Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:07

Mijn tante haar zus en daar de dochter, schoonzoon en kleinkind daarvan zaten in dat vliegtuig. Ben er helemaal van ontdaan. Heb Vanmidag echt even gehuild. Mijn Vriend zij nog tegen mij vanmiddag, als er iemand in zat die ik ken, dan ga ik nooit meer met een vliegtuig! Had vanmiddag nog de neiging ons pap te bellen. Vaag gevoel, weet niet waarom.... Maar had het niet gedaan... Pfff
Laatst bijgewerkt door MissBambi op 18-07-14 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitosh

Ik heb het hele topic doorgelezen, wat vreselijk zeg... Mijn gedachten gaan uit naar alle slachtoffers, diens vrienden en familie Y;(

Anoniem

KG_Images schreef:
Als we zo gaan beginnen kunnen we maar net zo goed achterover gaan leunen en iedereen het uit laten zoeken. Als zo'n situatie zo dicht bij zo onwijs uit de klauwen loopt dat het onze burgers raakt, dan vind ik dat we ergens moeten beginnen!

Maar is het niet te vroeg om te roepen dat we nu niet ergens gaan beginnen? Als ik lees over spoedbijeenkomsten ed, heb ik juist heel erg sterk het idee dat er forse maatregelen getroffen gaan worden.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:08

Dribbel, bedankt, dat zou zo maar kunnen.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:08

Mojito: Dat is misschien ook te vroeg, maar wel een vermoeden wat speelt.
Daarom ben ik 'benieuwd' (beetje een rotwoord in deze situatie) hoe de politici dit gaan aanpakken de komende dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:10

KG_Images schreef:
Als we zo gaan beginnen kunnen we maar net zo goed achterover gaan leunen en iedereen het uit laten zoeken. Als zo'n situatie zo dicht bij zo onwijs uit de klauwen loopt dat het onze burgers raakt, dan vind ik dat we ergens moeten beginnen!

Het innemen van land is iets wat sinds jaar en dag aan de orde is in de wereld.
Kijk naar de Israëliërs die steeds een stukje meer van Palestina erbij snoepen. Daar worden ook mensenrechten geschonden.
En in Afrika, mensen hebben weinig te eten en komen om van de honger. De gezondheidszorg is er niet goed en vaak te ver weg of te duur.
Kijk naar noord Korea, waar kin John un aanbeden moet worden alsof hij god is, en waarbij je anders in een van de kampen terecht komt.

En dit is slecht een greep uit de zaken die er nu spelen.

Er is niet zoiets als 'onze burgers' als je het mij vraagt. Of het nu Nederlanders zijn die onschuldig omkomen, of Koreanen, Russen whatever. Het zijn allemaal onschuldige mensen waarbij over hun lot is bepaald. Dus om nu ineens in actie te komen, nu het Nederlanders betreft vind ik een beetje hypocriet. Sorry :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-14 01:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:11

KG_Images schreef:
Daarom ben ik 'benieuwd' (beetje een rotwoord in deze situatie) hoe de politici dit gaan aanpakken de komende dagen.

Ik vind het wel interessant om jouw standpunt daarin te begrijpen. Want ergens ben ik het helemaal met je eens. Aan de andere kant ben ik doodsbang voor oorlog, dus wil ik nog bijna liever dat alles de doofpot in gaat. Maar dat is totaal niet eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:13

Mojito schreef:
KG_Images schreef:

Ik vind het wel interessant om jouw standpunt daarin te begrijpen. Want ergens ben ik het helemaal met je eens. Aan de andere kant ben ik doodsbang voor oorlog, dus wil ik nog bijna liever dat alles de doofpot in gaat. Maar dat is totaal niet eerlijk.

Er komt echt geen oorlog hoor. Met de wapens van tegenwoordig is zo heel de mensheid van aarde geveegd. Dat wil iedereen voorkomen dunkt me :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:16

Rowdine schreef:
Er komt echt geen oorlog hoor. Met de wapens van tegenwoordig is zo heel de mensheid van aarde geveegd. Dat wil iedereen voorkomen dunkt me :)

Helemaal eens! Oorlog gaat er echt niet komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:16

MissBambi schreef:
Mijn tante haar zus en daar de dochter, schoonzoon en kleinkind daarvan zaten in dat vliegtuig. Ben er helemaal van ontdaan. Heb Vanmidag echt even gehuild. Mijn Vriend zij nog tegen mij vanmiddag, als er iemand in zat die ik ken, dan ga ik nooit meer met een vliegtuig! Had vanmiddag nog de neiging ons pap te bellen. Vaag gevoel, weet niet waarom.... Maar had het niet gedaan... Pfff

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:17

Rowdine schreef:

Ja dat wil ik dus ook altijd blijven geloven. Maar ik heb toch ergens de angst dat Amerika even wil laten zien hoe groot en sterk ze zijn. Compleet onrealistisch denk ik hoor. Maar de wereld lijkt een beetje gek te worden.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:18

Eens, om moedeloos van te worden eigenlijk.
Verschil is nu dat het land waarin wij leven, waarin welvaart is en mensen op vakantie naar Maleisië gaan ineens toch slachtoffer is van een aanslag. Het is nu geen ver-van-je-bed-show meer. En dat is heel naar, dat er zo met tunnelvisie gekeken word, maar dat is wel de realiteit vandaag. Op heel veel plekken in de wereld is er oneerlijk oorlogsgeweld, daar staat dan een stukje over op een nieuws site, de laatste dagen over het Israel/Palestina conflict iets meer dan een stukje, maar dit overschaduwd alles weer. Wat dat aan gaat is de mate waarin de media iets weergeeft een graadmeter. Wat dat aan gaat moet er nog een hoop gebeuren in deze wereld...
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-07-14 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:18

Mojito schreef:
Rowdine schreef:

Ja dat wil ik dus ook altijd blijven geloven. Maar ik heb toch ergens de angst dat Amerika even wil laten zien hoe groot en sterk ze zijn. Compleet onrealistisch denk ik hoor. Maar de wereld lijkt een beetje gek te worden.

Dat had met Bush aan het hoofd kunnen gebeuren. Obama is daar te slim voor.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:19

Mojito schreef:
KG_Images schreef:

Ik snap jouw tweestrijd, maar ik denk dat in de opwelling van de woede en de hopeloosheid ik nu wat strijdlustig ben. Het is gewoon oneerlijk wanneer hier geen maatregelen getroffen worden, maar ten koste van wat moet je die maatregelen treffen?

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:19

KG_Images schreef:
Verschil is nu dat het land waarin wij leven, waarin welvaart is en mensen op vakantie naar Maleisië gaan ineens toch slachtoffer is van een aanslag. Het is nu geen ver-van-je-bed-show meer. En dat is heel naar, dat er zo met tunnelvisie gekeken word, maar dat is wel de realiteit vandaag. Op heel veel plekken in de wereld is er oneerlijk oorlogsgeweld, daar staat dan een stukje over op een nieuws site, de laatste dagen over het Israel/Palestina conflict iets meer dan een stukje, maar dit overschaduwd alles weer. Wat dat aan gaat is de mate waarin de media iets weergeeft een graadmeter.

Dat conflict tussen Israel en Palestina is veroorzaakt door de Engelsen en Russen ! Wist je dat?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:21

R12312 schreef:
Lundj schreef:
Waar staat een video dan waarop de lichamen van de omkomenden te zien zijn?
Link?

Misschien is ze wel op zoek naar een familie lid. Waarom gelijk uitgaan van het slechte?

Dat is dan echt niet de juiste weg om op zoek te gaan naar omgekomen familieleden. Daar zijn speciale telefoonnummers voor.
Lundj is 14 jaar volgens haar profiel (wat ineens verwijdert is de minuut nadat ik dit postte). Waarom wil je dat filmpje op gaan zoeken en bekijken? Ik zou het je in ieder geval sterk afraden!

MissBambi schreef:

Pffff afschuwelijk, gewoon een heel gezin omgekomen. Heel erg veel sterkte! :(:)
Laatst bijgewerkt door Vayo op 18-07-14 01:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:22

KG_Images schreef:
Verschil is nu dat het land waarin wij leven, waarin welvaart is en mensen op vakantie naar Maleisië gaan ineens toch slachtoffer is van een aanslag. Het is nu geen ver-van-je-bed-show meer. En dat is heel naar, dat er zo met tunnelvisie gekeken word, maar dat is wel de realiteit vandaag. Op heel veel plekken in de wereld is er oneerlijk oorlogsgeweld, daar staat dan een stukje over op een nieuws site, de laatste dagen over het Israel/Palestina conflict iets meer dan een stukje, maar dit overschaduwd alles weer. Wat dat aan gaat is de mate waarin de media iets weergeeft een graadmeter.

Het is maar net waar je zelf de nadruk op wil leggen. Over Israël/ Palestina en over bijvoorbeeld noord Korea is hartstikke veel te vinden. Het moet alleen je interesse hebben lijkt me.

Die mensen in dat vliegtuig hadden gewoon pech. Pech van een Rusland dat te groot wil zijn en teveel macht wil hebben. Mij dunkt dat de aanslag nooit is gericht tegen de Nederlanders en überhaupt niet gericht op een personenvliegtuig.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:22

Rowdine: Er is veel over te vinden als je zoekt ja, maar staat het op de voorpagina van Nu.nl? Is het het eerste item op de NOS? En wanneer het dan voorbij komt, hoeveel mensen denken dan niet 'oh dat weer'. Dat vind ik kwalijk, maar is wel realiteit.
Laatst bijgewerkt door Kathleen_vW op 18-07-14 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:23

Delphi schreef:
Dat is dan echt niet de juiste weg om op zoek te gaan naar omgekomen familieleden. Daar zijn speciale telefoonnummers voor.
Lundj is 14 jaar volgens haar profiel. Waarom wil je dat filmpje op gaan zoeken en bekijken? Ik zou het je in ieder geval sterk afraden!

Het is niet aan jou om te bepalen wat de juiste weg voor haar is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:23

Mojito schreef:
Rowdine schreef:

Tegen Rusland bedenken ze zich wel twee keer hoor ;)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:24

Kan er gewoon niet van slapen... Mijn vriend is bang dat er nu helse dingen gaan gebeuren.. Wil er zelf niet te veel over nadenken.. Maar ben er niet gerust op

Die vrouw is vorig jaar haar schoonbroer verloren aan kanker (mijn oom, mijn Vaders broer) dmv euthanasie en nu de rest van ALLES!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:25

R12312 schreef:
Mojito schreef:

Dat had met Bush aan het hoofd kunnen gebeuren. Obama is daar te slim voor.

Ja ik hoop echt dat die Bush zich voor de rest van z'n leven gaat zitten schamen in een hoekje. Wat een hoop doden heeft die vent op z'n naam staan zeg.

R12312

KG_Images schreef:
-

Er stond hier net een reactie over dat je het nieuws niet had gevolgd de laatste dagen. ik wilde net zeggen, dat is ook pas in 1948 besloten :D Maar je hebt het al weggehaald :D

R12312

Rowdine schreef:
[

Ja ik hoop echt dat die Bush zich voor de rest van z'n leven gaat zitten schamen in een hoekje. Wat een hoop doden heeft die vent op z'n naam staan zeg.

Die schaamt zich niet hoor! Daar is ie te dom voor :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 01:26

R12312 schreef:
Delphi schreef:
Lundj is 14 jaar volgens haar profiel. Waarom wil je dat filmpje op gaan zoeken en bekijken? Ik zou het je in ieder geval sterk afraden!

Het is niet aan jou om te bepalen wat de juiste weg voor haar is!

Het is wel een kind van 14 jaar en dan lijkt het me toch verstandig om haar dit af te raden. En als ze daadwerkelijk op zoek zou zijn naar bekenden/familie, dan wil je toch niet met dat soort beelden geconfronteerd worden?
Een volwassen persoon moet dit inderdaad zelf weten vind ik, al vraag ik me af wat je met die beelden moet. Maar ik vind dat een meisje van 14 jaar hier toch iets tegen beschermd mag worden. Al is het alleen door het haar sterk af te raden.