Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:33

sonjim schreef:
vinden jullie koeienmelk ook vies, oftewel melk in de koffie op het terras of chocomelk ook vies, is namelijk net zo goed een lichaamsvocht alleen van een koe.

Dat wij koemelk drinken zonder het vies te vinden is vooral uit gewoonte. Vraag mensen maar een of ze net zo goed een glas paardenmelk, geitenmelk of varkensmelk drinken. Het antwoord is dan vaak 'gatverdamme'.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:34

Een glas melk bij je lunch is dat toch ook...okr oke beetje flauw maar van een dood beest op je bord kijkt niemand op.

En weer worden er uitzondering genoemd want voeden.met zoveel lawaai en gekwijl is niet zoals 90% voed.
Dus leer er mee leven dat 10% van het terras onaangepast is en dan heb ik het niet alleen over bv maar ook over rokers,stinkers,luidruchtige,te grote mensen in te kleine kleren enz.

De rest is dan gewoon keurig aangepast hoor.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:35

Pearlx schreef:
sonjim schreef:
vinden jullie koeienmelk ook vies, oftewel melk in de koffie op het terras of chocomelk ook vies, is namelijk net zo goed een lichaamsvocht alleen van een koe.

Dat wij koemelk drinken zonder het vies te vinden is vooral uit gewoonte. Vraag mensen maar een of ze net zo goed een glas paardenmelk, geitenmelk of varkensmelk drinken. Het antwoord is dan vaak 'gatverdamme'.

Heel gek maar bv geven was al veel eerder een gewoonte dan koemelk drinken.
Dus ergens is er iets gedraaid

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:38

Gillbo schreef:
Heel gek maar bv geven was al veel eerder een gewoonte dan koemelk drinken.
Dus ergens is er iets gedraaid

Koemelk is natuurlijk ook dierlijk en wordt gebruikt voor consumptie door volwassenen. Moedermelk niet. Een rauwe afgehakte poot van een kip bij de slager daar wordt ik niet warm of koud van, maar als ik een afgehakt mensenbeen ergens zie liggen dan ben ik natuurlijk overstuur.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:39

Aangepast aan wat gillbo?
Waarom altijd aanpassen, waarom niet gewoon Je eigen leven kunnen leven, waarom altijd zo nodig rekening moeten houden met de gevoelens van andere, terwijl Je misschien jezelf daarmee te kort doet.

Wat is het altijd met Mensen dat ze moeten voldoen aan een ideaal plaatje van andere.

MissBmx

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:46

Ik vind dat je best wat rekening met een ander mag houden in allerlei opzichten.
Zo sta ik even op als er een bejaard iemand de bus in stapt.Dus ja als ik bv geef pas ik me zoals de meeste moeders aan zodat ik niet vol in de picture zit maar aan de andere kant mag er ook wat tolerantie verwacht worden als ik zit te voeden ener is misschien 1cm2 huid zichtbaar

Whaha gaan we nu afgehakte benen met moedermelk vergelijken,serieus

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:47

Zahlina schreef:
Daarom heb Ik er voor gekozen om niet te dicht bij mijn buren te wonen.
Dat is een Keuze die Ik in min leven heb gemaakt. Op het moment dat Ik me ergens aan erger, ga Ik bij mij Zelf te rade waarom Ik mij hier aan erger, want het niet dat een ander er voor zorgt dat Ik mij erger, het is iets wat van uit mijzelf komt.
Waarom zou Ik Ik niet zo tolerant kunnen zijn? Stap eens uit Je referentie kader, laat alle waarde oordelen varen en de wereld wordt een stuk aangenamer. En ALS iedereen dat nou eens zou doen, moet Je eens zien he leuk Mensen ineens met elkaar om kunnen gaan.
Het gaat om vrijheid, vrijheid om te kunnen zij wie Je bent, binnen de wetgeving die gelden in het land waar Je aanwezig bent.

Je eerdere posts getuigen niet echt van tolerantie :o.

Als je wél naast een verbouwer zou wonen met je kleine die niet kan slapen, zou je vast niet meer zo 'tolerant' reageren ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:49

oomens schreef:
Ik maak ook lichaamsvloeistoffen aan die boordevol eiwitten zitten, is dat dan een betere vergelijking? Ook goed hoor.
Die loos ik ook niet op een terras.

_O- _O- _O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:51

Gillbo schreef:
Ik vind dat je best wat rekening met een ander mag houden in allerlei opzichten.
Zo sta ik even op als er een bejaard iemand de bus in stapt.Dus ja als ik bv geef pas ik me zoals de meeste moeders aan zodat ik niet vol in de picture zit maar aan de andere kant mag er ook wat tolerantie verwacht worden als ik zit te voeden ener is misschien 1cm2 huid zichtbaar

Nee Gillbo je snapt het niet, een afgehakt been met een afgehakte poot omdat iemand hier koemelk vergelijkt met moedermelk wat absolúút niet hetzelfde is!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:52

Gillbo schreef:
Poepen op straat is een nutteloze vergelijking want strafbaar

Blote tieten op straat is toch ook verboden?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:54

Gillbo schreef:

Ik zou toch even beter lezen, ik vergelijk een afgehakt been met de afgehakte poot van een dier, zoals koemelk van een dier is en moedermelk van een mens.

Dierlijk weefsel en vloeistof is toch altijd heel wat anders dan menselijk weefsel en vloeistof. Vooral omdat het meeste dierlijke ook gebruikt wordt als consumptie door de normale mens en dus smakelijk wordt gevonden. Menselijk weefsel en vloeistof uiteraard niet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:56

Misschien vind ik het daarom niet prettig om te zien, doordat het lichaamssap is. Ik ben ook weggelopen bij mijn zus die aan het voedden was, ook al is het 'eigen' ik vind het dan nog niet prettig. Dan maar ongezellig :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 16:56

antje_vip schreef:
Gillbo schreef:
Poepen op straat is een nutteloze vergelijking want strafbaar

Blote tieten op straat is toch ook verboden?

Het gaat in dit onderwerp over het geven van bv dat is niet strafbaar.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:00

Gillbo schreef:
Bv is eten dus niet te vergelijken met pissen op het terras.
Slurpen,smaken met de mond open eten is dat wel, niet smakelijk maar om die mensen nu allemaal in een hoek te zetten!!!

Nu wil ik alle smakkers en met mond open eters verzoeken met een doek over het hoofd te eten of thuis te blijven. Ik vind dat onsmakelijk!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:01

Tenzij jijzelf echt naar iemands borst zit te kijken zie je echt nooit bv.Kinderen drinken dat nl op.
En er werd al eerder gezegd dat er dan maar een fles gegeven moet worden.
Wat denk je dat daarin zit dan?Dat zie je dan wel!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:03

Ik ga wel de fles geven als ik een kindje kan krijgen :) wel zo handig!

Maar mag ik ook gewoon iets onprettigs vinden? Lijkt soms wel of dat niet eens mag als het om kinderen gaat? :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:06

Waarom blijft er maar verwezen worden naar uitzonderingen?En dan gedaan worden alsof dat de standaard is?

Dat iemand bv een vies idee vind prima,lig er niet wakker van maar wat wil je dan.Het hoort erbij en als het discreet gebeurd is er toch niks aan de hand?
En zoals bij alles heb je uitzonderingen maar die zijn niet de norm!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:07

Maar waarom gelijk zo snel in de verdediging als iemand het niet fijn of zelfs vies vindt?

(Ben nog niet eens zwanger en ik moest mijzelf al verdedigen waarom ik tzt gelijk begin met de fles :') maar goed, dat is met alles zo natuurlijk. Het is net of je vaak verantwoording af moet leggen, terwijl het ook een gevoel kan zijn)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-05-14 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:08

Vuurneon tuurlijk mag je iets onprettig vinden maar dat hoeft een ander niet altijd voor jou op te lossen.
Dat lijkt een beetje het punt in deze discussie.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:08

Tabaluga, niet echt een constructieve opmerking.

Gillbo, ik heb het toch daadwerkelijk al wel een paar keer gezien hoor zodra het kind loslaat (of de borst niet snel genoeg gegeven wordt en gaat lekken :o ). Maar goed het gaat dus niet ALLEEN om de melk...

Vuurneon, nou dat zeg ik dus ook al de hele tijd. Kinderen lijken wel heilig en men schiet extra snel in de verdediging als er een onderwerp aangesneden wordt wat kinderen betreft...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:10

Mwah, ligt er ook een beetje aan; als je in gezelschap zit dan vind ik het niet gek dat iemand even vraagt of het een bezwaar is dat zij borstvoeding gaat geven zo (want het kan ook handiger zijn om even te wisselen van plek). Rekening houden met elkaar inderdaad.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:11

Gillbo maar zo werkt het nu eenmaal in deze maatschappij, ik kan ook te pas en te onpas op straat rochelen, scheten laten, met veel bombarie verbouwen, in mijn tuin de godganse dag viool zitten te spelen etc. Allemaal voor andere mensen onprettige dingen en het zou bijzonder asociaal van mij zijn als ik het af zou doen met doodoeners als: het is natuurlijk, leven en laten leven, dat is jouw probleem en ik hoef daar geen oplossing voor te zoeken etc.

Discreet voeden, nogmaals, geen probleem maar de instelling van sommige BVende moeders hier :roll: .

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:16

Als jij dat zo vaak ziet dan zou je misschien ook eens bij jezelf te rade moeten gaan hoe dat kan.Jij kijkt dus blijkbaar vaak naar borsten....heb nl nog nooit een vrouw op ooghoogte zien voeden

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:18

Sees zucht nogmaals jij noemt uitzonderingen en geen norm

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:18

Op een terras zit iedereen op dezelfde hoogte denk je niet.

Ik vind het overigens bijzonder jammer dat jij iedere keer maar op bepaalde stukken van mensen hun post en de rest negeert...