De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yentl2010

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:32

Ik zal wel voor de PVV blijven ,zeg alleen dat ik dit te ver vond gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:05

Als ik aan Wilders denk en dat hij niks snapt van de ophef moet ik steeds denken aan een onderschrift van een bokker met iets van 'ik snap dat soort problemen niet' oid. :')

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:28

Zeker!

Alles heeft zijn prijs, zo stapte ook PvdA leden op, omdat ze zich er niet meer in konden vinden. Ook de actie van gw, blijft teveel rammen op dit punt, net too much, dat heeft ook zijn prijs, dat kost schijnbaar weer een member. Persoonlijk ook wel onnodig, kijk je een beetje door de woorden heen, dan is hij voor een hardere aanpak, dat is opzich wel te realiseren, maar dan wel voor iedereen gelijk uiteraard.

Laten we wel zijn, Nederland krijgt straks nog grotere problemen. De grote groep jongeren, die nu verblijf, met begeleiding, in een gestructureerde omgeving geboden krijgen, daar valt de begeleiding redelijk weg, die hangen volgend jaar meer op straat! Word nog allemaal veel erger. De bezuiniging, kost over een paar jaar meer dan nu bezuinigd gaat worden. Net als de eigenbijdrage die ooit in de GHz werd ingevoerd, zou geld opleveren. Is niet gebeurd, wat heeft extra gekost, omdat enkelen daardoor de dagbesteding niet afnamen en hun problematiek verergerde, opname als gevoeg, bezuiniging niet gehaald, extra geld verspilt. Kortom we kunnen beter niet stemmen. Komt allemaal niks geen goeds van.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:48

Alles heeft zeker zijn prijs en we mogen hopen dat deze uitspraak niet de internationale handelbetrekkingen van Nederland beschadigd.. Niet alleen de nationale maar ook de internationale pers is er opgedoken.

Jammer dat Wilders dan nu geen ballen toont maar quasi onnozel doet of hij de ophef niet begrijpt. Die speech was echt wel erg goed uitgedacht.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:34

er is over al zijn uitspraken nagedacht.... dat hij nu net doet of zijn neus bloed , siert hem idd niet ...

ik word er gewoon verdrietig van , dat iemand als hij , met dergelijke uitspraken gewoon zo een grote aanhang heeft , ja er zijn dingen in dit land die veel beter kunnen , maar de wijze waarop hij ze pretendeert op te kunnen lossen...
ik kan gewoon niet begrijpen dat er ook maar iemand is die denkt dat het zo opgelost kan worden...
als je haat zaait, wat denk je dan te kunnen oogsten? een vrolijke fijne, gezellige samenleving?
een huis blijft niet staan op een rotte fundering, dat verzakt en stort in ...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:39

Ik denk zelf ook dat alles wat wordt aangedikt om kiezers te winnen. Het simpeler volk wat zich laat leiden door uitspraken als deze. Alsof je zou roepen 'Stem op mij voor gratis snoep!'.
Een stukje imago en ene pittig karakter.

Ik vind het ene hele mooie man om aan het werk te zien, kan olie op vuren gooien die aan moeten blijven. Zijn overige politieke standpunten zijn zo belangrijk, evenals die van vele andere partijen.

Laten we ook even reëel blijven...het is half maart en de prijs voor meest besproken politicus van het jaar gaat naar!! Juist ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:43

sja, zijn overige politieke standpunten, ik heb het idee dat hij het halve SP programma heeft gekopieerd en er wat andere punten bij heeft gegooid, (heb zijn partij programma ooit eens doorgespit)
maar door zijn manier van handelen heb ik echt niet meer de behoefte om te horen wat hij nog meer te vertellen heeft :n ik ben niet van het geblér en het stoken om het stoken...
zeg wat je te zeggen hebt, zeg wat je doet en doe wat je zegt
kappen met dat puberale gedoe, wat schiet de maatschappij op met acties als dit?
en laten we wel , zijn partij is dictatoriaal van opzet, hij is in principe de enige met inbreng in de partij, wat mij betreft is de partij nog lange niet klaar om te functioneren in een democratie

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:10

yentl2010 schreef:

Dan steun je toch dit "uitschot" van de maatschappij .

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:13

Woogy schreef:
Ik vind het ene hele mooie man om aan het werk te zien, kan olie op vuren gooien die aan moeten blijven. Zijn overige politieke standpunten zijn zo belangrijk, evenals die van vele andere partijen.

Zijn overige standpunten komen amper aan bod tenzij het over Europa of de gulden gaat Af en toe nog wat zieltjes proberen te winnen door de bejaardenzorg op te noemen.

Veel standpunten komen idd overeen met de SP. Nog een voordeel van de SP, dat zijn geen zakkenvullers :D Die leveren een deel van hun salaris in, dat gaat in de partijkas :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:15

Bij partijen als de PVV is het ene probleem dat mensen zich aansluiten die de tv zinnetjes horen en verder gene idee hebben hoe het verder moet. Zelfde zag ik destijds bij de LPF. Toen Pim Fortuyn ons ontviel leken het wel kippen zonder kop die rondjes liepen allemaal met gigantische vraagteken en de een na de ander stapte op omdat ze het werk niet aankonden.
Om te kunnen regeren zijn ze zeker nog niet klaar, dan zullen er eerst een aantal mensen de partij in moeten stappen die begrijpen dat de politiek meer is dan vast klampen aan 1 onderwerp.

Daarom kunnen partijen als de PVDD ook niet regeren, maar ook zij hebben wel belangrijke punten om de kamer in te dragen.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:20

ceasario schreef:
yentl2010 schreef:

Welk uitschot bedoel je hiermee?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:59

yentl2010 schreef:
ceasario schreef:

Welk uitschot bedoel je hiermee?

"Zelfs de joodse gemeenschap zegt dat het niet prettig is ook voor hun dat je een hele bevolkingsgroep zo weg zet zonder aanziens des persoons..dat herkennen zij."

En van vroeger is gebleken dat zulke personen die dat doen..nu nog na zoveel jaren maatschappelijk "uitgekotst" worden.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:09

Woogy schreef:
Bij partijen als de PVV is het ene probleem dat mensen zich aansluiten die de tv zinnetjes horen en verder gene idee hebben hoe het verder moet. Zelfde zag ik destijds bij de LPF. Toen Pim Fortuyn ons ontviel leken het wel kippen zonder kop die rondjes liepen allemaal met gigantische vraagteken en de een na de ander stapte op omdat ze het werk niet aankonden.
Om te kunnen regeren zijn ze zeker nog niet klaar, dan zullen er eerst een aantal mensen de partij in moeten stappen die begrijpen dat de politiek meer is dan vast klampen aan 1 onderwerp.

Daarom kunnen partijen als de PVDD ook niet regeren, maar ook zij hebben wel belangrijke punten om de kamer in te dragen.

Ik vraag mij af of mensen die echt wat van politiek begrijpen zich willen aansluiten bij zo een niet democratische partij als de PVV.
Neem aan dat het algemeen bekend is dat GW het enigste lid is Er zijn dus geen ledenvergaderingen, geen inbreng van leden en niemand kan ook een andere voorzitter kiezen. Al met al gewoon dictatoriaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:26

Sonja_vR schreef:
sja, zijn overige politieke standpunten, ik heb het idee dat hij het halve SP programma heeft gekopieerd en er wat andere punten bij heeft gegooid, (heb zijn partij programma ooit eens doorgespit)
maar door zijn manier van handelen heb ik echt niet meer de behoefte om te horen wat hij nog meer te vertellen heeft :n ik ben niet van het geblér en het stoken om het stoken...
zeg wat je te zeggen hebt, zeg wat je doet en doe wat je zegt
kappen met dat puberale gedoe, wat schiet de maatschappij op met acties als dit?
en laten we wel , zijn partij is dictatoriaal van opzet, hij is in principe de enige met inbreng in de partij, wat mij betreft is de partij nog lange niet klaar om te functioneren in een democratie

En dat voor een vroegere VVD-politicus van de rechterzijde van de VVD. Nu ineens heeft hij linkse, sociale standpunten. :D
Waarschijnlijk is "de neger uit Venlo" nog steeds gefrustreerd doordat hij in zijn jeugd veel gepest werd, met name door zijn huidskleur.

Wilders zoekt gewoon standpunten uit, waarmee hij de media en kiezers kan bereiken, wat dat betreft is hij een hele goede politicus, helaas met hele foute ideeën, idealen en standpunten.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:07

@Cesario Dat was mijn vraag niet, Ik vroeg wel uitschot bedoel je hiermee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:57

yentl2010 schreef:
@Cesario Dat was mijn vraag niet, Ik vroeg wel uitschot bedoel je hiermee

Dat is toch duidelijk?

NathalietjeB schreef:
ik vind mensen vergelijken met hitler zoiezo te ver gaan..

ik heb al veel boeken gelezen over de tijd van hitler en heb zelfs zijn eigen zieke boek gelezen...
en ik kan nog steeds wilders niet met hitler koppelen.

en waarom ik samson/rutte eerder vergelijk met hitler/ss de joden nu vooral de oudere en geestelijk gehandicapten etc die worden net als de joden uitgemolken tot ze niet meer uitgemolken kunnen worden.
tehuizen worden gesloten...men moet maar bij familie gaan wonen.
de zorg word steeds erger
ik vind persoonlijk dat samson en rutte wat dat te gaan ook te ver gaan.

De bejaarden van nu vergelijken met de joden van toen? Really???

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:10

De boeken nog maar ns lezen dan :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:44

Mijn moeder, die WO2 heeft meegemaakt in Rotterdam, zou zich ernstige zorgen hebben gemaakt over de uitspraken van Wilders. Zij was erg gekant tegen discriminatie. Ik weet zeker dat zij geen goed woord voor hem over zou hebben, aangezien gelijkwaardigheid, solidariteit en verdraagzaamheid zeer belangrijke normen zijn geweest in mijn opvoeding.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:52

En ze zou zéker overeenkomsten hebben gezien

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:59

De duitse pers legde een vergelijk naar Goebels.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:06

Nikass schreef:

Heb je het dan over de vergelijking Hitler-Wilders of Bejaarden-Joden?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:32

Het bijzondere aan zo'n topic is. Dat dankzij ip-adressen, uitspraken van mensen je eventueel je hele leven kan achtervolgen.. ;(

F_Orumster schreef:
De duitse pers legde een vergelijk naar Goebels.

Ja..Want je moet niet kijken naar de jaren 40 maar naar de jaren 30.("crisistijd")
Toen had men zo'n oostenrijkse raddraaier met zo'n ding onder zijn neus..die ook nog zijn kleur haar bij werkte. ( Zwart was het motto.)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:30

lieveli schreef:
Nikass schreef:

Heb je het dan over de vergelijking Hitler-Wilders of Bejaarden-Joden?

Wat dacht je van de vergelijking toen Joden (Juden Raus) en nu Marokanen(minder Marokanen).

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:05

Ik denk dat er een aantal dingen zijn die we graag vergeten. We hebben Wilders met z'n allen gemaakt. Door consequent dingen te blijven ontkennen, of te bagetalisseren. Met name problemen die heel zichtbaar zijn, zoals gedonder met Marokkanen/ mensen van Marokkaanse afkomst.

Het valt heel erg op als een buurt in een behoorlijk tempo "verkleurd", dat de oorspronkelijke bewoners weg gaan en vervangen worden door mensen met andere huidskleuren en rare gebruiken (hier zit geen waardeoordeel bij!). Mensen die in onze ogen vreemde dingen doen, zich apart kleden, samen hangen, talen spreken die wij niet verstaan.

Vraag je dan wel even af wie er voor gezorgd heeft dat deze mensen onze taal niet hebben leren spreken: Dat vond men in de jaren '60 niet nodig. Taallessen werden actief tegen gewerkt, die mensen zouden immers weer weggaan. Werken mochten ze, en slapen. Net als de Oost-Europeanen van nu. Taallessen waren overbodig en namen tijd in die ze ook konden werken (en ook werkten! Het was de tijd voor de oliecrisis, en er was werk genoeg). Pas in de jaren '80 werd er van taal een issue gemaakt, toen bleek dat hun kinderen hier wel gingen blijven en de werkloosheid opliep. Maar toen was er al een generatie opgegroeid die van huis uit geen Nederlands heeft geleerd, omdat hun ouders daarin tegengewerkt werden, door onze eigen overheid. Er werden lokaal wel dingen als taallessen gegeven, maar nergens iets echt georganiseerds en er was ook totaal geen noodzaak toe.

Echter, toen de werkloosheid opliep, waren diegenen die slecht Nederlands spraken de eersten die eruit vlogen (begrijpelijk). Gevolg: Werkloosheid, en als gevolg daarvan criminaliteit onder deze groepen. En een negatief stigma.

Inmiddels is er een hele generatie opgegroeid met het beeld dat ze niet welkom zijn, dat ze ongewenst zijn en lastig zijn, terwijl ze in Nederland geboren en opgegroeid zijn en een behoorlijk percentage zelfs nog nooit in hun ouders vaderland zijn geweest. Dat hebben ze vanaf hun geboorte meegekregen. En dan krijg je een self-fulfilling prophecy, waarom zou je "gewenst" gedrag gaan vertonen terwijl het toch niet gewaardeerd wordt? Dan kan je net zo goed toch wel doen waar je zin in hebt want je doet het toch nooit goed. En dat is wat we nu zien, waarom kleine kinderen al crimineel en onaangepast gedrag vertonen. Het maakt niet uit voor ze, de kans dat ze iets gaan bereiken is klein en maar weinig mensen kunnen opboksen tegen alle negativiteit, zijn sterk genoeg van zichzelf om daarin toch een weg te vinden.

En dat is een behoorlijk beangstigende situatie die zichzelf steeds verder versterkt. De ene groep voelt zich buitengesloten en kansloos en gaat zich daar naar gedragen, de andere groep voelt zich in het nouw gedreven en niet gehoord. Beide groepen gaan op hun manier wild om zich heen slaan en schreeuwen en tenzij er ergens iets gebeurt wat dit proces tot een halt kan roepen, kan het bijna niet anders dan uiteindelijk op de een of andere manier uit de hand lopen. En beide kanten willen eigenlijk alleen iets duidelijk maken, duidelijk maken dat het linksom of rechtsom zo niet door kan gaan zonder serieuze consequenties. Helaas is de nu ingeslagen weg juist een opmars tot een keiharde confrontatie met verstrekkende gevolgen, of dat nou rassenrellen worden of zelfs een oorlog (dat laatste verwacht ik niet), het is een proces dat nu bijna niet meer te stoppen is.

Heb ik er een oplossing voor? Een beetje meer verdraagzaamheid, een beetje minder ikke ikke ikke, een klein beetje begrip voor elkaar en vooral heel veel naar elkaar luisteren, echt luisteren, kan misschien de ingeslagen weg nog keren. Want iedereen heeft een verhaal, en een voor hem goede reden! Zowel de PVV-stemmer als de Marokkaan (of andere minderheidsgroep) heeft een reden te doen zoals ie doet en te vinden wat hij vind. En als je gaat luisteren, echt luisteren, dan lijken veel problemen zelfs een grote overlap te hebben. Want de PVV-aanhanger verschilt niet wezenlijk van de niet-PVV-aanhanger, of zelfs de Marokkaan. Veelal hebben ze precies dezelfde problemen waar ze in het dagelijks leven tegenaan lopen. Zeker in de "slechtere" buurten.

Ik kom zelf uit de Bijlmer, heb in Slotermeer en de Baarsjes gewoond en in heel veel "achterstandswijken" in het land gewerkt. Als vrouw. Alleen. In een mannenberoep en servicewerk, dus bij mensen thuis. En heb veel gezien aan armoede en leed, ook verborgen armoede en leed. Onder heel veel bevolkingsgroepen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:30

mick75 schreef:
Ik denk dat er een aantal dingen zijn die we graag vergeten. We hebben Wilders met z'n allen gemaakt. Door consequent dingen te blijven ontkennen, of te bagetalisseren. Met name problemen die heel zichtbaar zijn, zoals gedonder met Marokkanen/ mensen van Marokkaanse afkomst.

.

Dat heb je echt een bord voor je hoofd..
Het zijn de loosers cq sukkels die hem gemaakt hebben..

mick75 schreef:
Want de PVV-aanhanger verschilt niet wezenlijk van de niet-PVV-aanhanger, of zelfs de Marokkaan. Veelal hebben ze precies dezelfde problemen waar ze in het dagelijks leven tegenaan lopen. Zeker in de "slechtere" buurten.

Onzin !!

Je wereldje is wel erg klein. :(:)