iemand hem pijn doet en hij dat niet pikt? Nou ja zeg, dat is pas omgekeerde wereld. De dader beschermen? Want het kind is de dader, niet de hond!
Mensen verdedigen zichzelf en zijn slachtoffer, maar als honden zichzelf verdedigen, zijn zij ineens de dader. Nou, dacht het niet..
Jij hebt echt een serieuze kronkel in je hoofd Geryon. Niet de honden zijn levensgevaarlijk, mensen als jij zijn het echte gevaar.